5.0 0

شیوه رفتار با مشتریان خانم؛ چطور اعتماد مشتریان خانم رو جلب کنیم؟

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  21 اردیبهشت 1400
بازدید و پرزنت مشتریان خانم

چه بخواین چه نخواین بخش قابل توجهی از مشتریان شما رو خانم‌ها تشکیل میدن. طبیعی هم هست چون یا درخواست پروژه از سمت یک خانم انجام میشه یا اگر هم درخواست‌کننده مرد باشه، معمولا خانم خونه باید نظر بده و شما در بازدیدهایی که میرین قطعا باید با اون‌ها تعامل داشته باشین.

از اونجا که ویژگی‌های خانم ها و آقایان متفاوته و خانم‌ها معمولا حساس تر هستند، باید بیشتر حواستون به حرف زدن و رفتارتون باشه که باعث ناراحتی مشتری به ویژه خانم‌ها نشین.

پرزنت مشتریان خانم

نکات مهم برای ارتباط موثر با مشتریان خانم

یک سری نکات مهم برای ارتباط بهتر با مشتریان خانم وجود داره که باید بدونین و رعایت کنین.

  1. باید سعی کنین اعتماد خانم‌ها رو همون اول کار جلب کنین و بیشتر باهاشون همراه بشین.
  2. لحن صحبت‌تون با مشتری خانم محترمانه و رسمی باشه که هم اعتمادش رو جلب کنه و هم احساس نکنه به حریم شخصیش نزدیک شدین. زمان صحبت کردن از الفاظ نامناسب و شوخی خودداری کنین.
  3. با تمام مشتریان بخصوص خانم‌ها صادق باشین چون اگر بخواین زیرآبی برین خانم‌ها خیلی زود متوجه میشن و اعتمادشون رو از دست میدن.
  4. هیچ وقت مدت طولانی به چهره مشتری نگاه نکنین چون خانم‌ها به نگاه کردن حساس هستن چه رو در رو باشه چه از کنار.
  5. خانم‌ها از شما امنیت و آرامش میخوان و بیشتر مشتری رفتار شما هستن نه خریدار محصول. پس نحوه برخوردتون با مشتری خانم تعیین می‌کنه که از محصول شما استفاده کنه یا نه. خانم‌ها حاضرن برای پیشنهاد خوب، پول خرج کنن.
  6. وقتی برای بازدید میرین خونه مشتری، ظاهری آراسته داشته باشین یعنی لباس تمیز و مناسب بپوشین و خودتون رو خوشبو کنین. البته به اندازه‌ای عطر یا ادکلن بزنین که بوی اون مشتری رو اذیت نکنه. این مساله در نوع نگاه مشتری به شما تاثیر میذاره.
  7. با توجه به شیوع کرونا در بازدیدهایی که میرین حتما انواع وسائل بهداشتی مثل ماسک، دستکش و الکل همراه خودتون داشته باشین چون خانم‌ها بیشتر به بهداشت اهمیت میدن. همچنین در محل بازدید فاصله‌گذاری اجتماعی رو به خوبی رعایت کنین
  8. توضیحات کامل به مشتری ارائه بدین چون خانم‌ها نسبت به مردها دید فنی ضعیف‌تری دارن و معمولا با متریال و یراق‌آلات آشنا نیستن. اگر براتون مقدوره در زمان بازدید یک سری از یراق‌آلات مثل پایه استیل، لولای آرام‌بند، پمپ برنجی، دستگیره‌های متنوع و نمونه ورق رو همراه خودتون ببرین تا مشتری از نزدیک ببینه. یادتون باشه ریز جزئیات رو به طور شفاف برای مشتریان خانم توضیح بدین.
  9. چون ذهن هیجانی خانم‌ها نسبت به مردها فعال‌تره زمان ارائه توضیحات احساس و هیجان بیشتری به خرج بدین. گاهی هم خانم‌ها نیاز دارن شما باهاشون همدردی کنین.
  10. طراحی رو با دقت بیشتری انجام بدین چون خانم‌ها به جزئیات توجه بیشتری دارن و بهتر از آقایون طرح رو تجسم میکنن. البته ممکنه به راحتی با طرح شما موافقت نکنن. بنابراین برای نظرات خانم‌ها اهمیت بیشتری قائل بشین و اگر لازم شد چند بار طراحی رو تغییر بدین تا خانم‌ها راضی بشن.
  11. به زیبایی و ظرافت کار اهمیت بیشتری بدین چون این مسائل برای خانم‌ها خیلی مهمه.
  12. برای مشتریان خانم آفرهایی مثل اجاق گاز در نظر بگیرین چون بیشتر با این وسیله سر و کار دارن. در ضمن اگر برند خاصی از اجاق رو به مشتری پیشنهاد میدین، منطقی توضیح بدین که چرا چنین پیشنهادی رو مطرح کردین.
  13. به زمانی که برای تحویل پروژه اعلام میکنین پایبند باشین چون خوش‌قولی برای مشتری به ویژه خانم‌ها اهمیت زیادی داره.
  14. در زمان تحویل کار، همه جا رو تمیز کنین و وسواس بیشتری برای نظافت به خرج بدین چون تمیزی خط قرمز خانم‌هاست.

شیوه رفتار با مشتریان خانم؛ چطور اعتماد مشتریان خانم رو جلب کنیم؟

شرط تعامل مناسب با مشتری

در درجه اول باید بپذیرین که مشتری خانم و آقا با هم تفاوت دارن و رفتار شما با هر کدوم از اون‌ها بایستی متناسب با خود مشتری باشه. اگر به نکاتی که گفته شد به خوبی عمل کنین میتونین تعامل مناسبی با مشتریان داشته باشین و اعتمادشون رو جلب کنین. علی الخصوص مشتریان خاتم که در کار دکور، معمولا نظر نهایی رو میدن.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments