4.2 0

چرا تاج کابینت ام دی اف در طراحی آشپزخانه اهمیت داره؟

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  11 فروردین 1402
چرا تاج کابینت ام دی اف در طراحی آشپزخانه اهمیت داره؟

شاید در نگاه اول به نظر برسه که تاج کابینت ام دی اف به دلیل حجمی که داره خیلی در دکوراسیون آشپزخانه تاثیر گذار نباشه؛ اما اگه فقط چند دقیقه تا ادامه این مقاله با همراه بمانید متوجه می شید که این طوری‌ها هم نیست. مدل تاج کابینت ام دی اف می تونه تاثیرگذاری بالایی در زیبایی آشپزخانه خونه شما داشته باشه. در واقع دقت به همین جزئیات هستش که سلیقه‌های خالص و ناب رو از سلیقه‌های معمولی متمایز می کنه.

تاج کابینت ام دی اف 1

اهمیت تاج کابینت ام دی اف

دقیقاً جایی که کابینت‌ آشپزخانه به سقف برخورد می کنه، سازنده‌ها و طراح‌ها همگی عرقشون در می آد. چه کنیم و چطور این دو تا عنصر رو به هم ربط بدیم؟ اهمیت مدل تاج کابینت ام دی اف دقیقا همینجا خودشو نشون میده. یک اشتباه می تونه همه زحمت‌های شما رو در این قسمت به باد بده. کمی دقت بیشتر هم از یک طرح ساده کابینت ام دی اف می تونه یک شاهکار بسازه.

تاج کابینت ام دی اف 2

شاید در گوشه ذهنتون با خودتون مرور کنین که بابا یک وجب جا که اینقدر مهم نیست. این همه زیبایی و زحمت، چرا گیر دادین به همین یک وجب جا؟

دقیقاً برعکس این یک وجب جا اهمیتش حتی می تونه با تمام زحمت هایی که کشیدین برابری کنه. جالبه که خیلی از آدم‌های وسواسی ساعت‌ها وقت میذارن فقط واسه اینکه یک طرح خوب برای تاج کابینت ام دی اف پیدا کنن.

به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم چند نمونه تاج کابینت رو ارائه کنیم تا بتونین ازشون الگوبرداری کنید.

تاج کابینت ام دی اف 3

مدل تاج کابینت ام دی اف

اگه دنبال انتخاب یک طرح خوب و مناسب برای کابینت آشپزخونه هستین، یک از ترفندهاش اینه که عکس تاج کابینت ام دی اف ببینین. عکس هایی مثل این عکس پایینی می تونه برای شما ایده ساز باشه. البته یادتونم باشه حتما مجبور نیستین از طرح‌های آماده برای این منظور استفاده کنین. بعضی وقت‌ها هم لازم که برای کابینت آشپزخونه یک طرح شیک و منحصر به فرد طراحی بشه.

تاج کابینت ام دی اف 4

اما خوبی عکس تاج کابینت ام دی اف اینه که می تونین حتی برای طراحی آشپزخانه هم ازش ایده بگیرین. چون این تاج‌ها رو معمولاً بر اساس خود کابینت و طرح روی اون پیاده سازی می کنن. کارهای برش کاریش یکم حساس‌تر و سخت تره اما قطعا لازمِ.

تاج کابینت ام دی اف 5

بعضی وقت‌ها شرایط ایجاب می کنه که خیلی از طرح تاج کابینت ام دی اف شلوغی استفاده نشه. خوب بعضی از کابینت‌ها طرحشون طوری هست که نباید تاج داشته باشن (معمولا کابینت های طرح مدرن، مثل تصویر زیر از این دسته هستن).

تاج کابینت ام دی اف 6

رنگ تاج کابینت ام دی اف هم خیلی مهمه. دقت کنین که تاج آخرین و بالاترین قسمت از کابینت آشپزخونه شما است. دقیقا در همین قسمت کابینت باید با دیوارها و کاشی‌های آشپزخونه هارمونی پیدا کنه. بخاطر همینه که می گیم رنگ این قسمت از کابینت شما هم خیلی مهمه؛ اما خوبیه ام دی اف اینه که در هر رنگی می تونه زیباییشو نشون بده و جذابیتشو حفظ کنه.

تاج کابینت ام دی اف 7

تاج و زیرچراغی کابینت ام دی اف

این عکس پایینی رو یک لحظه در ذهنتون بدون تاج تصور کنین. چقدر طرح ساده و معمولی می تونست باشه. احتمالا اصلا انتخابشم نمی کردین؛ اما با یک تاج که خیلی هم زیاد روش کار نشده تبدیل به یک مدل شیک و لاکچری شده. جذابیت ساخت کابینت‌های امروزی به همین جزئیات به ظاهر ساده است.

قسمت هایی مثل دستگیره و زیرچراغی و تاج کابینت ام دی اف که به ظاهر ساده بنظر میرسن ولی اگه کمی براشون وقت بذارین، حسابی در جلوه و نمای آشپزخونه تون اثرگذارن.

تاج کابینت ام دی اف 8

تاج و زیرچراغی کابینت ام دی اف تأثیر زیادی هم در نور آشپزخونه شما داره. در واقع اگه اوستا کار کارشو خوب انجام داده باشه شما باید با همین چراغ‌های کوچیک نور مناسبی در آشپزخونه داشته باشین.

جدای از این موضوع این المان‌ها ظرافت‌های دکوراسیون آشپزخونه شما رو نشون میدن. بعدا هم می تونین کلی از خودتو راضی باشین که وقت گذاشتین و یک طرح خوب انتخاب کردین.

تاج کابینت ام دی اف 9

همچنین سعی کنین تاج کابینت ام دی اف را با سایر المان‌های آشپزخونه هم هماهنگ کنین. سخته؟ اصلاً هم سخت نیست. فقط باید حوصله داشته باشین و وقت بزارین. یادتون نره که کابینت وسیله‌ای نیست که شما هر روز و هر سال لازم باشه تا تعویضش کنین.

تاج کابینت ام دی اف 10

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments