5.0 0

چگونه به فکر جیب مشتری باشیم؟! تکنیک هایی که هزینه مشتری رو «کاهش» میده

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  25 مهر 1400
چگونه به فکر جیب مشتری باشیم؟! تکنیک هایی که هزینه مشتری رو «کم» میکنه!

دوست دارید شانس قرارداد بستن‌تون بیشتر بشه و به مشتری هم نشون بدین که به فکر جیبش هستید؟ از تکنیک‌هایی‌ که سود شما رو بیشتر می‌کنه و یا تغییری نمیده اما هزینه‌های مشتری رو کم می‌کنه خبر دارید؟ ما بهتون میگیم چه کار کنید که پول کمتری از مشتری بگیرید، اما پول بیشتری به جیب بزنید! نکته مهم درباره این سری مطالب «چگونه به فکر جیب مشتری باشیم» اینه که با جمع آوری نظر سایر متخصصین و همکاران شما در سلام ساختمان تهیه شده! قطعا این مطلب حاوی تجربه هایی است که افراد خبره در این حوزه در اختیار شما قرارداده‌اند.

در دو مطلب جداگانه به روش‌هایی که هزینه مشتری ثابت میمونه و روش‌هایی که هزینه مشتری رو زیاد میکنه اما کیفیت روهم بالا میبره، اشاره کردیم که خوندن اونها هم خالی از لطف نیست.

پیشنهادات مربوط به طراحی و ساخت

تکنیک ۱. ترکیب متریال ارزانتر با گرانتر

اگه مشتری کابینت هایگلاس دوست داره، ولی از نظر هزینه‌ای مشکل داره؛ بهش پیشنهاد بدین از ترکیب ام دی اف و هایگلاس استفاده کنه. بهش بگین اینجوری هزینه‌هات کمتر میشه ولی میشه کلی طرح‌های زیبا و چشم نواز اجرا کرد! بهش نمونه کارهای خودتون رو نشون بدین تا بدونه که میشه چنین طرح هایی با هزینه کمتر اجرا کرد!

تکنیک ۲. ساده سازی طرح

یکی دیگه از پیشنهاداتی که میتونین به مشتری بگین اینه که کمتر از کابینت‌های کمدی، کابینت سوپری و تاج و زیرچراغی با طرح‌های پیچیده استفاده کنه. باید به مشتری اطمینان بدین که با این پیشنهادات هم کیفیت تضمین میشه هم زیبایی!

تکنیک ۳. هماهنگی تاسیسات و جلوگیری از دوباره کاری

به مشتری بگیم که قبل از اینکه نقشه تاسیسات رو طراحی و اجرا کنه با کابینت‌ساز مشورت کنه. چون عدم جانمایی صحیح تأسیسات میتونه طراحی رو کاملا محدود کرده و در برخی موارد باعث دوباره کاری و افزایش هزینه‌ها بشه.

تکنیک ۴. استفاده از یک رنگ به جای دو رنگ

یکی دیگه از روش‌های کاهش هزینه استفاده از یک رنگ کابینت به جای دو رنگ هست. بعضی مشتریان در هزینه مشکل دارن ولی دوست دارن چند رنگ استفاده کنن؛ اگر میتونین با یک رنگ از متریال، هزینه ش رو کم کنین. سعی کنین بهش طرح‌های زیبایی از کابینت‌ها و کمدهای یک رنگ نمایش بدید.

تکنیک ۵. توضیح مواردی که از دید شما ساده است اما مشتری نمیدونه

مثلاً به مشتری توضیح بدین که برای کابینت دیواری دو ارتفاع ۷۰ سانتیمتر و ۹۰ سانتیمتر رایج هست که اگه ارتفاع ۷۰ سانتیمتری رو انتخاب کنه هزینه‌هاش کمتر میشه.

تکنیک ۶. مشاوره در موارد جانبی

مثلاً به مشتری بگین که هود توکار ارزانتر از هود شومینه‌ای است.

تکنیک ۷. دستگیره مخفی

در مورد ساخت کابینت با دستگیره مخفی برای مشتری توضیح بدین. این نوع دستگیره‌ها در مبلغ قرارداد فرقی برای شما به عنوان مجری ایجاد نمی‌کنه حتی ممکنه دستمزدتون بیشتر بشه اما هزینه‌های مشتری رو کم میکنه.

تکنیک ۸.  بازیافتی‌های بدرد بخور

برای طبقات کمد یا حتی کابینت از ورق‌های بازیافتی مشتری استفاده کنید. مثلاً درب‌های قدیمی کمدها رو بجای طبقات استفاده کنید. با این اوضاع گرونی متریال، خیلی خوبه در این مورد به فکر باشی و در دستور کارهات قرارش بدی. حتی اگر تا الان نسبت به این کار حس خوبی نداشتی.

تکنیک ۹.  دیوار بجای متریال

کمد دیواری بدون بدنه رو به جا کمد های باکسی پیشنهاد بدین.

تکنیک 10. نئوپان روکش ملامینه به جای ام‌دی‌اف

یکی از پیشنهاداتی که از نظر فنی هم مفیده، استفاده از نئوپان روکش ملامینه برای کمدهاست. چون اولاً نئوپان ملامینه از MDF سبک‌تره و ثانیاً از خرده چوب‌های درشت تری ساخته شده؛ پس در درب‌های کمد با جنس نئوپان روکش ملامینه، محل لولاها دیرتر هرز میشه. علاوه بر این، در کمد معمولاً رطوبت هم وجود نداره که نگرانش باشیم.

تکنیک 11. نئوپان روکش ملامینه برای کابینت دیواری

علاوه بر کمد، برای کابینت دیواری (در محل‌هایی که امکان نفوذ رطوبت وجود نداره) هم میشه از نئوپان روکش ملامینه برای کاهش هزینه‌ها استفاده کرد.

تکنیک 12. شناخت برندها

لازمه که شناخت خودمون نسبت به برندهای مختلف متریال رو به مشتری نشون بدیم. ویژگی‌ها و مزایای و معایب برندهای مختلف رو بیان کنیم و حتی برندهای داخلی و خارجی رو برای مشتری مقایسه کنیم. بهش توضیح بدیم که در بعضی موارد استفاده از متریال‌های ایرانی با کیفیت به جای متریال خارجی نسبت به قیمت‌شون، کیفیت قابل قبولی رو ارائه میده.

تکنیک 13. آگاهی دادن نسبت به یراق آلات

قبل از اینکه به مشتری قیمت بدیم مشتری رو نسبت به یراق و یا دستگیره‌هایی که می‌خواد کار بشه آگاه کنیم، حتی در بعضی موارد لازمه توضیح بدیم که اختلاف لولای خوب و بد در یک کار به ۱۰۰ هزار تومان نمی رسه. می‌تونیم به مشتری اعلام کنیم لولای معمولی یا آرام‌بندی که می‌بندیم این جنس و تا این قیمت هست؛ اما براتون لولای آرام‌بند جنس بسیار خوب می‌بندیم و هزینه اضافه رو نمی‌گیریم.

تکنیک 14. ورق‌فروش ارزانتر 

از ورق فروش‌هایی که قیمت مناسب‌تری دارن و یا مستقیماً از تولیدکننده خرید کنین.

تکنیک15. هدیه

به مشتری هدیه بدید مثل جاکفشی رایگان یا ساخت جاقاشقی و موارد مشابهی از این شکل.

پیشنهادات مربوط به هزینه حمل و نصب

تکنیک 16. نگرفتن هزینه حمل و نصب

برای مشتری در مورد هزینه حمل و نصب توضیح بدین، اگه شرایطش رو دارین که این هزینه رو نگیرین، به مشتری توضیح بدین که این هزینه قانونیه ولی به عنوان تخفیف، قصد ندارین از مشتری بگیرین.

تکنیک 17. سود کمتر 

خیلی جالبه که بعضی از همکاران پیشنهاد دادن به خاطر جلب اعتماد و رضایت مشتری، سود دریافتی خودشون رو کاهش میدن. در نگاه اول بنظر میرسه که با این کار درآمد کم بشه، اما اگه شما بتونین به درستی این موضوع رو به مشتری ارائه بدین، شانس‌تون برای بستن قرارداد به شدت بالا میره و طبیعیه که هرچه تعداد قرارداد ها بیشتر باشه درآمد هم بیشتر میشه. البته لازمه میزان چشم پوشی از سود، منطقی باشه.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments