3.1 0

مدل های طراحی کابینت جدید در 2022، 2020 و 2021

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  8 فروردین 1402
مدل های طراحی کابینت جدید در 2018، 2019 و 2020

کابینت‌­ها هم از لحاظ کاربرد و هم از لحاظ میزان اندازه یکی از عناصر اصلی آشپزخانه به شمار میان. ممکنه که ما نتونیم هر سال بنا بر مد سال، کابینت­‌هامون رو به کل تغییر بدیم، اما شاید بتونیم یک سری چیزهای خرد و جزئیات مثل پیشخوان یا میز جزیره یا رنگ درب و یا قفسه‌­ها و طبقه­‌ها رو عوض کنیم، پس چه بهتر که با مدل‌های جدید در سال‌های اخیر هم آشنا بشیم. در این مقاله سعی می‌کنیم مدل های کابینت در سال های 2022، 2020 و 2021 رو با هم بررسی کنیم.

طراحی التقاطی کابینت در 2020

یکی از موارد قابل توجه در سال 2020، التقاط­گرایی و ترکیب مواد و مدل­‌‎های مختلفه. مثلاً ترکیب متریال‌­های مختلف، یا استفاده از پترن­ها و طرح­های گوناگون است.

طراحی کابینت جدید 1

در عکس زیر برای کابینت‌­ها طرح چوب انتخاب شده، بعد در کنارش از میز فلزی استفاده کرده، صندلی‌­های پلاستیکی رنگی در کنار همه­‌ی اینا قرار داده شدن و در نهایت هم یک طرح آجری روی دیوارش دیده میشه.

طراحی کابینت جدید 2

یکی دیگه از جنبه‌­های التقاطی کابینت در سال 2020، استفاده از رنگ­های متنوع برای کابینته. عکس پایین یک پالت رنگی از قرمز، کرم و قهوه­ای داره. تازه به احتساب رنگ سیلور یا نقره­ای وسایل و هود یا حتی دستگیره­‌های کابینت، یک رنگ چهارم هم به پالت طراحی کابینت­‌ها اضافه میشه.

طراحی کابینت جدید 3

طراحی کابینت جدید 4

طراحی کابینت 2021

2021 و رنگ مشکی دو عامل جدانشدنی در دکوراسیون آشپزخانه­ی این سال بودند. علاقه به مشکی در کنار رنگ‌­های دیگه به خصوص سفید که متضادشه، تقریباً هیچوقت از بین نمیره و این ترکیب رنگی برای کابینت آشپزخانه همیشه مده. رنگ سفید می­تونه نماد پاکیزگی و درخشندگی باشه و رنگ مشکی، البته در صورتیکه به درستی ازش استفاده بشه، می­تونه جلوه­ی مدرن و لوکس به فضا بده. در عکس پایین البته می­‌بینیم که از درجات مختلف خاکستری و سیاه برای کابینت­‌ها و سایر وسایل استفاده شده تا تعادل حفظ بشه و کنتراست شدید دوتا رنگ تو چشم نزنه.

طراحی کابینت جدید 6

طراحی کابینت جدید 7

طراحی کابینت جدید 8

کابینت جزیره­‌ی محبوب

همونطور که می­دونید به کابینت­‌هایی که وسط آشپزخانه قرار می­گیرن و معمولاً به عنوان میز هم استفاده میشن کابینت جزیره گفته میشه. به خاطر فاصله­ای که دور این کابینت خالیه، توجه خیلی بیشتر به این کابینت جذب میشه. می­تونید از این کابینت به تنهایی به عنوان فضای کار آشپزی استفاده کنید و روش هم حتی سینک نصب کنید و اون رو خاص جلوه بدید. هم اینکه می­تونید دورش صندلی بذارید و به اون کاربری میز بدید. در مورد دوم، به دلیل وجود صندلی­ها توجه از کابینت جزیره یک مقدار گرفته میشه.

طراحی کابینت جدید 10 طراحی کابینت جدید 9

استفاده و استقبال از طراحی آشپزخانه جزیره در سال های اخیر به خصوص سالهای 2020 و 2021 خیلی بیشتر شده.

طراحی کابینت جدید 11 طراحی کابینت جدید 12 طراحی کابینت جدید 13 طراحی کابینت جدید 14 طراحی کابینت جدید 15 طراحی کابینت جدید 16

طراحی کابینت جدید 17

بازگشت به طبیعت در 2022

سال­های اخیر به طبیعت خیلی توجه شده و سعی شده که المان­هایی از طبیعت وارد خانه و آپارتمان­ها بشه. کابینت آشپزخانه هم از این قاعده مستثنی نیست. در عکس­های پایین می­بینید که چطور یک بخش از طبیعت که چوب باشه، وارد فضای آشپزخانه شده اون هم به شکلی که کاملاً مورد توجه قرار بگیره. یعنی همه­ی کابینت­ها می­تونن از جنس­های مواد مصنوعی با طرح­های غیرچوبی باشن و بعد یک تکه از طبیعت رو هم کنار خودشون جای بدن. پیشخوان یا تکه­ی الحاقی پیشخوان، یک تکه­ی پوشاننده­ی کابینت، درب کابینت،  قفسه­ها یا طبقه­ها از مواردی هستن که می­تونن پذیرای این تکه چوب تو آشپزخونه­ی شما باشن. این نوع از طراحی کابینت­ها در سال­های 2022 و 2021 خیلی محبوب شدن.

طراحی کابینت جدید 18

طراحی کابینت جدید 19

طراحی کابینت جدید 20

طراحی کابینت جدید 22

این تکه چوب می­تونه خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشه. می­تونه صاف و برش خورده و منظم باشه یا اینکه می­تونه حالت طبیعی خودش رو داشته باشه مثل عکس پایین. حتی می­تونه به رنگی غیر از خود چوب دربیاد. رنگ مشکی چوب پایین زیاد در حس طبیعی چوب دخالت کننده به حساب نمیاد، چون اندازه­ی بزرگ و شکل برش نخورده و طبیعیش خیلی قدرتمندتره و توجه رو جلب می­کنه.

طراحی کابینت جدید 24

داخل عکس پایین، تقریباً فضای آشپزخانه بین دو رنگ مشکی و چوب پخش شده. اگه به عکس دقت کنید می­بینید که قفسه­ها از نوارهای باریک فلزی درست شدن، یا رنگ مشکی مات، روی کابینت­ها رو پوشونده. خب این سبک یک طراحی سنتی به حساب نمیاد، اما چوب در همه حال حس طبیعی و سنتی خودش رو حفظ می‌کنه. این آشپزخونه با طراحیش هم از الگوهای مدرن و پیشرفته کمک گرفته هم از طبیعت چوب.

طراحی کابینت جدید 25

کلام آخر

در این نوشته با تعدادی از طراحی آشپزخانه­ های سال­های 2022 و 2020 و 2021 آشنا شدیم و دیدیم که البته محدودیتی برای شیفت و جابه­جایی بین طراحی­های این سال­ها وجود نداره. با تغییر رنگ و یا نصب کردن یک سری چیز­های الحاقی، مانند پیشخوان یا طبقه­ها و قفسه­ها یا درب کابینت و موارد دیگه می­تونیم این تغییر رو انجام بدیم و نیازی به صرف هزینه برای تحول کل آشپزخونه نیست.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments