4.6 0

جدیدترین عکسها و مدلهای کابینت ایتالیایی و کابینت اروپایی 2024

  11 دی 1402     -      تاریخ انتشار:  11 دی 1402
انواع مدل‌های کابینت ایتالیایی و اروپایی

کابینت ایتالیایی (Italian Cabinet) یا همان کابینت اروپایی (European Cabinet)، طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد، چرا که گزینه مناسبی برای آشپزخانه‌های مدرن و کلاسیک محسوب می‌شود. کابینت طرح ایتالیایی، تنوع بالایی در جنس و مدل و رنگ و … دارد و می‌تواند گزینه مناسبی برای انواع آشپزخانه‌ها باشد. اما به دلیل همین تنوع بالا اگر با ویژگی‌های مختلف آن، مثل انواع متریال، نکات قیمتی، انواع دستگیره و … آشنا نباشید، احتمالا بعد از خرید دچار پشیمانی می‌شوید. ما در این مطلب به تمام نکات مهم مربوط به کابینت ایتالیایی اشاره می‌کنیم.

با کابینت ایتالیایی و کابینت اروپایی آشنا شوید

کشور ایتالیا از قدیم به عنوان پایتخت مد شناخته می‌شده و برای همین، طراحی کابینت‌های این کشور، الگوی سایر کشورها قرار گرفته است. اولین نکته‌ای که همین ابتدا باید بدانید، این است که کابینت ایتالیایی تفاوتی با کابینت اروپایی ندارد. پس در این مطلب تمام ویژگی‌ها و نکاتی که برای یکی از آن‌ها می‌گوییم، برای دیگری هم صادق است و گاهی نام آن‌ها را به جای یکدیگر به کار می‌بریم. کابینت‌های ایتالیایی را با هر طرح و رنگ و متریالی می‌توانید بسازید. در گذشته از متریال چوب برای ساخت این نوع کابینت‌ها خیلی استفاده می‌کردند، اما امروزه تنوع متریال ساخت کابینت ایتالیایی خیلی بیشتر شده است.

کابینت ایتالیایی کرمی قهوه‌ای مدرن

کابینت ایتالیایی قهوه‌ای روشن مدرن

کابینت ایتالیایی یکی از انواع سبک‌های کابینت آشپزخانه است، اما کابینت ایتالیایی سبک مدرن به دلیل سادگی و زیبایی، شهرت بیشتری پیدا کرده است. در مدل کابینت مدرن ایتالیایی، گاهی از قفسه و شلف برای چیدمان وسایل آشپزخانه یا قرار دادن ظروف تزیینی استفاده می‌کنند. در تصاویر بالا، قفسه‌های کابینت مدرن ایتالیایی به طور کامل مشخص هستند.

کابینت ایتالیایی کلاسیک شیری رنگ

کابینت ایتالیایی سفید با جزیره مشکی

کابینت ایتالیایی سفید با جزیره سبز رنگ

تصاویر بالا هم، نمونه‌های دیگری از انواع کابینت ایتالیایی هستند. در واقع کابینت‌های اروپایی، ویژگی‌ها و ساختارهای متنوعی دارند که اگر آن‌ها را بشناسید، می‌توانید متناسب با نیاز خودتان، بهترین کابینت ایتالیایی را انتخاب کنید. در ادامه این مطلب، بیشتر با ویژگی‌ها و سایر نکات مربوط به انواع کابینت ایتالیایی آشنا می‌شوید.

ویژگی‌ها و خصوصیات کابینت ایتالیایی (کابینت اروپایی) چیست؟

برای شناخت بهتر کابینت‌های ایتالیایی و یا در واقع همان کابینت‌های اروپایی، بهتر است با ویژگی‌ها و خصوصیات مهم این کابینت‌ها آشنا شوید. اگرچه این کابینت‌ها تفاوت زیادی با سایر کابینت‌ها ندارند، اما برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها عبارت‌اند از:

  1. تنوع جنس بالا
  2. قابل اجرا در تمامی سبک‌ها
  3. استفاده از ترکیب‌هایی خلاقانه در ساخت کابینت
  4. استفاده بهینه از فضای آشپزخانه
  5. تنوع رنگ فراوان

ویژگی‌های بالا را در این قسمت شرح می‌دهیم.

1.   تنوع جنس بالا

کابینت ایتالیایی را می‌توانید با انواع متریال‌ها، از چوب طبیعی گرفته تا ام دی اف و … بسازید و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. هر کدام از این متریال‌ها هم ویژگی‌های مختلفی دارند که در بخش‌های بعدی به آن‌ها می‌پردازیم.

کابینت ایتالیایی سفید با ترکیب رنگ مشکی مدرن

کابینت ایتالیایی کلاسیک دو رنگ سفید و آبی روشن مایل به طوسی

کابینت ایتالیایی سفید با جزیره قهوه‌ای روشن و تیره با طرح چوب

کابینت ایتالیایی سفید با جزیره منحنی

در بالا چند نمونه کابینت ایتالیایی با جنس‌های مختلف را می‌بینید.

2.   قابل اجرا در تمامی سبک‌ها

کابینت‌های ایتالیایی را می‌توانید در هر سبکی که می‌خواهید سفارش دهید. برخی افراد به آشپزخانه‌های خلوت‌تر علاقه دارند و از کابینت ایتالیایی مدرن استفاده می‌کنند. برخی هم طرفدار شلوغی و تجملات هستند و کابینت ایتالیایی سبک کلاسیک، برای آن‌ها مناسب‌تر است.

کابینت ایتالیایی سفید مدرن با جزیره دارای ویترین

البته بد نیست بدانید که کابینت ایتالیایی، بیشتر با کابینت سبک مدرن شناخته می‌شود. تصویر بالا یک نمونه کابینت مدرن ایتالیایی است.

3.   استفاده از ترکیب‌هایی خلاقانه در ساخت کابینت

یکی از ویژگی‌های مهم کابینت‌های ایتالیایی، استفاده همزمان از ترکیب چند نوع متریال مثل شیشه و چوب و … در ساخت کابینت آشپزخانه است. یا اینکه در ساخت این نوع کابینت‌ها، از ترکیب رنگ‌های مکمل خیلی استفاده می‌شود.

کابینت ایتالیایی طوسی تیره و روشن

کابینت ایتالیایی قهوه‌ای و طوسی با ویترین شیشه‌ای

ترکیب چند رنگ مکمل و یا چند متریال مانند تصاویر بالا، زیبایی کابینت‌های ایتالیایی را چندین برابر می‌کنند. البته کابینت ایتالیایی تک رنگ و یا ساخته شده از یک نوع متریال هم، طرفداران خاص خودش را دارد.

4.   استفاده بهینه از فضای آشپزخانه

معمولا کابینت‌های ایتالیایی را طوری می‌سازند که از کمترین فضای آشپزخانه، بیشترین بهره را ببرند. برای مثال از قفسه یا کابینت باکس در آشپزخانه ایتالیایی استفاده می‌کنند. یا اینکه فضاهایی را به صورت مخفی برای قرار دادن وسایل در نظر می‌گیرند.

کابینت ایتالیایی با رنگ آبی خاکستری همراه با شلف

کابینت اروپایی سفید آبی با صفحه کابینت چوبی

در تصاویر بالا استفاده بهینه از فضای آشپزخانه اروپایی به خوبی مشخص است. استفاده از شلف در این فضاها باعث شده که نیازی نباشد تا برای تمام بخش‌ها، از کابینت استفاده کنند، در نتیجه معمولا فضا خلوت‌تر هم به نظر می‌رسد.

5.   تنوع رنگ فراوان

شما می‌توانید کابینت ایتالیایی را در رنگ‌هایی متنوع، به صورت تک رنگ و یا در ترکیب با سایر رنگ‌های مکمل سفارش دهید. درنتیجه می‌توانید تناسب بیشتری بین رنگ کابینت با سایر وسایل آشپزخانه ایجاد کنید.

کابینت ایتالیایی سفید با رنگ مکمل طوسی

کابینت اروپایی طوسی مدرن دارای ترکیبات سفید رنگ

به عنوان مثال شما می‌توانید رنگ طوسی یا نقره‌ای را در کنار رنگ سفید استفاده کنید. نمونه‌ای از رنگ‌های مکمل در کابینت ایتالیایی را در تصاویر بالا مشاهده می‌کنید.

کابینت ایتالیایی دو رنگ آبی روشن و سفید با صفحه کابینت مشکی

تا اینجا با برخی از ویژگی‌های مهم کابینت‌های ایتالیایی آشنا شدید. این ویژگی‌ها در اغلب کابینت‌های ایتالیایی با برندهای مختلف یکسان هستند. در ادامه معروف‌ترین برندهای کابینت‌های ایتالیایی یا اروپایی را به شما معرفی کنیم.

معروف‌ترین برندهای کابینت ایتالیایی در دنیا چیست؟

در این قسمت مشهورترین برندهای کابینت ایتالیایی در دنیا را به شما معرفی می‌کنیم.

  • کابینت ایتالیایی برند Snaidero
  • کابینت ایتالیایی برند Schiffini
  • کابینت ایتالیایی برند Valcucine

برای آشنایی بیشتر با این برندها با ما همراه باشید.

1.   کابینت ایتالیایی برند Snaidero

این برند که در معرفی جدیدترین طرح‌های کابینت پیشکسوت است، در سال 1946 میلادی تاسیس شد. Snaidero اولین برندی بود که جزیره آشپزخانه را ارائه کرد.

2.   کابینت ایتالیایی برند Schiffini

این برند که در سال 1920 میلادی راه‌اندازی شد، در زمینه تولید کابینت تمام چوب نسبت به رقبای خود پیشتاز است. البته امروزه شرکت Schiffini برای ساخت کابینت‌های خود، از متریال آلومینیوم هم خیلی استفاده می‌کند.

3.   کابینت ایتالیایی برند Valcucine

این برند اولین تولیدکننده کابینت آشپزخانه بازیافت پذیر با آلومینیوم و شیشه بود. Valcucine در سال 1980 میلادی تاسیس شد و به واسطه استفاده از اکسسوری‌ها و فناوری‌های روز، به شهرت رسید. برخی از شرکت‌های ایرانی، نماینده این برند ایتالیایی در ایران هستند. بنابراین اگر به دنبال کابینت ایتالیایی مخصوصا از نوع مدرن آن در ایران هستید، می‌توانید از کابینت ایتالیایی ولکوچینه استفاده کنید.

کابینت ایتالیایی طرح چوب با خطوط عمودی

سه موردی که در بالا گفتیم معروف‌ترین برندهای کابینت ایتالیایی در دنیا هستند. سبک طراحی کابینت‌های مربوط به هر کدام از این برندها ممکن است متفاوت باشد. در ادامه به بررسی انواع کابینت ایتالیایی براساس سبک طراحی آن‌ها می‌پردازیم.

انواع کابینت ایتالیایی بر اساس سبک طراحی چگونه هستند؟

اگرچه کابینت‌های ایتالیایی را اغلب به صورت ساده و در سبک‌های مدرن و مینیمال می‌سازند، اما این موضوع محدودیتی در سبک طراحی این کابینت‌ها ایجاد نمی‌کند. انواع کابینت ایتالیایی از لحاظ سبک طراحی و مفاهیم هنر و زیبایی، به دو دسته اصلی زیر تقسیم می‌شوند:

  1. کابینت ایتالیایی مدرن
  2. کابینت ایتالیایی کلاسیک

حال می‌خواهیم ببینیم که هر کدام از سبک‌های کابینت ایتالیایی که در بالا گفتیم، چه خصوصیاتی دارند. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

1.   کابینت ایتالیایی مدرن

مهم‌ترین ویژگی کابینت ایتالیایی مدرن، سادگی است. به این معنی که هر گونه منبت کاری، استفاده از طرح‌های برجسته و یا تو رفتگی‌های روی بدنه کابینت، حذف می‌شوند. همچنین استفاده از یراق آلات به حداقل مقدار ممکن می‌رسد.

کابینت ایتالیایی مدرن خاکستری روشن و صفحه کابینت سفید

 

کابینت اروپایی کرمی با درب‌های طوسی

تصاویر بالا نمایانگر کابینت ایتالیایی مدرن هستند. در ساخت کابینت ایتالیایی مدرن، معمولا از تجهیزات توکار استفاده می‌کنند تا فضا خلوت‌تر به نظر برسد. درب‌ها در این نوع کابینت اغلب به صورت مگنتی و بدون دستگیره ساخته می‌شوند و یا اینکه از دستگیره‌هایی ساده برای آن‌ها استفاده می‌شود.

کابینت اروپایی با جزیره طوسی و صفحه روی جزیره سفید

همانطور که قبل‌تر گفتیم، اغلب کابینت‌های ایتالیایی طراحی ساده و مدرن دارند، درنتیجه برای آشپزخانه‌های کوچک به خوبی قابل استفاده هستند. بنابراین می‌توانید با استفاده از این کابینت‌ها، از کمترین فضا بیشترین بهره را ببرید.

کابینت اروپایی طوسی مدرن با جزیره قهوه‌ای طرح چوب

در ساخت کابینت ایتالیایی مدرن، از برش کاری‌های زیادی استفاده نمی‌کنند. هر چقدر سادگی کابینت ایتالیایی مدرن بیشتر باشد، به برشکاری کمتری نیاز دارد.

2.   کابینت ایتالیایی کلاسیک

در ساخت کابینت ایتالیایی به سبک کابینت کلاسیک، از طراحی‌های سلطنتی و اِلِمان‌هایی مانند پاخور، سر ستون، تاج و یراق‌آلات مجلل استفاده می‌کنند. همچنین به منظور تجملاتی‌تر شدن کابینت ایتالیایی، استفاده از صفحات کابینت سنگی مثل سنگ مرمر پیشنهاد می‌شود.

کابینت اروپایی سفید با صفحه کابینت سنگی طوسی سفید

کابینت اروپایی سفید کلاسیک با هود سفید

کابینت اروپایی چوبی قهوه ای به سبک کلاسیک با اپن آشپزخانه نیم دایره

کابینت اروپایی کلاسیک سفید صدفی با تاج و ستون

با مشاهده تصاویر فوق، با جزئیات کابینت ایتالیایی کلاسیک بیشتر آشنا می‌شوید. طراحی این کابینت‌ها اغلب دارای نظم و تقارن است. همچنین از قیمت بالاتری نسبت به کابینت‌های ایتالیایی سبک مدرن برخوردار هستند.

 

آشپزخانه اروپایی با کابینت سفید کلاسیک و جزیره آبی

آشپزخانه اروپایی با کابینت سفید کلاسیک و جزیره آبی

استفاده از اپن جزیره در آشپزخانه‌های کلاسیک خیلی رایج است. به این صورت که مانند تصاویر بالا، بخشی مجزا در وسط آشپزخانه قرار می‌گیرد و زیبایی فضا را چندین برابر می‌کند.

کدام متریال‌ها در ساخت کابینت ایتالیایی و اروپایی استفاده می‌شوند؟

اگرچه کابینت سازها در ساخت بخش‌های مختلف کابینت ایتالیایی از متریال‌های متنوعی مانند چوب، فلز، ام دی اف، لمینت و شیشه کمک می‌گیرند، اما اغلب، کابینت‌های ایتالیایی را از متریال‌های رایج زیر می‌سازند:

  1. چوب طبیعی
  2. ممبران
  3. ام دی اف
  4. هایگلاس
  5. پولیشی

در مورد ویژگی‌های هر کدام از کابینت‌های بالا بیشتر توضیح می‌دهیم.

1.   کابینت ایتالیایی چوب طبیعی

اغلب کابینت‌های ایتالیایی کلاسیک را با متریال اصیل چوب طبیعی می‌سازند که مورد استقبال افراد لوکس پسند قرار می‌گیرد. گاهی اوقات برای ساخت کابینت ایتالیایی مدرن هم، از متریال چوب طبیعی استفاده می‌کنند.

کابینت ایتالیایی چوب طبیعی قهوه‌ای و سفید همراه با جزیره طوسی

کابینت چوب طبیعی در دو نوع تمام چوب و روکش چوب وجود دارد که نوع تمام چوب، قیمت و کیفیت بالاتری دارد.

2.   کابینت ایتالیایی ممبران

کابینت ایتالیایی ممبران شباهت زیادی به کابینت ایتالیایی چوب طبیعی دارد، اما قیمت آن خیلی کمتر از کابینت چوبی طبیعی است. از متریال ممبران بیشتر برای سبک‌های کلاسیک استفاده می‌کنند.

کابینت اروپایی سفید با جزیره قهوه‌ای تیره و صفحه کابینت سنگی رنگ روشن

اصلی ترین ایراد این کابینت، وابستگی زیاد کیفیت ساخت آن به مهارت سازنده کابینت است. یک نمونه کابینت ممبران ایتالیایی را در بالا می‌بینید.

3.   کابینت ایتالیایی ام دی اف

ام دی اف یکی از رایج‌ترین و ارزان‌ترین متریال‌ها برای ساخت کابینت ایتالیایی است. کابینت ایتالیایی ام دی اف، تنوع رنگ بالایی دارد، اما در برابر رطوبت از مقاومت نسبتا پایینی برخوردار است.

کابینت ام دی اف ایتالیایی سفید قهوه‌ای

کابینت ام دی اف اروپایی سفید قهوه‌ای

کابینت ام دی اف از ورق ام دی اف خام با روکش ملامینه ساخته شده است. معمولا برای ساخت کابینت ایتالیایی مقرون به صرفه در سبک مدرن، از متریال ام دی اف استفاده می‌کنند.

4.   کابینت ایتالیایی هایگلاس

اغلب کابینت‌های ایتالیایی ظاهری براق و درخشنده دارند، درنتیجه متریال براقی مانند هایگلاس، گزینه مناسبی برای ساخت این کابینت‌ها به حساب می‌آید. تنها ایراد کابینت ایتالیایی هایگلاس، خش پذیری شدید این نوع کابینت است.

کابینت هایگلاس نقره‌ای در آشپزخانه ایتالیایی

کابینت هایگلاس ایتالیایی براق قهوه‌ای منحنی

کابینت هایگلاس ایتالیایی سفید مدرن

از متریال هایگلاس برای ساخت کابینت ایتالیی با سبک مدرن استفاده می‌کنند. قیمت این متریال بالاتر از ام دی اف است. یک نمونه کابینت ایتالیایی هایگلاس را در تصویر بالا مشاهده می‌کنید.

5.   کابینت ایتالیایی پولیشی

کابینت پولیشی ایتالیایی را از نوعی رنگ مخصوص به نام پولیش می‌سازند. این کابینت‌ها اغلب براقیت بالایی دارند و در برابر ضربه خیلی مقاوم هستند.

کابینت ایتالیایی پولیشی سفید

قابلیت ترمیم هم، یکی از مزایای دیگر کابینت‌های پولیشی است. کابینت‌های پولیشی ایتالیایی مراحل ساخت پیچیده و در نتیجه قیمت بالایی دارند.

تا اینجا انواع متریال‌های رایج برای ساخت کابینت ایتالیایی را شناختید. نوع متریال درب و بدنه کابینت‌های ایتالیایی، یکی از آیتم‌های موثر بر تعیین قیمت این کابینت‌ها هستند. در ادامه سایر عوامل موثر بر تعیین قیمت کابینت‌های اروپایی را نیز به شما معرفی می‌کنیم.

عوامل موثر بر تعیین قیمت کابینت ایتالیایی یا اروپایی چیست؟

انواع کابینت ایتالیایی قیمت های مختلفی دارند. در واقع قیمت کابینت ایتالیایی یا همان کابینت اروپایی، به عوامل مختلفی بستگی دارد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. سبک طراحی کابینت
  2. اندازه و ابعاد کابینت
  3. جنس بدنه و درب کابینت
  4. کیفیت و ضخامت ورق کابینت
  5. کیفیت و جنس یراق آلات

در این قسمت به شما می‌گوییم که هر یک از عوامل بالا، چه تاثیری روی قیمت تمام شده کابینت ایتالیایی (اروپایی) دارند.

1.   سبک طراحی کابینت

سبک طراحی کابینت ایتالیایی، عاملی مهم در تعیین قیمت نهایی آن است. از آنجایی که کابینت آشپزخانه مدرن ایتالیایی، ساده است و اثری از تجملات و جزئیات طراحی کابینت ایتالیایی کلاسیک در آن دیده نمی‌شود، معمولا قیمت کمتری هم دارد. بنابراین اگر بودجه شما محدود است، بهتر است به سراغ سبک‌های ساده و مدرن کابینت اروپایی بروید.

2.   اندازه و ابعاد کابینت

هر چقدر ابعاد کابینت بیشتر باشد، متریال بیشتری در آن استفاده می‌شود و زمان بیشتری برای ساخت آن لازم است. بنابراین این پارامتر رابطه مستقیمی با قیمت تمام شده دارد.

3.   جنس بدنه و درب کابینت

جنس کابینت، عامل مهم دیگری در تعیین قیمت نهایی کابینت است و متریال‌های با کیفیت، اغلب قیمت بالاتری هم دارند. از بین متریال‌های رایج مورد استفاده برای ساخت درب کابینت ایتالیایی، چوب بیشترین قیمت و ام دی اف کمترین قیمت را دارد.

کابینت ایتالیایی سفید با جزیره چوبی در آشپزخانه با کفپوش قهوه‌ای

همچنین انتخاب جنس بدنه کابینت باید با دقت انجام شود تا ضمن داشتن کیفیت مناسب، زیبایی طراحی حفظ شود. معمولا بدنه کابینت ایتالیایی را از متریال ارزان‌تری مثل نئوپان یا ام دی اف می‌سازند.

4.   کیفیت و ضخامت ورق کابینت

افزایش کیفیت و ضخامت ورق کابینت، باعث بالا رفتن قیمت تمام شده کابینت ایتالیایی می‌شود. برای مثال ورق‌های خارجی که معمولا کیفیت بالاتری دارند، قیمت بیشتری را هم به دنبال دارند.

5.   کیفیت و جنس یراق آلات

تجهیزات و یراق آلات کابینت ایتالیایی شامل دستگیره، لولا و … است که کیفیت، برند و جنس آن‌ها، بر قیمت نهایی کابینت تاثیر دارد. هر چقدر از یراق آلات باکیفیت‌تری برای کابینت ایتالیایی استفاده شود، قیمت کابینت هم به همان نسبت افزایش پیدا می‌کند. یا اینکه برای مثال دستگیره پلاسیتکی، قیمت کمتری نسبت به دستگیره فلزی دارد.

کابینت اروپایی سفید با جزیره چوبی کلاسیک قهوهای روشن

یادتان باشد موقع خرید کابینت ایتالیایی، مقایسه قیمت نهایی انواع کابینت را حتما با در نظر گرفتن آیتم‌های موثر بر تعیین قیمت که در بالا گفتیم انجام دهید. در این صورت می‌توانید بهترین کیفیت و قیمت کابینت را همزمان داشته باشید و خدایی نکرده کلاه سرتان نمی‌رود.

کابینت ایتالیایی طوسی تیره در آشپزخانه بزرگ با نورپردازی طبیعی

درضمن برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درمورد قیمت روز انواع کابینت ایتالیایی، می‌توانید از مشاورین بزرگ‌ترین بازار آنلاین ساخت کابینت، یعنی «سلام ساختمان» هم، رایگان کمک بگیرید. اینجا کلیک کنید تا مشاورین ما با شما تماس بگیرند.

پرطرفدارترین رنگ‌ها در ساخت کابینت ایتالیایی و اروپایی را بشناسید

کابینت اروپایی یا ایتالیایی را در هر رنگی که بخواهید می‌توانید بسازید. اما مهم‌ترین نکته در انتخاب رنگ این کابینت‌ها، این است که رنگ انتخابی برای آشپزخانه‌های ایتالیایی بهتر است براق و روشن باشد، زیرا مردم ایتالیا اغلب پر انرژی هستند و این رنگ را بیشتر می‌پسندند. این ویژگی باعث انعکاس نور و بزرگ‌تر نشان دادن فضا می‌شود. (البته کابینت اروپایی را در رنگ‌های مات هم می‌سازند.) در مرحله بعد باید مشخص کنید سبک مدرن را می‌پسندید یا کلاسیک و پس از آن رنگ کابینت را انتخاب کنید.

کابینت ایتالیایی قهوه‌ای دارای جزیره با کاربرد میز

کابینت ایتالیایی چوبی با صفحه کابینت سفید و جزیره مربعی

برای کابینت ایتالیایی کلاسیک از رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ای، کرم و نارنجی تیره استفاده می‌کنند. در بالا دو نمونه کابینت ایتالیایی قهوه‌ای را می‌بینید.

کابینت ایتالیایی سبز با صفحه کابینت چوبی قهوه‌ای

کابینت ایتالیایی آبی فیروزه‌ای با یراق آلات طلایی

کابینت ایتالیایی سبزآبی خیلی روشن با صفحه کابینت چوبی

کابینت ایتالیایی سفید با جزیره آبی تیره و صفحه کابینت چوبی

کابینت ایتالیایی بنفش و طوسی روشن دارای جزیره

اما مانند تصاویر بالا، برای سبک مدرن، رنگ‌های سرد مانند سبز، آبی، سرمه‌ای، فیروزه‌ای و بنفش طرفداران بیشتری دارند.

کابینت ایتالیایی سفید آشپزخانه کوچک

کابینت ایتالیایی سفید دارای جزیره با سنگ کابینت سفید طوسی

کابینت اروپایی سفید با جزیره و صفحه کابینت سنگی طوسی طرح دار

مدل کابینت ایتالیایی سفید ساده و مدرن

رنگ سفید، طوسی و برخی رنگ‌های دیگر نیز، برای هر دو سبک مدرن و کلاسیک مناسب هستند. تصاویر بالا آشپزخانه سفید ایتالیایی را نمایش می‌دهند.

عکس کابینت ایتالیایی طوسی با جزیره سفید

آشپزخانه ایتالیایی طوسی و آبی روشن دارای کابینت کمدی

کابینت ایتالیایی با ترکیب رنگ کرمی و طوسی سفید

کابینت ایتالیایی قهوه‌ای و سفید با چند کابینت دیواری دارای درب شیشه‌ای

کابینت ایتالیایی طوسی با صفحه کابینت سفید و جزیره با کاربرد میز

در بالا هم چند نمونه کابینت طوسی ایتالیایی را به صورت تک رنگ و یا در ترکیب با سایر رنگ‌ها مشاهده می‌کنید.

کابینت اروپایی با رنگ قهوه‌ای کرمی مدرن و هود آویزان نقره‌ای

کابینت لاکچری ایتالیایی سفید مایل به شیری رنگ دارای جزیره

در انتها یادتان باشد انتخاب رنگ کابینت ایتالیایی، بیشتر از هر چیز دیگری به سلیقه شخصی شما بستگی دارد و این شما هستید که باید از رنگ کابینت اروپایی آشپزخانه خودتان لذت ببرید.

دستگیره‌های مناسب برای کابینت‌های اروپایی و ایتالیایی چیست؟

انواع دستگیره‌های کابینت ایتالیایی را می‌توانیم در دو حالت زیر بررسی کنیم:

  1. انواع دستگیره کابینت ایتالیایی براساس شکل ظاهری
  2. انواع دستگیره کابینت ایتالیایی براساس متریال سازنده

در ادامه به بررسی کامل دو حالت بالا می‌پردازیم.

1.   انواع دستگیره کابینت ایتالیایی براساس شکل ظاهری

تمام دستگیره‌های ساده یا طرح داری که برای کابینت ایتالیایی یا اروپایی استفاده می‌شوند، بر اساس شکل ظاهری، انواع مختلفی دارند که برخی از رایج‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • دستیگره‌های خطی (کشیده یا دو پیچ) : این دستگیره‌ها به صورت منحنی یا ساده هستند و با دو پیچ نصب می‌شوند. در زیر، یک نمونه دستگیره خطی کابینت ایتالیایی را می‌بینید.

کابینت ایتالیایی سفید با دستگیره خطی دو پیچ

  • دستگیره‌های دکمه‌ای (تک پیچ) : مانند تصویر زیر، این دستگیره‌ها به صورت دایره، مربع یا با اشکال هندسی دیگر هستند و تنها با یک پیچ نصب می‌شوند.

کابینت ایتالیایی سفید با دستگیره دکمه‌ای یک پیچ

  • دستگیره‌های توکار: این دستگیره‌ها با اشکال مختلفی، داخل درب به حالت یک بخش فرورفته نصب می‌شوند و همسطح با کابینت دیده می‌شوند. نمونه آن را در پایین می‌بینید.

کابینت ایتالیایی آبی با دستگیره توکار نقره‌ای

  • دستگیره شاخه‌ای (دستگیره لبه درب) : این دستگیره‌ها به صورت اچ شکل، ال شکل و جی شکل هستند و روی لبه درب نصب می‌شوند و باز و بسته کردن درب با گرفتن این بخش اضافه انجام می‌شود. این نوع دستگیره‌ها، شباهت زیادی به دستگیره مخفی دارند. نمای این دستگیره‌ها به صورت خطوطی تو خالی در بین کابینت‌ها است که برخلاف دستگیره مخفی، دستیگره‌های لبه درب، قابل دیده شدن هستند.
  • دستگیره‌های مخفی (پروفیلی) : به صورت پروفیل‌های ال شکل و یا یو شکل در پشت درب کابینت یا کشو، روی بدنه کابینت نصب می‌شوند و قابل دیده شدن نیست، درنتیجه برای باز کردن درب، باید بخشی از درب که پروفیل در پشت آن قرارگرفته است را بگیرید.

کابینت اروپایی سفید طوسی با دستگیره مخفی

این دستگیره‌ها به صورت خطوطی توخالی در بین کشوها و کابینت‌ها دیده می‌شوند، طوری که پروفیل دستگیره را نمی‌توانید ببینید و فقط درب کابینت قابل نمایش است.

2.   انواع دستگیره کابینت ایتالیایی براساس متریال سازنده

درضمن دستگیره‌های کابینت ایتالیایی را بر اساس نوع متریال سازنده، می‌توانید در انواع مختلف زیر خریداری کنید:

  • دستگیره کابینت پلاستیکی
  • دستگیره کابینت فلزی
  • دستگیره کابینت شیشه‌ای و یا نگین‌دار
  • دستگیره کابینت سرامیکی

دستگیره کابینت پلاستیکی برای افرادی مناسب است که به دنبال دستگیره ارزان قیمت هستند. همچنین پیشنهاد می‌کنیم افرادی که به زرق و برق اهمیت می‌دهند، به سراغ دستگیره کابینت نگین‌دار بروند.

کابینت ایتالیایی سفید با دستگیره کشیده فلزی

کابینت ایتالیایی سبزآبی روشن با دستگیره شیشه‌ای دکمه‌ای

کابینت ایتالیایی سفید با صفحه کابینت چوبی و دستگیره‌های سفید

در بالا چندین نمونه کابینت ایتالیایی را می‌بینید که دستگیره‌های آن‌ها، با متریال‌های گوناگونی ساخته شده است.

چه صفحه کابینتی برای کابینت ایتالیایی مناسب است؟

معمولا صفحه کابینت ایتالیایی را با توجه به عوامل مختلفی مثل مقاومت در برابر خط و خش، مقاومت در برابر رطوبت، قابلیت ترمیم‌پذیری، قیمت و یا سبک کابینت، انتخاب می‌کنند. از میان صفحه کابینت‌های موجود در بازار، پرطرفدارترین متریال‌های ساخت صفحه کابینت ایتالیایی عبارت‌اند از:

  • صفحه کابینت چوبی
  • صفحه کابینت سنگ مصنوعی و طبیعی
  • انواع صفحه کابینت شرکتی MDF)، PVC و …(

تنوع صفحه کابینت ایتالیایی بسیار بالا است و برای انتخاب آن باید به دو عامل مهم بودجه و سلیقه شخصی خودتان خیلی توجه کنید. اگر می‌خواهید با انواع صفحه کابینت بیشتر آشنا شوید، می‌توانید مطلب مربوطه را در سلام ساختمان مطالعه کنید.

کابینت اروپایی طوسی خیلی روشن و صفحه کابینت سفید، با جزیره دارای صفحه کابینت طوسی تیره

مدل کابینت ایتالیایی سفید مدرن با سنگ کابینت سفید رگه دار

مدل کابینت ایتالیایی سفید با صفحه کابینت سنگی دو پله طوسی

کابینت اروپایی با جزیره طوسی و کابینت کمدی قهوه‌ای سوخته

کابینت ایتالیایی سفید با جزیره دارای شیر آب

در تصاویر بالا نمونه‌های مختلفی از انواع کابینت ایتالیایی با صفحه کابینت‌های گوناگون را می‌توانید ببینید و از آن‌ها الگو برداری کنید.

جمع بندی مقاله

در این مقاله با کابینت ایتالیایی یا همان کابینت اروپایی و ویژگی‌های آن آشنا شدید و تعداد زیادی عکس کابینت ایتالیایی را دیدید. تنوع رنگ بالا و به کارگیری رنگ‌های مکمل، تنوع جنس فراوان، قابلیت اجرا در تمامی سبک‌ها و استفاده بهینه از فصا، از ویژگی‌های مهم کابینت‌های ایتالیایی هستند.

برای ساخت کابینت ایتالیایی از متریال‌هایی مانند چوب طبیعی، ام دی اف، هایگلاس، ممبران و … استفاده می‌کنند. ساختار کلی برخی کابینت‌های ایتالیایی به این صورت است که یک میز بزرگ به عنوان جزیره، در ورودی یا وسط آشپزخانه قرار می‌گیرد. برخی دیگر هم به صورت ساده و بدون جزیره ساخته می‌شوند.

کابینت ایتالیایی به لحاظ سبک طراحی، به دو نوع کلاسیک و مدرن تقسیم می‌شود که نوع کلاسیک آن، جزئیات فراوان همراه با تجملات دارد. اما کابینت ایتالیایی مدرن، کاملا ساده است. رنگ‌های پرطرفدار کابینت ایتالیایی بر اساس نوع کابینت تعیین می‌شوند. به این معنی که رنگ‌های گرم در سبک کلاسیک و رنگ‌های سرد در سبک مدرن طرفدار بیشتری دارند.

برای اطلاع از قیمت کابینت ایتالیایی و همچنین استفاده از مشاوره رایگان کابینت به سلام ساختمان مراجعه کنید.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments