1.6 0

درب کابینت آشپزخانه؛ انواع درب های پرکاربرد کابینت

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  3 اسفند 1401
درب کابینت؛ انواع درب های کابینت پرکاربرد

درب کابینت یکی از بخش های مهم کابینت هاست که دیده میشه و میتونه طرح های مختلفی برروی اون ها قرار بگیره. بعضی از کابینت های آشپزخانه دارای درب از جنسی متفاوت از نسبت به بدنه هستن. این کار معمولاً به این دلیل اتفاق میفته که نمای کابینت ها با هزینه ای کمتر، مشابه با کابینت های گران‌تر بشه. البته این کار در مورد برخی از متریال ها کاملاً روتین بوده و انجام میشه. در مورد برخی از متریال ها هم انجام نمیشه و به صرفه درنمیاد.

در این مطلب در مورد درب کابینت صحبت میکنیم. به خصوص در مورد همین درب هایی که دارای جنسی متفاوت نسبت به بدنه کابینت هستند.

به طور کلی متریال هایی که برای ساخت کابینت بکار میرن عبارتند از : ام دی اف، هایگلاس، ممبران، چوب و روکش چوب فلزی و PVC. البته متریال های متفرقه ای مثل لترون هم وجود دارند که در کابینت سازی کاربرد کمتری دارند. از بین این متریال هایی که گفتیم، از درب های ام دی اف، ممبران و هایگلاس بیشتر استفاده میشه.

در ادامه بیشتر در مورد این نوع درب ها باهم صحبت میکنیم.

درب کابینت چوبی

درب ام دی اف کابینت

درب ام دی اف یکی از پرکاربرد ترین درب ها در کابینت سازی است. خیلی از افراد برای تعمیر کابینت های فلزی قدیمی خود، درب اون رو تعویض کرده و از درب ام دی اف استفاده میکنن. البته در مطلب «کابینت فلزی با درب ام دی اف» در مورد این ترکیب کابینت ها توضیح کامل دادیم. در اون مطلب توصیه کردیم که سعی کنین تا حد ممکن این کار رو انجام ندید. چون هزینه بالایی براتون دربر داره و در نهایت هم معمولا نمای جالبی پیدا نمیکنه.

البته غیر از موردی که گفتیم، درب های ام دی اف روی چارچوب لترون هم بکار میرن. این کار کاملاً انجام شدنی است. نسبت به کابینت تمام ام دی اف هم هزینه کمتری برای ساخت اون باید بپردازین.

درب های ام دی اف میتونن روی بدنه هایی از جنس های دیگر هم بکار برن اما کاربرد اون بسیار کمه.

درب کابینت ام دی اف

درب ممبران برای کابینت

درب های ممبران هم میتونه روی بدنه و چارچوب ممبران و هم میتونه روی چارچوب ام دی اف بکار بره. البته کاربرد اون بر روی چارچوب ام دی اف اصلاً توصیه نمیشه!!! البته یه تذکر بدیم که منظورمون از بکار رفتن روی این چارچوب، در بازسازی منازله که قراره چارچوب قبلی حفظ بشه و فقط درب کابینت تعویض بشه.

طراحی کابینت ممبران دارای تفاوت های فنی با طراحی کابینت های ام دی اف است. مثلاً جای گاز در کابینت ام دی اف حدود 90 سانتی‌متر درنظر گرفته میشه. این مقدار برای کابینت ممبران بین 120 تا 180 سانتی‌متر میتونه متغیر باشه. این تفاوت به دلیل طراحی ستون ها در کنار گاز است.

کابینت های ممبران دارای ظرافت های طراحی و فنی هستند که باعث میشه قرار گرفتن درب ممبران برروی چارچوب ام دی اف، بسیار زشت و نامناسب باشه. پس اگر علاقه به کابینت ممبران دارین، بهتره که کل کابینت ها رو تغییر بدید و با یک طراحی کاملاً جدید، کابینت های آشپزخانه خودتون رو به ممبران تغییر بدید.

درب کابینت ممبران

قیمت درب کابینت

قیمت درب کابینت ام دی اف، بر اساس متر مربع ورق محاسبه میشه. البته اگه قرار باشه که بر روی درب کابینت، طرح خاصی کار بشه، دارای هزینه جداگانه ای است. میتونین قیمت ورق ام دی اف رو در مطلبی که با عنوان «قیمت ام دی اف و آنچه درباره ورق ام دی اف نمیدانید» ببینید.

در مورد درب کابینت ممبران این مسئله خیلی بیشتر وابسته به طرح درب هاست و نمیتونیم یک قیمت واحد بهتون بدیم.در نتیجه بهتون توصیه میکنیم حتماً قیمت نهایی رو از کابینت ساز بگیرین.

از شما بابت توجه به این مطلب ممنونیم. میتونین نظرات و سؤالات خودتون رو برای ما بفرستین. حتما پاسخگوی شما هستیم.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments