3.6 0

کابینت لمی گلاس؛ لمی گلاس چه نوع کابینتی است و نکات ساخت آن چیست؟

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  4 اسفند 1401
کابینت لمی گلاس؛ لمی گلاس چه نوع کابینتی است و نکات ساخت آن چیست؟

اگر شما یکی از کسانی هستید که به کابینت‌های ام دی اف براق یا کابینت هایگلاس علاقه دارید، امروزه گزینه‌های زیادی روی میز و برای انتخاب دارید. ما در این نوشته می‌خواهیم در مورد یکی از انواع کابینت‌های براق یعنی کابینت لمی گلاس توضیح دهیم. اگر از طرفداران پروپا قرص کابینت لمی گلس هستید، یا می‌خواهید در مورد این کابینت بیشتر بدانید، تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.

کابینت لمی گلاس چیست ؟

 یک برند ترکیه‌ای برای اولین بار نوعی ورق‌ ام دی اف باکیفیت، شفاف، براق و با درخشش فوق‌العاده زیاد به نام لمی گلس (lamigloss) تولید کرد. لمی گلاس در دسته کابینت‌هایِ گلاس و براق جا می‌گیرد وهم‌خانواده‌ی پلی گلاس‌ها است. ام دی اف لمی گلاس بیشتر برای طرح‌ها و دکورهای مدرن استفاده می‌شود. کابینت های‌گلاس هم خانواده این کابینت به حساب می آید.

ورق لمی گلاس در واقع ورقی با مغزی ام دی اف است که با روکش PVC پوشانده شده است و خاصیت ضدآب دارد. تراکم بالای این نوع ام دی اف باعث می‌شود استحکام و مقاومت زیادی داشته باشد.

کابینت لمی گلاس با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار موجود است.

تفاوت کابینت لمی گلاس و هایگلاس

کابینت های گلاس با ورق هایگلاس و کابینت لمی گلس با ورق لمی گلاس ساخته شده است. تفاوت این دو ورق، به روکش آنها مربوط است. ورق های گلاس دارای روکش از جنس پلکسی گلاس است. در مقابل ورق های لمی گلاس دارای روکش PVC هستند. در حالیکه مغزی هر دو نوع ورق از جنس ام دی اف خام است.

مزایا و معایب کابینت لمی گلاس

در این بخش به بررسی مزایا و معایب کابینت لمی گلاس می‌پردازیم. ابتدا مزایا و سپس به معایب کابینت لمی گلاس اشاره می‌کنیم تا با آن این کابینت‌ها بیشتر آشنا شوید.

ویژگی‌ها و مزایای کابینت لمی گلاس

  1. لمی گلس مقاومت بالایی دربرابر نور خورشید دارد.
  2. تراکم ورق‌ لمی گلاس بالا است و همین باعث می‌شود در برابر ضربه مقاوم باشد. البته منظور ضربه‌های سبک و معمولی است، نه ضربه‌های شدید و سنگین.
  3. ام دی اف لمی گلاس سازگار با محیط زیست است. در ساخت ام دی اف لمی گلاس از نوعی پلاستیک قابل بازیافت استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود بعدها قابلیت بازیافت داشته باشد و به چرخه‌ی تولید دوباره برگردد.
  4. ورق لمی گلاس، رنگ و طرح‌های متنوعی دارد. اگر بخواهیم خیلی ساده برایتان توضیح دهیم، روش تولید لمی گلس به این‌صورت است که اول طرح و رنگی که بخواهند را روی ورق می‌چسبانند و در مرحله بعدی یک روکش PVC شفاف روی کار می‌زنند. همین موضوع باعث می‌شود دست تولیدکنندگان برای طراحی انواع طرح و رنگ، باز باشد.
  5. کابینت لمی گلاس در برابر تغییر رنگ مقاوم است. ورق لمی گلاس با فناوری خاصی تولید می‌شود. استفاده از این فناوری باعث می‌شود رنگ روی سطح ورق‌ها کاملاً ثابت باشد و به‌مرور زمان تغییر نکند.
  6. ورق‌های لمی گلاس لبه‌های مقاومی دارند و همین موضوع باعث می‌شود درطول زمان رطوبت و نم به داخل‌شان نفوذ نکند.
  7. ام دی اف لمی گلاس در برابر خط و خش مقاوم است. البته منظور خط‌وخش‌های سطحی است و مسلماً ضربه‌های شدید به کابینت‌تان آسیب می‌زند.
  8. در ساخت روکش ورق‌های لمی گلس از هیچ ماده شیمیایی استفاده نشده است.
  9. لمی گلاس کابینت به‌شدت براق و شفافی است. بنابراین برای آشپزخانه‌های کوچک، گزینه‌ی خیلی مناسبی است چون فضای این‌طور آشپزخانه‌ها را بزرگ و دلباز نشان می‌دهد.

به‌طور کلی می‌توانیم بگوییم لمی گلاس کابینت ازهر جهت مقاوم و قابل اطمینانی است. روکش PVC، استحکام زیاد، لبه‌های مقاوم، فناوری‌های جدید ساخت و… همه و همه باعث می‌شوند شما با یک کابینت ماندگار و مطمئن طرف باشید.

معایب کابینت لمی گلاس چیست؟

حالا که دانستید کابینت لمی گلاس چیست و با ویژگی‌ها و مزایایش هم آشنا شدید، بهتر است کمی هم در مورد معایب این نوع ام دی اف توضیح دهیم.

_ ورق لمی گلاس همان‌طور که گفتیم خیلی براق است و همین موضوع باعث می‌شود زودتر و راحت‌تر لک شود و البته لکه‌ها را نشان دهد.

_ بهتر است برای صفحه کابینت‌ از ورق لمی گلاس استفاده نکنید چون زود لک می‌شوند و خط‌وخش را به‌مراتب بیشتر از ام دی اف مات نشان می‌دهند.

_ قیمت کابینت لمی گلس نسبت به قیمت کابینت هایگلاس و سایر کابینت‌های براق موجود در بازار بیشتر است. بنابراین اگر به فکر نصب یک کابینت باقیمت مناسب و اقتصادی هستید بهتر است به استفاده از ورق لمی گلاس فکر نکنید.

برای اطلاع از معایب کابینت هایگلاس می توانید مقاله مربوط به آن را در سایت سلام ساختمان مطالعه کنید.

نحوه تمیز کردن کابینت لمی گلاس، چه‌طور؟ چگونه؟ 

این براقی و شفافیت ام دی اف لمی گلاس ممکن است کار دست‌تان بدهد و هرچند روز یک بار مجبور شوید جاهایی که در تماس با دست‌ها هستند، تمیز کنید. البته بهتر است در تمیز کردن کابینت‌ها دقت و سلیقه کافی به‌خرج بدهید تا هم عمرشان بیشتر شود و هم همیشه نو و تمیز جلوه کنند. این شما و این چند نکته در مورد تمیز و پاک کردن کابینت لمی گلاس:

_ برای تمیز کردن کابینت لمی گلس به یک دستمال نرم نمدار و یک ماده شوینده احتیاج دارید.

_ اول از همه دستمال نمدار را به ماده شوینده آغشته کنید و به‌آرامی سطح کابینت‌ها را تمیز کنید.

_ بعد از این‌که این مرحله را باصبر و حوصله انجام دادید، یک دستمال نمدار تمیز بردارید و بدون این‌که از مواد شوینده استفاده کنید، روی سطح کابینت‌ها را خشک کنید. حالا می‌توانید بنشینید و از برق زدن کابینت‌هایتان لذت ببرید.

_ مراقب باشید هیچ‌وقت و تحت هیچ شرایطی از مواد شوینده‌ای مثل وایتکس استفاده نکنید. اسپری‌های تمیزکننده سطوح ام دی اف و چوبی موجود در بازار از بهترین گزینه‌ها هستند.

 

چطور از کابینت لمی گلاس مراقبت کنیم؟

باید تا جایی که می‌توانید مراقب این کابینت‌های براق دوست‌داشتنی باشید تا مثل روز اول‌شان نو و زیبا باقی بمانند. برای این‌که بتوانید به بهترین شکل از کابینت‌هایتان مراقبت کنید باید در شستشو و تمیز کردن‌شان دقت کنید و همان‌طور که گفتیم از دستمال نمدار و شوینده‌های مطمئن استفاده کنید.

به‌علاوه بهتر است مراقب برخورد اشیای نوک تیز یا ضربه‌های احتمالی به کابینت‌ها باشید و در کابینت‌ها را نیز با احتیاط باز و بسته کنید.

قبل از خرید کابینت لمی گلاس بهتر است به این نکته هم توجه داشته باشید که ورق لمی گلاس تیره، خط‌وخش و جای دست را بیشتر از ورق‌های ام دی اف روشن نشان می‌دهند. بنابراین اگر به این برند کابینت علاقه دارید بهتر است رنگ‌های روشن را به تیره ترجیح بدهید.

 

کلام آخر

کابینت لمی گلاس این روزها یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که به کابینت‌های براق، شفاف و مدرن علاقمند هستند. زیبایی و برق چشم‌نواز این برند کابینت به همراه استحکام، مقاومت و ماندگاری زیادی که دارد باعث شده طرفداران و علاقمندانش روز‌به‌روززیادتر شوند و جایش را در بازار بین مشتریان باز کند.

ما در این نوشته سعی کردیم در مورد ویژگی‌ها و همچنین نکات ساخت کابینت لمی گلس توضیح بدهیم تا کسانی که قصد خرید و نصب این برند را دارند بتوانند بهتر و مطمئن‌تر تصمیم بگیرند.

ممنونیم که به این مطلب ما توجه کردید. پذیرا و پاسخگوی نظرات و سؤالات شما هستیم.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments