3.9 0

مدل های جذاب و خلاقانه از طراحی آشپزخانه جدید 2021 و 2022

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  18 فروردین 1402
مدل های جذاب و خلاقانه از طراحی آشپزخانه جدید 2019 و 2020

در این مقاله قصد داریم نگاهی به طراحی آشپزخانه جدید 2021 و 2022 بندازیم و ببینیم چه ایده‌ها و نوآوری‌های جدید و خلاقانه‌ای در این سال‌های اخیر در صنعت دکوراسیون داخلی پدیدار شده.

خداحافظی با آشپزخانه اپن

طراحی آشپزخانه جدید 1

همونطور که احتمالا در مجلات، شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات تلویزیونی دیدید، آشپزخانه اپن در طرح‌های دکوراسیون داخلی سال 2021 و 2022 از بین رفته و آشپزخانه‌های یک‌سره با استفاده از جزیره، به یک ایده جدید و خلاقانه تبدیل شده. بنابراین دیگه هیچ حائلی فضای بین آشپزخانه و سایر قسمت‌های خونه رو از هم جدا نمی‌کنه. به این ترتیب تنها تفاوتی که باعث پیدایش یک مرز مشخص بین آشپزخانه و سایر قسمت‌های خونه میشه، تفاوت نوع کفپوش و دیوارهاست.

البته دیزاینرهای داخلی، ایده‌های جالبی رو چاشنی این طرح کردن که فضای آشپزخانه بتونه ضمن یک سره بودن، اون حال و هوای خصوصی و به اصطلاح خودمون، اون پرایویسی لازم رو داشته باشه.

ایده‌های خاص برای زیباتر شدن یک سره بودن آشپزخانه

چند نوع از ایده‌هایی که ضمن یک‌سره بودن آشپزخانه به حفظ حریم خصوصی اون کمک می‌کنه به شرح زیر هستند:

استفاده از یک طاق یا چارچوب

درست مثل عکس زیر، میشه از یک چارچوب ساده، قاب و طاق برای ورودی آشپزخانه استفاده کرد.

طراحی آشپزخانه جدید 2

استفاده از جزیره به جای اپن

یکی از رایج‌ترین ایده‌های مطرح در دیزاین آشپزخانه جدید 2021 و 2022، استفاده از جزیره وسط آشپزخانه و نزدیک به خط مرزی این فضا و سایر قسمت‌های خونه است.

طراحی آشپزخانه جدید 3

اینجور مواقع، کفپوش رو یک‌سره و کلی کار می‌کنن و دیگه فرقی بین کفپوش آشپزخانه و بقیه فضای خونه قائل نمی‌شن. به واسطه همین جزیره‌ها، کلی اکسسوری کاربردی و شیک برای دیزاین فضا استفاده می‌شه که در نمای خونه تاثیر بسیار دلپذیری می‌ذاره.

مثلاً در عکس زیر به لوسترهای کار شده در بالای جزیره دقت کنید.

طراحی آشپزخانه جدید 4

اگر جزیره نبود، امکان استفاده از این لوسترهای سبک مدرن وجود نداشت و اگر هم وجود داشت تاثیر هارمونیکی که الان در چشم مخاطب می‌ذاره رو نداشت.

حالا این جزیره می‌تونه 3 کاربرد مختلف داشته باشه:

  • مثل همون اپن‌های سابق، محلی باشه برای سرو غذا یا قراردادن اجناس تزیینی

طراحی آشپزخانه جدید 5

  • محل قرار گرفتن سینک ظرفشویی باشه

طراحی آشپزخانه جدید 6

  • محل قرار گرفتن اجاق گاز رومیزی باشه

طراحی آشپزخانه جدید 7

آینه‌های دیواری، رمز بزرگ‌تر شدن آشپزخانه

یکی دیگه از اتفاقاتی که در طراحی آشپزخانه مطابق با مدهای دیزاین سال 2022 و 2021، رایج شده، استفاده از آینه‌های دیواری و بزرگ در فضای آشپزخانه است.

طراحی آشپزخانه جدید 8

با نگاه کردن به تصویر بالا، ممکنه با خودتون فکر کنید، چه خونه بزرگ، نورانی و دنجی! اما یک کم دقت کافیه تا متوجه شیم که تمام این تصورات به خاطر وجود یک دیوار تماما آینه‌ای است که موجب شده فضای خونه دو برابر و نورپردازی چشمگیرتر بشه.

کمدهای دیواری به جای کابینت‌های قدیمی

از دل‌انگیزترین ایده‌های مطرح شده در سال 2022 و 2021 برای دیزاین آشپزخانه، جایگزین کردن کمدهای قدی و بزرگ به اندازه کمد دیواری‌های خونه‌های قدیمی به جای کابینت‌های کوچک و ردیف شده در دو طرف آشپزخانه بود.

طراحی آشپزخانه جدید 9

در عکس بالایی می‌بینید که بخشی از فضای آشپزخانه به یک اتاقک کوچک و مناسب برای نگه‌داری و انبار کردن مواد غذایی و قابلمه‌های بزرگی اختصاص پیدا کرده که ممکنه سالی یکبار برای مهمانی‌های شلوغ و یا موارد خاص ازشون استفاده کنیم و نیازی نداریم مدام جلوی چشممون باشه و فضای آشپزخانه رو اشغال کنه.

وجود دو سینک مجزا در آشپزخانه

از اون ایده‌های فوق لاکچری و کاربردی در آشپزخانه‌های جدید 2022 و 2021، وجود دو سینک مجزا و دور از هم، یکی برای شستن میوه‌ها و سبزی‌ها و اون یکی برای شستن ظروف و پخت و پز هستش.

در عکس زیر، یک سینک اون انتها سمت چپ می‌بینید که کوچیکتره و معمولا یک فیلتر آب سره راهش قرار می‌گیره که میوه‌ها و سبزی‌ها رو در معرض شست‌وشو با آب مناسب‌تری قرار بده.

طراحی آشپزخانه جدید 10

اغراق در ابعاد

ایده جالب بعدی استفاده از یک یا دو وسیله بسیار بزرگ در فضای آشپزخانه هست. البته این موضوع به متراژ آشپزخانه شما هم بستگی داره ولی در کل این کار یک عظمت و ابهت چشمگیری به فضای کلی خونتون می‌ده. به سایز لوستر و البته بارز‌تر از اون، هود استفاده شده در آشپزخانه عکس زیر توجه کنید.

طراحی آشپزخانه جدید 11

اجاق گازهای قدیمی انگلیسی

اجاق گازهایی که در فیلم‌های انگلیسی قدیمی در خانه‌های سلطنتی می‌دیدیم حالا در آشپزخانه‌های 2022 و 2021 دوباره متولد شدن.

طراحی آشپزخانه جدید 12

طراحی آشپزخانه جدید 13

صفحه کابینت‌های رفلکس‌دار

انعکاس تمام فضا روی صفحه کابینت به خصوص اگه برای جزیره استفاده شده باشه، یک عمق مطلوب و خیالی به فضای آشپزخانه می‌ده و اینم یکی دیگه از ایده‌های رایج طراحی آشپزخانه سال 2022 و 2021 هستش.

 

اجاق گازها جای خود را عوض کردند!طراحی آشپزخانه جدید 14

در آخر باید گفت که اجاق گازها محل همیشگیشون یعنی چسبیدن به یکی از دیوارهای آشپزخانه رو عوض کرده و به وسط یا دیوار ورودی آشپزخانه نقل مکان کردن. درست مثل عکس زیر.

طراحی آشپزخانه جدید 15

جمع بندی و نتیجه گیری

امیدواریم که از نوآوری‌های جدید طراحی آشپزخانه 2021 و بهینه سازی شدنشون در طراحی آشپزخانه 2022، خوشتون اومده باشه و تونسته باشید ازشون برای زیباتر شدن خونتون ایده بگیرید.

 

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments