4.6 0

با قیمت سال 99، در سال 1400 کابینت بسازید؛ طرح نوروزی پیش خرید کابینت و کمد سلام ساختمان

  12 اردیبهشت 1402     -      تاریخ انتشار:  12 اردیبهشت 1402
با قیمت سال 99، در سال 1400 کابینت بسازید؛ طرح نوروزی پیش خرید کابینت و کمد سلام ساختمان

در مطلب 37% کاهش قیمت کابینت بهتون نشون دادیم که در بهمن و اسفند سال 99 نسبت به ابتدای آبان 99، انواع کابینت و کمد، کاهش قیمتی در بین حدود 14 تا 37 درصد رو تجربه کردن!

خب شما از این نکته چه چیزی متوجه میشین؟! طبیعتا اکثر افراد فکر میکنن که این مساله یعنی موقعیت مناسبی در اختیار شماست برای خرید و یا سفارش کابینت و کمد. براساس همین نتیجه گیری، خیلی سریع اقدام به سفارش و خرید کابینت و کمد میکنن. درحالیکه ما بهتون توصیه میکنیم دست نگه دارید! چرا؟! بهتون میگیم!

ابتدا بریم و نکاتی رو درباره مشتریان کابینت در عید نوروز بهتون بگیم.

انواع مشتری کابینت قبل از عید

مشتریان کابینت آشپزخانه در بازه زمانی قبل از عید معمولا به دو دسته تقسیم میشن:

  1. مشتریانی که بسیار عجله دارند که کار کابینت و کمدشون حتما قبل از عید انجام شده و قبل سال نو، کابینت یا کمد نو و جدید داشته باشن.
  2. مشتریانی که زیاد عجله ندارن و براشون خیلی مهم نیست که قبل از عید کابینت و کمد رو اجرا کنن. ولی بعد از عید کار اجرایی دارن و میخوان تا نهایتا اواخر فروردین یک کابینت ساز خوب و مطمئن پیدا کنن و پروژه خودشون رو شروع کنن.

اما به نظرتون تصمیم درست در هر دسته از مشتریان کابینت و کمد چیه؟! مشتری زود قرارداد ببنده یا اینکه صبرکنه برای بعد از عید و با صبر و حوصله دنبال کابینت ساز بگرده برای اجرای پروژه؟!

تصمیم درست چیست؟! قرارداد قبل عید یا بعد از عید؟!

ما برای هر دو نوع مشتری، یک پیشنهاد داریم:

قرارداد خودت رو قبل از عید ببند و پروژه رو بعد از عید اجرا کن!

اما چرا این پیشنهاد رو به مشتریان ارائه میدیم؟!

دلیل اول: تغییرات قیمتی

بستن قرارداد قبل از عید و پرداخت مقداری از مبلغ قرارداد به عنوان پیش پرداخت به کابینت ساز باعث میشه شما از مزیت های قیمتی سال 99 برخوردار بشین!

واقعیت اینه در حال حاضر نمیشه تحلیل کاملا صحیحی از روند قیمتی کابینت ارائه داد و تمامی تحلیل ها برپایه حدس و گمان است. اما تجربه سالیان گذشته ما میگه کابینت و کمد معمولا بعد از فروردین، افزایش قیمتی هرچند محدود و کم رو ممکنه تجربه کنه. به نمودار زیر توجه کنین.

با قیمت سال 99، در سال 1400 کابینت بسازید؛ طرح نوروزی پیش خرید کابینت و کمد سلام ساختمان

در این نمودار که در مطلب “چرا میگیم قیمت کابینت در سال جدید گرون میشه” به طور مفصلی بررسی شده، روند قیمتی کابینت در طی سه سال گذشته رو میتونین ببینین که در ابتدای هر سال (نهایتا تا اردیبهشت و خرداد) با افزایش قیمتی حتی بسیار محدود روبرو شدیم!

دلیل دوم: پیدا کردن کابینت ساز حرفه ای

یکی دیگه از دلایلی که میگیم قرارداد بستن قبل از عید و اجرا بعد از عید کار عقلانی هست، اینه که معمولا کابینت ساز های خوب برنامه بعد از عید خودشون رو در ماه اسفند تنظیم میکنن و برای اونموقع چند پروژه اجرایی درنظر میگیرن. بنابراین این روزها برای پیدا کردن کابینت ساز خوب که الان قرارداد ببنده و کار اجرایی شما رو بعد از عید انجام بده، بهترین زمانه!

بعد از تعطیلات ممکنه کابینت ساز های خوب اصلا وقت نداشته باشن و در کار شما تاخیر ایجاد بشه یا مجبور بشین با فردی همکاری کنین که کیفیت کارش مورد قبول شما نیست. پس افرادی هم که عجله ای ندارن و پروژه خودشون رو میخوان بعد از عید اجرا کنن، بهتره کم کم دست بکار بشن تا بتونن یک کابینت ساز کاربلد و حرفه ای پیدا کنن!

چرا اجرای کابینت و کمد رو بعد از عید انجام بدیم؟

معمولا بهمن و اسفند ماه هر سال، زمان شلوغیِ بازار کابینت و کمد دیواری است. کابینت ساز ها و کمد ساز ها در این بازه زمانی به صورت فشرده و گاهی شبانه روزی سرگرم انجام دادن پروژه های قبلی خودشون هستند. به خصوص دو هفته پایانی سال که باید تا قبل از سال جدید، پروژه های خودشون رو به نتیجه برسونن. پس این تایم برای مشتریان، بدترین زمان برای عقد قرارداد و شروع همکاری با یک کابینت سازه. اما چرا؟!

  • قرارداد و شروع همکاری در این زمان ممکنه باعث بشه کابینت ساز در برابر شما بدقول شده و نتونه کابینت های شما رو دقیقا در همون زمانی که انتظار دارین براتون بسازه.
  • به دلیل کمبود زمان در این بازه، برای افزایش سرعت کار، کیفیت و دقت نظر اکثر کابینت سازها به شدت افت میکنه و در نتیجه حاصل این کار، احتمالا رضایت شما رو جلب نمیکنه.
  • مشتریانی که در منزل خودشون ساکن هستن و میخوان داخل خونه تغییرات جدی مثل ساخت کابینت ایجاد کنن، بهشون توصیه میکنیم به دلیل دردسرهای ناشی از ساخت کابینت مثل زباله های کابینت ها و … حتما کار خودشون رو به بعد از عید موکول کنن. چون حتی اگه کابینت و کمدی که میخوان بسازن به نتیجه برسه، تمیز کردن منزل و جمع کردن زباله های ناشی از ساخت کابینت، قطعا تا مدت ها اذیتشون میکنه! طبیعتا شماهم زیاد دوست ندارین که موقع عید خونه تون نامرتب و بهم ریخته باشه!
  • علاوه بر مواردی که گفتیم، مساله ی زمان‌بر بودن پروسه ی طراحی و تفاهم برای عقد قرارداد هم باید به دلایل بالا اضافه کرد. همه این موارد دست به دست هم میدن که اجرای کابینت و کمد در بازه زمانی کنونی، کار معقولی نباشه!

قبل عید قرارداد، بعد عید اجرا؛ اگر سرمون کلاه بره چی؟!

خیلی از مشتریان میگن ما چرا باید قبل از عید با کابینت ساز قرارداد ببندیم و مبلغ زیادی هم بابت پیش پرداخت به کابینت ساز بدیم و اون بعد از عید برای ما کار رو اجرا کنه؟ اگه سرمون کلاه بره چی؟ پولمون رو چکار کنیم؟!

در جواب این پرسش باید بگیم: ما اینجاییم، کنار شما! در صورتی که با کابینت ساز و دکوراتور مجموعه سلام ساختمان قرارداد بستید، این تضمین رو به شما میدیم که پول شما کاملا محفوظه! ما در سلام ساختمان پول پیش پرداخت شما رو تضمین میکنیم.

اگر در هر صورت مشکلی برای پول شما ایجاد بشه، قطعا هزینه پرداختی شما به کابینت ساز از طرف مجموعه سلام ساختمان به صورت کامل جبران شده و به شما بازگردونده میشه! دیگه چی از این بهتر میخواین؟!

البته یکسری نکات خیلی مهم درباره عقد قرارداد قبل از عید و اجرا بعد از عید هم بهتون میگیم که حتما رعایت کنین که خیالتون دیگه از همه چی راحت باشه!

چکار کنیم که ضرر نکنیم؟!

  • اولین و مهمترین نکته اینه: قرارداد ببند!

بدون قرارداد به هیچ عنوان کاری انجام ندید و پولی پرداخت نکنید. حتما قرارداد محکم و سفت و سختی ببندید که نگرانی نداشته باشین. قایل قرارداد پیشنهاد ما رو میتونین از طریق مطلب مربوط به نمونه قرارداد کابینت و کمد دانلود کنین و ازش استفاده کنین.

  • مورد بعدی این نکته ست: قیمت نهایی قرارداد، میزان پیش پرداخت و جدول زمانی پرداخت واجبه!

حتما قیمت نهایی کابینت رو در داخل قرارداد ذکر کنین. بعد از اون جدول یا بازه های زمانی پرداخت پول رو مشخص کرده و از همه مهمتر، مبلغ و تاریخ پرداخت پیش پرداخت رو مشخص کنین!

  • مورد ماقبل آخر: خرید ورق ها بلافاصله بعد از پیش پرداخت!

حتما برای جلوگیری از نوسان قیمت ها، با کابینت ساز شرط کنین که بلافاصله بعد از پیش پرداخت و قبل از سال نو، ورق ها و کلیه یراق آلاتی که برای کابینت نیاز داره رو بخره! در غیر اینصورت شما هیچ مسئولیتی بابت گرون شدن اون ها در سال جدید ندارین. در ضمن هیج تاخیری رو هم از جانب ایشون نمیپذیرین!

  • مورد آخر: تاریخ شروع قرارداد، شروع پروزه و اتمام پروژه رو به صورت دقیق ذکر کنین!

این نکته اگر اهمیتش بیشتر از نکات قبلی نباشه، قطعا کمتر نیست. باید حتما تاریخ عقد قرارداد، پیش پرداخت، شروع پروژه و اتمام پروژه رو ذکر کنین. تاکید ما اینه که برای تاخیر در تحویل پروژه حتما جریمه مالی درنظر بگیرین. این موارد باعث میشه خیال خودتون بابت اجرای بی دردسر کابینت و کمدتون راحت تر باشه!

طرح نوروزی پیش خرید کابینت؛ سلام ساختمان تا آخرش با شماست

حتی لحظه ای شک نکنین در صورتی که با کابینت ساز های مجموعه سلام ساختمان قرارداد ببندید، تیم پشتیبانی و نظارت ما، به صورت مداوم پروژه شما رو رصد میکنن و در کنار شما هستن.

در هر اختلافی حتی جزئی ترین اون ها، جانب حق رو رعایت کرده و بی شک تلاش ما بر این مساله است که حق به صاحب اون رسیده و شما متحمل ضرر نشین. همونطور که گفتیم، با عقد قرارداد قبل از عید و اجرا بعد از عید، در طرح نوروزی پیش خرید کابینت سلام ساختمان شرکت کرده و ضمانتِ پیش پرداخت خودتون رو از ما هدیه میگیرید.

حالا لازمه که بگیم بهتون: پیشاپیش سال نو مبارک!

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments