5.0 0

کابینت های پولیشی چه مزایا و معایب مهمی دارند؟

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  14 مهر 1400
کابینت های پولیشی چه مزایا و معایب مهمی دارند؟

کابینت‌های پولیشی، به دلیل سطح براق و درخشانی که دارن، مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفتن. قبلاً در مطلبی مجزا، به توضیح کامل کابینت‌های پولیشی پرداختیم. پس در این جا قصد داریم بعد از توضیحی مختصر راجع به کابینت‌های پولیشی، به مزایا و معایب این نوع کابینت‌ها بپردازیم تا با مقایسه‌ی این موارد، بتونین برای اجرا یا عدم اجرای این کابینت، تصمیم بگیرین. پس تا انتهای مطلب با ما باشین.

کابینت‌های پولیشی را چقدر می‌شناسید؟

این دسته از کابینت‌هارو برای اوّلین بار یک شرکت امریکایی به نام Zentique تولید کرد و از طریق واردکننده‌های ایتالیایی به ایران فرستاد. ضخامت اوّلیه ام‌ دی ‌افی که برای ساخت کابینت پولیشی استفاده میشه، تقریبا 25 میلی‌متر هست. در این کابینت ها برای رسیدن به سطحی براق، از رنگ‌های براق برای رنگ‌آمیزی سطح، استفاده می‌شه. در نهایت بعد از اینکه چند لایه رنگ روی سطح اعمال شد، سطح رو پولیش‌کاری می‌کنن.

کابینت‌های پولیشی بیشتر به رنگ سفید هستن. امّا هیچ الزامی نیست که حتماً این رنگی باشن و می‌شه از رنگ‌های دیگه‌ای هم استفاده کرد. امّا چون رنگ سفید، رنگ پرطرفداری هست و فضای خانه رو دل‌بازتر نشان می‌ده، خیلی بیشتر هم استفاده میشه. از طرفی براق بودن و جذابیت کابینت‌های پولیش شده با رنگ سفید، جذابیت آشپزخانه‌ی شما رو چندین برابر می‌کنه.

مزایای کابینت های پولیشی (1)

مزایای کابینت‌های پولیشی چیست؟

برای سفارش کابینت‌های پولیشی، آگاهی از ویژگی‌ها و مزایای اون جزو واجبات هست که این مزایا عبارتند از :

1.  زیبایی ظاهری:

این کابینت‌ آشپزخانه به خاطر پولیش کاری دقیق و سنباده زنی زیادی که روی سطح اون‌ها انجام گرفته، ظاهری فوق‌العاده براق و درخشان دارن. خصوصاً برای آشپزخانه‌های کوچک یا تاریک انتخاب مناسبی هستن، زیرا براقیت و درخشندگی اون‌ها باعث دلباز تر شدن فضا میشه.

معایب کابینت های پولیشی

2. استحکام بالا:

این کابینت‌ها از ورق ام دی اف، با ضخامتی بیشتر از ورق‌های سازنده‌ی سایر کابینت‌ها تولید می‌شن. علاوه بر اون، ضخامت لایه‌ی پوششی روی سطح اون ها هم، چندین میلی‌متر هست. در نتیجه از استحکام خیلی بالایی برخوردار هستن.

3. مقاومت در برابر رطوبت:

به خاطر پاشش چندین میلی متر رنگ پلی اورتان و همچنین انجام پولیش کاری سطحی، این کابینت‌ها به خوبی در برابر آب مقاوم هستن. البته می‌دونیم که خود چوب ام دی اف، مقاومت خوبی در برابر رطوبت نداره. پس می‌شه به کمک پولیش کاری سطح، خصوصاً در مناطق شرجی و مرطوب، طول عمر این کابینت‌ها رو بالا برد.

4. آشپزخانه‌ای دل‌باز:

از اون جایی که این کابینت‌ها بیشتر در رنگ سفید تولید می‌شن، فضای آشپزخانه رو بزرگ‌تر نشون می‌دن.

معایب کابینت های پولیشی

5.  تعویض آسان درب کابینت:

اگه به هر دلیلی یکی از درب‌های کابینت آسیب دید، به راحتی قابل جایگزینی هست و می‌شه با سفارش مدلی مشابه، اون رو جایگزین درب قبلی بکنید.

6. تنوع در اجرای سَبک:

این کابینت‌ها رو می‌شه در هر سه سبک مدرن، سبک کلاسیک و نئوکلاسیک اجرا کرد.

7. مقاومت در برابر ضربه:

به خاطر وجود خمیر پولیش، سطوح کابینتی مقاوم در برابر ضربه و فرو رفتگی داریم.

8.     مقاومت در برابر اکسیداسیون:

اگه پوشش دهی سطح به خوبی انجام بشه، چوب زیرین، در برابر اکسیداسیون مقاوم خواهد بود.

9.     قابلیت ترمیم بالا:

در صورتی که خش بزرگی روی سطح ایجاد بشه، به راحتی قابل ترمیم هست.

معایب کابینت‌های پولیشی چیست؟

قطعا بعد از آشنایی با مزایای کابینت پولیشی، باید معایب اون رو هم بدونیم تا با سَبُک و سنگین کردن این موارد، انتخاب کاملا آگاهانه‌ای داشته باشیم. معایب کابینت پولیشی عبارت‌اند از:

1.     اجرای دشوار:

مهم‌ترین ایراد کابینت‌های پولیشی این هست که اجرای راحتی ندارن و ساخت اون‌ها دقت و حساسیت بالایی لازم داره. پس خیلی‌ها ترجیح می‌دن از انواع دیگه‌ای از کابینت‌ها استفاده کنن. پولیش کاری روی این کابینت‌ها، شرایط اجرای خاصی رو می‌طلبه و بسیار هزینه‌بر و دردسرساز هست. برای نمونه:

  • باید حتماً در فضایی ایزوله انجام بشه که هیچ گرد و غباری در محیط نباشه.
  • همین طور باید به کمک دستگاه‌های تمام اتومات انجام بشه و به دقت و امکانات زیادی نیاز داره.
  • لازم به یادآوری هست که تنها کارگاه‌های محدودی در ایران، شرایط ایزوله و دستگاه‌های اتومات مورد نیاز اجرای این تکنیک رو دارا هستن.

کابینت پولیشی

2.  آسیب‌پذیر در برابر خش:

مشکل دیگه‌ی کابینت‌های پولیشی، آسیب پذیری بالای اون‌ها در برابر خش هست. ما با سطحی فوق‌العاده براق مواجه هستیم که در برابر هر گونه شی تیز یا هر ضربه‌ای، بسیار آسیب پذیر هست و خط و خش، خیلی سریع روی سطح نمایان می‌شه. البته که در کنار این موضوع، به راحتی قابل ترمیم هم هستن.

3. نیازمند مهارت بالا در اجرا:

در مقایسه با سایر کابینت‌ها، وجود مجری ماهر در انجام دقیق و درست این کار از اهمیت بالاتری برخوردار هست. چرا که فرآیند پولیش‌کاری و سنباده‌زنی سطح، نیازمند دقت و تجربه‌ی بالایی هست.

4. گران قیمت بودن:

این موضوع هم مسئله‌ی مهمی به شمار میاد. این کابینت‌ها، به خاطر تجهیزات و تکنولوژی گران قیمتی که نیاز دارن، جزو کابینت‌های لوکس به حساب میان.

این هم مزایا و معایب کابینت‌های پولیشی. امیدوار هستیم که به کمک این مطلب و با مقایسه‌ی منطقی این موارد و مقایسه با سایر کابینت‌های موجود، انتخاب عاقلانه و صحیحی داشته باشید.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments