4.1 18

مقایسه کابینت فلزی با کابینت ام دی اف – راهنمای انتخاب بهترین مدل کابینت

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  8 مرداد 1402
کابینت فلزی استیل

در ادامه مقایسه انواع مختلف  مدل کابینت، در این مطلب می خواهیم دو کابینت ام دی اف و کابینت فلزی و باهم مقایسه کنیم. کابینت فلزی کابینت محبوب خانواده های ایرانی در سال های نه چندان دور بوده و کابینت ام دی اف پرکاربردترین کابینت حال و حاضر می باشد.

تضمین قیمت سلام ساختمان

هر دو کابینت دارای مزایا و معایبی هستند و در ادامه مزایا و معایب هرکدوم رو میگیم و اون هارو باهم مقایسه میکنیم و در نهایت یک نتیجه گیری کلی در مورد انتخاب بهتر خواهیم داشت.

مقایسه کابینت فلزی با کابینت ام دی اف – راهنمای انتخاب بهترین مدل کابینت

ابتدا بیاین که طبق رسم در مقالات مقایسه ی کابینت ها، در جدول و به صورت خیلی خلاصه و تیتر وار، دو کابینت رو باهم مقایسه کنیم و سپس به صورت تفصیلی در مورد هر مدل صحبت می کنیم.

البته ذکر یک نکته در مورد کابینت فلزی ضروریه. کابینت فلزی دارای 3 مدل مختلفه که این سه مدل عبارتند از:

1- کابینت فلزی با ورق سیاه (فولاد خام)

2- کابینت فلزی گالوانیزه

3- کابینت فلزی استیل

مقایسه کابینت فلزی با کابینت ام دی اف – راهنمای انتخاب بهترین مدل کابینت

دو مدل کابینت فلزی با ورق سیاه و کابینت فلزی گالوانیزه دارای ویژگی های مشابه همدیگر بوده و مدل سوم یعنی کابینت فلزی استیل، دارای ویژگی هایی متفاوته. در این مطلب میخواهیم دو مدل اول رو با ام دی اف مقایسه کنیم و در مطالب بعد، سراغ مقایسه ی کابینت ام دی اف و سایر کابینت ها با کابینت استیل خواهیم رفت.

پس ابتدا به جدول زیر توجه کنین تا خلاصه ی کار رو متوجه بشین.

ویژگی / نوع کابینتکابینت ام دی افکابینت فلزی
قیمتمناسبارزان تر از ام دی اف (البته گاهی میتواند گران تر نیز باشد)
خش پذیریکممتوسط
لبه های تیز و برندهندارددارد
امکان آسیب ناشی از رطوبتنسبتا زیادزیاد (البته در مدل گالوانیزه کمتر است اما درهرحال بازهم امکان آسیب دیدن در هر دو مدل زیاد است)
قابلیت ابزار خوریبالاکم
سطح صاف و صیقلیدارددارد
قابلیت انجام روسازی های مختلفداردندارد
قابلیت تعمیر دارددارد
مقاومت و دواممتوسطزیاد
قابلیت استفاده از یراق آلات و اکسسوری مدرنداردندارد

 

نظرات مشتریان کابینت
خانم صدیقه اسد
با حوصله و دقیق بودند
اقای رشید همدانی بسیار مجری باحوصله ای بودند و بادقت و با روی خوش به نظرات ما توجه داشتند. قیمتی که به من گفتند از تمام افرادی که پرسیدم منصفانه تر بود. کارشون هم خیلی تمیز و بادقت هست. زمانبندی هم که اول مار گفتند دقیقا طبق همون کار رو انجام دادن. امیدوارم هر جا هستند سلامت و خدا به کسب و کارشون برکت بده.
آقای ایمان خاکسار
از همکاری با ایشان راضی ام
بسیار راضی و خوشحالم از همکاری با جناب حیدری.کاملا منصفانه قیمت دادند، بسیار خوش قول بودند و کار رو کاملا دقیق اجرا کردند، از سلام ساختمان هم برای معرفی چنین انسان های متخصص و متعهدی ممنونم
آقای نیما قاضی
از کار ایشان لذت بردم.
ما واقعا از کار با ایشون لذت بردیم. در همه مراحل خیلی مسلط و همراه بودن. نتیجه کار هم خوب بود. در مورد قیمت هم من یکی دوبار سعی کردم از بازار قیمت بگیرم باز قیمت ایشون بهتر بود.
آقای الله پناه
کابینت ها به موقع تحویل داده شد
سلام کار آقای بهزاد ابوفاضلی بسیار عالی بود وکابینت ها به موقع تحویل داد واز نظر قیمتی مناسب بود
آقای بهادری
مودب و خلاق بودند.
سلام هم مودب بود و هم خیلی خلاق بود که دو تا طرح متناسب با نیاز ما هم اضافه اجرا کرد، و چقدر قیمت مناسبی حساب کرد نسبت به بقیه ی همکارهاش، در کل عالی بود کاملا راضی ام
آقای احمد شیراوند
قیمت و کیفیت کارشان خوب بود
در مجموع از کار ایشان راضی هستم. انسان محترم ، با اخلاق و خوش قولی بودند. قیمت و کیفیت کارشون هم خوب بود. آرزوی سلامتی و موفیقت دادم هم برای آقای فرجی و هم شما .
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

کابینت آشپزخانه فلزی

همونطور که ابتدای مطلب گفتیم، کابینت فلزی 3 نوعند. این کابینت ها بعد از دوران کابینت های چوبی قدیمی به عصر جدید پا گذاشتند. در ادامه انواع این سه مدل رو نام میبریم. بعلاوه میتونین ده ها نمونه از تصاویر مدل های مختلف کابینت فلزی رو توی گالری مدل کابینت آشپزخانه فلزی ببینین.

این  سه مدل کابینت فلزی عبارتند از:

1- کابینت فلزی با ورق سیاه (فولاد خام)

2- کابینت فلزی گالوانیزه

3- کابینت فلزی استیل

 

که دو مدل اول رو در این مطلب بررسی کرده و مقایسه ی مدل کابینت فلزی استیل رو در مطالب بعد انجام خواهیم داد.

مقایسه کابینت فلزی با کابینت ام دی اف – راهنمای انتخاب بهترین مدل کابینت

جنس بدنه و درب ها در کابینت فلزی فولادی و کابینت فلزی گالوانیزه

کابینت فلزی با فولاد خام (یا همان ورق سیاه) نسبتاً ارزانتر هستن ولی خیلی راحت زنگ میزنن؛ اما کابینت های فلزی با ورق گالوانیزه کمی گرانتر اند اما از اون طرف طول عمر بیشتر و جنس مقاوم تری نسبت به زنگ زدن دارن. یونیت (چهارچوب) کابینت و درب ها در این نوع کابینت ها از فلز ساخته می شن و جوش ها با جوش نقطه ای، کارپید و لحیم اجرا میشن. لولاها و کشوها نیز در این نوع کابینت ها از جنس فلز هستن.   خلاصه همه چی فلزیه

رنگ آمیزی در کابینت آشپزخانه فلزی

معمولاً رنگ آمیزی یونیت در کابینت نوع اول (ورق سیاه) و دوم (ورق گالوانیزه) با پیسوله انجام میشه. البته میتونه با هزینه بیشتر، رنگ استاتیک برای این بخش استفاده بشه که بهتر از حالت رنگ آمیزی دستی و پیسوله ای است. برای درب ها هم معمولاً از رنگ کوره ای و یا رنگ استاتیک استفاده میشه تا عمر و دوام بیشتری داشته باشن. یادتون باشه رنگ معمولی روی ورق گالوانیزه خیلی بد اجرا میشه یا بهتره بگیم خیلی راحت کنده میشه!   لطفاً از رنگ های کوره ای یا استاتیک برای این نوع کابینت استفاده کنین.

مقایسه کابینت فلزی با کابینت ام دی اف – راهنمای انتخاب بهترین مدل کابینت

صفحه روی کابینت فلزی

صفحات این نوع کابینت ها می تونه از سنگ، فلز یا صفحات امروزی تر مثل ام دی اف با روکش PVC استفاده بشه. خیلی محدودیت زیادی برای نوع صفحه توی این نوع کابینت ها نیست.

مزایای کابینت فلزی

مزایای کابینت های فلزی با ورق سیاه فولادی و همینطور مزایای کابینت های فلزی با ورق گالوانیزه شامل این موارد هستن:

– مقاومت زیاد نسبت به ضربه، و استحکام بالا

– قیمت پایین تر نسبت به سایر کابینت ها؛ البته نه همیشه.

– قابلیت تعمیر و ترمیم نسبتاً ساده

 

معایب و اشکالات کابینت های فلزی فولادی و گالوانیزه

ابدا بگیم که این دو نوع کابینت فلزی (فولادی – گالوانیزه) به تدریج دارن با سایر انواع کابینت جایگزین میشن و به دلیل قیمت مناسب و ویژگی های مثبت دیگه، بیشتر برای جایگزینی از همین کابینت ام دی اف که در ادامه بررسیش میکنیم، استفاده میشه. اما معایب کابینت های فلزی چیه که دارن جایگاه خودشون رو کم کم به سایر کابینت ها میدن؟!

– مقاومت پایین در برابر رطوبت و خوردگی (زنگ زدن) به ویژه در کابینت فولادی که با ورق سیاه درست میشه.

– کابینت گالوانیزه مقاومت بهتری داره ولی باز هم چندان مقاوم نیست.

– عدم امکان استفاده از انواع اکسسوری و یراق آلات مدرن در این نوع کابینت

– طرح و رنگ محدود برای ساخت

نظرات مشتریان کابینت
آقای ریاحی
با تجربه و تحویل به موقع
بسیار مجری با تجربه و تمیز کار. و مهمترین ویژگی که معمولا کابینت سازها درنظر نمیرن به موقع تحویل دادن کار هست که جناب جعفرپور بسیار وقت شناس بودن. ممنون بابت اجرای به موقع و مرتب آقای جعفرپور
آقای طباطبایی
دلسوز و بافکر و ایده
آقای بهرامی در اولین مرحله بسیار منصف بودند. دلسوز و با فکر و ایده خوب از حداقل جا حداکثر استفاده رو کردن و خیلی به ما کمک کردن ازشون ممنونیم
خانم ثابت
بسیار قابل اعتماد
جناب اقای نوایی بسیار بسیار انسان قابل اعتماد از تمام لحاظ هستن کیفیت کارهاشون و طراحی عالی بود و اخلاقشون که عالیتر با حوصله هر چی گفتم با لبخند فقط گفتن چشم خدا به مالشون برکت بده
آقای پرهیزگار
خوش اخلاق و قابل اعتماد
بسیار عالی، مسلط، خوش اخلاق، منصف و قابل اعتماد
خانم آراسته
توانا و کاربلد
مهندس یدالهی، فردی بسیار توانا، کار بلد هستند و همراه بسیار مطمئنی برای انجام پروژه های کار، از ایشان و تیم اجرایشان کمال رضایت را دارم.
آقای جمشیدی
راضی هستم
در کل از آقای میرزایی رضایت داریم و همچنین از کادر حرفه آیی نصابی که برامون فرستاده بودن.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

قیمت کابینت فلزی

همونطور که گفتیم، قیمت کابینت های فلزیِ «فولادی» و «گالوانیزه» قیمت نسبتا پایینی در مقایسه با سایر کابینت هاست و حتی میتونن از قیمت کابینت ام دی اف هم کمتر باشن. البته این مساله همیشگی نیست و می تونن از کابینت های دیگه گرونتر هم باشن ولی اگه بخوایم کلیت رو درنظر بگیریم، از کابینت ام دی اف ارزون تر و در کل دارای قیمت نسبتا پایینیه.

مقایسه کابینت فلزی با کابینت ام دی اف – راهنمای انتخاب بهترین مدل کابینت

کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF

با کابینت ام دی اف آشنایی دارید و میدونین که بدنه ی کابینت یعنی همه بخشایی از کابینت که وقتی درب‌های کابینت رو میبندید، دیده میشن، بجز صفحه روی کابینت MDF از جنس ورق های ام دی اف است. مغزیِ این ورق های فیبری، از جنس ام دی اف خام و روکش اون از جنس ملامینه است و به خاطر همین روکش، در برابر رطوبت مقاومه. البته این مقاومت به رطوبت، کامل نیست و کمتر از های گلاسه.

ورق های ام دی اف تنوع رنگ و طرح زیادی دارند و کیفیت اونها هم بسته به کارخانه تولیدشون فرق داره. معمولاً قیمت ام دی اف های خارجی توی بازار گرون تر از ام دی اف های ایرانی هستن. مزیت اصلی MDF قیمت مناسب اون نسبت به کیفیتی هست که داره و به طور کلی کابینت MDF جزء کابینتای اقتصادی محسوب میشه البته کابینت ام دی اف در مقایسه با کابینت فلزی عمدتا قیمت بیشتری داره ولی در مواردی هست که کابینت های فلزی قیمت بالاتری از ام دی اف دارن و نمیشه دقیقا در مورد این مساله گفت که کابینت ام دی اف گرون تر از کابینت فلزی است.

 

انتخاب یک ام دی اف مناسب

انتخاب یک ام دی اف مناسب یک تیتر خیلی کلی در مورد شیوه ی انتخابه و یک جواب کلی هم میشه بهش داد. انتخابتون باید بر اساس کاربرد شما باشه . اما این عبارت یعنی چی؟! به طور کلی MDF ها در بازار دارای دو نوع سبک و سنگین هستند. ام دی اف سبک برای طراحی، معماری داخلی، عایق صدا و سازه ها و غرفه های نمایشگاهی استفاده میشه که در این نوع، سازه و طراحی شما سبک‌تره و به لحاظ اجرایی دست شما در نصبش بازتره و همچنین قیمت این MDF ارزون‌تر و به صرفه‌تره. اما MDF وزن سنگین برای طراحی قفسه‌های صنعتی که باید وزن به نسبت بالایی رو متحمل بشن، استفاده میشه.

مقایسه کابینت فلزی با کابینت ام دی اف – راهنمای انتخاب بهترین مدل کابینت

مشخصات یک ام دی اف MDF خوب و مرغوب

1)مقاومت نسبی قابل قبول در برابر آب

2)در صورت جذب آب حداقل تورم را داشته باشد.

3)انسجام و قدرت زیاد و شکنندگی پایین.

4)چگالی بالا

5)دارای چسب مصرفی بدنه ی بالا

6)مقاومت کششی و خمشی خوبی دارد

7)قابلیت برش کاری و ماشین کاری بالا

8)فاقد آسیب دیدگی مغزی ام دی اف و روکش اون

9)فاقد اعوجاج و تغییر شکل و ضخامت یکنواخت در سراسر ورق

مقایسه کابینت فلزی با کابینت ام دی اف – راهنمای انتخاب بهترین مدل کابینت

مزایای کابینت ام دی اف و ورق MDF

1-قیمت کابینت ام دی اف مناسبه. این کابینت درحالیکه زیباست، جزء کابینت های به صرفه و اقتصادی حساب میشه.

2-وزن، ضخامت و سایز متنوع و قابل تولید

3- قابلیت ابزار خوری، ماشین‌کاری، سمباده زنی و انجام روسازی‌های مختلف مثل روکش‌های چوبی و…

4- سطح صاف و متراکم و مقاومت به فشرده شدن و در عین حال، قابلیت شکل‌پذیری و لبه‌های صاف

5- قابلیت تمیز شدن بسیار راحت

 

مقایسه کابینت فلزی با کابینت ام دی اف – راهنمای انتخاب بهترین مدل کابینت

معرفی کابینت ساز

معایب کابینت  ام دی اف و ورق MDF

1-در صورت خراشیدن رویه به علت نفوذ آب، به سرعت خراب می‌شه.

2- سهولت ابزار زدن ورق های MDF به دلیل بافت نرم ورق های ام دی اف است. ولی همین مساله باعث میشه که مثلاً پیچ‌ها با چند بار باز و بسته شدن هرز بشن. برای جلوگیری از این مساله باید به صورت متناوب جاشونو تغییر بدیم.

3- حساسیت به گرما و حرارت در بعضی مدل ها

4-به دلیل وجود فرمالدئید برای سلامتی خطرناکن. البته فرمالدئید به اندازه‌ای نیست که باعت نگرانی زیاد بشه ولی در هرحال کمی خطرناکه.

5-بزرگترین عیب کابینت ام دی اف مقاومت پایین ام دی اف (MDF) در برابر رطوبته. البته قبلا هم گفتیم لایه ی ملامینه که پوشش دهنده ی ام دی اف است، ضد آب محسوب میشه اما طبیعتا در صورت آسیب دیدن لایه، آب بهش نفوذ می کنه. این روش، تنها راه نفوذ آب به ورق ام دی اف نبوده و در محل های برشِ ورق های ام دی اف و یا محل های برشِ نوار شده نیز، پتانسیل نفوذ آب وجود داره و با نفوذ آب به مغزی ورق، ام دی اف آب رو جذب کرده و به تدریج غیر قابل استفاده میشه.

نظرات مشتریان کابینت
آقای بالین پرست
کاربلد، خلاق و باسرعت بالا
خیلی کار بلد، خلاق، منصف، با سرعت کار بالا و انسان شریف و متعهد
آقای مهدی خدارحمی
بسیار خوش قول
درود به مجموعه بسیار محترم سلام ساختمان. آقای رشید، مردی بسیار خلاق و ایده پرداز و شدیداً خوش قول هستند. درود بر ایشون.
آقای سبحان کریمی افشار
منظم و سروقت
منظم، سروقت به موقع شروع کردن و‌ تحویل دادن. پایان کار همونجوری به سلیقه و طرح مدنظر خودمون بود
آقای محمودی
خلاق و با دقت در تاریخ
بسیار خلاق در ارائه مشاوره و دقت کافی در تاریخ و حتی زمان تحویل کار نهایی. با خیال راحت کار رو به آقای کاشی پزان بسپرید
آقای عظیمی
باحوصله، خوش قول و منصف
با حوصله، خوش قول، منصف، اهمیت به نظافت محیط کار و خوشرو
آقای خسرو حاجی احمدی
بسیار متین و دلسوز
با تشکر از پیگیری های سلام ساختمان، آقای دهقانی از لحاظ اخلاقی بسیار عالی و متین و دلسوز کار هستند و از لحاظ حرفه ای هم در نهایت دقت و وسواس کار می کنند . بنده که از کار و اخلاق ایشان بسیار راضی بودم . خدا خیرشان بدهد.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

نتیجه گیری: کابینت فلزی بهتره یا کابینت ام دی اف؟

اگه این سؤال رو ده سال قبل میخواستم جواب بدم میتونستم بگم طبیعتا کابینت فلزی! چون دوام خوبی داره و محکم ومقاومه و همچنین قیمت خیلی پایین تری هم داره. اما الان پاسخ به این سؤال، مقداری متفاوته.

کابینت های ام دی اف و ورق های ام دی اف دارن روز به روز با تکنولوژی پیشرفت میکنن و قابلیت ها و مزایاشون داره افزایش پیدا میکنه. کابینت ام دی اف استحکام بسیار مطلوبی داشته و دوام قابل قبولی داره. بعلاوه از نظر قیمتی هم زیاد با کابینت فلزی متفاوت نیست و گرون تر براتون در نمیاد.

یک مزیت دیگر کابینت ام دی اف نسبت به کابینت های فلزی، اینه که مدل های کابینت ام دی اف خیلی متنوع تر و بیشتر هستن و میتونین به راحتی روسازی های مختلف مثل روکش چوب و … روی کابینت ام دی اف کار کنین. مزیتی که به هیچ عنوان روی کابینت فلزی قابل اجرا نیست و روی کابینت های فلزی شما فقط میتونین از رنگ استفاده کنین و یا برچسب کابینت روی اون ها بچسبونید. در مورد مقاومت در برابر رطوبت و آب هم باید خدمتتون عرض کنم که هرکدوم معایب خاص خودشون رو دارن.

مقایسه کابینت فلزی با کابینت ام دی اف – راهنمای انتخاب بهترین مدل کابینت

کابینت ام دی اف در صورت خراشیده بودن رویه یا چسبکاری صحیح درز ها و محل اتصال ورق ها، آب بهش نفوذ کرده و در مرور زمان دچار تورم و ترکیدگی میشه و در مقابل کابینت های فلزی به خصوص فلزی با ورق فولادی در برابر رطوبت دچار زنگ زدگی میشه و مشکلات خاص خودش رو برای شما ایجاد میکنه.

در نهایت باتوجه به تمام این مواردی که خدمتتون بیان شد و مزایا و معایب کابینت های فلزی و ام دی اف، ما توصیه میکنیم که به جای انتخاب کابینت های فلزی، کابینت های ام دی اف رو انتخاب کنین. البته باید حسابی مراقب کابینت های خودتون باشید و خیلی حواستون به کابینت های آشپزخانه باشه.

ممنون از توجه شما. نظرات و سؤالات خودتون رو میتونین در قسمت نظرات سایت درج کنین. ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهیم بود.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
18 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
...
...
12 مرداد 1400 12:33

ام دی اف بهتره چون فلزی زنگ میزنه خراب میشه اون زیبایی که اشپزخانه میخواد نشون نمیده

زهرا
زهرا
29 دی 1399 01:15

سلام
اقای ابراهیم آقا صالح
ما میخوایم برای خونه ی حدیدمون که خیلی بروز وشیک درستش کردیم کابینت بزنیم
چون شمال هستیم
همسرم میگن فلز با درب ام دی اف
ولی من میترسم شیک نشه
اخه حیفه..خیلی رو کیفیت وزیبایی مصالح وسرامیک هزینه کردیم میترسم کابینت زشت بشه
لطفا راهنمایی کنید

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
04 بهمن 1399 08:12
پاسخ به  زهرا

سلام
بدنه فلز با درب ام دی اف کارهایی ساده میشه و خیلی زیبا.. شبیه کارهای جدید نمیشه.

فرشته
فرشته
10 مرداد 1399 10:17

من سال۹۵ کابینت هاگلاس زدم الانم راضیم تازه یبارم باشلنگ کامل شستمشون هرسری هم پاک میکنم بادستمال خیس.البته بستگی به آب وهوای محل زندگیتون داره وهمینطوربستگی به کابینت سازتون که تاچه حدباوجدان باشه وجنس مرغوب بکارببره. مااستان همدانیم وآب وهواخشکه
فقط من فوبیای سقوط اشیادارم وهمش میترسم ام دی اف مثل فلزمحکم نصب نشه وکابیتام ازرودیوارجدابشه وبریزن?

نسرین
نسرین
21 تیر 1399 12:28

والا ما که تا یادمونه کابینت های فلزی انقدر میموندند که خودمون ازشون خسته میشدیم ولی خراب نمیشدن
من شب عید ۹۷ کابینت تمام هایگلاس با ۲۵ تومن هزینه. الان هنوز دو سال نشده اومدم واسه تعمیر سرچ میکنم… متاسفانه کلا خراب و لق شدن و در کابینتو که باز میکنم یه بوی موندگی بدی از داخلش میخوره تو صورتم. کابینت ساز هم از این کار خارج شده و جالبه زنگشم زدیم میگه ام دی اف همینه! خونه خودمم همینجوری شده
شما تجربه ای دارید؟ تعمیر میشه کرد اصلا؟
کابینت فلزی هم که نوشتید ارزونه من صحبت کردم گرون ترم هست حتی و چون درست کردنش سخته انجام نمیدن

امیرعلی
امیرعلی
06 بهمن 1398 23:51

توروخداکمک کنیدمن شوهرم کارگره 5تومن پول پیش دادم براکابینت ..حالاموندم خیلی ازmdfمیترسم کپک بزنه همه میگن بدنه فلزبزن چون چندتاازاطرافیانم کابینتشون بادکرده وکپک زده همسایمون تازه دوماهه کابینت زده همش کپک زده بااینکه کابینت سازشون خیلی تعریف کرده وضمانت داده که هیچیش نمیشه قراره دوروزدیگه 5میلیون دیگه بدم که برام mdfبرش بده توروخداچندتاعکس بدنه فلز درmdfبامدلای جدیدبزارید ازش ایده بگیریم میترسم بهانه بیاره بگه بافلزنمیتونم مدل جدیدکارکنم

salamsakhteman
salamsakhteman
08 بهمن 1398 10:38
پاسخ به  امیرعلی

با سلام
برای بدنه از MDF سفید درجه یک مثل پاکچوب بهشون بگید استفاده کنند.البته ما نمی دونیم شما کدوم شهر هستید و نمی دونیم رطوبت در اونجا به شکل هست که می فرمایید کابینت های همسایتون کپک زده. به هر حال باید به کابینت رطوبت نرسه. ام دی اف کار کنید ولی اگر واقعاً نمی تونید از رسیدن رظوبت بهش جلوگیری کنید، میتونید از PVC و بدنه فلز استفاده کنید.
بدنه فلز همونطور هم که خودتون اشراف دارید یه کار خیلی خاص و شیکی نمی شود. ولی اگر نگران خرابی NDF هستید پیشنهاد ما همان بدنه فلزی هست.

مهدی
مهدی
29 مهر 1398 11:14

بدنه فلزی باشه وبیرونی ام دی اف بخاطررطوبت آیاخوبه این کاررا بکنم

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
30 مهر 1398 09:42
پاسخ به  مهدی

سلام
اگر مجری که انتخاب کردید بتوانند کار فلز با کیفیت و رنگ خوب براتون بسازند که بله خوب هست. ولی بهتر از اون این هست که برای بدنه کابینت از PVC استفاده کنید و درب‌ها ام دی اف باشند.

نازنین
نازنین
02 شهریور 1398 18:58

فلزی بهتره من mdf زدم چند سال پیش الان بعضی از قسمتها ورم کرده دوام زیادی نداره اگر بخوام انتخاب کنم در آینده حتما فلزی کار میکنم

لینکدونی لینک سیتی
لینکدونی لینک سیتی
28 اردیبهشت 1398 22:45

بهترین وبسایتی که تاحالا دیدم.ازتون متشکرم

زینب
زینب
26 اردیبهشت 1398 18:05

سلام
لطفا راهنماییم کنین لطفاااااااا
میشود به کابینت فلزی به جایِ رنگ زدن روکش ام دی اف زد؟؟؟؟
خواهش میکنم راهنماییم کنین
مرسی

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
29 اردیبهشت 1398 08:12
پاسخ به  زینب

یا سلام
اگه منظورتون برچسب هست که بله می تونید روی درب و دیگر قسمت ها برچسب بزنید ولی اگه منظورتون خود ام دی اف است، با یک سری تغییرات در یونیت های فلزی میتونید درب ها را تعویض کرده و قسمت های دیگر قابل رویت را با ورق ام دی اف بپوشانید. به این ترتیب کابینتی خواهید داشت که نمای ام دی اف دارد ولی کلیت طرح همان کابینت قدیمی شما است.

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
08 دی 1397 19:36

ممنون از مطلب خوبتون.
یه مورد رو بهش اشاره نکردین
زمانی که ساخت هرکدوم از این کابینت ها میگیره چقدره؟
کدومش زودتر آماده میشه؟
کدومش برای اجرا تر وتمیز تر اجرا میشه؟

حمیده عینی
حمیده عینی
02 دی 1397 18:42

سلام من خودم بین کابینت فلزی و ام دی اف موندم. نمیدونم کدوم رو انتخاب کنم. از یک طرف کابینت فلزی قدیمی شده و زیاد روی مد نیست و از طرفی کابینت ام دی اف هم فکر میکنم به اندازه ی کابینت فلزی محکم نیست. درسته که در مطلبتون گفتین کابینت ام دی اف استحکام خوبی داره اما کابینت فلزی حس میکنم مستحکم تره. خیلی مردد شدم که چکار کنم. کمکم کنین لطفا

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
05 دی 1397 16:14
پاسخ به  حمیده عینی

سلام
ایرادات زیادی به کابینت فلزی وارد است.
از جمله:
زنگ زدگی در برابر رطوبت
محدودیت در طرح بخصوص طرح های جدید
محدودیت در اجرا
عدم امکان ایجاد تغییرات
بزرگترین ایراد کابینت mdf هم عدم مقاومت در برابر رطوبته. که با اجرای pvc زیر سینک بیشتر مشکل حل میشه و الباقی رو با رعایت کردن و مراقبت میشه حلش کرد.
باز هم پیشنهاد ما mdf است.

ابراهیم آقاصالح
ابراهیم آقاصالح
13 آذر 1397 14:23

سلام من کابینت ساز هستم و هم کابینت فلزی میسازم و هم کابینت mdf ولی باید بگم که با مطالب شما مخالفم چون کابینتهای فلزی که از 15 تا 20 سال پیش ساختم هنوز محکم و بدون کوچکترین خوردگی و زنگ زدگی هستند. ولی یونیتهای mdfکه فقط 4 ساله ساخته شده خودشون رو ول کردن و به اصطلاح لق شدن. به نظر من کابینت با بدنه فلز و درب mdfبهترین گزینه هست ودر ضمن تمام اکسسوریها و سبدها رو میشه در کابینت فلزی استفاده کرد. من نمونه های زیادی رو ساختم که صحت ادعاهای من هست. هر کس خواست با سند و مدرک و نمونه ثابت میکنم. در کل برای منِ کابینت ساز هیچ فرقی در ساختنِ فلز یا mdfوجود نداره ولی به عنوان یک کابینت سازِ قدیمی نسبت به بعضی از کم لطفیها به کابینت فلز حساسم. با تشکر از شما و خوانندگان این مطالب. کابینتِ سپهر. آقاصالح.

معین
معین
16 آبان 1401 14:32

دقیقا موافقم فلزخیلی بهتره