4.2 0

کمد آینه دار؛ ایده‌های طراحی کمد ریلی آینه ای

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  6 فروردین 1402
کمد آینه دار| ایده‌هایی برای طراحی و اجرای کمد آینه دار

کمد آینه دار این روزا بیشتر از هر وقتی توی طراحی دکوراسیون داخلی استفاده میشه. بخصوص که با کوچک‌تر شدن خونه‌ها و اتاق خواب ها، وجود آینه در اتاق یا کمد دیواری آینه ای میتونه در بزرگ‌تر نشون دادن فضا کمک کنه. در این مطلب قصد داریم کارهای درجه یکی رو برای ساخت کمد آینه‌ای و کمد ریلی آینه دار برای شما به نمایش بگذاریم که بتونید از اون‌ها برای طراحی دکور داخلی خونه یا محل کار خودتون استفاده کنید.

دربِ تمام آینه در کمد دیواری

کمد آینه دار 1

یکی از ایده‌های خوب برای ساخت کمد ریلی آینه دار مثل عکس بالا همینه که تمام در رو به صورت 4 تکه آینه کار کنیم. چنین کارهایی مخصوصاً در اتاق هایی که دیوارشون رنگ روشنه و فضای کوچکی دارن می تونه بسیار موثر عمل کنه و به زیبایی اتاق اضافه کنه.

کمد آینه دار 2

این نوع کمد ریلی آینه دار هم فرقش با مدل اول اونه که بدنه بر روی درب کمد سواره و با بدنه دوبلی که داره، به صلابت ظاهری و همینطور استحکام کمد کمک می کنه. در این کار اگر دقت کنید می بینید که رنگ کمد در هارمونی با رنگ کف، دیوار و نور طراحی شده که باعث می شه آینه درون کار کاملاً بخش جدایی از اتاق به نظر بیاد.

کمد آینه دار 3

طرح دیگر کمد با آینه می تونه اینچنین گرید شده باشه که در اون، آینه در چند بخش متقارن (مثلا 8 یا 10 بخش) با نوار بدنه کار بشه.

کمد آینه دار 4

یا کمد ریلی آینه ای می تونه به این شکل سه بخشی باشه که بخش بزرگ‌تر بالا و بخش‌های کوچک‌تر پایین باشند. در حالت غیرریلی، قسمت‌های کوچیک‌تر پایین، می تونند کشو هایی با درب آینه‌ای باشند.

کمد آینه دار 5

و اما یک نمونه‌ی دیگه، این کمد ریلی با آینه که دو بخش بالا و پایین آینه هاش به صورت سکشن جدا شدند و زیبایی منحصر به فردی به کار بخشیدند.

کمد آینه ‌ای سنترال

کمد آینه دار 6

طرح‌های کمد آینه‌ای سنترال هم اینطوره که آینه در درون بدنه کار می شه. در این کار‌ها بسیار مهمه که سطح آینه و در با هم یکی باشن و آینه رو روی بدنه در کمد سوار نکنیم و اختلاف سطح ایجاد نکنیم.

 کمد آینه دار 8

یک سبک دیگه از کمد دیواری آینه دار سنترال این شکله که آینه‌ها به صورت افقی و چهار تکه روی کار سوار شدند.

کمد آینه دار 10

میشه مثال قبلی رو به هر شکلی بسط و اشاعه داد و در قسمت درب، با طرح‌های مختلفی آینه کار کرد. مثل این کار که هم آینه در وسط و با مرز‌های چهار تکه کار شده و هم حاشیه‌ی کار از آینه هم سطح با در ساخته شده و باعث زیبایی بی نظیر کار شده.

آینه‌ی نواری در کمد دیواری

کمد آینه دار 11

این هم یک مدل دیگه از مثال‌های بالا که آینه در میانه یک کمد دیواری آینه دار با در سه لنگه ریلی کار شده و البته باید به قاب تیره رنگ دور در‌ها هم دقت کنید که در طراحی کلی کار، تاثیر بسیار زیادی گذاشته.

کمد آینه دار 12

برعکس دو مدل بالا می شه یه کار شیک مدرن مثل این کار. وسط کار بدنه در و احتمالاً دستگیره‌ها وصل می شن (البته اگر کمد آینه‌ای شما ریلی نباشه و دستگیره بخواد) و بالا و پایین با مرزهایی زیبا و اختلاف سطح جزئی اما عمدی، آینه‌ها کار شدند.

کمد آینه دار 13

یک مدل دیگه از مثال بالا این کمد دیواری آینه دار شیک و مدرنه که طرح تلفیقیه بدنه درب با آینه‌ای که باهاش کنج شده، زیبایی خیره کننده‌ای رو به کار داده. اگر قصد دارید چنین مدل‌هایی رو کار کنید، در تلفیق بدنه و آینه از تناسبات ابعادی به درستی استفاده کنید.

کمد آینه دار 14

به این مدل کمد دیواری آینه ای نگاه کنید که چقدر از لحاظ زیبایی شناختی خوب کار شده و یک دیزاین مدرن و جذاب رو به وجود آورده. برای ساختن کمد دیواری توکار که به صورت ریلی اما بدون دستگیره طراحی بشه و آینه هم داشته باشه این کار می تونه ایده‌های بسیاری به سازنده‌ها بده.

درب ریلیِ آینه ‌ای در کمد

کمد آینه دار 15

یک مدل دیگه از کمد آینه دار هم این نوعه که درب ریلی اش از آینه است و بدنه دیگرش از جنس ام دی اف یا هایگلاس. در این کار البته از ام دی اف استفاده شده و رنگ روشن طرح چوب به فضای خاکستری اما روشن اتاق، روحی تازه بخشیده.

کمد آینه دار 16

این هم یک مثال دیگه از مدل قبلی در ابعادی بزرگ تره که البته بر روی بدنه و آینه هم ابزار کار شده و زیبایی خاصی به محیط بخشیده. دیزاین سفید و خاکستری کل کار در کنار نور‌های زرد ملایمی که به صورت موضعی کار شده، بسیار هوشمندانه است.

کمد آینه دار 17

مدل دیگری از طرح کمد آینه‌ای این کاره که در قسمت پایینش هم سه تا کشو داره و آینه‌ها به صورت ریلی به عنوان در استفاده شدند.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دریافت قیمت دقیق کمد +