3.9 106

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDF

  12 اسفند 1402     -      تاریخ انتشار:  7 اسفند 1402
قیمت ام دی اف در بازار و آنچه درباره ورق ام دی اف MDF نمی دانید

ورق ام دی اف MDF خام یکی از پرکاربردترین متریال‌های دکوراسیون داخلی مانند انواع کابینت آشپزخانه، اپن آشپزخانه، کمد دیواری و … است. برای همین قیمت ام دی اف خام یا به عبارت بهتر، قیمت ورق ام دی اف یک عامل اساسی در انتخاب این محصولات به شمار می‌رود.

در این مطلب ابتدا قیمت انواع ورق ام دی اف را با هم می‌بینیم و سپس به‌صورت جامع و کامل تمام موضوعات مربوط به ورق ام دی اف را بررسی می‌کنیم. همچنین یک سری نمونه کار از برترین کابینت‌سازها را برای شما آورده‌ایم.

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDF

حساب کاربری کابینت سازان سلام ساختمان

ام دی اف (MDF) چیست؟

ام دی اف MDF مخفف واژه Medium Density Fiberboard است که جزء فرآورده‌های چوبی محسوب می‌شود. در حقیقت MDF نوعی تخته فیبر است که از خُرده چوب (در مواردی با کیفیت پایین‌تر از ساغه غلات، برنج، نیشکر و … )، چسب رزین و یک سری مواد افزودنی تشکیل شده و سپس با کمک پرس، گرما و فشار لازم برای عمل کردن چسب و ایجاد ورق ام دی اف اعمال می‌شود. ام دی اف را معمولاً به‌صورت خام استفاده نمی‌کنند بلکه آن را با استفاده از متریال‌های مختلف روکش می‌نمایند.

در همین ابتدا جدول قیمتی انواع ورق ام دی اف را که توسط تیم سلام ساختمان جمع آوری شده با هم ببینیم و سپس بپردازیم به بقیه موضوعات مربوط به ورق ام دی اف.

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

لیست قیمت ورق ام دی اف MDF در بازار- اسفند 1402

یکی از عوامل مؤثر در هزینه کابینت‌ها، قیمت ورق MDF است. قیمت روز چند نوع ورق ام دی اف متداول در بازار را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

جدول قیمت انواع ورق ام دی اف (برحسب هر ورق)
آخرین بروزرسانی در حال دریافت..
 نوع ورقحداقل قیمت – تومانحداکثر قیمت – تومانابعادبرند
ورق ام دی اف خام بدون روکش (ایرانی)00ضخامت 16 mm، ابعاد 183*366 cmبرندهای آرین، پاکچوب
ورق ام دی اف (MDF) سفید ایرانی – یک رو00ضخامت 16 mm، ابعاد 183*366 cmبرندهای پویا، آرین، پاکچوب
ورق ام دی اف (MDF) سفید ایرانی – دو رو00ضخامت 16 mm، ابعاد 183*366 cmبرندهای آرین، پاکچوب و لیندا
ورق ام دی اف (MDF) رنگی ایرانی – یک رو00ضخامت 16 mm، ابعاد 183*366 cmبرندهای پویا، نوین، پاکچوب، تیسان
ورق ام دی اف (MDF) رنگی ایرانی – دو رو00ضخامت 16 mm، ابعاد 183*366 cmبرندهای پویا، نوین، پاکچوب
ورق ام دی اف (MDF) براق ایرانی00ضخامت 16 mm، ابعاد 183*366 cm
ورق ام دی اف هایگلاس ایرانی0016 mm، ابعاد 122*244 cm
پلی گلس گروه 100ضخامت 16 mm، ابعاد 122*244 cm
پلی گلس گروه 2 و300ضخامت 16 mm، ابعاد 122*244 cm
ورق ام دی اف هایگلاس ترک00ضخامت 16 mm، ابعاد 122*244 cm
ورق هایگلاس ترک گروه 2 تا 300قیمت هر گروه نسبت به گروه بعدی حدودا 35000 تومان اضافه میشودبرندهای AGT
صفحه روی کابینت ضخامت 32 میلیمتر00طول 420 سانتیمتر
صفحه روی کابینت ضخامت 48 میلیمتر00طول 420 سانتیمتر
ام دی اف فوق برجسته فرامید0016 mm، ابعاد 122*244 cmفرامید
ام دی اف فوق برجسته کینگ برد0016 mm، ابعاد 122*244 cmکینگ برد
ورق نئوپان روکش ملامینه سفید00ضخامت 16 mm، ابعاد 183*366 cmپویا و …
ورق نئوپان روکش ملامینه رنگی00ضخامت 16 mm، ابعاد 183*366 cmپویا و …

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDF

نکته 1: قیمت‌ها با توجه به نوسانات دلار، تغییر خواهند کرد و سایت سلام ساختمان به صورت دوره‌ای و فصلی تمام قیمت‌ها را به‌روز می‌کند (قیمت‌های جدول بالا مربوط به اسفند 1402 است).

نکته 2: در جدول بالا قیمت‌های مربوط به ورق ممبران ذکر نشده است. چون ممبران به‌صورت ورق آماده فروخته نمی‌شود، بلکه MDF خام خریداری شده، و سپس در کارگاه طرح مورد نظر و با ابعاد مشخص روی آن اجرا شده و روکش می‌شود.

نکته 3: قیمت‌های ارائه شده در جدول بالا، به ازای یک ورق (در ابعاد ذکر شده در ستون توضیحات) و به تومان است.

اگر قیمت روز انواع کابینت به صورت متری و قیمت تمام شده را می‌خواهید بدانید، وارد لینک زیر شوید:

قیمت کابینت آشپزخانه

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

بعد از بررسی قیمت انواع مختلف ام دی اف، برویم و تاریخچه‌ی شکل‌گیری ورق‌های ام دی اف را با هم ببینیم. سپس به این سوال پاسخ می‌دهیم که آیا همیشه ام دی اف از نئوپان بهتر است؟! پس با ما در سلام ساختمان همراه باشید.

ورق ام دی اف چه زمانی و چطور به‌وجود آمد؟

تولد ورق ام دی اف برمی‌گردد به سال 1925 میلادی و توسط فردی به نام William Mason (دوست ادیسون بوده!) که به‌صورت اشتباهی و ناخواسته این محصول را به‌وجود آورد. اما تولید انبوه ورق MDF از دهه‌ی 80 میلادی (دهه‌ی 50 شمسی) در امریکا و اروپا آغاز شد. اولین کارخانه تولید ام دی اف در ایران، در دهه‌ی 80 شمسی تأسیس شد و تا قبل از آن تمامی محصولات به‌صورت وارداتی بود.

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDF

اما اگر بخواهیم به روند صنعتی شدن ام دی اف و محصولاتی که قبل از آن استفاده می‌شدند بپردازیم باید برویم سراغ تخته سهلا و نئوپان، چون ام دی اف نسل جدید همین نوع مصنوعات چوبی است. مهمترین مزیت MDF نسبت به نسل قبلی خودش که باعثِ رشد فزاینده آن هم شده مقاومت بیشتر آن در برابر رطوبت است.

تضمین قیمت سلام ساختمان

آیا ام دی اف همیشه بهتر از نئوپان است؟

همان‌طور که گفتیم، مزیت اصلی MDF نسبت به نئوپان مقاومت بیشتر آن در برابر رطوبت است. اما آیا این موضوع به این معنی است که برای هر کاری MDF بهتر از نئوپان است؟ معلوم است که خیر.

نظرات مشتریان کابینت
خانم صدیقه اسد
با حوصله و دقیق بودند
اقای رشید همدانی بسیار مجری باحوصله ای بودند و بادقت و با روی خوش به نظرات ما توجه داشتند. قیمتی که به من گفتند از تمام افرادی که پرسیدم منصفانه تر بود. کارشون هم خیلی تمیز و بادقت هست. زمانبندی هم که اول مار گفتند دقیقا طبق همون کار رو انجام دادن. امیدوارم هر جا هستند سلامت و خدا به کسب و کارشون برکت بده.
آقای ایمان خاکسار
از همکاری با ایشان راضی ام
بسیار راضی و خوشحالم از همکاری با جناب حیدری.کاملا منصفانه قیمت دادند، بسیار خوش قول بودند و کار رو کاملا دقیق اجرا کردند، از سلام ساختمان هم برای معرفی چنین انسان های متخصص و متعهدی ممنونم
آقای نیما قاضی
از کار ایشان لذت بردم.
ما واقعا از کار با ایشون لذت بردیم. در همه مراحل خیلی مسلط و همراه بودن. نتیجه کار هم خوب بود. در مورد قیمت هم من یکی دوبار سعی کردم از بازار قیمت بگیرم باز قیمت ایشون بهتر بود.
آقای الله پناه
کابینت ها به موقع تحویل داده شد
سلام کار آقای بهزاد ابوفاضلی بسیار عالی بود وکابینت ها به موقع تحویل داد واز نظر قیمتی مناسب بود
آقای بهادری
مودب و خلاق بودند.
سلام هم مودب بود و هم خیلی خلاق بود که دو تا طرح متناسب با نیاز ما هم اضافه اجرا کرد، و چقدر قیمت مناسبی حساب کرد نسبت به بقیه ی همکارهاش، در کل عالی بود کاملا راضی ام
آقای احمد شیراوند
قیمت و کیفیت کارشان خوب بود
در مجموع از کار ایشان راضی هستم. انسان محترم ، با اخلاق و خوش قولی بودند. قیمت و کیفیت کارشون هم خوب بود. آرزوی سلامتی و موفیقت دادم هم برای آقای فرجی و هم شما .
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

زیرا نئوپان علاوه بر اینکه از ام دی اف ارزان‌تر است، سبک‌تر هم است. پس در جاهایی که وزن قطعه برایمان مهم است و رطوبتی هم نداریم، توصیه می‌شود از نئوپان استفاده کرد. مثلاً در کمدها استفاده از نئوپان بهتر است. چون هم ارزان‌تر در می‌آید و هم بخاطر اینکه درب‌های کمد ممکن است ابعاد زیادی داشته باشند و وزن بالایی پیدا کنند، استفاده از نئوپان بهتر است. ضمن اینکه از رطوبت هم خبری نیست که نگران خراب شدن ورق باشیم. البته این نکته را در نظر داشته باشید که هر کدام از این ورق‌ها اگر توسط یک مجری حرفه‌ای اجرا شوند (مانند کمد نئوپان زیر که توسط مجری سلام ساختمان اجرا شده) مقاومت و طول عمر آن‌ها کلی افزایش پیدا می‌کند.

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

کمد دیواری با ورق نئوپان ملامینه

انواع ورق ام دی اف چیست؟

ورق MDF معمولاً در دو نوع 1) خام؛ و 2) روکش‌دار وجود دارد. اما ورق ام دی افِ روکش‌دار بسیار پرکاربردتر است و در طیف وسیعی از محصولات به‌کار می‌رود. جنس این روکش‌ها بسیار متنوع است. اما در بازار وقتی می‌گویند ورق ام دی اف، منظور ورق با مغزی ام دی اف و روکش ملامینه است.

ورق ام دی اف

اما ورق‌های هایگلاس، پلی گلاس، ممبران، و روکش چوبی هم در حقیقت از همین ورق ام دی اف ساخته شده‌اند ولی روکش‌ آن‌ها فرق دارد. برای شفاف شدن قضیه نگاهی به جدول زیر داشته باشید:

نوع کابینتمغزی ورق کابینتروکش ورق کابینت
کابینت MDFورق ام دی افملامینه
کابینت هایگلاسورق ام دی افملامینه + پلکسی گلاس
کابینت لمی گلاسورق ام دی افپی وی سی براق
کابینت پلی گلاسورق ام دی افملامینه + نوعی پلی متیل متاکریلات
کابینت ممبرانورق ام دی افپی وی سی وکیوم شده
کابینت روکش چوبیورق ام دی افچوب

پس همان‌طور که در جدول بالا می‌بینید ورقMDF، مادر اکثر ورق‌های مورد استفاده در کابینت به حساب می‌آید.

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

مثلاً به تصویر زیر که توسط یکی از کابینت‌سازهای سلام ساختمان در تهران اجرا شده توجه کنید. این قطعه ورقی با مغزی ام دی اف است که رنگ شده و سپس با ورق طلا، طلاکاری شده. پس همان‌طور که می‌بینید از ورق ام دی اف خام بدون روکش هم می‌شود در کارهای خاص‌تر استفاده کرد. اما ورق‌هایی که در جدول بالا معرفی کرده‌ایم، معمولاً پرکاربردتر هستند.

ورق ام دی اف خام طلاکاری و رنگ شده

 

نکته کاربردی: خیلی‌ها به ورق ام دی اف ورق چوبی هم می‌گویند. اما اگر بخواهیم خیلی اصولی به قضیه نگاه کنیم، درستش این است که به ورق‌هایی که از چوب خام ساخته شده‌اند ورق چوبی بگوییم، نه به ام دی اف! چون ورق ام دی اف یک فرآورده مصنوعی از چوب است. اما این اصطلاح کاملاً مرسوم و پذیرفته شده است.

کاربردهای ام دی اف

انواع مختلف ام دی اف در دکوراسیون داخلی، کابینت آشپزخانه، انواع جاکفشی دیواری، درب و پنجره، غرفه‌های نمایشگاهی، مبلمان، کف‌پوش‌ها، قفسه‌ها، پارتیشن‌ها، دیوارکوب‌ها، پوشش‌های سقف و موارد دیگر کاربرد دارد که روز به روز نیز به کاربردهای آن افزوده می‌شود.

کابینت ام دی اف آشپزخانه

ورق ام دی اف پرکاربردترین ماده در ساخت انواع کابینت آشپزخانه محسوب می‌شود. ام دی اف نه تنها در ساخت کابینت ام دی اف مانند تصویر زیر، نقش اصلی را بازی می‌کند بلکه در بیشتر انواع کابینت آشپزخانه مثل کابینت های گلاس ، کابینت ممبران و حتی کابینت چوبی ماده اصلی است، به‌خصوص برای تهیه بدنه‌ کابینت‌ها. لذا قیمت ام دی اف در اقتصاد دکوراسیون و کابینت‌ها نقش اساسی ایفا می‌کند.

کابینت مدرن با ورق ام دی اف

ام دی اف آشپزخانه

شاید شما نیز عبارت «ام دی اف آشپزخانه» را شنیده باشید. در واقع منظور افراد از بیان ام دی اف آشپزخانه، عموماً کابینت ام دی اف آشپزخانه است. تمامی اجزای بدنه و درب‌های کابینت ام دی اف آشپزخانه (به‌جز صفحه کابینت)، از ورق ام دی اف ساخته می‌شود. ام دی اف آشپزخانه یا همان کابینت ام دی اف دارای نوع ساده (ورق ام دی اف ساده) و ام دی اف براق می‌باشد.

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

مزایای ورق ام دی اف

  • نسبت به چوب اقتصادی‌تر و ارزان‌تر است؛
  • باعث حفظ درخت‌ها می‌شود چون از مواد بازیافتی چوبی هم تولید می‌شود؛
  • دامنه وسیع دانسیته (وزن مخصوص)، ضخامت و ابعاد قابل تولید؛
  • قابلیت ابزار خوری، ماشین‌کاری و سنباده زنی؛
  • سطوح صاف و متراکم؛
  • قابلیت شکل‌پذیری و لبه‌های صاف؛
  • قابلیت انجام روسازی‌های مختلف همچون انواع روکش‌های چوبی و غیر چوبی و …؛
  • پایداری ابعاد و مقاومت به فشرده شدن؛
  • زیبایی ظاهری و تنوع بالا در رنگ و طرح دارد؛
  • قیمت مناسب نسبت به چوب؛ و
  • سهولت در نظافت.
  • دسترسی آسان به مجری برای ساخت این نوع کابینت، مثلا پیدا کردن راحت و آسانِ کابینت‌ساز از طریق سایت‌هایی مثل سلام ساختمان

از مزایای MDF می‌توان به قابلیت اعمال روکش‌های مختلف و ایجاد طرح‌ها و رنگهای متنوع، اشاره کرد.

از مزایای MDF می‌توان به قابلیت اعمال روکش‌های مختلف و ایجاد طرح‌ها و رنگهای متنوع، اشاره کرد.
قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

معایب ورق ام دی اف

  • در صورت خراشیدن رویه و نفوذ آب به سرعت خراب می‌شود؛
  • بعضی از انواع ورق MDF به حرارت و گرما حساس هستند؛
  • در مقایسه با چوب ضعیف‌تر است و تحت فشار زیاد ترک بر می‌دارد یا می‌شکند؛
  • دارای بافت نرم است که باعث می‌شود ابزار زدن ورق آسان باشد ولی همین نرمی باعث می‌شود که مثلاً پیچ‌ها با چند بار باز و بسته شدن هرز و لق شوند، مگر اینکه محل پیچ را تغییر دهیم؛
  • به دلیل وجود فرمالدئید در رزین آن، برای سلامتی خطرناک است. هرچند مقدار فرمالدئید به کار رفته در ساخت MDF به اندازه‌ای نیست که باعث نگرانی زیاد شود. اما بخار شدن فرمالدئید به کار رفته در آن می‌تواند هوای خانه را آلوده کند و به‌خصوص برای کودکان نیز مضر است.

مشاوره رایگان سلام ساختمان

 

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDF

مقایسه قیمت انواع ورق ام دی اف هایگلاس

همان‌طور که در قسمت‌های قبل گفتیم، ورق «های گلاس» هم یکی از مشتقات ورق ام دی اف است. یعنی از مغزی MDF و روکش‌های پلاستیکی شفاف ساخته می‌شود.

اما خود ورق‌های ام دی اف هایگلاس دارای سه نوع است (برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ورق هایگلاس، مطلب «ورق های گلاس» را مطالعه کنید.)

  • های گلاس
  • پلی گلاس
  • لمی گلاس

قیمت این سه نوع ورق هم به ترتیب از کم به زیاد عبارت است از: هایگلاس، پلی گلاس و لمی گلاس. به این دلیل که پلی گلاس نسبت به هایگلاس خش‌پذیری کمتری دارد. از طرفی، لمی گلاس هم علاوه بر اینکه مقاومت ببیشتری نسبت به خش دارد، در صورت به‌وجود آمدن خراش سطحی قابلیت ترمیم و پولیش کردن است.

مثلا تصویر زیر حدودا 11 متر کابینتِ ساخته شده از ورق پلی گلاس است که توسط کابینت‌ساز سلام ساختمان در اسفند ماه 1399 در تهران اجرا شده است.

کابینت با ورق پلی گلاس در تهران

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

نمونه کار زیر هم از ورق پلی گلاس ساخته شده و توسط یکی از ده ها کابینت ساز سلام ساختمان، در نوشهر مازندران اجرا شده است:

کابینت با ورق پلی گلاس در نوشهر

سایر نمونه‌کارهای مجریان سلام ساختمان و رضایت مشتریان از آن‌ها را می‌توانید با کلیک روی لینک زیر و مراجعه به پیج اینستاگرام سلام ساختمان مشاهده کنید.

پیج اینستاگرام سلام ساختمان

در ادامه برای اطلاع از ویژگی‌ها و تفاوت‌های ورق ام دی اف و ورق هایگلاس، می‌توانید مقاله مقایسه ورق ام دی اف با ورق هایگلاس را مطالعه کنید.

نحوه‌ی قیمت‌گیری ورق ام دی اف

سوال: به‌نظر شما قیمت ورق‌های MDF معمولاً به‌صورت دانه‌ای ارائه می‌شود، یا وزنی یا متری و یا حتی پالتی؟

جواب: همان‌طور که در جدول لیست قیمت ورق‌ها گفتیم، قیمت ورق ام دی اف به‌صورت دانه ای ارائه می‌شود. یعنی قیمت برای یک ورق با ابعاد 366*183 سانتیمتر که حدود 6.7 متر مربع است، بیان می‌شود.

اما پالت چیست؟ وقتی ورق به تعداد زیاد خریداری شود، به‌صورت پالتی تحویل داده می‌شود. در هر پالت به‌صورت معمول 30 تا 32 ورق قرار دارد که بالا و پایین آن‌ها یک ورق MDF یا نئوپان برای محافظت از ورق‌ها قرار داده شده. طبیعتاً در صورت خرید ورق به تعداد زیاد، قیمت‌ها از حالت معمولی ارزان‌تر خواهد بود.

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

چه موضوعاتی روی قیمت ورق MDF اثر می‌گذارد؟

اگر بخواهیم به‌صورت تیتروار بگوییم، در قیمت ورق عوامل زیر اثرگذار است:

  • کیفیت مغزی ورق؛
  • کیفیت روکش و ضخامت آن؛ و
  • برند ورق.

هرچه مغزی ورق دارای جرم حجمی (دانسیته) بیشتری باشد، متراکم‌تر، باکیفیت‌تر و مقاوم‌تر است. علاوه بر این‌ها، اَره خوری بهتری هم دارد. یعنی ورق‌های با دانسیته‌ی بالا راحت‌تر بُرش می‌خورند و در هنگام برشکاری تکه تکه نمی‌شوند. نکته مهمی که باید به‌خاطر بسپارید، این است که وزن ورق ام دی اف در قیمت آن تأثیرگذار نیست!

برند ورق هم از این جهت مهم است که کارخانه‌های مختلف تکنولوژی ساخت متفاوتی دارند. یعنی برخی برندها که از چسب‌ها و تکنولوژی ساخت بهتری استفاده می‌کنند، طبیعتاً ورق باکیفیت‌تری را هم ارائه می‌کنند. شما می‌توانید انتخاب برند ورق و خرید آن را به مجری این کار بسپارید، چون اطلاعات بیشتری نسبت به مشتری دارد و انواع برندها را هم می‌شناسد. فقط باید نسبت به این فردِ دکوراتور (کابینت‌ساز و یا کمدساز) اطمینان کاملی داشته باشید تا خدای نکرده سر شما کلاه نرود و جنس بی‌کیفیت را به اسم جنس مرغوب برای شما نخرد. در این مورد ما می‌توانیم به شما کمک کنیم، ضامن شما شویم و روی کارهای دکوراتور نظارت داشته باشیم. فقط کافی است روی لینک ثبت درخواست در این قسمت کلیک کنید و با برترین کابینت‌سازها و کمدسازهای شهر خودتان، زیر نظر سلام ساختمان قرارداد ببندید.

درخواست معرفی متخصص سلام ساختمان

هزینه‌های ام دی اف شامل چه آیتم‌هایی است؟

معمولاً هزینه‌ی کابینت شامل قیمت ورق کابینت، حمل به کارگاه برشکاری، هزینه برشکاری و فارسی کاری، اجرای نوار لبه، اسمبل اولیه، حمل به محل کارگاه، و نصب می‌باشد که به صورت یک‌جا در قرارداد خرید کابینت همراه با درصد سودی معقول در نظر گرفته می‌شود. به‌طور کلی کابینت را می‌شود هم بر اساس متر طول کابینت و هم متر مربع متریال مصرفی محاسبه کرد. این موضوع به نوع قرارداد بستگی دارد. اما یک نکته‌ای درقیمت‌گیری وجود دارد که بهتر است به آن توجه کنید تا بعداً شوکه نشوید!

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

در قیمت گیری!

همیشه پیشنهاد ما این است که قیمت را از کابینت‌ساز بر اساس قیمت تمام شده کار بپرسید و بر همین اساس هم تصمیم‌گیری کنید، چون در غیر این‌صورت اختلاف نظر زیادی بین کابینت‌سازهای مختلف وجود دارد و ممکن است اگر قیمت را به‌صورت متری بگیرید از بعضی هزینه‌ها مثل هزینه‌های جانبی (در قسمت بعدی می‌گوییم که هزینه جانبی به چه معنی است) غافل و بعد در انتهای پروژه با دیدن فاکتور غافلگیر شوید!

مثلاً به قرارداد زیر توجه کنید:

این پروژه مربوط به کابینت آشپزخانه یکی از کاربران سایت سلام ساختمان است، ایشان درخواستشان را در سایت سلام ساختمان ثبت کرده‌اند و با یکی از صدها کابینت‌ساز ما به توافق رسیده‌اند.

قرارداد کابینت 1

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید، در قرارداد به‌صورت دقیق متریال مصرفی و برند آن‌ها برای بدنه کابینت، درب‌ کابینت، دستگیره‌ها، صفحه کابینت و ریل کشوها مشخص شده، و در نهایت قیمت تمام شده‌ی کل پروژه توسط کابینت‌ساز سلام ساختمان محاسبه شده است. این قیمت معادل 4 میلیون 300 هزار تومان است که در قرارداد ذکر می‌شوذ و تمام (تصویر زیر).

قرارداد کابینت 2

یعنی در آخر پروژه درگیر نمی‌شوید که خب حالا قیمت کابینت‌ها چقدر شد؟ موضوعات اضافه مثل هزینه حمل که در فاکتور است دیگر چیست و چرا از اول نمی‌دانستم و …. به عبارتی با توافق روی قیمت تمام شده تکلیفتان کاملا مشخص است و از غافل‌گیری خبری نیست.

 

هزینه‌های جانبی

علاوه بر هزینه‌هایی که گفتیم، کابینت یک‌سری هزینه‌های جانبی هم دارد، مثل هزینه‌های حمل به طبقات، دستگیره کابینت، لولاهای خاص، اکسسوری سینک آبچکان، و نورپردازی که می‌توان به عنوان هزینه‌های جانبی کابینت در نظر گرفت.

خودمان خرید ورق ام دی اف را انجام دهیم یا به عهده کابینت‌ساز بگذاریم؟ کدام بهتر است؟

ما پیشنهاد می‌کنیم خرید ورق MDF را به کابینت‌ساز بسپارید. چون اگر خودتان ورق را تهیه کنید ممکن است با مسائل مختلفی درگیر شوید که مسئولیتش کاملاً با خودتان است. مثلاً ممکن است در مدریت زمانی دچار مشکل شوید، یا کیفیت و رنگ متریالی که تهیه کرده‌اید منطبق با نیازتان نباشد، یا با توجه به اینکه ابعاد ورق‌های مختلف متفاوت است ممکن است در متراژ متریال و ابعاد کابینت دچار مشکل شوید، حتی اگر کابینت‌ساز آدم منصفی نباشد ممکن است میزان ضایعات کار شما بیشتر از حد معمول شود و مشکلاتی از این قبیل.

معرفی کابینت ساز

پس اگر تجربه‌ای در این زمینه نداشته باشید، اقدام به خرید ورق MDF توسط خودتان نه تنها باعث می‌شود صرفه‌جویی در هزینه نداشته باشید، بلکه باعث از دست دادن زمان، کیفیت کار و حتی در بعضی مواقع پول می‌شود. البته این کار برای سازندگان پروژه‌های انبوه یا چند واحدی می‌تواند صرفه اقتصادی بیشتری داشته باشد، البته در صورتی‌که خریدار نسبت به ویژگی‌های تخصصی ورق آشنا باشد.

خرید کابینت

آیا دانستن ابعاد ورق ام دی اف مهم است؟

ابعاد ورق‌ها از دو جهت اهمیت دارد. اول اینکه باید وابسته به متراژ ورق، تعداد ورق مورد نیاز را برآورد کرد. دومین موضوع هم ضخامت ورق‌ها است، چون ورق‌های ام دی اف بر اساس ضخامتشان، از نظر مشخصات سازه‌ای و مقاومتی و در نتیجه نوع کاربرد متفاوت هستند.

ابعاد طولی عرضی ورق ام دی اف

دانستن ابعاد ورق MDF (طولی و عرضی) از نظر برآوردِ مقدار ورق لازم برای پیاده‌سازی طرح مورد نظر اهمیت دارد. یعنی برای اینکه بتوانید حساب کنید که برای پیاده‌سازی کابینت آشپزخانه با متراژ مشخص، به چه تعداد ورق MDF نیاز است، باید بدانید ورقی که انتخاب کرده‌اید چه ابعادی دارد.

یکی از مرسوم‌ترین ابعاد ورق ام دی اف 3660*1830 میلیمتر است. البته ابعاد ورق‌ها با توجه به جنس روکش، ضخامت ورق، برند سازنده‌ی ورق متفاوت است. پس حواستان باشد در زمان خرید ورق‌ها ابعاد را در نظر داشته باشید. ما در مطلب زیر، در مورد ابعاد مختلف ورق به صورت تخصصی توضیحات مفصلی ارائه کرده‌ایم:

ابعاد ورق ام دی اف و هایگلاس

ضخامت ورق ام دی اف – کاربرد طوری!

خب ضخامت ورق‌ها طیف وسیعی دارد. این ضخامت‌ها از 3 میلیمتر شروع می‌شود و تا 25 میلیمتر هم ادامه دارد. مشخص است که ورقی که 3 میلیمتر قطر دارد مقاومت بسیار کمتری نسبت به ورق 25 میلیمتری دارد!

ممکن است در بعضی مواقع اسم ورق‌های 3 سانت و 5 سانت را هم شنیده باشید. اما وقتی می‌گوییم صفحه 3 سانت منظورمان این نیست که ضخامت ورق ام دی اف آن 3 سانتیمتر است، بلکه این صفحه از دو ورق 16 میلیمتری که روی هم پرس شده‌اند ساخته شده و ضخامتش در واقع 32 میلیمتر است.

قیمت ورق ام دی اف

اما به طور کلی، پرکاربردترین ضخامت برای ورق ام دی اف، 16 میلیمتر است. در ادامه می‌گوییم برای قسمت‌های مختلف کابینت و دکوراسیون داخلی منزل از ورق با چه ضخامتی بیشتر استفاده می‌شود:

  • یونیت کابینت: در 99.9 درصد موارد، از ورق 16 میلیمتری برای یونیت کابینت‌ها استفاده می‌شود.
  • ورق پشت یونیت کابینت: برای ورقی که در پشت یونیت کابینت قرار می‌گیرد، ورق 3 میلیمتری به‌کار می‌رود.
  • درب کابینت: برای درب کابینت‌ها بر اساس نوع کابینت، طرح و قیمتِ مورد نظرِ مصرف کننده؛ از ورق‌هایی با ضخامت 16، 18، 22 و 25 میلیمتر استفاده می‌شود. اما می‌توانیم بگوییم در 90% موارد برای درب کابینت هم از ورق 16 میلیمتری استفاده می‌شود.
  • دکوراسیون داخلی: انتخاب ضخامت ورق ام دی اف برای میز تحریر، ست‌های اداری و … بسیار وابسته به طرح و کاربرد آن‌ها است. اما به‌طور معمول از ورق‌های 22 و 25 میلیمتر استفاده می‌شود.
  • درب اتاق‌ها: ورق مربوط به درب اتاق، خودش دنیایی دارد! از ورق 3 میلیمتر (به عنوان روکش) ساخته می‌شود تا 16 میلیمتر. حتی در بعضی مواقع برای درب‌ها از روکش HDF با ضخامت 3 میلیمتر استفاده می‌شود.
  • صفحه روی کابینت: برای صفحات روی کابینت در صورتی که انتخاب مشتری MDF باشد، معمولاً از صفحات 3 سانت (2 ورق 16 میلیمتری پرس شده روی هم) و یا 5 سانت (3 ورق 16 میلیمتری روی هم) استفاده می‌شود.
قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

مثلاً برای صفحه روی کابینت ممبرانِ زیر که توسط کابینت‌ساز سلام ساختمان اجرا شده، از صفحه MDF شرکتی سه سانت استفاده شده است.

صفحه کابینت با ام دی اف 3 سانت شرکتی

صفحات شرکتی معمولاً طراحی محدودی دارند. پس اگر نیاز به صفحه کابینت منحنی شکل یا صفحه‌ای با طرح‌های خاص دارید نمی‌شود از صفحات شرکتی استفاده کرد. در این شرایط معمولاً صفحات از جنس سنگ مصنوعی (مثل کورین) پیشنهاد می‌شود؛ اما خب هزینه نسبتاً زیادی دارند.

ولی پیشنهاد سلام ساختمان این است که از صفحات ممبران استفاده کنید. مثلا تصویر زیر که توسط آقای وحید یوسف رضایی دکوراتور ما در تهران اجرا شده را نگاه کنید:

صفحه-کابینت-ممبران-منحنی-شکل

 

همونطور که می‌بینید صفحه کابینت طرح خاصی دارد و نقش زیادی هم در زیبایی آشپزخانه ایفا می‌کند، اما از جنس ممبران هست. تعریف از خود نباشد، کابینت‌سازهای سلام ساختمان، تبحر خاصی در ساخت محصولات با این نوع متریال دارند. آنقدری که خیلی‌ها، از کابینتهای ممبرانی که ساخته‌ایم ما را می‌شناسند. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت در خواست کابینت‌ساز زیر نظر سلام ساختمان می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

درخواست معرفی دکوراتور سلام ساختمان

مشخصات فنی ورق ام دی اف چیست؟

این محصول دارای تنوع بالایی است. امروزه می‌توان تخته فیبر‌های MDF بسیار متنوعی از جمله تخته‌های سه‌لایه یا تک‌لایه یکنواخت و همگن، تخته‌های نازک و ضخیم در ابعاد مختلف، تخته‌هایی با فرمالدئید زیاد، فرمالدئید کم و بدون فرمالدئید، قطعات تبدیل به سایز شده، روکش شده، لبه چسبانده، نقش برجسته، قالب‌گیری شده، ابزار خورده، پروفیل شده، با دانسیته‌های بسیار متنوع، مقاوم در برابر رطوبت، آتش، قارچ، حشرات و … را در بازارهای جهانی یافت. این محصول ضمن دارا بودن ویژگی‌های مشابه سایر ورق‌های فشرده چوبی دارای برخی خواص برتر نیز می‌باشد که باعث ارتقاء آن در بین سایر ورق‌های فشرده چوبی مانند تخته خرده چوب (نئوپان)، تخته فیبر سخت و … شده است .

MDF  به ‌دلیل ساختار یکنواخت همگنی که دارد به راحتی ابزار کاری شده و تهیه پروفیل و برش‌کاری به‌ راحتی و بدون اتلاف و خرابی امکان‌پذیر است. همچنین به واسطه داشتن سطح بسیار صاف و صیقلی قابلیت روکش‌کاری و رنگ شدن خوبی دارد. در برابر رطوبت، پوسیدگی و همچنین خوردگی توسط حشرات از جمله موریانه کاملاً مقاوم است. طول عمر بیشتری داشته و در برابر تغییر شکل و خمیدگی و پیچش مقاوم بوده و از خاصیت ضد صدا بودن برخوردار است.

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

ورق ام دی اف چطور تولید می‌شود؟

روش تولید آن به این صورت است که ابتدا قطعات چوبی را در بخش چیپر به صورت چیپس در آورده و سپس چیپس‌ها را دفیبره می‌کنند. الیاف جدا شده با چسب مخلوط گردیده و به رطوبت مناسب می‌رسند. مخلوط الیاف و چسب در فرمینگ به‌صورت کیک در آمده و در پرس فشرده می‌شوند. تخته‌ها پس از سرد شدن، اندازه‌بری شده و بسته‌بندی می‌گردند.

از اجزای مهم سازنده MDF ، چسب‌ها هستند که در ساخت آنها رزین به‌کار رفته است. رزین‌های مورد استفاده در ساخت این محصول همان‌طور که اشاره شد رزین اوره فرمالدئید می‌باشد که میزان فرمالدئید این رزین‌ها نباید در هر 100 گرم از 30 گرم بیشتر باشد. در محصولات کم فرمالدئید که معرفی شد میزان فرمالدئید به 9 گرم در هر 100 گرم رزین محدود می‌شود.

به طورکلی تخته فیبرهای نیمه‌سنگین (MDF) از نظر خواص و ویژگی‌ها به دو گروه تخته فیبرهای با خواص معمولی و خواص ویژه تقسیم می‌شوند. تخته‌های صنعتی خاص دارای ویژگی‌هایی علاوه بر مشخصات معمول MDF هستند که با اعمال تغییرات در پروسه تولید، با استفاده از چسب‌های مختلف یا مواد افزودنی گوناگون تولید می‌شوند.

در ادامه برخی از انواع مغزیِ ام دی اف خاص را بررسی می‌کنیم.

قیمت ورق ام دی اف 17

انواع مغزی ام دی اف چیست؟

همان‌طور که در بالا گفتیم، ورق با مغزیِ ام دی اف کاربرد بسیار زیادی دارد و به عبارتی مادر انواع ورق‌های مورد استفاده در این صنعت کابینت سازی و مصنوعات چوبی است. اما همین ورق با مغزی ام دی اف، انواع مختلفی دارد:

  1. ام دی اف نازک؛
  2. ام دی اف ضخیم؛
  3. MDF  با وزن مخصوص معمولی؛
  4. HDF؛
  5. LDF؛
  6. MDF  مقاوم در برابر رطوبت؛
  7. ام دی اف مقاوم در برابر حشرات و قارچ‌ها؛
  8. MDF  مقاوم در برابر آتش؛
  9. MDF  با فرمالدئید کم؛
  10. ام دی اف قالب گیری شده؛ و
  11. MDF  قابل انعطاف.

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

در ادامه، در مورد هر کدام از این مغزی‌ها بیشتر توضیح می‌دهیم.

ام دی اف نازک (Thin MDF)

  • کلاس‌های محصول طبق استاندارد EN-622 -5: 1.8  تا 2.5 میلیمتر -8 تا 2.5 میلیمتر – 2.5 تا 4 میلیمتر – 4 تا 6 میلیمتر- 
  • کاربرد ام دی اف نازک: کف کشوها، پشت کابینت‌ها، رویه درب‌ها، دیوارکوب‌ها، پوشش‌های سقف، غرفه‌های نمایشگاهی، صنایع اتومبیل‌سازی و …

ام دی اف ضخیم (Thick MDF)

  • کلاس‌های محصول طبق استاندارد EN-622 -5: ضخامتِ 30 تا 45 میلیمتر – 45 تا 60 میلیمتر
  • کاربرد ام دی اف ضخیم: سازه‌های معماری، پایه‌های میز، طاق‌ها، صفحه‌های روی کابینت‌، کف نیمکت و …

ام دی اف با وزن مخصوص معمولی

ام دی اف‌های معمولی که بیشترین کاربرد را هم دارند، با ضخامت‌های 12 تا 19 میلیمتر، دارای وزن مخصوص (دانسیته) 650 تا 800 کیلوگرم بر متر مکعب هستند.

ام دی اف با وزن مخصوص بالا (HDF)

  • ویژگی: این نوع از ورق ام دی اف که به HDF معروف است (High Density Fiberboard) دارای دانسیته‌ی بالای 800 کیلوگرم بر متر مکعب می‌باشد. افزایش دانسیته در این نوع ورق، باعث افزایش قابلیت‌های ماشین‌کاری، سطح‌سازی و بهبود خصوصیات مکانیکی و فیزیکی می‌شود.
  • روش تولید HDF: با اضافه کردن فیبر، چسب و فشار در پروسه تولید ساخته می‌شوند.
  • کاربرد ام دی اف با وزن مخصوص بالا:  کف‌پوش‌ها، درب‌ها، پله‌ها، قفسه‌های صنعتی و …

ام دی اف با وزن مخصوص پایین (LDF)

  • ویژگی: این نوع از ورق که به LDF (Low Density Fiberboard) معروف است، دارای دانسیته یا وزن مخصوصِ 550 تا 650 کیلوگرم بر متر مکعب است. نوع دیگری از این ورق با دانسیته‌ی بسیار کم یعنی کمتر از 550 کیلوگرم بر مترمکعب هم به ULDF معروف است.
  • کاربرد ام دی اف با وزن مخصوص پایین: در مواردی که وزن کمتر مورد نیاز است و نیازی به استحکام بالا وجود ندارد، یا در مواردی که عایق ضد صدا بودن مورد نیاز است تولید و عرضه می‌شود. مانند پروفیل‌های تزئینی معماری و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی.

ام دی اف مقاوم در برابر رطوبت:

  • ویژگی‌ها: این نوع MDF بیشتر برای مصرف در محیط با رطوبت نسبی حداکثر 80% کاربرد دارد. با بهبود چسب فرمالدئید معمولی که در تولیدMDF  استفاده می‌شود یا استفاده از یک چسب ضد رطوبت جایگزین تولید می‌شود. این نوع ورق علاوه بر تمام خصوصیات MDF   معمولی، در برابر رطوبت نیز دارای استحکام طولانی‌تر و تغییر ابعاد کمتری است.
  • کلاس‌های محصول طبق استاندارد EN-622 -5: H (برای استفاده عمومی در محیط مرطوب) – MDF.HLS (برای استفاده ورق‌های متحمل بار در محیط مرطوب)
  • کاربرد ام دی اف مقاوم در برابر رطوبت: مبلمان حمام و دستشویی،کابینت دور ظرفشویی، کفپوش‌ها و …

نکته: البته با ورود ورق‌ PVC به بازار، استفاده از این مورد در محیط‌های مرطوب کاهش یافته است و قطعات پی وی سی جایگزین این محصولات شده‌اند. اکثر کابینت‌سازهای حرفه‌ای، قسمت زیر سینک کابینت آشپزخانه را از جنس pvc می‌سازند تا دچار خرابی و پوسیدگی نشود. پیدا کردن چنین مجری‌های حرفه‌ای و کاربلدی فقط از طریق یک مجموعه‌ی کاربلد ممکن می‌شود و شما می‌توانید این مجریان را از طریق سایت سلام ساختمان پیدا کنید.

MDF  ام دی اف مقاوم در برابر حشرات و قارچ‌ها

این نوع ام دی اف ها که بیشترین استفاده آن‌ها در تولید بعضی کفپوش‌ها است، دارای مواد ضد حشرات می‌باشد.

ام دی اف مقاوم در برابر آتش

برای این کار یا MDF را با پوشش‌های ضد آتش می‌پوشانند و یا مواد و نمک‌های خاص ضد آتش را در حین پروسه تولید اضافه می‌کنند.

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

ام دی اف MDF با فرمالدئید کم شده

مقدار انتشار فرمالدئید از MDF معمولی بسته به نوع چسب و مقدار آن کمی متفاوت است ولی نباید از حد معینی بیشتر باشد. این نوع MDF ‌‌ها در وسایل داخل منزل مانند مبلمان به‌کار می‌روند و بهتر است که تهویه مناسب در محل استقرار آن‌ها وجود داشته باشد.

ام دی اف‌های قالب‌گیری شده

در این روش تخته MDF به شکل خاصی که در پرس به آن داده می‌شود، تولید می‌گردد. مانند رویه‌های درب‌های طرح‌دار و حالت‌دار، کابینت، کشو و … .

ام دی اف‌های قابل انعطاف

به وسیله یک تیمار شیمیایی روی MDF با ترکیبات الکالین، می‌توان به آن خواص پلاستیک موقتی و قابلیت انعطاف و شکل پذیری داد.

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

چه روکش‌هایی برای ورق با مغزیِ ام دی اف به‌کار می‌رود؟

مهم‌ترین و غیر قابل تفکیک‌ترین عملیات آماده‌سازی MDF جهت کاربرد نهایی، روسازی آن و خصوصاً روکش کردن ورق است. یعنی انجام عملیات روکش کردن MDF جزء خدمات ضروری تولیدکنندگان MDF به مشتریان می‌باشد. امروزه اکثر MDF های تولید شده در جهان به صورت روکش شده یا به عبارت دیگر روسازی شده مصرف می‌شوند. این روکش‌ها را می‌شود به دو گروه عمده تقسیم کرد:

  1. روکش‌های طبیعی (چوبی)؛ و
  2. روکش‌های مصنوعی.

روکش‌های طبیعی ام دی اف (روکش چوبی)

روکش‌ چوب کابینت لایه‌های نازک چوب هستند که طی فرایند خاصی تولید می‌شوند. معمولاً پس از پخت چوب در بخار یا آب داغ، قطعه‌ای از چوب را که اکثراً از گونه‌های پهن‌برگ هستند با روش‌های لوله‌بری با تراشه‌گیری تبدیل به لایه‌ها یا ورق‌های نازک چوب تزئینی می‌کنند.

از MDF با روکش‌های چوبی فقط مواردی که خطر رطوبت و حرارت وجود ندارد استفاده می‌شود.

  • مزایا: از مزایای روکش چوب، زیبایی و طبیعی بودن آن است که نظر بسیاری از مصرف‌کنندگان را به خود جلب می‌کند.
  • معایب: عمده معایب آن هم عدم مقاومت در برابر رطوبت، حرارت و مواد شیمیایی و … است.
  • کاربرد ورق ام دی اف با روکش چوب: MDF  با روکش چوبی در ساخت مبلمان و سایر لوازمی که در جای خشک و بی‌خطر قرار دارند و در آشپزخانه در سطوح عمودی مانند درب‌ها کاربرد دارد.

برای آشنایی بیشتر با ورق ام دی اف با روکش چوب طبیعی، تصویر کابینت زیر که توسط یکی از کابینت سازهای سلام ساختمان در قم اجرا شده را برایتان آورده‌ایم:

کابینت با ورق ام دی اف روکش چوب

این کابینت از ورق روکش چوبی ساخته شده است. نکته‌ای که باعث می‌شود کابینت‌های روکش چوب قیمت نسبتاً بیشتری نسب به سایر ورق‌ها با مغزی MDF داشته باشند این است که پس از اجرا نیاز به رنگ آمیزی دارند. برای رنگ آمیزی کابینت‌های روکش چوب، هم می‌شود از رنگ‌های شفاف (رنگ چوب را تغییر نمی‌دهند) استفاده کرد و هم از رنگ‌هایی که روی روکش چوب پوشش ایجاد می‌کنند و کابینت را به رنگ دلخواه رنگ‌آمیزی می‌کنند.

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

تصویر زیر نیز، بخشی از یک آشپزخانه با حدودا 12 متر کابینت روکش چوب که توسط کابینت ساز سلام ساختمان در مهر 1400 اجرا شده است را نشان می‌دهد.

کابینت با ورق ام دی اف روکش چوب

سایر نمونه کارها و همچنین فیلم‌های رضایت مشتریان از متخصصین سلام ساختمان را می‌توانید در پیج اینستاگرام ما به آیدی @salamsakhteman و یا از طریق لینک زیر مشاهده کنید.

صفحه اینستاگرام سلام ساختمان

روکش‌های مصنوعی ام دی اف

روکش‌های مصنوعی از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند. به عبارت دیگر، این روکش‌ها لایه‌ها و ورق‌های منفرد یا مرکبی هستند که از موادی نظیر کاغذ (تزئینی یا غیر تزئینی)، مواد ترموپلاستیک (PVC) و … ساخته می‌شوند که به رزین‌های مختلفی مثل ملامین، فرمالدئید و فنل فرمالدئید آغشته می‌شوند. در زیر انواع پرکاربرد روکش‌های مصنوعی ورق MDF را مشاهده می‌کنید:

  1. روکش کاغذی (لترون)؛
  2. روکش‌های ترموپلاستیک؛
  3. روکش لمینت؛
  4. روکش ملامینه؛ و
  5. ورق هایگلاس.

در ادامه می‌رویم سراغ بررسی انواع روکش‌های مصنوعی. اما قبل از اینکه با ویژگی‌ها و مزایا و معایب هر کدام آشنا شویم، ببینیم وضعیت روکش کردن ورق MDF در ایران به چه صورت است؟

نگهداری از ورق‌های MDF باید در محیطی مسقف و به دور از رطوبت و مواد شیمیایی و نیز منابع گرما و آتش باشد.

قابلیت‌های برش کاری و ماشین کاری MDF یکی از مهمترین مزایای این فراورده‌های چوبی می‌باشد.

روکش‌های مصنوعی اغلب ساخت داخل هستند یا خارج؟

منابع تامین انواع روکش‌های مصنوعی به‌صورت اصلی منابع خارجی و شرکت‌های خارجی هستند. البته بعضی از شرکت‌های داخلی دارای خطوط آغشته‌سازی برای تولید روکش‌های ملامینه و ورق اچ پی ال  هستند. این شرکت‌ها اقدام به وارد کردن کاغذ روکش کرده و عملیات آغشته‌سازی کاغذ را با رزین‌های مورد نظر انجام داده و عملیات پرس‌کاری را انجام می‌دهند. از آنجا که محصولات صنایع پتروشیمی در ایران از قیمت کمتری برخوردار است این عمل باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.

بالاخره برویم ببینیم این روکش‌های مصنوعی چه هستند و چه ویژگی‌هایی دارند.

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

انواع روکش‌های مصنوعی ورق ام دی اف:

1.   ورق‌ ام دی اف با روکش کاغذ یا لترون (Paper Foil):

به این نوع روکش‌ها، Paper Foil  یا Finish Foil و یا به اصطلاح تجاری لترون (Letron) هم می‌گویند. لترون نام یکی از تولیدکنندگان مشهور روکش کاغذی است، که امروزه این نوع روکش اغلب با نام این شرکت شناخته می‌شود.

نکته مهم: باید دقت کرد که د‌ر ایران به نئوپان‌هایی که توسط لترون روکش می‌شوند هم لترون گفته می‌شود در صورتی‌که با MDF روکش شده با لترون کاملاً متفاوت است. در حقیقت روکش هر دو، روکش کاغذی و یا همان لترون است ولی مغزی یکی نئوپان است که بسیار در برابر رطوبت ضعیف است و مغزی دیگری ام دی اف است که در برابر رطوبت کمی بیشتر از نئوپان مقاومت دارد.

کاربرد روکش کاغذی

این نوع روکش از ارزان‌ترین انواع روکش است که در مبلمان‌ها و لوازم ارزان قیمت استفاده می‌شود.

این کاغذها هم به‌صورت تزئینی و هم به‌صورت ساده (جهت زیرسازی برای رنگ) وجود دارند و نیز به دو صورت آغشته شده و آغشته نشده عرضه می‌شوند و روی صفحات ورق‌های فشرده چوبی و MDF چسبانده می‌شوند. این نوع روکش برای زیرسازی اقدامات روسازی بصری مانند رنگ و لاک و … مناسب و ارزان بوده اما به‌صورت منفرد، روکشی کم دوام است.

این نوع روکش‌ها علاوه بر کاربرد در پوشش سطوح ورق‌های ام دی اف برای ساخت نوار لبه ساده و پشت چسبدار و روکش‌ پروفیل‌ها و لبه‌های ابزار خورده کاربرد دارد.

بیشترین کاربرد MDF ام دی اف های روکش شده با فویل کاغذی در ساخت کتابخانه‌ها،‌ قفسه‌های خانگی و مبلمان اداری و مسکونی کم دوام و ارزان است. از مزایای این روکش تنوع رنگ و نقش، ارزانی و کار آسان با آن است. و از معایب آن می‌توان دوام و مقاومت کمتر نسبت به عوامل خارجی را ذکر کرد.

مزایا و معایب روکش کاغذی ( لترون):

این روکش در برابر سایش و خش و کلاً عوامل مکانیکی مقاومت ندارد و مقاومتش در برابر حرارت و رطوبت نیز کمتر از روکش‌های ملامینه و لمینت‌ها است. اما نسبت به سایر روکش‌ها ارزان‌تر است.

روش ساخت و ویژگی‌های فنی روکش لترون:

این روکش از یک لایه کاغذ معمولاً تزئینی با وزن پایه 40 تا 140 گرم بر متر مربع (قبل از آغشته‌سازی) ساخته می‌شود. این کاغذها به‌صورت ساده یا طرح‌دار، ‌مات یا براق به‌کار می‌روند و با رزین‌های (معمولاً) ملامین فرمالدئید آغشته و خشک می‌شوند. وزن پایه‌ این روکش‌ها پس از آغشته‌سازی تا حداکثر 300 گرم بر متر مربع هم می‌رسد. این روکش‌ها به‌صورت ورق در ابعاد مختلف و اکثراً به‌صورت رول تولید می‌شوند. تمام این روکش‌ها را با استفاده از چسب و پرس‌های طبقه‌ای یا پیوسته (رولی، غلطکی) روی تخته می‌چسبانند،‌ چسب‌های مورد استفاده عبارت‌اند از: اوره فرمالدئید، پلی وینیل استات PVA و ….

برای چسباندن روکش کاغذی به مغزی ام دی اف، باید سطوح تخته‌ی  MDFقبل از روکش کردن تمیز شده و بدون از عیوب سطحی باشد. همچنین دانه‌بندی سطح MDF برای روکش‌کاری مهم است. چون اگر دانه‌بندی یکسان نباشد در روکش‌کاری‌های با سرعت بالا موجب اختلاف کیفیت چسبندگی روکش به تخته می‌شود.

بنابراین، MDF  مورد استفاده برای روکش را سنباده زنی می‌کنند (سطح تخته باید بدون غبار و ناصافی و … و کاملاً تمیز باشد). به این صورت که برای تخته‌های با ضخامت کمتر از 30 سانتیمتر، حداکثر تلرانس ضخامت باید 0/2 میلیمتر باشد و برای تخته‌هایی با ضخامت بیشتر از 30 سانتیمتر، حداکثر تلرانس ضخامت باید تا 0/3 میلیمتر باشد.

شرایط چسبندگی فویل‌های کاغذی بسته به نوع تجهیزات روکش کردن فرق می‌کند. از پرس‌های مسطح طبقاتی روکش‌های چوبی می‌توان برای چسباندن روکش‌های کاغذی ضخیم‌تر (وزن پایه بالای 80 گرم بر متر مربع) استفاده کرد. روکش کاغذهای سبک و متوسط از پنجاه سال پیش متداول شده‌اند و در ابتدا پرس‌های گرم طبقاتی مسطح با چسب UF معمولی یا کوپلیمرها برای چسباندن آن‌ها استفاده می‌شد. اما امروزه اکثر روکش‌کنندگان MDF، دارای پرس‌های روکش غلطک داغ پیوسته هستند که با چسب UF با فرمولاسیون خاص برای چسباندن روکش روی تخته استفاده می‌کنند. البته هنوز چسب‌های کوپلیمری هم برای این کار استفاده می‌شود.

میزان پوشش چسب در هر دو روش حدود 180 گرم بر متر مربع است. ایجاد بافت خاص روی روکش نیز در این روش امکان‌پذیر است که در پرس‌های طبقه‌ای به‌وسیله صفحات (پلیت‌های) منقوش برجسته و در پرس‌های غلطکی با استفاده از یک رول ثانویه با نقوش برجسته ایجاد می‌شود.

در اکثر مواقع این روکش‌ها دارای نقوش و طرح‌ها و رنگ‌های تزئینی هستند که به عنوان روکش تزئینی نهایی (دکور) استفاده می‌شوند. اما در مواردی محدود نیز برای رنگ کاری‌های دقیق و ظریف از انواع بدون رنگ و طرح آن به‌صورت ساده برای پوشش سطح MDF و زیرسازی رنگ استفاده می‌کنند. در این‌صورت این روکش می‌تواند صاف یا طرح برجسته مثل نقش رگه‌های چوب، ‌طرح تار و پود و به‌صورت براق یا مات باشد، سپس روی آن را رنگ می‌کنند.

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

2. ورق ام دی اف با روکش‌های ترموپلاستیک

این گروه روکش‌های مصنوعی، روکش‌های ساخته شده از مواد ترموپلاستیک هستند که در اثر گرما تغییر شکل داده و قابلیت انعطاف بسیار بالایی دارند، برای همین برای روکش کردن سطوح ابزارخورده خیلی مناسب هستند. البته لازم است بگوییم بعضی روکش‌های دیگر از جمله روکش‌های چوبی و کاغذی هم برای روکش کردن سطوح ناهموار و ابزار خورده استفاده می‌شوند اما در سطوحی که دارای اختلاف سطح‌های عمیق، زیاد و اشکال برجسته و فرورفته با انحناء‌های متعدد هستند فقط می‌توان از روکش‌های ترموپلاستیک استفاده کرد. قابلیت انعطاف این نوع روکش از مزیت‌های کاربردی آن‌ها محسوب می‌شود. این نوع روکش‌ها عمدتاً شامل الف) روکش PVC؛ و ب) ورق‌های اکریلیک است. البته روکش PVC پرمصرف‌تر است.

الف. روکش پلی وینیل کلراید یا پی وی سی

فویل‌های PVC در تعداد لایه‌های مختلف، ‌تنوع لایه‌های مختلف، ‌ضخامت‌ها، ‌رنگ‌ها و نقوش مختلف و نیز نقوش برجسته متنوع (صاف، براق، ‌مات، رگه چوبی و …) بسته به نوع کاربرد مورد نیاز تولید می‌شوند. معمولاً شامل لایه‌های پلی وینیل کلراید، ‌لایه آستری و لاک‌های متفاوت هستند.

کاربرد روکش پی وی سی:

به علت قابلیت انعطاف‌ این نوع روکش، از آن برای روکش کردن سطوح ابزار خورده با اختلاف سطح زیاد و نیز برای ساخت نوار لبه، ‌روکش کردن پروفیل‌ها، ‌نوار لبه‌های فرم‌دار و فرزخورده استفاده می‌شود. مثلاً در روکش کردن درب کابینت‌هایی که دارای ماشین کاری‌های عمیق هستند خیلی کاربرد دارد. تخته‌های MDF ابزار خورده در سطح یا لبه را با استفاده از پرس ممبران با روکش پی وی سی به راحتی می‌توان روکش کرد. این نوع محصول در ساخت درب کابینت‌ها و لوازم اتاق خواب کاربرد دارد.

به عنوان مثال، تصویر زیر یک نمونه کابینتِ اجرا شده توسط دکوراتور سلام ساختمان است که با ورق‌های ممبران ساخته شده، یادتان که نرفته، همان‌طور که قبل‌تر گفتیم تبحر متخصصین سلام ساختمان در ساخت کابینت ممبران آنقدری است که شاید بتوان گفت شروع آشنایی ما با خیلی از شما، از طریق همین کابینت ممبران بوده است.

کابینت با ورق ام دی اف و روکش پی وی سی ممبران

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

در تصویر زیر یک نمونه کار چذاب دیگر از کابینت ممبران (ورق ام دی اف با روکش پی وی سی وکیوم شده) را مشاهده می‌کنید:

ورق ام دی اف وکیوم شده در کابینت نئوکلاسیک

همچنین یکی از استفاده‌های منحصر به فرد روکش‌های PVC در ساخت مصنوعاتی است که نیاز به پیوستگی روکش در ابعاد مختلف یک سازه یا به عبارتی نیاز به ایجاد شیار V شکل روی تخته و تاکردن آن باشد. بهترین مثال‌ها در این مواد تولید میز تلویزیون و جعبه بلندگو (باند) است.

روکش-پی-وی-سی
قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

مزایا و معایب روکش پی وی سی:

این نوع روکش در برابر عوامل مکانیکی مانند سایش، خش و … تا حدی مقاومت دارد. تمیز کردن آن به علت مقاومت سطحی در برابر آب و جنسی که دارد بسیار آسان است. یکی دیگر از مزایای روکش PVC قابلیت کار آسان با این نوع تخته‌های روکش شده است.

با این وجود، روکش پی وی سی دوام بالایی ندارد و برای ساخت مبلمان داخلی اداریی کم دوام از آن استفاده می‌شود. استفاده از این روکش در آشپزخانه (به جز درب کابینت) توصیه نمی‌شود، ‌مخصوصاً صفحه‌ی روی کابینت.

این نوع روکش زیبایی روکش‌های لمینت و ملامینه را ندارد و در برابر حرارت مطلقاً مقاوم نیست. هرچند رویه‌ی آن نسبت به آب (خنک) و رطوبت مقاوم است. اما مقاومت در برابر رطوبت بستگی به چسب مصرفی در چسباندن روکش نیز دارد.

روش ساخت و ویژگی‌های فنی روکش PVC:

ضخامت این نوع روکش‌ها بین 0/2 تا 3 میلیمتر است.

روکش‌های PVC را معمولاً در دمای اتاق با پرس‌های غلطکی با استفاده از پاشش چسب‌های کوپلیمری یا چسب اپوکسی می‌چسبانند. در بعضی مواقع چسب‌های گرما نرم نیز استفاده می‌شود. تخته خارج شده از پرس باید روی سطوح صاف برای چند ساعت نگهداری شود تا اتصال بین روکش و تخته توسط چسب تکمیل شود.

انعطاف بسیار خوب روکش PVC خصوصاً وقتی که داخل پرس ممبران حرارت ببیند، باعث می‌شود که بتوان نقش‌های بسیار ریز و ظریف،‌ ابزار خورده‌های عمیق، اشکال با شعاع‌های کوچک و سخت را با آن روکش کرد. در این نوع ماشین کاری تنها تخته قابل استفاده MDF است. در این روش سطح و محل‌های ابزار خورده را با اسپری چسب پلی اورتان پوشانده و با دمای 85 درجه سانتیگراد پرس می‌کنند.

در سطوح صاف در صورت نیاز می‌توان روکش PVC را به ‌صورت نقش برجسته یا دو لایه با دو رنگ و نقش چسباند. در صورت چسباندن دو لایه متفاوت PVC، ‌لایه رویی را طبق نقشی خاص برمی‌دارند تا حالت دو رنگ زیر و رو نمایان شود. از تخته‌های روکش شده با PVC غیر از مصارف یاد شده در استفاده‌های عمومی مثل مبلمان اداری نیز استفاده می‌شود.

ورق روکش پی وی سی

ب. روکش‌های ورق اکریلیک

نوع دوم روکش‌های ترموپلاستیک ورق‌های اکریلیک هستند. این نوع روکش‌ها متشکل از هیدروکسید آلومینیوم (تری هیدرید آلومینیوم ATH)، ‌رزین اکریلیک (MMA) و رنگدانه‌ها می‌باشد. دامنه ضخامت این روکش‌ها 3 تا 19 میلیمتر است و وزن مخصوص آنها حدود 77 گرم بر سانتیمتر مکعب می‌باشد.

ویژگی‌ها و مزایا و معایب روکش ورق اکریلیک:

این روکش‌ دارای تمام مزایای روکش‌های PVC است. از جمله فرم‌پذیری و قابلیت انعطاف بسیار بالایی در دمای 80-70 درجه سانتیگراد در داخل پرس ممبران دارد. ضمن اینکه نسبت به ضربه مقاوم بوده و دارای قابلیتِ منحصر به فردِ ترمیم‌پذیری است. به‌طوری که می‌توان سطوح آسیب دیده‌ی آن را ترمیم کرد و سطوح ترمیم شده نیز به راحتی قابل تشخیص نخواهد بود. ضمناً حساسیت این نوع روکش نسبت به آتش سیگار و تغییر رنگ در برابر نور خورشید، کم‌تر از پی وی سی PVC است. تنوع رنگ این روکش‌ها بسیار زیاد است.

همان‌گونه که ملاحظه می‌شود این نوع روکش دارای تمام مزایای PVC و یکسری مزایای بیشتر است. موارد استفاده از این روکش هم مشابه به موارد استفاده‌ی PVC بوده و با این تفاوت که از این روکش در مصنوعات گران‌تر و مرغوب‌تر استفاده می‌شود.

نظرات مشتریان کمد
خانم حمزه
با اخلاق و خوش قول
بسیار با اخلاق، خوش قول و منصف. ازینکه با ایشون قرارداد بستم و کارمو انجام دادن بسیار راضی و خشنود بودم.
خانم شریفی
اجرای کار مطابق با طراحی
آقای زینلی بسیار مودب، کاربلد و منصف بودند. کار رو کاملا مطابق طراحی که بهشون دادیم سر موقع تحویل دادند. براشون آرزوی موفقیت های روز افزون دارم.
خانم رضایی مهر
حرفه ای
سلام وقت به خیر بسیار حرفه ای با وجدان کاری بالا
آقای مصطفی بیداروندی
متعهد و وقت شناس
آقای عبدالرزاقی فردی متعهد و وقت شناس و دقیق بودوخیلی با حوصله و خوش برخورد بود من خیلی از ایشان راضی هستم.
خانم مرضیا محمدرضائی
قیمت منصفانه
در کیفیت کار و اخلاق بهترین بودن و قیمتشون هم منصفانه بود
آقای محمدی
بسیار با اخلاق و کاربلد
آقای احمدی پور مجری بسیار با اخلاق و خلاق و کار بلدی هستند، با قیمت بسیار مناسب. بنده از کمد دیواری که برای بنده ساختن نهایت رضایت را دارم
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

3.لمینت (Laminate)

لمینت‌ اصطلاحی عمومی است که به گروهی از روکش‌های مصنوعی اطلاق می‌شود. این نوع روکش‌ها یکی از انواع پرکاربرد روکش‌های مصنوعی خصوصاً در ایران هستند. انواع پرکاربرد روکش لمینت عبارت‌اند از:

الف. روکش HPL (High Pressure Laminate)؛ و

ب. روکش CPL (Continuous Pressure Laminate).

الف. لامینت تحت فشار بالا یا HPL

روکش لمینت تحت فشار دارای انواع مختلفی از جمله مدل استاندارد، مدل فرم‌پذیر، مدل کف‌پوشی و نوع کُندسوز هستن.

کاربرد لمینت تحت فشار بالا (

این نوع روکش در تخت‌ها و لوازم بیمارستانی و آزمایشگاهی، ‌میزهای کارگاهی رویه کابینت‌های بدون ابزار خوری و نیز سایر مصارف عمومی مثل مبلمان اداری به‌صورت محدود کاربرد دارد. البته ساخت نوع فرم‌پذیر این نوع روکش دامنه کاربردش را در رویه کابینت‌های دارای لبه‌های منحنی افزایش داده است.

مدل فرم پذیر HPL، به علت مقاومت بیشتر در برابر حرارت، در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها به‌عنوان رویه میز کار، کاربرد زیادی دارد.

انواع کندسوز این روکش‌ها نیز وجود دارند، که با تیمار کردن لایه‌های میانی به مواد فاقد هالوژن یا مواد کندسوز کننده، ‌نقطه اشتغال آنها را بالا برده و کندسوز می‌کنند. این نوع روکش‌ها نیز عمدتاً در داخل هواپیماها، ‌خودرو، ‌ترن قطار، ‌اماکن عمومی و آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها کاربرد دارند.

نوع دیگری از HPL نیز وجود دارد که نوع کفپوشی نامیده می‌شود. این روکش به دلیل پرداخت ویژه سطوح و استفاده از نوعی لایه پوششی خاص که مقاومت بالایی در برابر سایش و خراشیدگی دارد و دارای دوام و پایداری زیادی است، برای پوشش ورق‌های فشرده چوبی خصوصاً MDF (با دانسیته بالا) و تولید کفپوش استفاده می‌شود. این نوع روکش‌ها در برابر لکه، اثر سیگار و مواد شیمیایی نیز مقاومند.

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

مزایا و معایب روکش لمینت HPL:

این نوع روکش در برابر رطوبت و حرارت و سایش مقاوم بوده و می‌توان آن را به راحتی و به دفعات با آب یا مواد پاک کننده تمیز کرد. به همین دلیل عمده مصرف این نوع روکش‌ها در مواردی است که دوام بسیار زیاد مورد نیاز است.

مزیت عمده HPL ها دوام بسیار بالا و مقاومت بالای آن‌ها در برابر عوامل خارجی است و از معایب عمده آن انعطاف‌پذیری کم و کاربرد سخت به‌دلیل سختی و شکنندگی این روکش است. علاوه بر این، نسبتاً گران هم است.

روش ساخت و ویژگی‌های فنی روکش HPL:

این نوع روکش متشکل از ورق‌های کاغذ کرافت آغشته به رزین‌های فنولیک در لایه‌های میانی و تحتانی بوده و در لایه سطحی از کاغذ تزئینی آغشته به رزین‌های آمینوپلاستیک مانند ملامین فرمالدئید (MF) تحت فشار تولید می‌شود. این روکش در ضخامت‌های 0/5 تا 5 میلیمتر و در مواردی بیش از 5 میلیمتر وجود دارند.

در پاره‌ای از موارد سطح این روکش‌ها با لایه‌های فلزی (آلومینیوم، مس و …) نیز پوشانده می‌شود. این روکش‌ها به صورت‌های مات،‌ براق و رگه‌دار تولید می‌شوند و با استفاده از چسب‌های اوره فرمائید (UF) ،‌ پلی‌وینیل استات (PVA) و چسب‌های تماسی روی اوراق فشرده چوبی مانند MDF چسبانده می‌شوند. در شکل زیر نمونه‌ای از ساختار کلی این نوع روکش را مشاهده می‌کنید.

قیمت ورق ام دی اف 27

انواع استاندارد HPLها که به‌صورت ساده و بدون مواد افزودنی تولید می‌شوند، به هیچ وجه قابلیت انعطاف ندارند و بسیار ترد و شکننده و دارای لبه‌های تیز هستند. به‌ صورت ورق در ابعاد مختلف و عمدتاً در ضخامت‌های 0/7 تا 1/5 میلیمتر تولید می‌شوند. به علت عدم انعطاف این نوع روکش‌ها از آن‌ها نمی‌توان در روکش کردن لبه‌های گرد و فرم‌دار و سطوح ابزار خورده استفاده کرد و نیز ترد و شکننده بودن آن کاربرد این نوع روکش را در سطوح با برش‌های گرد محدود کرده است. ‌لذا کاربرد آن در روکش کردن نئوپان بیش از MDF است.

البته ساخت نوع فرم‌پذیر این نوع روکش دامنه کاربرد آن را در رویه کابینت‌های دارای لبه‌های منحنی افزایش داده است، در لمینت‌های تحت فشار بالای نوع فرم‌پذیر  HPL، روکش‌ها دارای تعداد لایه‌های کاغذ کرافت کمتری نسبت به نوع استاندارد هستند که خاصیت ارتجاعی بیشتری به آن می‌دهد.

در این نوع HPL، ورقه روکش با نوعی لاک پوششی مخصوص که مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد تا دمای 240 درجه سانتیگراد مقاوم می‌شوند. این ویژگی به علت مزایای فوق و فرم‌ پذیری آن روی سطوح دارای لبه گرد چسبانده می‌شود و به‌عنوان رویه کابینت استفاده زیادی دارد. و به علت مقاومت بیشتر در برابر حرارت در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‎ها به‌عنوان رویه میز کار، کاربرد زیادی دارد. این روکش‌ها در دمای 160 تا 220 درجه سانتیگراد فرم‌پذیر شده و روی لبه‌های گرد چسبانده می‌شوند. همچنین علاوه بر قابلیت روکش کردن لبه‌ها در حالت محدب از این روکش‌ها درحالات مقعر نیز می‌توان استفاده کرد. انواع کندسوز این روکش‌ها نیز وجود دارند، که با تیمار کردن لایه‌های میانی به مواد فاقد هالوژن یا مواد کندسوز کننده، ‌نقطه اشتعال آن‌ها را بالا برده و کندسوز می‌کنند. همان‌طور که قبلاً گفتیم، این نوع روکش‌ها نیز عمدتاً در داخل هواپیماها، ‌خودرو، ‌ترن قطار، ‌اماکن عمومی و آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها کاربرد دارند.

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

ب. لمینت فشرده یا CPL

این نوع لمینت شباهت ساختاری با هم گروه خود HPL دارد، با این تفاوت که دارای تعداد لایه‌های اضافه بیشتر بوده و تحت فشار بالاتر و ضخامت‌های بیشتری تولید می‌شود.

کاربرد لمینت CPL

در مواردی که دوام و مقاومت بسیار بالا مورد نیاز باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد. مانند ‌سرویس‌های بهداشتی (خصوصاً عمومی)، اماکن ورزشی، کارگاه‌ها و کارخانه‌جات و حتی استفاده‌های خارج از ساختمان.

علاوه بر کاربردهای فوق که به‌عنوان روکش تخته‌هایی چون MDF بوده‌اند، ‌انواع ضخیم‌تر این نوع لمینت به تنهایی برای ساخت فیبرهای مدار چاپی، چرخ دنده‌های صنعتی و واشرهای صنعتی و … استفاده می‌شود.

می‌توان به عنوان روکش تخته لایه رویی از نوع کاغذ تزئینی (دکور) در ساخت آن استفاده کرده و در کاربردهای صنعتی کل لایه‌ها از کاغذ کرافت ساخته می‌شود. به این نوع روکش در اصطلاح تجاری در ایران فورمیکا (فورمیکا نام یکی از تولید کنندگان بزرگ این نوع روکش است) نیز گفته می‌شود.

مزایای لمینت CPL:

نسبت به HPL دارای مقاومت‌های بالاتر، ‌دوام و پایداری بیشتر در مقابل رطوبت، حرارت و… است.

روکش hpl

4.روکش‌های ملامینه یا LPM

در همین ابتدا بگوییم که روکش ملامینه یک نوع لمینت حساب می‌شود، اما همه لمینت‌ها ملامینه نیستند.

روکش‌های ملامینه (LPM) پرکاربردترین روکش ورق‌های فشرده چوبی و خصوصاً MDF در جهان و مخصوصاً در ایران در بین تمام روکش‌های چوبی و مصنوعی است.

روکش ورق ملامینه

کاربرد روکش ملامینه (LPM):

این نوع روکش با عملکرد و قابلیت بالا در مواردی که دوام بالای سطوح و مقاومت آن در برابر عوامل خارجی مورد نیاز است کاربرد بسیار دارد .

ویژگی‌های ملامینه، دامنه وسیعی از کاربردهای متنوع را برای MDF با روکش ملامینه ایجاد کرده است. به عبارت دیگر، می‌توان در موارد مختلف از جمله مبلمان اداری، منزل، درب‌ها و بدنه کابینت، ‌لوازم اتاق خواب و تخت خواب، مبلمان بچه،‌ مبلمان و لوازم دستشویی و حمام، ‌روکوب دیوار،‌ پارتیشن و … از آن استفاده کرد. از روکش ملامینه همچنین نوار لبه چسبانی نیز تولید می‌کنند که هماهنگ با سطح در لبه‌ها چسبانده می‌شود. در واقع می‌توان گفت پرکاربردترین نوع روکش‌ها نوع ملامینه می‌باشد.

مزایا و معایب روکش ملامینه:

دارای تمامی امکانات تزئینی و طرح و رنگ متنوع است. در مقابل رطوبت ،آب، ‌حرارت،‌ سایش و … هم مقاومت خوبی دارد. علاوه بر این، کار با ورق‌های روکش شده با روکش ملامینه به نسبت روکش‌های HPL آسان‌تر است.

از نظر قیمت نیز بسیار مناسب و قابل رقابت با سایر انواع روکش‌ها می‌باشد.

یکی از انواع جدید ورق ام دی اف با روکش ملامینه، ورق‌های MDF برجسته و فوق برجسته (یا سینکرونایز) هستند. این ورق‌ها به دلیل برجستگی و فرورفتگی‌هایی که دارند، زیبایی بصری بیشتری نسبت به ورق‌های معمولی دارند و حس طبیعی بودن را بیشتر منتقل می‌کنند. به عنوان مثال، کابینت زیر با ورق ام دی اف فوق برجسته و توسط یکی از کابینت سازهای سلام ساختمان در تهران اجرا شده:

کابینت با ورق ام دی اف فوق برجسته

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

روش ساخت و ویژگی‌های فنیِ روکش ملامینه:

LPM  از کاغذهای تزئینی (دکور) آغشته به چسب ملامین فرمالدئید (MF) که خشک شده تشکیل و به‌صورت مستقیم بدون نیاز به چسب زنی مجدد روی تخته (MDF) چسبانده می‌شود. دامنه بسیار وسیعی از روکش‌های تزئینی در این روش قابل تولید است.

روش‌های چسباندن روکش‌های ملامینه روی تخته MDF به دو روش پرس‌های طبقه‌ای باستیل کوتاه و روکش زنی پیوسته (روکش به‌صورت رول با پرس پیوسته) انجام می‌شود. به علت مشکل بودن و تخصصی بودن پروسه روکش کاری ملامینه و نیز به علت سرمایه‌گذاری بالا و مهم‌تر از آن ارزش افزوده بالای آن، معمولاً کارخانه‌جات MDF جهان دارای خطوط روکش ملامینه بوده و انواع MDF ملامینه را نیز عرضه می‌کنند. در این روش تنوع ام دی اف تولیدی نیز بالا می‌رود.

برای ملامینه کردن سطح MDF باید سطوح تخته با سنباده 021- 001 Grit سنباده زنی و صاف شده باشد و عاری از هرگونه عیوب سنباده زنی باشد. دو طرف MDF باید با یک نوع روکش با گرمای یکسان روکش شوند، تا بعداً باعث تاب برداشتن آن نشود. شرایط چسباندن روکش‌های ملامینه معمولاً به شرح زیر است:

  • دمای پرس: 160 تا 200 درجه سانتیگراد
  • فشار پرس: 200 تا 250 کیلو نیوتن بر متر مربع
  • زمان: 60 تا 40 ثانیه
  • درصد رطوبت: 6 تا 9 درصد برای MDF

بعد از پرس کردن باید تخته روکش شده برای مدتی روی صفحه‌ای صاف نگهداری شود تا خنک شده و دمای آن به زیر ℃ 50 برسد تا در مراحل بعدی دچار مشکل و ایراد نشود.

ضخامت روکش‌های ملامینه بین 0.25 تا 0.35 میلیمتر است و حدود 50% ضخامت آن را چسب MDF تشکیل می‌دهد. ‌البته در انواع روکش ملامینه‌های نرم که برای تهیه روکش به‌صورت رول تولید میشود، ‌این مقدار کمتر است. با توجه به ضخامت نازک روکش ملامینه تلرانس ضخامت تخته باید حداقل مقدار ممکن بوده و از 0.1 میلیمتر تجاوز نکند.

روکش‌ کاری با روکش ملامینه‌ روی MDF بسیار متداول بوده و معمولاً بسیاری از کارخانه‌جات بزرگ جهان دارای خطوط روکش ملامینه هستند. همان‌طور که قبلاً گفتیم، این نوع روکش پرکاربردترین نوع روکش مخصوصاً در صنعت MDF است.

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDF

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

نکته: باید دقت کرد که د‌ر بعضی استان‌های ایران به نئوپان‌هایی که توسط ملامینه روکش می‌شوند، ملامینه می‌گویند، در صورتی‌که با MDF روکش شده با ملامینه کاملاً متفاوت است. در حقیقت روکش هر دو ملامینه است اما مغزی یکی نئوپان است که در برابر رطوبت بسیار ضعیف است و مغزی دیگری ام دی اف است که در برابر رطوبت از نئوپان مقاومت بیشتری دارد.

علاوه بر این، تفاوت دیگر‌ بین MDF ملامینه و نئوپان ملامینه در این است که لبه‌های MDF ملامینه قابل ماشین کاری است که می‌توان پس از ماشین‌کاری و فرم‌دهی و پروفیل کاری،‌ لبه‌های آن را با نوارهای Soft Form  لبه چسبانی کرد. در شکل زیر چند طرح نئوپان ملامینه را مشاهده می‌کنید:

روکش-ملامینه

5.ورق هایگلاس

هایگلاس (های گلاس) نوعی MDF روکش‌دار است، با این تفاوت که روکش آن با یک لایه پلکسی گلاس پوشانده می‌شود.

پلکسی گلاس نوعی پلاستیک و یکی از انواع پلی‌کربنات شفاف است که ظاهری بسیار شفاف و شبیه شیشه دارد. اما این ماده نسبت به شیشه سبک‌تر و مقاوم‌تر است. ورق‌ هایگلاس معمولاً یک رو است و توسط یک لایه سلفون محافظت شده و نمای طرف دیگر سفید ساده از ملامینه و یا کاغذ است.

قیمت ورق ام دی اف 33

مزایا و معایب ورق هایگلاس:

درخشندگی، برجسته‌ترین خصوصیت هایگلاس است و همین مشخصه باعث شده که در بازار محصولات چوبی به سرعت بسیار معروف شود. زیرا هایگلاس با انعکاس نور و خاصیت شیشه‌ای که دارد هر بیننده‌ای را جذب می‌کند و با ایجاد رنگ‌های براق و زنده، محیط آشپزخانه، سالن پذیرایی، اتاق خواب، دفتر کار و هرگونه دکوراسیون داخلی را تبدیل به محیطی زنده و پویا می‌کند.

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

برای مثال کابینت زیر که توسط متخصص سلام ساختمان از ورق هایگلاس ساخته شده، خود شاهدی بر این همه زیبایی است.

کابینت با ورق هایگلاس

نظافت هایگلاس نیز بسیار آسان است، زیرا رویه‌ آن سطحی صیقلی دارد و کافی است با یک دستمال نم‌دار تمام لکه‌ها، چربی‌ها و خاک را از آن زدود و نیازی به صرف زمان و انرژی زیادی برای نظافت آن نیست.

هایگلاس

مشخصات فنی ورق هایگلاس:

هایگلاس به دلیل داشتن لایه‌ای از UV ، سطحی هموار همراه با بافت‌های گوناگون و یا طرح‌هایی از انواع نقش و نگاره‌های گل و طبیعت، طرح‌های اسلیمی، طرح‌های ورساچی، طرح‌های مدرن و یا طرح چوب‌های جنگلی دارد. پس به خاطر تنوع زیاد طرح و بافت می‌تواند مورد انتخاب و محبوبیت مشتریان قرار بگیرد.

ورق هایگلاس 2

ابعاد ورق هایگلاسی که به‌طور معمول استفاده می‌شود 1220*2440 میلیمتر و به ضخامت 17 میلیمتر است. در خرید این تخته‌ها باید بسیار دقت کرد تا نوع مرغوب آن تهیه شود. چون اگر روکش UV خوبی نداشته باشد، در زمان بُرش دچار پریدگی لبه‌ها می‌شود.

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

معمولاً نوع مرغوب ورق هایگلاس دارای پشت ملامینه سفید است و برای هر برگ بسته‌بندی مجزا در نظر گرفته می‌شود، تا هنگامی که در پالت بر روی یکدیگر قرار می‌گیرند، آسیب نبینند. این نکته را هم فراموش نکنید که در کنار همه مزایا و معایب این ورق، دانستن قیمت ورق هایگلاس هم از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است که می‌تواند در تصمیم‌گیری شما تأثیرگذار باشد.

سایر روسازی‌ها

علاوه بر روکش‌های گفته شده در بالا، برای روسازی تخته‌های چوبی و MDF از روش‌های دیگری از جمله نقوش منبت کاری، ‌رنگ‌کاری، ‌لاک، الکل و … هم استفاده می‌شود. می‌توان گفت مهم‌ترین این روش‌ها، رنگ‌کاری و سپس لاک‌کاری است. در این بخش به‌طور خلاصه مواردی از این نوع روسازی‌ها را توضیح می‌دهیم.

1. نقوش منبت ریز

روی سطح MDF توسط غلطک فلزی و با فشار، نقوشی ایجاد می‌شود و سپس روی آن را رنگ‌کاری می‌کنند تا رنگ به‌صورت غیر مسطح و منقوش جلوه کند. عمق نقوش در این روش 0.3 تا 0.5 میلیمتر است.

2. نقوش منبت عمیق

در بعضی موارد لازم است که نقوش عمیق‌تری روی سطح MDF ایجاد شود. در این روش با پرس‌های گرم که دارای یک صفحه قالب هستند، الیاف سطح MDF را با حرارت نرم کرده و سپس با فشار در سطح اون نقش مورد نظر را ایجاد می‌کنند که عمق آن معمولاً 1 میلیمتر و در بعضی موارد حتی 5 یا 6 میلیمتر است. سپس این تخته‌ها را رنگ می‌کنند (مایع یا پودری) و به‌عنوان درب کابینت، در منزل و درب‌های داخلی خانه‌ها و … استفاده می‌کنند.

ورق ام دی اف

3. رنگ کردن

انواع و اقسام رنگ‌ها روی MDF قابل اجرا و متداول است. خصوصاً با توسعه کاربرد رنگ‌های پودری روی MDF این روش رونق بیشتری یافته است و در بعضی مصنوعات چوبی برخی مشتریان کالاهای رنگ شده را ترجیح می‌دهند. خصوصاً با استفاده از روش‌های تلفیقی و ‌برجسته‌‌کاری، سطوح نقاشی شده زیبایی را با MDF می‌توان خلق کرد.

رنگ کردن ام دی اف

4. لاک کاری

انواع لاک‌ها و مواد شیمیایی با رنگ دانه‌های مختلف به صورت‌هایی مانند رنگی، ‌مرواریدی، متالیک، مرمر و سایر تزئینات دراماتیک نیز قابلیت جوابگویی به مشتریان این سبک از هنر مبلمان را به MDF می‌دهد.

لاک کاری ورق ام دی اف

5. پرس های ممبران (بالشتکی، ‌غشائی)

پرس ممبران یک پرس یک طبقه است ‌که یکی از صفحات آن دارای محفظه بزرگی از جنس ماده‌ای قابل انعطاف (مانند سیلیکون یا سایر لاستیک‌های مصنوعی) با ضخامت دیواره 2 الی 3 میلیمتری است. در صورتی که این محفظه در صفحه زیری پرس باشد از آب گرم پر شده و اگر در صفحه بالایی قرار داشته باشد با هوای گرم پُر خواهد شد.

پرس ممبران روی ام دی اف

با استفاده از این پرس‌های ممبران می‌توان روکش‌های تزئینی مانند فویل‌های PVC یا روکش‌های چوبی را روی ام دی افی که قبلاً سطح و یا لبه‌های آن ماشین‌کاری شده چسباند.

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

برای مثال کابینت ممبران زیر توسط متخصص سلام ساختمان در تهران به همین روش پرس ممبران ساخته شده است.

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDF

معمولاً برای این کار فقط از ورق با مغزی MDF استفاده می‌شود. چون تنها تخته قابل ماشین‌کاری است. بیشترین استفاده از این نوع پرس برای تولید درب‌های پیش‌ساخته کابینت و درب‌های داخلی ساختمان از MDF است.

آیا تکونولوژی خاص یا انواع جدیدی برای ورق ام دی اف وجود دارد؟

یکی از جدیدترین انواع کابینت که به تازگی طرفداران خودش را پیدا کرده، ورق‌های ام دی افِ خامی است که CNC شده‌اند و بعد رنگ آمیزی می‌شوند. مزیت این نوع ورق این است که اولاً طرح‌های متنوعی را می‌شود روی آن ایجاد کرد، ثانیاً برای رنگ‌آمیزی کابینت هم کاملاً دست مشتری باز است و برای افراد خاص پسند با سلیقه‌ی نسبتاً فانتزی کاملاً مناسب است چون می‌توانند کابینتی با طرح و رنگ مدنظرشان داشته باشند. یکی دیگر از اصلی‌ترین مزیت‌های این نوع ورق این است که قیمت آن هم زیاد گران نمی‌شود. در واقع اختلاف قیمت این نوع کابینت نسبت به ورق ام دی افِ ملامینه فقط مربوط به هزینه‌های رنگ‌آمیزی است. برای به‌دست آوردن اطلاعات تخصصی در مورد این نوع کابینت و قیمت آن می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

انواع کابینت‌های آشپزخانه جدید

مقایسه روکش‌های مختلفِ ورق ام دی اف – بالاخره کدام روکش بهتر است؟

همان‌طور که دیدید، ما در قسمت قبل توضیحات بسیار مفصل و تخصصی در مورد انواع روکش ورق MDF ارائه کردیم. اما ممکن است برایتان سوال به‌جود آید که این ورق‌ها چه برتری‌هایی نسبت به هم دارند؟ اصلاً بر اساس چه آیتم‌هایی می‌شود بهترین نوع ورق ام دی اف را با توجه به نیازمان انتخاب کنیم؟ ما در مقالات زیر به‌صورت مختصر و مفید روکش‌های مختلفِ ورق MDF  را با هم مقایسه کرده‌ایم. با کلیک روی هر کدام می‌توانید به مطلب مربوطه دسترسی پیدا کنید:

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

برای خرید ورق ام دی اف باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در این قسمت می‌خواهیم اطلاعاتی در مورد خرید ورق ام دی اف در اختیارتان بگذاریم تا بتوانید تجربه‌ی خوبی از خرید ورق MDF داشته باشید.

یک ورق MDF خوب و مرغوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

اگر یک ورق ام دی اف از نوع با کیفیت باشد باید مشخصات زیر را داشته باشد:

  • مقاوم در برابر نفوذ آب است؛
  • پس از جذب آب حداقل تورم را داشته باشد؛
  • ‌انسجام و قدرت زیادی دارد و زود نمی‌شکند؛
  • جرم حجمی بالا دارد و پوک نیست؛
  • میزان چسب مصرفی در ورق مرغوب زیاد است؛
  • مقاومت کششی و خمشی خوبی دارد؛
  • قابلیت برش‌کاری و ماشین‌کاری خوبی دارد؛
  • در هنگام برشکاری روکش در لبه‌های برش خورده‌ی ورق دچار پریدگی نمی‌شود؛
  • ورق MDF و روکش آن سالم هستند؛
  • ورق دارای پیچیدگی و اعوجاج نیست؛ و
  • ورق در تمامی نقاط دارای ضخامتی یکسان است.

چگونه MDF مناسب را انتخاب کنیم؟

MDF ها در دو نوع سبک و سنگین در بازار عرضه می‌شوند.

اگر شما قصد طراحی و انجام اقدامات مربوط به معماری داخلی را دارید، بهتر است که از MDF سبک استفاده کنید. چون در مرحله‌ی اول سازه و طراحی شما سبک‌تر است و به لحاظ اجرایی دست شما در نصب آن بازتر است. در مرحله‌ی بعدی هم قیمت این MDF ارزان‌تر و به صرفه‌تر است. از دیگر کاربردهای ام دی افِ سبک وزن می‌توان استفاده به عنوان عایق صدا و همچنین ساز‌ه‌های نمایشگاهی و غرفه‌سازی را نام برد.

اما اگر قصد طراحی قفسه‌های صنعتی دارید و این قفسه‌ها باید وزن به نسبت بالایی را تحمل کنند، حتماً از MDF  وزن سنگین استفاده کنید.

در بخش بعدی برویم ببینیم برندهای ایرانی و خارجی چه تفاوت‌هایی با هم دارند و در حال حاضر کدام یکی حجم بیشتری از بازار ایران را به خودش اختصاص داده است.

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

برند ایرانی یا خارجی؟ – چه برندهایی بیشترین فروش ورق ام دی اف را دارند؟

بررسی‌های ما نشان می‌دهد که حدود 70% ورق‌های ام دی افی که در بازار استفاده می‌شود ایرانی هستند. اما منظورمان از ایرانی بودنِ ورق چیست؟ به‌صورت کلی دو نوع از ورق‌ها را ما در این 70% به عنوان برند ایرانی لحاظ کرده‌ایم:

  1. ورق‌هایی که متریال اولیه و مغزی آن‌ها در ایران ساخته می‌شود؛ و
  2. ورق‌هایی که مغزی و حتی روکش آن‌ها وارداتی است و فقط در ایران مونتاژ می‌شوند. لازم است بگوییم کیفیت این ورق‌ها از نوع اول بهتر است.

در بین ورق‌های ایرانی، معمولاً برندهای پویا، طراوت (فومن)، پاک چوب، پارس، تبریز، چهل ستون، نقطه و … بیشترین سهم بازار را دارند و برندهایی هستندد که شناخته شده‌تر هستند. البته به این نکته تأکید می‌کنیم که این برندها کیفیت‌های متفاوتی دارند، اما در هر صورت برندهای پر فروشی هستند.

در ورق‌های سفیدی که برای یونیت کابینت استفاده می‌شوند هم برندهای پر فروش زیادی مثل آرین سینا، آرین و … وجود دارند. البته دقت کنید که برندهایی هم وجود دارند که ورق سفید یونیت کابینت را از پودر نیشکر می‌سازند. این ورق‌ها در هنگام برشکاری و حتی مدت‌ها بعد بوی خیلی بدی از خودشان متصاعد می‌کنند. علاوه بر این امکان کپک زدن هم در این نوع ورق وجود دارد.

مابقی سهم بازار (یعنی 30% باقی‌مانده)، مربوط به برندهای خارجی است. کشورهای ترکیه، اتریش، آلمان و ایتالیا معمولاً ورق‌های با کیفیتی تولید می‌کنند. به‌طور کلی، ورق‌های خارجی کیفیت بیشتری از ورق‌های داخلی دارند چون کیفیت مغزی، روکش و حتی تکنولوژی ساختِ بهتری دارند، طبیعتاً قیمت بیشتری هم دارند.

نکات اجرایی چیست؟

خب در این قسمت قصد داریم به موضوعات مربوط به اجرای کابینت ام دی اف آشپزخانه بپردازیم. همان‌طور که قبلاً گفتیم، ورق ام دی اف پرکاربردترین ماده در ساخت انواع کابینت آشپزخانه محسوب می‌شود. ورق MDF نه تنها در ساخت خود کابینت ام دی اف نقش اصلی را بازی می‌کند، بلکه در انواع دیگر‌ کابینت آشپزخانه مثل کابینت های گلاس، و حتی کابینت روکش چوبی متریال اصلی است. علاوه بر این، در یونیت انواع کابینت، حتی کابینت چوبی، بسیار پر کاربرد است.

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

ام دی اف آشپزخانه یعنی چه؟

شاید شما با عبارت «ام دی اف آشپزخانه» مواجه شده باشید. در واقع منظور افراد از بیان ام دی اف آشپزخانه، عموماً کابینت ام دی اف آشپزخانه است. درست مانند تصویر زیر که یک کابینت ام دی اف آشپزخانه‌ی اجرا شده توسط متخصص سلام ساختمان را نشان می‌دهد.

کابینت ام دی اف آشپزخانه

تمامی اجزای بدنه و درب‌های  کابینت ام دی اف آشپزخانه (به‌جز صفحه کابینت تازه اگر از جنس سنگ باشد)، از ورق ام دی اف ساخته می‌شود. ام دی اف آشپزخانه یا همان کابینت ام دی اف دارای نوع ساده (ورق ام دی اف ساده) و ام دی اف براق می‌باشد.

اما نکات اجرایی مربوط به کابینت ام دی اف آشپزخانه چیست؟ در ادامه می‌گوییم.

کابینت آشپزخانه چه قسمت‌هایی دارد؟

کابینت‌های آشپزخانه از سه قسمت زمینی، دیواری و ایستاده تشکیل می‌شود.

  1. کابینت زمینی:

کابینت زمینی دارای درب، بدنه، پاخور یا پایه و صفحه کابینت است.

  • ارتفاع کابینت زمینی از 90 سانتیمتر تجاوز نمی‌کند؛ 
  • ضخامت درب کابینت همراه با لولای نصب شده 2 سانتیمتر است؛
  • عمق و ارتفاع بدنه به ترتیب 55 و 72 سانتیمتر است؛
  • ارتفاع پایه 14 تا 15 سانتیمتر است؛ و
  • عرض صفحه‌ی کابینت هم 60 سانتیمتر است (البته می‌توان در یونیت‌های اُپن که عمقی بیشتر از 45 سانتیمتر دارند، از عرض‌های 65، 75، 80 و 90 هم استفاده کرد).

از دیگر کابینت‌های زمینی می‌توان به یونیت‌های کشودار اشاره کرد. که با توجه به طراحی می‌توان دو تا چهار کشو در آن‌ها نصب کرد. نکته قابل توجه در این یونیت‌ها استفاده از ریل‌هایی با کارایی خوب و دوام کافی است.

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

  1. کابینت دیواری:

کابینت دیواری (یا هوایی) روی دیوار نصب می‌شود. کابینت دیواری نیز دارای درب (به ‌صورت ساده یا فلپ)، بدنه، تاج و زیر چراغ یا باند نور است.

  • ارتفاع کابینت هوایی بین 70 تا 90 سانتیمتر و متناسب با فضا متغیر است؛ و
  • عمق کابینت نصب شده روی دیوار 30 سانتیمتر است که به همراه درب به 32 سانتیمتر می‌رسد.

شلف، ویترین و کاور هود جزء کابینت‌های دیواری محسوب می‌شوند. فرق بین شلف و ویترین در درب شیشه خور آن‌ها است. یونیت هود هم همان‌طور که از نامش پیداست برای نصب هودهای طرح شومینه بسیار مناسب است و جلوه خاصی به آشپزخانه می‌دهد.

نکته: میان کابینت هوایی و زمینی باید 55 تا 60 سانتیمتر فاصله باشد.

  1. کابینت ایستاده:

کابینت‌های ایستاده که اغلب برای مبله کردن فر، ماکروویو و … و یا انبار مواد غذایی به‌صورت طبقاتی یا سبد سوپر استفاده می‌شوند، از جمله کابینت‌های زمینی محسوب می‌شود که دارای همان مشخصات است فقط در این نوع کابینت، صفحه کابینت حذف و تاج نصب می‌شود.

یونیت کابینت ام دی اف آشپزخانه چیست؟

یونیت کابینت همان چارچوب کابینت است که چون در نمای ظاهری کابینت دیده نمی‌شود، برای ساخت آن از ام دی اف‌هایی با قیمت پایین استفاده می‌شود.

اکثراً برای بدنه یونیت‌های آشپزخانه، از ورق ام دی اف سفید ساده، MDF  با روکش لترون و یا در جاهایی با احتمال نفوذ آب (مثل یونیت کابینت سینک ظرفشویی) از PVC به رنگ سفید استفاده می‌شود. اما تمام زیبایی و دید کابینت به درب پوشاننده آن است که می‌تواند از چوب، ممبران، هایگلاس، PVC، لترون و شیشه با فریم آلومینیومی یا MDF ساخته شود.

یونیت کابینت ام دی اف

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

نکته مهم در یونیت کابینت آشپزخانه

همان‌طور که گفتیم، اگر رطوبت به مغزی ورق ام دی اف نفوذ کند، ورق خراب شده و به تدریج باد می‌کند و باید عوض کرد. به همین دلیل یکی از معضلاتی که در کابینت آشپزخانه وجود دارد، خراب شدن کابینت زیر سینک ظرفشویی است.

برای رفع این دردسر، سلام ساختمان به کابینت‌سازهای خود پیشنهاد می‌کند که برای یونیت کابینت زیر سینک از پی وی سی استفاده کنند. به عنوان مثال به متن قرارداد زیر که ما بین دکوراتور سلام ساختمان و یکی از مشتریانِ سایت عقد شده توجه کنید. به‌صورت مشخص قید شده که یونیت کابینت زیر سینک از جنس پی وی سی اجرا خواهد شد.حالا به نظر شما، فقط صحبت کردن با کابینت ساز بدون هیچ قراردادی می‌تواند تضمین مطمئن‌تری برای قول و قرارهای طرفین باشد یا اینکه بستن چنین قراردادی زیر نظر یک شرکت معتبر و رسمی؟!

قرارداد کابینت تهران

پرسنل و مدت زمان اجرای کابینت ام دی اف

معمولاً یک گروه سه نفره شامل استاد کار ماهر و نیمه ماهر و یک کارگرِ MDF کار، در هر روز می‌توانند در حدود 3 تا 4 متر طول کابینت را مونتاژ و نصب کنند. بدیهی است این زمان شامل اندازه‌گیری اولیه و برش‌کاری قطعات نیست.

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

دستگاه‌های مورد نیاز برای اجرای MDF آشپزخانه

در ابتدا لازم است  بگوییم برای عملیات برش‌کاری و نوار کاری لبه، نیاز به کارگاه‌های مجهز و با هزینه‌ی سنگین برای دستگاه‌های خاص است. اما صرفاً برای مونتاژ و نصب کابینت در محل، نیاز به حداقل یک دستگاه برش کوچک، اَره فارسی بُر، اَره چکشی، پمپ باد، میخ کوب بادی، دریل پیچ‌گوشتی شارژی، و یک جعبه ابزار کامل است.

شرایط نگهداری ورق MDF چیست؟

ورق ام دی اف یکی از مصنوعات چوبی محسوب می‌شود و به همین دلیل نیاز است که برای انبار کردن آن، حمل و جابجایی و یا حتی بعد از نصب و در دوره‌ی بهره‌برداری، یک سری اقدامات مراقبتی برای افزایش طول عمر ورق انجام داد.

شرایط حمل و نگهداری کارگاهی

بدیهی است نگهداری از ورق‌های MDF باید در محلی مسقف و فاقد رطوبت و مواد شیمیایی صورت گیرد. همچنین باید از منابع گرما و آتش و اخگرهای حاصل از جوشکاری دور بماند.

این متریال را هم می‌توان به صورت عمودی و هم افقی انبار کرد، اما در هر دو صورت باید در سطحی بالاتر از زمین قرار گیرد تا از رسیدن رطوبت به آن جلوگیری شود. علاوه بر این، انبارهای بزرگ می‌بایست به سیستم اتومات اعلان و اطفاء حریق مجهز باشند.

شرایط جوی مناسب

با توجه با اینکه مصنوعات چوبی معمولاً در کارگاه‌های سر پوشیده ساخته شده و در محل نصب مونتاژ می‌شوند، معمولاً مستقل از شرایط جوی می‌باشند. اما در هنگام حمل به محل نصب در صورت وجود بارندگی باید از رسیدن رطوبت به قطعات با استفاده از کامیون سرپوشیده یا پوشاندن ورق‌ها با کاور مناسب، جلوگیری کرد.

شرایط نگهداری و نظافت ام دی اف آشپزخانه پس از اجرا

دوده‌گیری آشپزخانه و به ویژه پاک کردن کابینت‌ها و از بین بردن لکه‌های روی آن یکی از سخت‌ترین کارهای نظافتی خانه است. در این قسمت قصد داریم چند نکته در خصوص نظافت انواع ورق‌های ام دی اف و کابینت آشپزخانه را بیان کنیم تا سختی‌های این کار را تا حدی کاهش بدهیم:

بهتر است برای تمیز کردن دربها و اجزای بیرونی کابینت از اَبر استفاده شود تا به آن‌ها صدمه‌ای وارد نشود. استفاده از ابر نمدار البته نکته‌ای است که بهتر است از آن بهره بگیرید. توجه کنید که اگر کابینت‌هایی از جنس MDF دارید، به هیچ عنوان نباید برای شستن آن از حجم زیادی آب استفاده کنید. آب می‌تواند کابینت‌های شما را نابود کرده و مجبور شوید دوباره کابینت  جدید بخرید.

داخل کابینت‌ها را قبل از انداختن روکش‌های پلاستیکی با یک دستمال نم‌دار گردگیری کنید. این کار باعث می‌شود تا گرد و خاک‌هایی که همچنان باقی مانده‌اند پاک شده و دیگر گرد و خاکی در کابینت باقی نمی‌ماند. در تمیز کردن کابینت‌ها می‌توانید یک بار ظرف‌هایی که به مدت زیادی است از آن استفاده نکرده‌اید  را بشویید. در این مدت احتمالاً خاک زیادی روی آن‌ها نشسته است و ممکن است حاوی عوامل بیماری‌زای مختلفی باشند.

بهترین پاک کننده کابینت MDF پاک کننده‌های چند منظوره هستند. مقدار کمی از آن روی دستمال زده و با دستمال آغشته به پاک کننده کابینت‌ها را دستمال کرده و سپس با یک دستمال خشک، آن را تمیز کنید.

موضوع بعدی در موردِ نحوه از بین بردن لکه‌های سمج روغن روی کابینت‌ها است، که چهره زشتی هم به آن می‌دهد. برای از بین بردن این لکه‌ها می‌توانید از سرکه یا گاز پاک کن به شیوه‌ای که قبلاً توضیح داده شد، استفاده کنید.

برای از بین بردن لکه‌های علامت گذاری شده روی کابینت‌ها از الکل استفاده کنید. مقداری الکل روی یک پارچه کتانی بریزید و به سطح مورد نظر بمالید. روش دیگر این است که، سطح برش خورده لیمو را در کمی جوش شیرین فرو کنید و سطح کابینت را با آن تمیز کنید. بعد با یک اسفنج خیس و یک اسفنج خشک سطح کابینت را تمیز کنید. به هیچ وجه لیمو و جوش شیرین را روی سطح کابینت‌های سنگی مثل مرمر یا استیل نمالید زیرا ممکن است رنگ آن‌ها را بپراند!

نظرات مشتریان کابینت
آقای ریاحی
با تجربه و تحویل به موقع
بسیار مجری با تجربه و تمیز کار. و مهمترین ویژگی که معمولا کابینت سازها درنظر نمیرن به موقع تحویل دادن کار هست که جناب جعفرپور بسیار وقت شناس بودن. ممنون بابت اجرای به موقع و مرتب آقای جعفرپور
آقای طباطبایی
دلسوز و بافکر و ایده
آقای بهرامی در اولین مرحله بسیار منصف بودند. دلسوز و با فکر و ایده خوب از حداقل جا حداکثر استفاده رو کردن و خیلی به ما کمک کردن ازشون ممنونیم
خانم ثابت
بسیار قابل اعتماد
جناب اقای نوایی بسیار بسیار انسان قابل اعتماد از تمام لحاظ هستن کیفیت کارهاشون و طراحی عالی بود و اخلاقشون که عالیتر با حوصله هر چی گفتم با لبخند فقط گفتن چشم خدا به مالشون برکت بده
آقای پرهیزگار
خوش اخلاق و قابل اعتماد
بسیار عالی، مسلط، خوش اخلاق، منصف و قابل اعتماد
خانم آراسته
توانا و کاربلد
مهندس یدالهی، فردی بسیار توانا، کار بلد هستند و همراه بسیار مطمئنی برای انجام پروژه های کار، از ایشان و تیم اجرایشان کمال رضایت را دارم.
آقای جمشیدی
راضی هستم
در کل از آقای میرزایی رضایت داریم و همچنین از کادر حرفه آیی نصابی که برامون فرستاده بودن.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

تجربیات و سوالاتتان درباره ورق ام دی اف را کامنت کنید.

سوالی درباره قیمت و نوع ورق ام دی اف دارید؟ می‌خواهید کارشناس‌های ما پاسخ بدهند؟

تجربه‌ای از ساخت کابینت ام دی اف دارید که می‌تواند برای بقیه مفید باشد؟

می‌توانید زیر همین مطلب، سوال یا تجربه‌ خودتان را کامنت کنید. همکاران ما در سلام ساختمان به سرعت پاسخگوی شما هستند.

قیمت ورق ام دی اف در اسفند 1402 + مقایسه انواع روکش MDFپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

سوالات متداول:

  • چه عواملی بر روی قیمت نهایی ورق ام دی اف تأثیرگذار هستند؟
کیفیت مغزی ورق، کیفیت روکش و ضخامت آن و برند ورق بر روی قیمت نهایی ورق MDF تأثیرگذار هستند. نکته قابل توجه این است که وزن ورق، هیچ تأثیری در قیمت ورق ندارد.
 
  • چطور قیمت ورق ام دی اف را بگیریم؟ دانه‌ای؟ وزنی؟ پالتی؟ متری؟
قیمت ورق ام دی اف به‌صورت دانه‌ای ارائه می‌شود؛ یعنی قیمت برای یک ورق با ابعاد 366*183 سانتیمتر که حدود 6.7 متر مربع است، بیان می‌شود.
 
  • قیمت ورق‌های ام دی اف ایرانی بیشتر است یا خارجی؟
ورق‌های خارجی کیفیت بیشتری از ورق‌های ایرانی دارند؛ چون کیفیت مغزی، روکش و حتی تکنولوژی ساختِ بهتری دارند. پس طبیعتاً قیمت ورق‌های Mdf خارجی، گران‌تر است.
 
  • پرفروش‌ترین برندهای ورق ام دی اف در بازار ایران، کدام برندها هستند؟
در بین ورق‌های ایرانی، برندهای پویا، طراوت (فومن)، پاک چوب، پارس، تبریز، چهل ستون و در بین برندهای خارجی، ورق‌های ساخت کشورهای ترکیه، اتریش، آلمان و ایتالیا بیشترین سهم بازار را دارند.
 

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
106 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
حسینی
حسینی
27 دی 1402 08:21

سلام مطالب خیلی عالی بود

محمد
محمد
15 دی 1402 00:49

سلام و عرض ادب
تخت تک‌نفره عرض 90 دارم که کفی ش سه ماه نشد شکست(البته کفی ش نئوپان بدون پایه هست و روی زائده داخل قیدهای دوطرف قرار می گیره)
میخوام از چوبی استفاده کنم که استحکام بیشتری داشته باشه و وزنی حدود 120کیلو رو جواب بده. چی پیشنهاد می دین؟
اندازه دقیق 90 در 200

محمد رضا
محمد رضا
21 شهریور 1402 14:20

سلام،،،،من ورق ام دی آف می‌خوام ،،چطوری میتونم تماس بگیرم،لطفا یه شما ه تماس بهم بدین،پالتی میخوام

محمد جواد
محمد جواد
21 اردیبهشت 1402 13:25

سلام
بنده ام دی اف کار هستم 
شب عیدی mdf سفید صابونی پاکچوب به برگی ۲۵۰۰ رسیده و موجود هم نیست
نمایندگی ها میگن کارخانه mdf نمیده بیرون ولی همون ام دی افی هم که دارن ۲۵۰۰ میفروشن به داد مردم و کاسب برسید که امسال بیچاره شدیم

Hadis
Hadis
30 آبان 1401 04:28

سلام ممنونم از توضیحات کاملتون من میخوام تابلو نقش برجسته با خمیر درست کنم ضخامت خمیر 3 تا ۵ سانتیمتر میشه چه نوع ام دی افی برای تابلو مناسبه از نظر قیمت، مقاومت ، وزن و ضخامت؟ درصورتیکه ام دی اف مناسب نبود چه چیز دیگه ای میتونم استفاده کنم سایز تابلو ۱۲۰ در ۷۰ مدنظرمه

ابراهیم جهانگیری
ابراهیم جهانگیری
25 آبان 1401 21:49

سلام قیمت ها بروز هستند؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
28 آبان 1401 08:48

با سلام
بله بروز هستند.

بهرام
بهرام
07 آبان 1401 01:30

سلام، ورق ام دی اف مارک اسکی(aisik) اصل الان تو بازار هست؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
08 آبان 1401 15:44
پاسخ به  بهرام

با سلام
سلام اگر منظورتون ای شیک هست. بصورت وارداتی داخل بازار نیست.

Javadi
Javadi
28 آبان 1400 12:59

سلام.. وقت بخیر..
سوال اول.. چرا قیمت ورق با قیمت متری همون ورق تفاوت قیمت داره؟ فرمول خاصی داره؟
سوال دوم اینکه تو یکی از مقالاتتون خوندم که جنس خود یونیت با جنس درب هاش متفاوته. گفتید در واقع در همه‌ی سبک ها یونیت تقریبا یکسان هست و این جنس درب ها هست که تفاوت داره درسته؟ پس چرا تو قیمت متری بر اساس جنس درب ها محاسبه میکنن؟ پس جنس یونیت چی؟
یکم گیج شدم.. ممنون میشم راهنمایی کنید

پشتیبانی سلام ساختمان
ادمین
پشتیبانی سلام ساختمان
31 اردیبهشت 1402 13:16
پاسخ به  Javadi

سلام دوست عزیز

پاسخ سوال اول: طبق عرف بازار تولیدکنندگان ورق و کابینت سازان، قیمت جزء (قیمت متری) از قیمت کل (قیمت ورق) درصد مشخصی بالاتر هست. دلیل اختلاف قیمت این است که ورق ام دی اف، بعد از برش خوردن، مقداری پرتی و اضافات دارد که عملاً برای فروشنده ورق باقی می‌ماند که ممکن است برای فروشنده هم استفاده‌ای نداشته باشد. بنابراین، فروشنده قیمت متری ورق ام دی اف را گرانتر از قیمت کل ورق ام دی اف، در نظر می‌گیرد

پاسخ سوال دوم: بله، همانظور که مطلع هستید، یونیت کابینت عموماً متریال یکسانی دارند و این درب کابینت، پاخور، نما، تاج، باند نور و … هستند که از متریال‌های متفاوت طراحی و ساخته می شوند؛ یعنی در واقع، اختلاف قیمت هم به دلیل تفاوت در متریال درب، پاخور و … هست نه متریال یونیت کابینت.

سارا
سارا
03 مهر 1400 06:57

سلام کابینت های خونه ی ما خیلی قدیمی بدنه و در فلزی میشه بدنه رو عوض نکنم در و بالای کابینت و فقط عوض کنم ام دی اف بزارم از نظر شما شیک هم میشه؟ میخوام قیمتش مناسب بشه آخه

رضا شاهسونی
رضا شاهسونی
08 فروردین 1401 01:29
پاسخ به  سارا

سلام
اگر طرح کابینت خوب و مورد پسند باشه، بعضی از کابینت‌های فلزی قابلیت نصب درب mdf رو دارند و بعضی ها باید تغییراتی انجام بشه تا بشه درب چوبی نصب بشه

محسن حسینی
محسن حسینی
13 شهریور 1400 19:01

سلام
میخواستم کمی هم درمورد صفحه های کابینت و استفاده از HPL و معایب و مزایای آن به عنوان صفحه کابینت و طرح های آن صحبت بفرمایید

رضا
رضا
16 خرداد 1400 00:44

مطالب ارائه شده بسیار عالی و مفید بود دستتون درد نکنه و خسته نباشید.

خلیل عباسی
خلیل عباسی
11 فروردین 1400 00:32

سلام و تشکر از مطالب بسیار جامع و مفیدی که در سایت گذاشتید خواستم بپرسم امکان پذیر است که رابطه ای بین مقدار ورق استفاده شده در کابینت آشپزخانه و قیمت حدودی برقرار کرد؟ بر اساس دانش و تجربه شما می‌پرسم مثلاً چنانچه ده ورق ام دی اف در یک پروژه استفاده شود حدوداً چقدر دستمزد میتوان در نظر گرفت؟ البته میدانم دقیق نیست ولی متشکر خواهم شد چنانچه پاسخ بفرمایید.

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
15 فروردین 1400 10:18
پاسخ به  خلیل عباسی

با سلام
اگر بدنه و دربها ام دی اف باشه می تونیم همچین رابطه ای برقرار کنیم.. به ازای هر مترطول کابینت استاندارد یک ورق ام دی اف مصرف خواهد شد و اگر ضرب در 2 میلیون تومن بشه، مشکل حل خواهد شد و می توان این رابطه را برقرار کرد. ولی اگر کابینت کمدی داشتیم یا ارتفاع بیشتر باشه ضریب تغییر می کنه و بیشتر از یک ورق استفاده می شود و قیمت هم از 2 میلیون تومن بیشتر میشه.

سعادت
سعادت
12 بهمن 1399 15:58

عرض سلام و ادب
میشه لطفا کابینت ساز معتبر و قابل اعتماد در اصفهان، منطقه خمینی شهر، معرفی بفرمایید.

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
12 بهمن 1399 16:08
پاسخ به  سعادت

با سلام
لطفاً در لینک زیر ثبت نام کنید تا همکاران برای معرفی مجری با شما تماس بگیرند.
https://b2n.ir/257945

ایمان
ایمان
08 بهمن 1399 11:21

سلام خسته نباشید..
یه اتاق در شرکت داریم که میخواییم دور تا دور اتاق رو به صورت میز با اام دی اف کار کنیم(مثل کافی شاپ).. یعنی میشه هر طرف 50 سانت در 4 متر .. که یک طرف ورق به دیوار وصل میشه و یه طرف با پایه استیل به فاصله هر 1/5 متر قرار میگیره..
سوالم اینه که از چه ضخامتی استفاده کنیم که ورق دوام بیاره به خاطر همون فاصله 1/5 متر بین پایه ها
ممنون..

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
15 بهمن 1399 17:26
پاسخ به  ایمان

با سلام
اگر ورق دوبل MDF یعنی۲تا ۱۶ میل استفاده کنند مقاومت کافی دارد.

پیمان
پیمان
13 آبان 1399 07:20

سلام ورق های سوپر هایگلاس شرکت کاواک وود از نظر کیفیت در چه سطحی هست آیا دوام مناسبی نسبت به تغییر رنگ داره ؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
27 آبان 1399 07:57
پاسخ به  پیمان

با سلام
کاواک جز برندهای متوسط و خوب ایرانیه اما عالی نیست.
پریدگی رنگ اگه در برابر اشعه مستقیم آفتاب باشه برای همه ی هایگلاس ها ممکنه اتفاق بیوفته. ولی بدون تابش مستقیم تا الان گزارشی از رنگ پریدگی کاواک نداشتیم.

حقیقی
حقیقی
05 آبان 1399 17:58

باسلام.3ورق لترون سفید براق6 1 میل میخواستم.شما ارسال به شهرستان ورامین دارید؟لطفا اگه داریدقیمت وشماره تماس بدید.

محمد
محمد
07 مهر 1399 10:01

سلام با تشکر از توضیحات کامل شما ، برای پوشش دیوار یه راه پله که به زیرزمین محل کارم ختم میشه پیشنهاد شما چه نوع ام دی افی هستش بیشتر به لحاظ ضخامت ؟ دیوارها کهنه و قدیمی هستن می‌خوام ظاهر بهتری داشته باشن

salamsakhteman
salamsakhteman
10 مهر 1399 08:43
پاسخ به  محمد

با سلام
پیشنهاد ما استفاده از پنل های ۸ میلیمتری است که توی هم کلاف میشند.
اگه دیوار صاف و مرتب نیس بهتره زیرسازی و تراز بشه زیر پنل ها.

پويا
پويا
17 شهریور 1399 13:28

ممنون از مطالب مفیدی که به اشتراک گذاشتین. من یک سوال داشتم. آیا امکان روکش کردن (pvc) کابینت های های گلاس وجود دارد؟ متاسفانه کابینت های گلاس منزل ما بعد از ٣ سال از رنگ سفید به زرد تغییر رنگ داده. کلا آیا به جز تعویض کاری هست که بشه انجام داد؟

salamsakhteman
salamsakhteman
26 شهریور 1399 16:29
پاسخ به  پويا

با سلام
متأسفانه نمیشه رویmdfهای روکش ملامینه یا هایگلاس، ممبران و روکش دیگه‌ای زد.
و چاره فقط تعویض هست.اگه خواستین با هایگلاس تعویض کنین از برندهای پاک چوب و AGT یا ایشیک استفاده کنید که دیگه همچین آسیبی نبینه.

صداقت
صداقت
11 شهریور 1399 22:59

سلام. توضیحات عالی بودن. ممنون. یک سوال: من میخوام یک سری اسباب بازی درست کنم. ترجیهم به ورق سه میل هست، حتی اگه خام هم باشه مشکل نداره. کدوم یکی از ورق ها برای بچه ها ضرر کمتری داره؟ ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

salamsakhteman
salamsakhteman
26 شهریور 1399 16:17
پاسخ به  صداقت

با سلام
بهتره از متریالی که استفاده میکنید خام باشه و حتماً رنگ آمیزی بشه.
ام دی اف‌های خام به لحاظ بهداشتی برای بازی کودکان استانداردهای لازم رو ندارند.

علی
علی
04 شهریور 1399 21:29

سلام
ورز های ملامینه موجود در بازار که کیفیت خوبی داشته باشند از کدام شرکت ها هستند؟
من یک رنگ خاص با نام کتان (با فضای رنگ کرم) دیده ام منتها کاملا با طرح کتان شرکت پویا متفاوت، خواستم راهنمایی بگیرم. ممنون

salamsakhteman
salamsakhteman
08 شهریور 1399 21:13
پاسخ به  علی

با سلام
پاک چوب، پویا، طراوت یا فومنات، نوین شرق، آرین

Khani
Khani
15 مرداد 1399 17:40

سلام من میخوام درب های کمد دیواریم رو ریلی کنم چهار تادر بزرگ همراه چهار در کوچک‌بالا و وهار تا کشو رو به ما ۴.۷۰۰ قیمت دادن میخواستم بپرسم اگر خودمون ورق بخریم به صرفه تر نیستش؟

salamsakhteman
salamsakhteman
28 مرداد 1399 19:14
پاسخ به  Khani

با سلام خدمت شما
اگه خودتون ورق بخرید مشکلاتتون چند برابر میشه، بهتره همینطور که توافق اولیه داشتید با قیمت تمام شده از چند نفر که بهشون اعتماد دارین قیمت بگیرد و تصمیم گیری کنید.

رجایی
رجایی
06 تیر 1399 01:11

سلام و درود
نصب و تعمیرات انواع کابینت و دکوراسیون
از صفر تا صد پذیرفته میشود با ارائه نمونه کارهای متفاوت و تنوع بالا
رجائی

salamsakhteman
salamsakhteman
11 تیر 1399 08:54
پاسخ به  رجایی

سلام جناب رجائی
لطفاً در لینک زیر ثبت نام کنید تا همکاران باهاتون تماس بگیرند و شرایط همکاری رو شرح بدند.
https://bit.ly/2NNhnDm

سالار
سالار
14 خرداد 1399 19:26

سلام قیمت هاتون آپدیت روز هستش؟

احمد
احمد
25 اردیبهشت 1399 00:37

سلام
با سپاس از توجه شما بنده در شمال غرب تهران هستم

salamsakhteman
salamsakhteman
28 اردیبهشت 1399 07:55
پاسخ به  احمد

عرض ادب
لطفاً با این شماره تماس بگیرید تا همکاران راهتنماییتون کنند.
021-91014472.

احمد
احمد
21 اردیبهشت 1399 17:24

سلام
ضمن تشکر از اطلاعات مفیدی که در اختیار همه قرار میدهید سوالی که از خدمتتان داشتم در رابطه با تهیه ورق MDF برش خورده ،نوار خورده با ابعاد موردنظر خودم هستم قبلا در شهرستان به کارگاه سفارش میدادم ولی در تهران آدرسی ندارم البته حجم کار هم زیاد نیست اگر راهنمائی بفرمائید ممنون میشوم .
احمد

salamsakhteman
salamsakhteman
24 اردیبهشت 1399 09:02
پاسخ به  احمد

با سلام
کدوم محدوده‌ی تهران هستین.
بفرمایید تا کارگاهی نزدیک همون منطقه رو ما معرفی کنیم خدمتتون.

Mehdi.mashayekhi
Mehdi.mashayekhi
12 اردیبهشت 1399 12:56

سلام برای قسمت روی یک میز نشیمن بنده میخوام از ام دی اف استفاده کنم. اول میخوام این ورقه براق باشه دوم جرم کمی داشته باشه و در ابعاد ۴۰ در ۴۰دارای کمترین ضخامت با مقاومت بالا در برابر وزن صد کیلو باشه به طوری که فرد ۱۰۰ کیلویی به راحتی روی اون بشینه. میخواستم نوع ام دی اف پیشنهادی و ضخامت مناسبش رو بهم بگید و همچنین قیمتتون رو که اگه بشه همکاری کنیم.

پارسا
پارسا
27 بهمن 1398 20:45

سلام خسته نباشید،من میخواستم میز جلو مبلی و عسلیاشو بخرم ک صفحه هاش ام دی افه پایه های چوب طرح خراطی منتهی یک ملیون هزینش میشه،ازونجایی هم ک میزش خیلی ساده سادس گفتم بزار خودم ورق ام دی اف(فندقی) بخرم و خودم میزارو درست کنم،ب نظر شما ک تو کار ام دی اف هستید چطوره؟

salamsakhteman
salamsakhteman
01 اسفند 1398 13:13
پاسخ به  پارسا

با سلام
اگر می فرمایید خیلی ساده است و خودتون فنی هستید، می توانید این کار را انجام دهید. ولی در نظر داشته باشید برای همان یک ذره که بخواهید یک ورق MDF بخرید که 6 متر مربع هست، حدود 450,000 تومان با برشکاری و نوارکاری هزینه اتون می‌شود وبه بقیه اش بیکار می مونه. دکوراتوری هم که ب هشما یک میلیون قیمت داده باید همان یک ورق را بخرد و برش و نوارکاری دارد و عدد غیر معقولی به شما اعلام نکردن.اگر بخواید خودتون انجام بدهید خیلی دردسر دارد.

شیوا
شیوا
17 بهمن 1398 04:50

سلام مرسی از راهنماییتون ،ببخشید میشه بفرمایین قیمت لترون متری چنده؟

salamsakhteman
salamsakhteman
19 بهمن 1398 08:25
پاسخ به  شیوا

با سلام
اگه منظورتون از لترون، ورق نئوپان روکش ملامینه است حدود متری ۵۰ هزار تومان.
ولی اگه منظورتون کابینت با ورق نئوپان روکش ملامینه است که یک متر کابنت با ابعاد استاندارد با این متریال حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزارتومان است.
ولی لترون در اصل ورق نئوپان با روکش لترون است که یک روکش کاغذی با کیفیت بسیار پایین است که به هیچ وجه توصیه نمیشه که در ساخت کابینت استفاده بشه.
ولی در عرف بازار تهران به نئوپان روکش ملامینه لترون هم گفته میشه که باید در تعاریف دقت بیشتری داشته باشین و منطور از لترون رو در قرارداد ذکر کنین تا اختلافی پیش نیاد.

شیوا
شیوا
14 بهمن 1398 09:35

سلام
ببخشید من میخواستم کابینت ام دی اف بزنم یه کابینت ساز مثلا اشنا بود آوردیم و ایشون گفتن کلا قیمتش میشه ۱۱میلیون منم برام سنگین بود گفتم میشه یکاری کنین واسم ارزونتر تموم بشه گفت اره میشه بجاش از لترون استفاده میکنم که متری ۳۰۰تاز ام دی اف ارزونتره منم گفتم باشه بعد از ۱/۵ماه بد قولی و پیچوندن اومد نصب کرد اما چشتون روز بد نبینه درای کابینت بالا و پایین بودن جک کابینت بجای اینکه دوتا باشه واسه هر در یه جک گذاشته بود ،داخل کابینت طبقه نداشت اپن رو نیاورد و گفت اماده نیست و دو روز بعد میاره با طبقات نصب میکنه حتی برای کابینت تاج هم نذاشته واز همه بدتر اینکه همون شب اول که خواستم ازش استفاده کنم بمحضه اینکه اب بهش خورد باد کرد و الانم کپک زده و حدودا یک ماه گذشته و ایشون هنوز نیومدن که اپن و طبقات رو نصب کنه !!
خواستم بپرسم با تحقیقی که من کردم از لترون برای ساخت کابینت استفاده نمیکنن درسته؟

salamsakhteman
salamsakhteman
14 بهمن 1398 18:03
پاسخ به  شیوا

با سلام
واقعاً متأسفیم که همچین تجربه ی بدی رو داشتید. کاش دوستان قبل از اینکه این همه هزینه کنند برای ساخت کابینتشون، از جاهای مختلف تحقیق کنند و تجربه کسب کنند.همانطور هم که خودتون تأکید کردید لترون قابل استفاده برای کابینت نیست.باید سعی کنیم که آب بهش نرسه و با توجه به تحویل ندادن بقیه کار می تونید از طریق مراجع قضایی پیگری کنید.

رسولی
رسولی
20 آذر 1398 16:39

سلام
من به صورت عمده ورق کابینت میخرم.چطوری میتونم باهاتون همکاری داشته باشم؟

salamsakhteman
salamsakhteman
24 آذر 1398 09:06
پاسخ به  رسولی

سلام
لطفاً در قسمت ثبت نام کابینت ساز، ثبت نام کنید. همکاران با شما تماس میگیرند.
https://bit.ly/38D60at

علی یغمایی
علی یغمایی
20 آذر 1398 02:05

مقاله واقعا عالی و پر محتوا بود اما اگر بالای مقاله قیمت رو ذکر میکردین بهتر میشد. به هر حال بازم خوب بود.

کیمیا خاتون.
کیمیا خاتون.
20 آذر 1398 00:36

به نظرم در زمینه ام‌دی‌اف و کابینت بسیار مقاله قوی‌ای بود. دستتون درد نکنه واقعا

سهیل
سهیل
10 آذر 1398 12:24

سلام وقتتون بخیر
میخواستم بدونم در حال حاضر ورق های ام دی اف پاک چوب و فرامید و اکسترا که طرح های برجسته و فوق برجسته دارن و در بازار موجود هستن چه تفاوتی از لحاظ کیفیت باهم دارن به کدوم میشه بیشتر اعتماد کرد که دوام و کیفیت بهتری داشته باشه ؟ مرسی اگر اطلاعاتتون رو در اختیار بنده بذارید

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
11 آذر 1398 15:41
پاسخ به  سهیل

سلام
هر سه ایرانی هستن و به لحاظ کیفیت باهم هم طراز هستن تقریباً.
ما گزارشی در رابطه با ایراد جدی هیچکدام از این برندها نداشتیم تا الان.

م. ریاضی
م. ریاضی
26 مهر 1398 14:15

سلام.
از چه نوعی از روکش برای تخته سیاه (یا سبز) مدارس میتوان استفاده کرد؟

با تشکر.

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
29 مهر 1398 11:25
پاسخ به  م. ریاضی

سلام
تخته سیاه نیاز به روکش ندارد و نباید همچین کاری کرد.
تخته سیاه از نئوپان معمولی ساخته می‌شود که بعد رنگ آمیزی می‌شود، سیاه یا به قول شما سبز.

عبدی
عبدی
19 شهریور 1398 22:34

سلام.تشکرازلطفتون
ورق ضخیم ام دی اف مثلا۴.۵ سانت چه ابعادی هست وقیمت ورقش چنده.
قیمت ۴تا۶ سانت هرکدوم رومیتونین محبت کنیدقیمت بدین

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
20 شهریور 1398 10:54
پاسخ به  عبدی

سلام، وقتتون بخیر
سلام ساختمان خرید و فروش ورق انجام نمی‌دهد و اطلاعی از قیمت‌ها نداریم.
موفق باشید

احمدرضا
احمدرضا
12 شهریور 1398 12:05

سلام ورق ام دی اف 8 میل ونگه کجادارند آیا ور ق ام دی اف 5 میل رنگی هم موجود هست جایی ؟من نیاز فوری دارم

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
14 شهریور 1398 12:54
پاسخ به  احمدرضا

سلام
ورق 8 میل یا 3 میل ونگه رو می تونید از چهاردانگه تهیه کنید. ولی 5 میل به همین راحتی پیدا نمیشه و خیلی باید بگردید.

حامد
حامد
19 خرداد 1398 10:16

سلام. فرق ورق ام دی اف و پلی گلاس و های گلاس چیه؟ بعد قیمت ورق ام دی اف ارزان تر هست یا ورق های گلاس ؟ ممنون میشم پاسخ بدید

امیر
امیر
21 اسفند 1397 17:29

سلام، من برای خونه خودمون کابینت زدم و الآن ۳ ورق آرین سینا سفید و ۲عدد فیبر اضافه آوردم کارگاهی که درسها رو برام بش زد و یونیتهامون مونتاژ کرد میگه جا ندارم و من هم جایی که بتونم درسها رو داخلش نگهداری کنم را ندارم، میخواستم ببینم شما میتونین جایی رو بهم معرفی کنین که بتوانم واقعا ما بفروشم؟

استرانگ تری دی
استرانگ تری دی
06 اسفند 1397 05:44

سلام ، بسیار بسیار سپاسگزار از مطالب مفید شما

امير
امير
01 بهمن 1397 18:10

واقعا دمتون گرم بسیار عالی.

امیدی
امیدی
18 دی 1397 16:27

من کلیپی که اول مطلبتون گذاشتین رو دیدم
خیلی جالب بود.
ممنونم از مطالب خوبتون

احسان
احسان
11 دی 1397 12:45

با سلام
یه سوال داشتم به نظر شما ابینت سنگی بزنیم و دربهای آن را ام دی اف بزنیم داخل کابینت عرق میکنه؟

سیامک
سیامک
10 دی 1397 23:44

با سلام
بسیار عالی و کاربردی .
باسپاس

*****
*****
08 دی 1397 10:56

با سلام عالی و جامع بود متشکرم

خدایی
خدایی
23 آذر 1397 22:10

سلام تشکر از اطلاعات کاملتون
دمتون گرم
کارتان پر خیر و برکت إن شاألله

محسن عبدالهی
محسن عبدالهی
21 آذر 1397 14:15

قیمت ام دی اف پانیذ چنده؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
23 آذر 1397 21:25

سلام
متأسفانه قیمت دقیق نداریم.
ولی تا اواسط هفته مجدداً قیمت های ورق ها بروزرسانی خواهد شد.
طبق روال هر ۱۵ روز یکبار(در صورت آرام بودن بازار) قیمت‌ها بروزرسانی میشه.

دانیال
دانیال
15 آذر 1397 10:44

مطالب جامع و عالی ، ممنون از سایت خوبتون

علي ظروفي
علي ظروفي
13 آذر 1397 11:50

میخوام ورق فومینه PVC ‌تولید کنم .
سهمیه مواد PVC – ماشین آلات تولید ورق – سرمایه – فرد متخصص فراهم است .
نظرتون چیه ؟
آیا حاشیه سود معقولی داره ؟ بازار فروش خوبی داره ؟ جایگزین خوبی برای MDF‌هست؟ – قیمت فعلی این ورق در بازار چقدر است؟
قیمت تمام شده هر ورق خام در این تاریخ 97/9/13 230.000 تومان میباشد.
شماره تماس 09121326474 ظروفی

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
15 آذر 1397 08:35
پاسخ به  علي ظروفي

جناب ظروفی عزیز
در مورد سوالاتی که فرمودین متأسفانه مجموعه ما اطلاعات قطعی ندارد. قیمت خرید از تولید کننده بصورت انبوه رو هم نداریم.

احمد
احمد
10 آذر 1397 11:53

سلام
بسیار مطالب کاربردی درج فرموده اید
یک سوالی دارم در مورد قیمت و اجرت نصب pvc لبه کار ام دی اف ، قیمت جدید متری چند است ؟ ممنون چون با این تغییرات قیمت ام دی اف نمیدانم برای اجرای این مورد حدودا” چقدر باید پرداخت کرد؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
12 آذر 1397 23:13
پاسخ به  احمد

نوار لبه ها دو تا سایز مختلف دارد، 16 میل و 32 میل.نوار 16 میل روی ام دی اف معمولی نصب میشه که باز خودش دو مدل داره.ساده یا نوار براق که معمولاً برای هایگلاس ها استفاده می شود و متری 1500 تا 1700 و 16 میل براق حدود 1800 تا 2000 تومان برای متر طولش و اون 32 میله که برای لبه های دوبل استفاده میشه.
32 میل ساده 4000 تا 4200 تومان و 32 میل براق 4500 تا 4700 تومان میشه. فقط دقت بفرمایید ممکنه بعضی از نمونه های نوار لبه، به خاطر طرح خاصش گرانتر باشه. این قیمتی هم که برای نوار لبه عرض شد خدمتتون برای چینی درجه 1 یا ایرانی درجه 1 هستش. ولی خوب کارهای ترک یا اروپایی نوار لبه های خاص دارند که مطمئناً خیلی گرونتر هستند. ولی خوب بستگی به انصاف خدماتی های مختلف ممکنه قیمت ها متفاوت باشد.

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
06 آذر 1397 22:17

سلام.ببخشید ورق ام دی اف سفید برای کابینت میخوام.الان قیمت هر ورق چند؟ هر ورق سایزش چند در چند هست؟ ممنون میشم پاسخ بدید

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
07 آذر 1397 17:27

سلام، قیمت هر ورق ام دی اف با ابعاد 366*183 حدوداً بین 460000 تا 485000 هستش.برای اطلاعات بیشتر می تونید به لینک زیر مراجعه کنید.
http://salamsakhteman.com/blog/blog/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%A7%D9%85-%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D9%81-mdf/