4.5 0

آموزش زیرسازی، نصب و بازکردن سقف کناف یکپارچه در 13 مرحله!

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  15 اسفند 1401
آموزش زیرسازی، نصب و بازکردن سقف کناف یکپارچه در 13 مرحله!

سقف کاذب کناف، در دو نوع تایلی و یکپارچه وجود داره. سقف های کناف یکپارچه که موضوع اصلی این مقاله اند، همان سقف های کناف کار شده در خانه های شما هستن. تایلی ها هم، همان سقف هایی هستن که در سالن های سینما، تالارها و … وجود دارن. در این مقاله میخوایم 3 تا موضوع مهم درمورد سقف های کناف یکپارچه رو برای شما به طور کامل توضیح بدیم تا با آگاهی کامل به سراغ خرید سقف کناف برین. این 3 تا موضوع عبارتند از:

  1. روش زیرسازی
  2. روش اجرا و
  3. روش باز کردن انواع سقف کناف یکپارچه.

و حالا سلام ساختمان اینجاست تا اطلاعات تخصصی خودش رو در زمینه­ ی موضوعات بالا، در اختیار شما بذاره. البته قیمت سقف کاذب کناف هم موضوع خیلی مهمیه که در مطلب مربوط به خودش مفصل در موردش صحبت کردیم.

چند مدل سقف کناف داریم؟

سقف کناف در بازار دارای دو مدل تایلی و یکپارچه هست:

سقف کناف یکپارچه: سقف کناف یکپارچه نوعی سقف ثابت هست که در آن قطعات سازنده­ ی سقف، قادر به جابجایی نیستن، ابعادی بزرگ دارن و به صورت یکپارچه ساخته میشن. زیبایی این مدل سقف ها بسیار زیاد هست. سقف های کناف یکپارچه دارای 2 سیستم اجرایی متفاوت به نام تیپ A (اجرای دو طرفه) و تیپ B (اجرای یک طرفه) هستن، که در ادامه به طور کامل، این 2 روش اجرایی رو برای شما توضیح میدیم.

سقف کناف تایلی: اما سقف کناف تایلی از یک سری صفحات کوچکتر و جدا از هم ساخته میشه که متحرک هستن و می­تونیم هر زمانی که خواستیم اون ها رو از داخل زیرسازی در بیاریم و به پشت سقف دسترسی پیدا کنیم. این سقف ها اغلب ظاهری ساده دارن. جزییات مربوط به سقف کناف تایلی رو می­تونین در مقاله ­ی زیر مطالعه کنین:

 

روش اجرا و نصب سقف کناف تایلی

مقایسه سقف کناف تایل و یکپارچه

میخواین با زیرسازی، اجرا و قسمت های مختلف سقف کناف زیر آشنا بشین؟

در این قسمت به عنوان یک مقدمه، خلاصه ای از روند اجرای نوعی سقف کناف یکپارچه رو، به صورت تصویری و در 3 مرحله برای شما به نمایش گذاشتیم. در قسمت های بعدی متوجه میشین که این سقف، نوعی سقف کناف یکپارچه ­ی دکوراتیو هست. اگه میخواین مراحل زیرسازی و اجرای این سقف رو به طور کامل بدونین و با اجزای سازنده­ ی بخش های مختلف اون آشنا بشین، حتما 2 تیتر بعدی رو مطالعه بفرمایید.

مراحل اجرای سقف کناف سلام ساختمان

ساختار سقف های کاذب کناف شامل چه قسمت های مهمی هست؟

ساختار سقف های کناف یکپارچه شامل 2 بخش مهم هست که هر دو در قسمتِ زیرینِ سقف اصلی (سازه ای) ساختمان قرار می گیرن. ابتدا فقط این بخش ها و قطعات اون ها رو نام می­بریم و در تیتر بعدی کارایی هر کدوم رو به طور جداگانه میگیم:

1-  زیرسازی یا همان شاسی کشی:

زیرسازی در سقف های کاذب به صورت شبکه ای از اتصالات فلزی و گالوانیزه هست. مهم ترین قطعات در ساختار زیرسازی سقف های کاذب کناف، سازه های اتصال مثل F47، رول بولت ها یا همان فشنگ های اتصال، انواع آویزها، کلیپس ها و سایر پیچ و مهره ها هستن.

زیرسازی سقف کاذب

2-  لایه­ ی پوشاننده ی زیرسازی (نمای سقف):

بخشی از لایه زیرسازی که رو به سمت زمین هست، با نوعی لایه‌­ی روکش پوشانده میشه. مهم ترین مصالح سازنده این لایه­‌ی روکش، صفحات یکپارچه ی گچ برگ (کناف)، بتونه های درزگیر، بتونه های ماستیک، رنگ های پوشاننده، پیچ های اتصال و توری های تیپ هستن.

کناف و آویز کناف و بتونه کاری کناف

امروزه تولیدکنندگان داخلی قادر به تولید اکثر قطعات سقف های کناف شدن. اما هنوز هم نتونستن قطعه ای به نام فشنگ اتصال یا دستگاه شاتگان اتصال سقفی (همان دستگاه هیلتی) رو برای این سقف ها تولید کنن. تصویر زیر یک نمونه دستگاه هیلتی رو به همراه فشنگ های اون (پیچ های چاشنی دار) نشان میده که در قسمت های بعدی، این موارد رو بیشتر توضیح می­دیم.

میخ کوب کناف

2 روش اجرای سقف های کاذب کناف به صورت مرحله به مرحله چیست؟

2 روش کلی برای انجام زیر سازی و سپس اجرای سقف های کناف گسترده وجود داره:

الف) اجرای دو طرفه یا تیپ A

ب) اجرای یک طرفه یا تیپ B

مقایسه سقف کناف تیپ آ و ب

هر کدام از این روش ها بر اساس کارایی، ابعاد و دیگر ویژگی های سقف کناف، در موقعیت خاصی به کار برده میشن. در ادامه، این دو روش رو به طور کامل برای شما توضیح میدیم:

الف) مراحل زیرسازی و نصب سقف کاذب کناف گسترده تیپ A (دوطرفه یا D112a)

اجرای سقف های کناف یکپارچه ی تیپ A، شامل 13 مرحله ی زیر هست:

1-  ترازبندی:

برای انجام زیرسازی به این روش، ابتدا به وسیله­‌ی ترازهای لیزری و یا نخ های رنگی مخصوص، سقف رو ترازبندی می کنیم. به این صورت که علامت تراز یا همان فاصله ارتفاعی سقف کاذب از سقف سازه ای رو به صورت نشانه های رنگی، روی چهار دیوارِ محیط مشخص می کنیم.

آموزش زیرسازی، نصب و بازکردن سقف کناف یکپارچه در 13 مرحله!

2-  نصب نبشی های L25:

سپس در چهار طرفی که کد ارتفاعی رو علامت گذاری کردیم، نبشی های L25 رو به کمک پیچ، به دیوار متصل می کنیم.

سقف کناف یکپارچه

3-  تعیین محل آویزها:

حالا محل آویز ها رو برحسب فواصل استاندارد بین اون ها و بر اساس جدول بارگذاری سقف تعیین می کنیم. آویز ها قطعاتی هستن که سقف سازه ای رو به سقف کاذب متصل می کنن. بعضی از کناف کار ها برای راحتی کار و یا کم کردن هزینه این فاصله ها رو به دلخواه بیشتر در نظر می گیرن و در نتیجه سقف کاذب دچار ترک میشه.

تعیین محل آویز ها

4-  انتخاب نوع آویزها:

از اونجایی که آویزهای سقف کاذب شکل ها و مدل های متنوعی دارن، در این مرحله می­تونیم به دلخواه و براساس مقاومت سقف، نوع آویزهای مورد نظرمون رو انتخاب کنیم.

انواع اویز سقف کاذب کناف

اگه فاصله ی سقف اصلی تا سقف کاذب کم بود، می­تونین از براکت هایی مانند تصویر زیر، به عنوان آویز، به طور مستقیم برای اتصال سقف اصلی به سقف کاذب استفاده کنین.

کناف با براکت کوتاه

5-  نصب آویزها به سقف اصلی با فشنگ اتصال:

سپس باید این آویز ها رو در محل های مشخص شده نصب کنیم. اتصال آویزها به سقف، توسط فشنگ های اتصال یا همان رول بولت ها انجام میشه که به وسیله دستگاه هیلتی یا همان شاتگان اتصال سقفی شلیک میشن.

نصب آویزهای کناف

هیلتی و  فشنگ چی هستن؟

هیلتی دستگاهی هست که فشنگ ها رو با سرعت خیلی زیاد شلیک می کنه. فشنگ ها هم، همان انواع پیچ های اتصال هستن. شتاب و سرعتی که توسط دستگاه هیلتی به فشنگ داده میشه، به وسیله ی باروت موجود در چاشنی دستگاه هیلتی اتفاق میفته. چاشنی ها به صورت خشاب، داخل دستگاه هیلتی قرار می­گیرن.

سرعت شلیک فشنگ های دستگاه هیلتی و میزان قدرت اون ها به قدری زیاد هست که میتونه حتی تا حدود 3 سانتی متر از داخل بتن و فلزهای سازنده ی سقف عبور کنه.

تفنگ هیلتی سقف کاذب و رول بولت ها

6-  نصب F47 های باربر:

در این مرحله به سراغ نصب سازه های F47 میریم. این سازه ها قطعاتی به شکل زیر هستن که در سقف های تیپ A در هر دو جهت طولی و عرضی داخل دهانه‌­ی سقف قرار می گیرن. همیشه ابتدا F47 هایی نصب میشن که خاصیت باربری (تحمل وزن) رو برای سقف کاذب دارن. این قطعات باربر، به صورت موازی با هم و با رعایت فواصل استاندار نصب میشن. (در سقف ها دکوراتیو به صورت غیر موازی هم نصب میشن)

روش اجرای زیر سازی سقف کناف

سازه های بلندِ F47، در دو سمتِ لبه های خود، روی نبشی های L25 دیوار های محل، مهار میشن. سپس آویز های سقف به واسطه­ی یک سری قطعات مخصوص، مثل کلیپس های خم نشده که لبه هایی چَنگَک مانند دارن و در عکس زیر می­بینین، داخل F47 ها مهار میشن و باعث تحمل وزن سازه­‌ی زیرین میشن. البته در تصویر قبل این اتصال به وسیله ی قطعه ی آویز دیگه ای نجام شده بود.

زیرسازی سقف کاذب کناف (4)

7-  نصب F47 های پانل خور:

حالا F47 های پانل خور رو در زیر F47 های باربر نصب می کنیم. روش قرار گیری F47 های جدید به این صورت هست که در جهت عمود بر F47 های قبلی، قطعات جدید رو به حالت موازی با هم و با رعایت فواصل استاندارد از یکدیگر، در زیر قطعات قبلی نصب می کنیم. (در سقف های دکوراتیو این قطعات به صورت غیر موازی هم نصب میشن) قبول دارم جمله­ی آخر یک کمی پیچیده شد!

سازه های زیرسازی کناف

اتصال F47 های باربر بالایی به F47 های پانل خور پایینی به وسیله­ی کلیپس های اتصالِ خم شده، انجام میشه که در تصویر زیر این کلیپس رو در محل اتصال دو قطعه می­بینیم. سیستم شبکه‌­ی شطرنجی سقف های کنافِ تیپ A خیلی عالی هست و مقاومت بی نظیری داره.

کلیپس خم شده در زیرسازی سقف کناف

نکته:

فاصله ی استاندارد بین F47 ها چه پانل خور و چه باربر 60 سانتی متر هست. گاهی بعضی کناف کارها برای کم شدن هزینه ها این فاصله رو زیاد تر در نظر می گیرن که این کار باعث کم شدن عمر سقف کاذب و ترک برداشتن سریع تر اون میشه. تصویر زیر هم، یک نمونه زیرسازی تیپ A رو نشان میده.

نحوه ی اجرای سقف کاذب کناف (1)

8-  نصب پانل های کناف:

در مرحله ی بعدی پانل های گچی پیش ساخته یا همان قطعات کناف رو در سمت زیرین سقف، به F47 های پانل خور متصل می کنیم. این کار اغلب به وسیله ی دستگاه های هیلتی انجام میشه.

طریقه ی زیرسازی سقف کناف

پیچ های به کار رفته برای نصب کناف ها در این مرحله، پیچ های کونیک نام دارند. این مدل پیچ ها دارای انتهای تختی هستن که باعث میشه کاملا در داخل گچ برگ ها فرو برن، با گچبرگ هم سطح بشن و ظاهر زیبای سقف رو از بین نبرن.

نحوه ی اجرای سقف کاذب

نکاتی در مورد قطعات یکپارچه­ ی کناف

همونطور که در شکل زیر می بینین، قطعات کناف یا همان گچ برگ، در یک سمت از لبه­ ی خود دارای فرو رفتگی با شیب ملایمی هستن و در این سمت ضخامت کمتری دارن. کناف کارها وقتی میخوان دو تا صفحه ی کناف رو در کنار هم نصب کنن، این اضلاع کم ضخامت رو در کنار هم قرار میدن. حتی گاهی افراد حرفه ای تر، این فرو رفتگی رو به وسیله ی تیغ های مخصوص، در سمت دیگه ی صفحه ی کناف هم ایجاد می کنن.

کناف یا گچبرگ سقف کناف1

علت ضخامت کم در لبه های کناف چی هست؟

اگه این کاهش ضخامت در لبه ها وجود نداشته باشه، نمی­تونیم روی لبه ها رو با بتونه های مخصوص پر کنیم، چون اگه این کار رو بکنیم ارتفاع لبه های دو طرف کناف متفاوت میشه. در نتیجه به خاطر درزی که بین دو لبه وجود داره، سقف ما بعد از مدت کوتاهی دچار ترک در محل های اتصال میشه. این ترک ها ناشی از فشاری هستن که بین دو قطعه ی کناف ایجاد میشه. خود این فشار هم به خاطر لرزش های مختلف ساختمان مثل لرزش ناشی از حرکت ماشین ها و یا ضربات مختلفی که به اسکلت ساختمان وارد میشن به وجود میاد.

9-  دکوراتیو کردن سقف کناف در صورت تمایل:

اگه میخواین سقف کناف دکوراتیو داشته باشین، در این مرحله باید علاوه بر کناف هایی که اون ها رو به صورت یک سطح صاف نصب کردین، یک سری کناف های دیگه رو هم به حالت طرح دکوراتیو مورد نظر نصب کنین و به سقف بُعد بدین و اون رو برجسته کنین.

نحوه ی اجرای سقف کاذب کناف (2)

نصب این کناف های اضافه علاوه بر این که به قطعات F47 و L25 بیشتری نیاز داره، هزینه های بیشتری رو هم به همراه داره. البته ناگفته نماند که زیبایی سقف های دکوراتیو بر کسی پوشیده نیست.

زیرسازی سقف کاذب کناف (1)

زیرسازی سقف کاذب کناف (2)

10-  ایجاد فضای خالی مناسب برای نورپردازی های سقف کناف:

حالا نوبت میرسه به نورپردازی سقف کناف. در این مرحله محل نصب لامپ ها و نور مخفی سقف کناف رو، به کمک ریسمان های رنگی، مرکز یابی و مشخص می کنیم. سپس با ابزارهای مخصوصی مثل گردبر ها، محل نصب لامپ ها رو برش می­زنیم و خالی می کنیم. حالا سیم ها و ابزارهای مخصوص نورپردازی رو از داخل سوراخ های سقف عبور میدیم تا بعد از تمام شدن همه ی کارهای سقف، لامپ رو در محل های خالی شده نصب کنیم. یادتون نره که نصب لامپ ها بعد از رنگ آمیزی سقف انجام میشه.

سقف کناف ساختمان

11- درزگیری بین کناف ها:

بعد از اتصال کناف ها، برای جلوگیری از ایجاد ترک در محل درزِ بینِ لبه ها که در مراحل قبلی گفتیم، روی درز ها رو با بتونه پر می کنن. سپس با یک نوع توری مخصوص به نام توری تیپ  (یا طیف) که نوعی نوار درزگیر با عرض 5 سانتی متر هست، محل خط درزها رو از روی بتونه ها پوشش میدن.

نحوه ی اجرای سقف کاذب کناف (1)

سپس دوباره روی مسیر توری رو بتونه میزنن. با این کار احتمال ترک خوردگی کناف در محل درز های اتصال رو به حداقل ممکن می رسونن.

روش نصب سقف کناف (2)

12-  رنگ آمیزی کناف های سقف:

حالا کناف هایی که نصب کردیم رو رنگ آمیزی می کنیم. بد نیست که رنگ کناف ها با نورپردازی های سقف تناسب داشته باشه تا اون هارو زیباتر کنه.

سقف کناف رنگی

13- نصب لامپ های سقف کناف:

در آخرین مرحله هم، لامپ های سقف کناف رو در محل هایی که قبلا برش زدیم و خالی کرده بودیم نصب می کنیم و بعد هم سقف کناف ما کاملا آماده هست.

آموزش زیرسازی، نصب و بازکردن سقف کناف یکپارچه در 13 مرحله!

ب) مراحل زیرسازی و نصب سقف کاذب کناف گسترده تیپ B (یک طرفه یا D112b)

مراحل زیرسازی و نصب سقف های کناف یکپارچه­ی تیپ B هم تقریبا مانند تیپ A هست. تنها یک تفاوت کوچک در زیرسازی این دو مدل کناف یکپارچه با هم دیگه وجود داره. این اختلاف رو به شما میگیم:

در زیر سازی سقف های کناف تیپ B تنها در یک تراز، پانل های F47 رو نصب می کنیم. یعنی ساختار F47 های سقف حالت شطرنجی ندارن و فقط در یک ردیف و به صورت موازی با هم نصب میشن. (البته در سقف های دکوراتیو میتونن به حالت موازی نباشن.) پانل های F47 در این حالت هم وظیفه ی باربری (تحمل وزن) سقف کاذب رو بر عهده دارن و هم اینکه قابلیت پانل خوری دارن.، یعنی کناف های سقف به اون ها پیچ میشن. به عبارتی می­تونیم بگیم مرحله­ی (7) در سقف کاذب تیپ A، برای اجرای سقف کاذب تیپ B وجود نداره.

روش نصب سقف کناف (1)

بعد از اینکه با زیر سازی و اجرای سقف کاذب به طور کامل آشنا شدین، حالا یه عده می­پرسن اگه خواستیم سقف کنافی که نصب شده رو باز کنیم چه راه حلی وجود داره؟ اصلا سقف کناف یکپارچه قابل باز شدن هست؟ پاسخ به سوال این افراد رو در قسمت بعدی می­تونین ببینین.

آموزش باز کردن سقف کاذب کناف یکپارچه

اکثر سقف های کاذب قابل باز کردن هستن و میشه نهایتا با یک مقدار پِرتی و ضرر، دوباره از اون ها در محل دیگه ای استفاده کرد. اما سقف های کاذب کناف یکپارچه به خاطر نوع اتصالات محکمی که زیرسازی و نصب اونها با دیوار و سقف اصلی ساختمان داره، غیر قابل استفاده ی مجدد در جای دیگه ای هستن. تازه باز کردن اون ها کلی هم خرابی برای ساختمان شما به بار میاره و شما مجبورین که کل سقف رو دوباره ترمیم کنین و در صورت نیاز از سقف کاذب جدیدی استفاده کنین.

باز کردن سقف کاذب کناف

تا اینجای مقاله اطلاعات شما در مورد نحوه­‌ی زیرسازی، اجرا و بازکردن انواع سقف کناف یکپارچه، خیلی بیشتر از قبل شده. حالا وقت این رسیده تا با ایراداتی که در اثر مهارت پایین کناف کار در این سقف ها به وجود میاد هم، آشنا بشین. در قسمت بعدی این ایرادات رو به شما معرفی می کنیم.

عدم مهارت کناف کار در حین ساخت، چه اثرات مخربی بر سقف کناف داره؟

ایرادهایی که در زیر آوردیم در اثر مهارت پایین و یا اصولی کار نکردنِ کناف کار به جهت کم کردن هزینه ها و یا افزایش سود به وجود میان. کناف کار میتونه با کاهش کیفیت مصالح مصرفی، عدم رعایت فواصل استانداردِ بین سازه ها و همچنین کاهش تعداد برخی اتصالات مهم مثل آویزها یا F47 ها، باعث ایجاد مشکلاتِ زیر، در سقف شما بشه. از طرف دیگر، آگاهی از روش‌های نگهداری سقف کاذب هم می‌تونه در افزایش طول عمر این سقف‌ها بسیار تأثیرگذار یاشه.

  • ایجاد ترک خوردگی در سقف

ترک سقف کناف

  • نم زدگی و در نتیجه تغییر رنگ و زرد شدن سقف

نم و زردی سقف کاذب کناف

  • شکم دهی کناف های سقف
  • مقاومت پایین در مقابل لرزش های ساختمان
  • استحکام پایین سقف
  • مقاومت پایین سقف در برابر ضربه

نگران نباشین! راه حلی رو در ادامه به شما میگیم که بتونین از ایجاد چنین مشکلاتی جلوگیری کنین. لطفا قسمت بعدی رو مطالعه کنین.

راه حل جلوگیری از ایجاد مشکلات بالا در سقف کناف چیست؟

وقوع مشکلاتی که در قسمت قبلی گفتیم، هزینه­­ های خیلی زیادی رو برای شما ایجاد می کنه و تمام زیبایی سقف کناف شما رو از بین میبره. راه حل کلیدی برای حل این مشکلات چی هست؟

انتخاب کناف کار حرفه ای که ویژگی های زیر رو داشته باشه، یکی از بهترین راه حل هایی هست که از این مشکلات جلوگیری می کنه، این ویژگی ها عبارت اند از:

  • مهارت کاری بالایی داشتن
  • مورد اعتماد بودن
  • خوش قول بودن
  • تمیز کار بودن
  • اهل رعایت اصول کاری بودن
  • منصف بودن
  • و . . .

لابد حالا می­پرسین از کجا میشه مجری حرفه ای با ویژگی های بالارو پیدا کرد؟ پیشنهاد ما به شما، ورود به لینک زیر و درخواست متخصص سقف کاذب و کناف کار حرفه ای در شهر خودتون هست. معرفی متخص به شما به صورت کاملا رایگان انجام میشه. همچنین شما امکان مقایسه امتیاز مشتریان قبلی کناف کاران را دارید و میتوانید بهترین کناف کار را انتخاب کنید.

درخواست مجری سقف کاذب

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments