5.0 0

نکات ویژه برای قرارداد با مشتری؛ چرا باید به قرارداد خود پایبند بمانیم؟!

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  23 فروردین 1400
چرا به قرارداد پایبند بمانیم؟

در فرایند ارتباط مجریان سلام ساختمان با مشتریان، بعد از تماس تلفنی و بازدید حضوری نوبت به بستن قرارداد می‌رسه. البته این مرحله یک شرط مهم داره که اون رضایت و موافقت قطعی مشتری است. لازمه ی رضایت و موافقت مشتری، جلب اعتمادش توسط شماست. اگر تا اینجا تونستید اعتماد مشتری رو جلب کنید نه تنها کارتون تموم نشده بلکه مرحله سخت‌تری در انتظار شماست. چون هر تکنیکی تا اینجا برای جلب اعتماد مشتری استفاده کرده باشید حالا باید به صورت کتبی به مشتری تعهد بدین و در عمل ثابت کنید چند مرده حلاجین.

اما قراردادی که با مشتری می‌بندین باید چه ویژگی‌هایی داشته باشه و شامل چه مواردی میشه؟ ما به شما می‌گیم چطور با مشتری قرارداد ببندین که هیچ وقت به مشکل برنخورید.

کار بدون قرارداد ممنوع!

مهم‌ترین نکته در بستن قرارداد اینه که از لحاظ سلام ساختمان کار بدون قرارداد ممنوع است و هیچ گونه توافق شفاهی قابل قبول نیست. اگر زمانی مشخص بشه کاری از طرف مجری برای مشتری بدون اطلاع و قرارداد مصوب سلام ساختمان انجام شده، این مجموعه هیچ مسئولیتی قبول نمی‌کنه.

درضمن علاوه بر عدم قبول مسئولیت های ناشی از عدم اطلاع قرارداد به مجموعه سلام ساختمان، درصورتی که طی 72 ساعت بعد از عقد قرارداد، این قرارداد در اپلیکیشن متخصصین بارگزاری نشه، حساب کاربری متخصص تا زمان آپلود قرارداد به حالت تعلیق درمیاد.

یعنی متخصص هیچ فعالیتی از جمله خرید و درخواست مشتری رو نمیتونه ارائه بده و مدت زمان تعلیق حساب، جزء زمان بسته های اشتراکی متخصص به حساب میاد.

محتویات قرارداد چی باید باشه؟

متن قرارداد مصوب سلام ساختمان شامل این موارد میشه:

  • تمامی موارد مربوط به طرح و ریزه کاری ها در قرارداد: با توجه به طرح تایید شده، تمام ریزه‌کاری‌های پروژه مثل ارتفاع تاج، ارتفاع قرنیز، نوع صفحه، مدل یراق‌آلات، اکسسوری‌های اضافه بر طرح باید در متن قرارداد نوشته بشن. اگر طرح در مرحله اجرا تغییر کنه باید در قرارداد ذکر بشه.
  • تعیین نحوه پرداخت ها: تمامی پرداخت های مالی از جمله مبلغی که قراره به عنوان پیش‌پرداخت از مشتری گرفته بشه باید در قرارداد قید بشه. همچنین باید در قرارداد مشخص کنید مشتری چطوری و در چه زمان هایی قراره هزینه رو پرداخت کنه.
  • تاریخ اجرای پروژه: باید به صورت دقیق تاریخ شروع و پایان پروژه در متن قرارداد بیاد. اگر تاخیری هم در کار به وجود بیاد باید با توافق دو طرف در قرارداد لحاظ بشه. نکته‌ای مهم اینه که زمان تحویل کار باید منطبق بر واقعیت باشه. مثلا کابینت ممبران شرکتی بین 21 تا 30 روز باید تحویل داده بشه چون زودتر از اون امکان‌پذیر نیست و دیرتر هم توجیهی نداره. بنابراین همیشه مخصوصا وقتی سرتون شلوغه طوری زمان‌بندی کنید که دربرابر مشتری بدقول نشین.
  • موارد و هزینه های جانبی: نحوه ارسال متریال، هزینه حمل و نقل، تامین کارگر برای جابه‌جایی متریال، بسته‌بندی مناسب متریال برای جلوگیری از آسیب‌های جابه‌جایی، جبران خسارت‌های احتمالی حمل و نصب و تامین امنیت محل پروژه از مواردی است که حتما باید در قرارداد به اون‌ها اشاره بشه.

این 4 مورد بالا، مهمترین سرفصل های الزامی در تنظیم قرارداد بود. اما علاوه بر این موارد مندرج در قرارداد، شما به عنوان همکارانِ سلام ساختمان، تعهدات اخلاقی و حرفه ای هم درباره قراردادهای منعقد شده در این مجموعه دارین.

تعهدات متخصصین در قرارداد های منعقد شده در سلام ساختمان چیست؟

تعهدات شما در قبال سلام ساختمان و الزامات کار در مجموعه سلام ساختمان در حیطه قرارداد عبارتند از:

  • بارگذاری متن نهایی قرارداد در اپلیکیشن: متن قرارداد نهایی و تغییرات اون باید تا 24 ساعت بعد از امضا در اپلیکیشن سلام ساختمان بارگذاری بشه.(این مدت نهایتا تا 72 ساعت قابل تمدیده و همونطور که در بالا بهش اشاره کردیم، درصورت کوتاهی در اطلاع و آپلود قرارداد، حساب کاربری متخصص تا زمان بارگزاری قرارداد تعلیق میشه.)
  • خوش حسابی مجریان: مجری باید در تعهدات مالی که نسبت به سلام ساختمان داره خوش قول باشه و تا 48 ساعت بعد از امضای قرارداد مبلغ مورد نظر رو واریز کنه. یعنی مجری هم باید در بستن قرارداد، هم نسبت به مشتری خوش قول باشه هم در قبال سلام ساختمان. درصورت عدم رعایت این نکته، حساب متخصصین به مدت 1هفته به حال تعلیق درمیاد.
  • عمل به تمامی بند های قرارداد: مهمترین نکته در انعقاد هر قراردادی، عمل به تمامی بند های موجود در اون قرارداده. نکته ای با از ابتدا نباید در قرارداد وجود داشته باشه یا اگر وجود داشت، باید تمام و کمال رعایت بشه. توجه کنین که تمامی طرفین قرارداد باید خودشون رو ملزم به انجام تعهداتشون کنن.

اعتماد مشتریان مهمترین سرمایه سلام ساختمان است و روز به روز این اعتماد با وجود متخصصان متعهد و خوش قول، تقویت میشه. قطعا برای سلام ساختمان حفظ و ارتقای این سرمایه مهمترین اولویت است. پس رعایت تمامی بندها و نکات قرارداد، مورد تاکید ما بوده و با افرادی که قصد آسیب به این پشتوانه مهم رو داشته باشند، قطعا برخورد مناسبی صورت میگیره.

نکته: درصورتی که متخصص اقدام به عدم رعایت بند های مندرج در قرارداد کنه، علاوه بر پیگیری های حقوقی، این حق برای سلام ساختمان محفوظه که نه تنها تا اجرای کامل بند های قرارداد حساب کاربری متخصص رو تعلیق کنه، بلکه درصورت لزوم، درباره ادامه همکاری با متخصص هم مجددا تصمیم گیری های لازم رو انجام بده.

چرا عمل به تمامی جنبه های قرارداد مهمه؟

قراردادی که با مشتری می‌بندین از دو جنبه قابل بررسی است. یکی جنبه قانونی که اگر بندی از قرارداد نقض بشه و کار به شکایت برسه با قانون طرفید. یکی هم جنبه اخلاقی قرارداد که طبق بند بند اون تعهد دارید کارهایی رو برای مشتری انجام بدین و در صورت عمل نکردن به اون اعتبارتون رو پیش مشتری از دست میدین.

قرارداد این قدر مهمه که ممکنه زحمت چندین ساله شما رو به باد بده. پس چاره‌ای ندارید جز این‌که در تنظیم قرارداد دقت لازم رو داشته باشید تا شرایط برد- برد رو برای هر دو طرف رقم بزنید. همچنین باید تا آخر کار به صورت کامل به بند بند قرارداد پایبند باشید تا خدشه‌ای به اعتماد مشتریان وارد نشه.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments