4.7 1

قیمت رنگ مولتی کالر در اسفند 1402؛ رنگی متنوع و جذاب برای نقاشی ساختمان

  7 اسفند 1402     -      تاریخ انتشار:  7 اسفند 1402
قیمت رنگ مولتی کالر؛ رنگی متنوع و جذاب برای نقاشی ساختمان

رنگ مولتی کالر یکی از رنگ هایی است که نسبت به رنگ روغن و پلاستیک قدمت کمتری دارد اما اخیراً به دلیل مزایا و زیبایی که دارد، طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این مطلب می‌خواهیم قیمت رنگ مولتی کالر در اسفند 1402و نکاتی رو در مورد روش قیمت گیری رنگ های مولتی کالر به شما بگیم. با استفاده از این نکات، میتونین با کمترین قیمت، یک نقاش ماهر رو پیدا کرده و با اون قرارداد خوبی ببندید که هم برای شما و هم نقاش، سود داشه باشه.

قیمت نقاشی ساختمان وابسته به مسائل مختلفی است، برای مثال جنس زیرسازی و حتی جنس رنگی که قبل از رنگ آمیزی روی دیوار وجود دارد، بر قیمت نهایی مؤثرند. این مسأله، اهمیت تحقیق و توجه به نکاتی که در این مطلب خدمتتون گفته میشه رو بیشتر میکنه. پس حواستون رو جمع کنین تا کلاه سرتون نره. چرا که قیمت رنگ خیلی ارزون هم نیست!

رنگ مولتی کالر ترکیب زرد

قیمت رنگ مولتی کالر در بازار در اسفند سال 1402 چند است؟

در جدولی که در ادامه می بینید، حدودی از قیمت رنگ مولتی کالر به ازای هر مترمربع رو براتون آوردیم. این محدوده قیمتی نسبتاً گسترده ست و جزئیاتی داره که حتماً در مورد جزئیاتش بهتون توضیحاتی رو ارائه میدیم. پس ابتدا جدول رو ببینین تا بریم سراغ بررسی نکات ریزی که حتماً باید در مورد مولتی کالر بدونید.

جدول قیمت مولتی کالر
آخرین بروزرسانی در حال دریافت..
نوع رنگحداقل قیمت به ازای هر متر مربع (به تومان)حداکثر قیمت به ازای هر متر مربع (به تومان)توضیحات
مولتی کالربا توجه به نوع زیر سازی، حدود دقیق تر قیمتی مشخص می شود.

بازه‌ی قیمتی که در جدول بالا میبینید به دلیل تنوع در نوع زیرسازی و جنس ماده ای که برای زیرسازی این نوع رنگ استفاده میشه.

موضوع تعیین کننده‌ی قیمت مولتی کالر: زیر سازی

برای زیرسازی رنگ مولتی کالر، میتونیم از 3 جنس ماده استفاده کنیم.

حالت اول: یکی از این مواد، رنگ پلاستیک عادی هست که البته استفاده از اون باعث میشه مقداری از مقاومت در برابر آب مولتی کالر کاهش پیدا کنه.

حالا که صحبت از مقاومت در برابر آب شد، این نکته رو بگم بهتون که مقاومت رنگ به آب فقط به آخرین پوششی که روی دیوار قرار میگیره بستگی نداره و به لایه های زیرین و زیرسازی اون هم وابسته است. رنگ مولتی کالر ترکیب قهوه ایحالت دوم: ماده ی دیگری که از اون میتوان برای زیر سازی رنگ های مولتی کالر استفاده کرد، رنگ اکریلیک هست. طبیعتاً قیمت رنگ اکریلیک نسبت به قیمت رنگ پلاستیک بالاتر بوده و این مسأله باعث میشه شما در صورتی که از رنگ اکریلیک استفاده کنید، در نهایت قیمت بیشتری رو پرداخت کنین و قیمت رنگ به ازای متر مربع افزایش پیدا کنه.

حالت سوم: غیر از این دو ماده ای که گفته شد، از پرایمر مخصوص رنگ مولتی کالر هم برای زیرسازی رنگ مولتی کالر استفاده میشه. خیلی از نقاش ها از پرایمر مخصوص برای زیرسازی استفاده میکنند. پرایمر کاملاً مختص زیرسازی رنگ هاست و برخی از شرکت های تولید رنگ، اون پرایمر ها رو تولید می‌کنند.

پرایمر از نظر مقاومت به آب و همچنین قیمت، بین رنگ پلاستیک و رنگ اکریلیک قرار دارد. کمترین قیمت به ازای متر مربع مربوط به زیرسازی با رنگ پلاستیک و بیشترین قیمت به ازای متر مربع مربوط به زیر سازی با اکریلیک است. رنگ مولتی کالر ترکیب آبی نارنجی

نکاتی در مورد قیمت رنگ مولتی کالر

رنگ مولتی کالر همون طوری که گفته شد دارای زیرسازی های مختلفی میتونه باشه! از اون جایی که قیمت و کیفیت این زیرسازی ها باهم متفاوته پس اولین مسأله و نکته ای که باید بهش توجه کنید، خود همین زیرسازیه! زیرسازی از چه نوعی باید باشه؟! قیمتش چقدره؟! باید در مورد این مسأله با نقاش صحبت کنین و به توافق برسین.

اما بقیه ی نکاتی که در مورد قیمت رنگ مولتی کالر باید بهش توجه کرد.

  • نوع رنگ آمیزی رنگ مولتی کالر با بقیه ی رنگ ها متفاوته و باید با پیسوله انجام بشه. علاوه بر اون خود رنگ هم متفاوته پس اصراری برای تهیه ی رنگ توسط خودتون نداشته باشین و بذارین که مجری و نقاش، خودش تهیه ی رنگ روهم انجام بده!
  • سقف و قسمت داخلی کمد و کابینت نیازی به رنگ آمیزی مولتی کالر نداره. پس میتونین از رنگ های ارزون تر استفاده کنین. رنگ پلاستیک برای داخل کمد میتونه انتخاب مناسبی براتون باشه.

رنگ مولتی کالر ترکیب صورتی

  • درسته که گفتیم کار تهیه ی رنگ رو برعهده ی خود نقاش بذارین، اما این دلیل نمیشه که خودتون در مورد رنگ های مولتی کالر تحقیق نکنین. حتماً یه سر به بازار بزنین و برند های مختلفی که پرایمر و رنگ مخصوص مولتی کالر رو پیدا کنین و در موردشون با افراد مطلع حتما مشورت و صحبت کنین. اینجوری در مزاکره با نقاش دست بالاتری دارین و حتی میتونین برند مورد نظرتون رو در قرارداد با نقاش ذکر کنید.
  • از چند نفر نقاش بخواهید که به محل شما بیان و از محلتون بازدید کنن و با توجه به متراژی که انجام میدن بهتون قیمت بدن. حواستون باشه که حتماً قیمت تمام شده یا قیمت چکی ازشون بگیرین تا بتونین خیلی راحت قیمت ها رو باهم مقایسه کنید. هنگامی که قیمت ها و کیفیت کار ها رو بررسی کردین، بهترین گزینه رو از بین نقاش ها انتخاب کنین و با اون قرارداد ببندید.

در قرارداد اجرای مولتی کالر به چه نکاتی توجه کنیم؟

در مورد قرارداد باید حتماً توجه کنین که قیمت نهایی رو در اون ذکر کنین و مدت برای کار تعیین کنین. میتونین اگه دوست داشتین از برند خاصی برای نقاشی استفاده بشه، اون روهم در قراردادتون ذکر کنین. البته تعیین مدت برای نقاشی بایدبا هماهنگی کامل با نقاش باشه. کیفیت کارتون رو فدای سرعت نکنین و انتظار غیر معقول از نقاش نداشته باشین.

برای برند هم اگه کاملاً مطمئن و مصر به استفاده از برند خاصی هستین، اون رو بنویسین و اگر نقاش بهتون توصیه به استفاده از برند خاصی میکنه و کیفیتش رو تضمین میکنه، خیلی خوبه که به توصیه ی ایشون توجه کنین.

رنگ مولتی کالر ترکیب نارنجی

جمع بندی در مورد اجرای مولتی کالر

در پایان تأکید میکنیم که حتماً از چند نفر بخواین که بیان و بازدید کنن و بهتون قیمت بدن و بهترین گزینه رو انتخاب کنین. شما برای نقاشی خانه ی خودتون قراره هزینه ی نسبتاً زیادی انجام بدید و بازدید و قیمت گیری از چند نفر اصلاً ایرادی نداره. این کار از اینکه برای مدتی خودتون رو بابت کیفیت پایین یا قیمت بالای نقاشی ساختمان سرزنش کنین خیلی بهتره.

ممنونیم که به این مطلب توجه کردین. نظرات و سؤالات خودتون رو برای ما بفرستین. کارشناسان ما پاسخگوی شما هستند.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
mostafa
mostafa
19 بهمن 1401 01:33

سلام تشکر از مطالب مفیدتون. سوالم اینه که رنگ مولتی کالر الان تو بازار ایران هست؟؟ من شنیدم دیگه گیر نمیاد اگرم بیاد تاریخ گذشته هستش. درسته آیا؟؟؟؟