4.3 0

رازهای ورق اچ پی ال (HPL) بر ملا شد!

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  8 مرداد 1402
راز های ورق اچ پی ال (HPL) بر ملا شد!

قیمت ورق اچ پی ال در بازار چقدر است؟ از ورق‌های اچ پی ال چه چیزی می‌دانید؟ دوست دارید با ویژگی‌های ورق اچ پی ال آشنا شوید؟ می‌دانید قیمت برشکاری ورق اچ پی ال چقدر می‌شود؟ آیا خرید ورق‌های اچ پی ال، انتخاب مناسبی است یا نه؟ چه رازی در پشت ورق‌های اچ پی ال نهفته؟

در ادامه در این مقاله، با توجه به مزایا و قابلیت‌های ورق اچ پی ال، به بررسی قیمت ورق‌های اچ پی ال می‌پردازیم و راز قیمتی این کابینت را بر ملا می‌کنیم.

ورق اچ پی ال (HPL)

اچ پی ال یا “HPL” مخفف واژه ی «High Pressure Laminate» به معنای «لمینت با فشار بالا» است. در واقع اچ پی ال نوعی ورقِ نازک است که به‌عنوان روکش، روی بعضی ورق‌های چوبیِ خام قرار می‌گیرد و با نام تجاری فرمیکا نیز شناخته می‌شود.

این نوع از ملامینه، دارای فشردگی، تراکم و مقاومت خیلی بالاتری نسبت به ملامینه معمولی است. این روکش در بازار، بیشتر با طرح چوب رایج است، اما طرح‌های رنگیِ زیاد دیگری هم دارد. در این مقاله بیشتر به بررسی روکش اچ پی ال، روی مغزی HDF می‌پردازیم. اگر کمی گیج شدید طبیعی است. در قسمت بعدی بیشتر توضیح می‌دهیم.

 

لمینت فشرده

مشاوره رایگان سلام ساختمان

ساختار ورق اچ پی ال چگونه است؟

در ساختار ورق اچ پی ال، مانند تصویر زیر، از یک لایه‌ی محافظ، روی یک لایه‌ی کاغذیِ رنگی آغشته شده به ماده رزینِ ملامین استفاده شده. در زیرِ این لایه‌ها هم، از کاغذهای کرافتِ آغشته به رزین‌های فنولیک استفاده می‌شود. استفاده از این رزین‌ها مقاومت و دوام ورق را افزایش می‌دهد. همه این لایه‌ها به مدت حدود 90 دقیقه تحت فشار و دمای بالا قرار می‌گیرند و سپس ورق اچ پی ال به‌وجود می‌آید. استفاده از رزین، قیمت این ورق را کمی افزایش می‌دهد.

ساختار ورق اچ پی ال

مقایسه مغزی و روکش در ورق‌هایMDF و HDF ملامینه

در مقاله انواع ورق ام دی اف متوجه شدیم که ورق‌های چوبی دارای 2 قسمتِ مغزی و روکش هستند.

  1. مغزی: مغزی قسمت پایه و زیرین ورق است که جنس‌های متفاوتی دارد و قسمت داخلی ورق را تشکیل می‌دهد.
  2. روکش: روکش روی مغزی قرار می‌گیرد، نقش یک لایه محافظ را برای مغزیِ ورق دارد و قسمت بیرونی و قابل مشاهده ورق است. حالا به بررسی این دو قسمت در ورق‌های HDF و MDF می‌پردازیم.

مغزی و روکش اچ دی اف.jpg

  • MDF ملامینه: اگر روکش ملامینه معمولی روی مغزی ام دی اف خام قرار بگیرد، به آن ورق ام دی اف (ورق با تراکم متوسط) یا ورق MDF ملامینه گفته می‌شود.
  • HDF ملامینه: اگر روکش ملامینه فشرده (HPL)، روی مغزیِ اچ دی اف خام قرار بگیرد، به آن ورق اچ دی اف (ورق با تراکم بالا) یا ورق HDF ملامینه گفته می‌شود.

رازهای ورق اچ پی ال (HPL) بر ملا شد!

نکته: بیشتر ورق‌های HPL که در بازار کاربرد دارند، روی مغزی از جنس اچ دی اف خام قرار می‌گیرند. کاربرد اچ پی ال برای روی ام دی اف یا سایر مغزی‌ها خیلی کم‌تر است.

ابعاد ورق اچ پی ال چگونه است؟

طول و عرض: طول و عرض استاندارد جهانی برای این ورق 3050  1300 و 2800  1300 است. اما ورق اچ پی ال ایرانی با ابعاد دیگری هم ساخته می‌شود.

ضخامت: اچ پی ال با ضخامت‌های بین 3 تا 12 میلی‌متر در بازار موجود است. اما ورق اچ پی ال ایرانی، بیشتر با ضخامت‌های بین 6 تا 10 میلی‌متر برای مصارف داخلی و خارجی استفاده می‌شود.

 

ابعاد ورق اچ پی ال

 

نظرات مشتریان کابینت
خانم قربانی
بسیار عالی در کیفیت و مشاوره
آقای تردست از هر نظر بسیار عالی بودن. یعنی هم از نظر مشاوره و راهنمایی و هم از نظر کیفیت و ظرافت در انجام کار و هم از نظر تحویل به موقع کار و احساس مسئولیت کردن. درکل خیلی از ایشون راضی بودم.
آقای مهدی فرهادی
بسیار خوش قول
بسیار انسان شریف و خوش قول و منصفی بودن ایشون
آقای حسنی
بسیار منصف
آقای رضایی و برادرشان از لحاظ فنی واخلاقی ومنصف بودن. از 15تا کابینت سازی که من قیمت و طرح گرفتم عالی تر بودن. خدا حفظشون کنه.
آقای کریمیان
راهنمایی رضایت بخش
بنده نسبت به کار آقای جعفری اعم از راهنمایی، اجرای تمیز وتحویل به موقع ومشتری مداری و...رضایت کامل دارم.
خانم آرمان فر
دقیق و قول خوش
دقت و آن تایم بودن و مدارا با مشتری و ارائه قیمت منصفانه از سوی ایشون باعث شد که من با خیال راحت و اطمینان خاطر ایشان را به دوستان و آشنایان معرفی کنم و خدارو شکر همه کسانی که با ایشان کار کردند از کارشون رضایت کامل رو داشتن و بابت معرفی ایشان از من سپاسگزار بودن.
خانم سمیرا رضایی
قیمت مناسب تر
کار جناب عابدی خیلی خوب بود و قیمت کار نسبت به چند جا که قیمت گرفتم مناسب تر بود و ایشان با توجه به اینکه قراربود کار سر وقت به ما تحویل بدهند تا ساعت ۳ صبح موندن تا کار تمام شود و به روز بعد موکول نشود. من از این همه حسن انجام کار ایشان تشکر می کنم و همچنین از سایت خوب سلام ساختمان متشکرم.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

ویژگی‌های ورق کابینت اچ پی ال چیست؟

  • ضد لک بودن و دیر کثیف شدن از جمله ویژگی‌های خوبی است که به ویژه برای خانوم‌ها می‌تواند خیلی لذت بخش باشد.
  • آنتی باکتریالی و خاصیت ضد میکروبی که این نوع ورق کابینت را برای محیط‌های بهداشتی مثل رستوران‌ها و بیمارستان‌ها هم مناسب کرده.
  • ضد حرارت بودن و مقاومت بالا در برابر آتش
  • تنوع طرح‌بندی بالا اما ظاهری معمولی، در رابطه با این مورد بد نیست بدانید این ورق‌ها تنوع بالایی دارند اما ظاهر آنچنان لوکس و لاکچری ندارند.

 

اچ پی ال

  • مقاومت بالا در برابر رطوبت و قابل شست‌وشو بودن این ورق
  • عدم تغییر در ظاهر و کیفیت با گذشت زمان، به دلیل وجود رزین در ساختار این ورق
  • نصب آسان و سریع
  • انعطاف‌پذیری این ورق‌ها کمی پایین است و برای سطوح منحنی زیاد مناسب نیستند.

با وجود تمام ویژگی‌هایی که در بالا گفتیم، منطقی نیست که از ورق‌های اچ پی ال توقع ویژگی‌های ورق‌های چوب طبیعی را داشته باشیم . مزیت ورق اچ پی ال این است که با قیمت خیلی مناسب‌تری، بیشتر ویژگی‌های مطلوبِ سایر ورق‌ها را دارد.

از ورق اچ پی ال در چه مواردی استفاده می‌شود؟

در قسمت قبل به بررسی ویژگی‌های ورق اچ پی ال پرداختیم و با آن‌ها آشنا شدیم. به دلیل ویژگی‌های مثبت زیادی که این ورق دارد از آن در مکان‌های زیر استفاده می‌شود.

  • نماکاری ساختمان‌ها

 

اچ پی ال در نما

 

ورق HPL

  • زیباسازی آسانسورها
  • سرویس‌های بهداشتی و سایر مکان‌های مرطوب
  • رستوران‌ها

 

کاربردهای اچ پی ال

  • صنایع کشتی سازی
  • سالن‌های ورزشی
  • درب‌های خانه‌ها

این نکته را هم بگوییم که ورق یا صفحه SPL، نسل جدیدی از ورق‌های HPL هستند که چند سالی است که به بازار آمده‌اند و به دلیل زیبایی، طرح‌های متنوع و … شهرت و محبوبیت فراوانی کسب کرده‌اند.

نکاتی در مورد درب‌های اچ پی ال

درب اچ پی ال

از آنجایی که در این مقاله قصد داریم تا بیشتر راجع به ورق اچ پی ال صحبت کنیم که مغزی آن از جنس HDF است، پس به بررسی ورق اچ پی ال استفاده شده برای درب منازل می‌پردازیم. روکش ملامینه درب‌های اچ دی اف از نوع اچ پی ال (ملامینه فشرده است) از درب‌های اچ دی اف با روکش اچ پی ال، برای ورودی‌ها، درب‌های داخلی منازل، درب‌های ضد سرقت و موارد دیگر استفاده می‌شود.

رنگ درب‌های اچ پی ال:

درب‌هایی که با ورق hpl روکش می‌شوند نیازی به رنگ آمیزی ندارند و همین موضوع هزینه رنگ‌آمیزی را از کل کار شما کم می‌کند. این درب‌ها در همه رنگ‌ها موجود هستند. از پرطرفدارترین رنگ‌های این درب‌ها، سفید و رنگ چوب است.

قیمت درب‌های اچ پی ال چگونه محاسبه می‌شود ؟

قیمت صفحات HPL برای ساخت درب‌ها بر اساس ابعاد درب و مقدار متریال مصرفی محاسبه می‌شود. در نتیجه شما درب مورد نظر خودتان را انتخاب می‌کنید و فروشنده قیمت را به شما می‌گوید. برای نمونه قیمت یک مدل درب اچ پی ال را در بهمن 1401 برای شما آورده‌ایم:

قیمت درب اچ پی ال طرح پرستیژ ماهگونی

هزینه حمل و نصب درب‌های HDF با روکش اچ پی ال چگونه است؟

حمل و نصب درب‌های اچ پی ال توسط هر شرکت و یا نصابی، قیمت متفاوتی دارد. برای نمونه قیمت‌گذاری یکی از شرکت‌ها برای حمل و نصب این درب در زمستان 1401 را در ادامه به صورت جدولی برای شما آورده‌ایم.

توضیحات

میانگین قیمت (تومان)
هزینه حمل درب

300,000

هزینه نصب یک درب

200,000
هزینه نصب بیشتر از یک درب

180,000

تضمین قیمت سلام ساختمان

قیمت گیری از نمایندگی‌ها:

به دلیل وجود نوسانات زیاد در قیمت‌ها، می‌توانید لیست قیمت ورق HPL و انواع محصولات ساخته شده از این ورق را از طریق تماس تلفنی از نمایندگی و شرکت‌های مربوطه بگیرید. مثلا قیمت ورق‌های اچ پی ال برای ورق HPL ترک را می‌توانید از نمایندگی این برندهای ورق کابینت ترکی در ایران بگیرید.

قیمت برشکاری صفحات اچ پی ال چقدر است؟

صفحات اچ پی ال برای اینکه بتوانند به عنوان روکش استفاده شوند نیاز به برش کاری دارند. این برشکاری به وسیله دستگاه‌های مخصوصی مثل اره‌های مخصوص برش چوب یا دستگاه برش سی‌ان‌سی انجام می‌شود و بسته به امکانات و شرایط، قیمت برشکاری می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال قیمت برشکاری این ورق‌ها در تابستان 1400، برای عرض 60 سانتی‌متر بین 450 تا 730 هزار تومان متغیر بوده است.

 

برشکاری ورق اچ ی ال

نظرات مشتریان کابینت
آقای بالین پرست
کاربلد، خلاق و باسرعت بالا
خیلی کار بلد، خلاق، منصف، با سرعت کار بالا و انسان شریف و متعهد
آقای مهدی خدارحمی
بسیار خوش قول
درود به مجموعه بسیار محترم سلام ساختمان. آقای رشید، مردی بسیار خلاق و ایده پرداز و شدیداً خوش قول هستند. درود بر ایشون.
آقای سبحان کریمی افشار
منظم و سروقت
منظم، سروقت به موقع شروع کردن و‌ تحویل دادن. پایان کار همونجوری به سلیقه و طرح مدنظر خودمون بود
آقای محمودی
خلاق و با دقت در تاریخ
بسیار خلاق در ارائه مشاوره و دقت کافی در تاریخ و حتی زمان تحویل کار نهایی. با خیال راحت کار رو به آقای کاشی پزان بسپرید
آقای عظیمی
باحوصله، خوش قول و منصف
با حوصله، خوش قول، منصف، اهمیت به نظافت محیط کار و خوشرو
آقای خسرو حاجی احمدی
بسیار متین و دلسوز
با تشکر از پیگیری های سلام ساختمان، آقای دهقانی از لحاظ اخلاقی بسیار عالی و متین و دلسوز کار هستند و از لحاظ حرفه ای هم در نهایت دقت و وسواس کار می کنند . بنده که از کار و اخلاق ایشان بسیار راضی بودم . خدا خیرشان بدهد.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

بالاخره راز قیمت ورق‌های اچ پی ال را فهمیدید؟

قیمت ورق‌های کابینت، کمد، درب و . . . از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در هنگام خرید آن‌ها است. البته از سایر ویژگی‌ها هم نباید غافل شویم. حالا اگر ورقی تمام این ویژگی‌ها را هم‌زمان داشته باشد، نظرتان راجع به آن چیست؟

قیمت ورق اچ پی ال با توجه به ویژگی‌های خاصی که دارد خیلی مناسب است. در نتیجه می‌تواند جزو مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای سازه‌هایی نظیر کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، درب، نما و . . . باشد. پس فهمیدیم که راز این ورق، ارزان بودن با وجودِ داشتنِ مطلوب‌ترین ویژگی‌ها است.

رازهای ورق اچ پی ال (HPL) بر ملا شد!

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments