4.2 0

انواع مدل های سقف کاذب گچی

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  17 فروردین 1402
انواع مدل های سقف کاذب گچی

سقف کاذب گچی یکی از انواع سقف کاذب هست که به عنوان نمای ظاهری سقف‌ها به چشم میاد و میشه گفت پرکاربردترین نوع سقف کاذب است. این سقف کاذب هم به شکل پانل و هم تایل تهیه میشه و انواع مختلفی داره. شما می‌تونید با توجه به سلیقتون هر کدوم از این صفحات گچی رو انتخاب کنید و از اون‌ها برای زیباسازی خونه‌ها استفاده کنید. سقف های کاذب گچی انواع مختلفی دارن که تو این مقاله بهشون می پردازیم.

مدل های تایل گچی 60 در 60

تایل گچی 60 در 60 یکی از مدل های سقف گچی کاذبه که بیشترین کاربرد رو در مکان های اداری و تجاری داره. قیمتش نسبت به سایر صفحات گچی خیلی پایین تره و محبوبیت بسیار زیادی داره. توی عکسای زیر می تونید انواع سقف گچی ۶۰ در ۶۰ رو ببینید که شامل گچی ساده، گچی آکوستیک و گچی روکش دار میشه.

سقف کاذب گچی 1

سقف کاذب گچی 2 سقف کاذب گچی 3 سقف کاذب گچی 4

یکی از معایب این مدل از سقف، آسیب پذیری در برابر آب و رطوبته. با این حال انواع ضد رطوبت و ضد حریق ِ سقف گچی هم وجود داره. علاوه بر این،نوع دیگه از سقف گچی وجود داره بنام سقف کاذب آکوستیک که به خاطر حفره هایی که داخلش داره می تونه حجم بالایی از صدا را در خودش جذب کنه و مانع از پخش و انتشار صدا بشه. بنابرین از این مدل سقف در مکان‌هایی که سر و صدا و انعکاس صدا در اون‌ها بسیار زیاده استفاده میشه؛ مثل سالن سینما یا کنفرانس.

سقف کاذب گچی 5

سقف کاذب گچی 6 سقف کاذب گچی 7

مدل های پنل گچی

سقف کاذب گچی از نوع پنل، امکان شکل گرفتن و تبدیل شدن به انواع طرح‌ها و شکل های مختلف رو داره. بنابراین شما می تونید با توجه به سلیقه خودتون از این مدل ورق های کناف برای سقف استفاده کنید. حتی می تونید از چراغ های ال‌ای‌دی، گچبُری های سقف سنتی یا دفترهای مدرن بهره بگیرید.

سقف کاذب گچی 8

سقف کاذب گچی 9

سقف کاذب گچی 10

سقف کناف گچی امکان استفاده در انواع دکوراسیون داخلی مثل خونه های مسکونی، اداری و تجاری رو داره و ظاهری زیبا و قابل استفاده برای انواع دکوراسیون داخلی رو داراست. کناف های مختلفی مثل ساده، ضد حریق و ضد آب داریم که هر کدام از نظر قیمت با همدیگه متفاوتن. نصب این مدل از سقف بسیار آسونه، قیمت آن ها هم مناسبه و یک گزینه عالی و مناسب برای سقف خونه‌ها به شمار میره.

سقف کاذب گچی 12

سقف کاذب گچی 13

اگر شما هم به دنبال ایجاد تغییرات در دکوراسیون خونتون هستید، یا تمایل دارید که به بالای سقف کاذب برای سیم کشی‌ها دسترسی داشته باشید، یا دوست دارید که نورپردازی در سقف خونتون داشته باشید، می‌تونید از سقف کاذب گچی استفاده کنید.

سقف کاذب کناف

کناف در حقیقت نام برند خیلی معروفی هست که سقف کاذب از نوع گچی تولید میکنه، به همین دلیل بعضی از افراد سقف کاذب گچی رو بنام کناف میشناسن. مثل اینکه به مایع ظرفشویی میگیم ریکا؛ در حالیکه ریکا فقط نام کارخانه‌ای است که مایع ظرفشویی تولید میکرده. اطلاعات بیشتر در مورد این نوع سقف رو میتونید در مقاله معایب سقف کاذب کناف ببینید.

مزایای استفاده از سقف کاذب گچی

سقف کاذب گچی که به کناف هم معروفه، بسیار سبکه و قابلیت نصب آسونی هم داره. قیمت این سقف گچی بسیار اقتصادی و به صرفه است و با توجه به جنس و طرحش، قیمت های مختلفی در بازار داره. این سقف‌ها به شکل تایل‌ها ۶۰ در ۶۰ یا پانل به فروش می رسن.

سقف کاذب گچی 14

سقف کاذب قابلیت جابجایی داره و شما می تونید هر زمان که مایل باشید این رشته سقف‌ها رو جابجا کنید و به محل جدید منتقل کنید. اینجوری ضرر مالی کمتری به شما وارد میشه. اگر لازم باشه تا به تاسیسات و لوله های کار شده روی ساختمان دسترسی پیدا کنید، می‌تونید از سقف کاذب استفاده کنید و بعد از برداشتن پانل های سقف کاذب، به این بخش‌ها و سیم کشی و لوله کشی‌ها دسترسی پیدا کرده و تعمیرات و تغییرات خود را اعمال کنید. از این منظر سقف های کاذب گچی بسیار قابل استفاده هستند. اما از سوی دیگه سقف کاذب معایبی هم داره. مثلاً یکی از معایب این مدل از سقف ها، کوتاه شدن سقف هست که فضا رو هم کاهش می‌ده. اما در صورتی که طراحی و فرم قرار گیری سقف کاذب به درستی صورت بگیره، این مشکل زیاد به چشم مخاطب نمیاد. همونطور که تو عکس زیر می‌بینید، طراحی سقف کاذب درست انجام شده و کاهش فضا محسوس نیست.

سقف کاذب گچی 15

سقف‌های کاذب نیاز به مراقبت دارن و عمر اون‌ها بین ۷ تا ۹ ساله. برخی از انواع این سقف‌ها، به خوبی فضا را در برابر صداهای مزاحم ایزوله کرده و از اتلاف هوای سرد و گرم در تابستان و زمستان جلوگیری می کنند. بنابراین برای صرفه‌جویی در انرژی هم گزینه مناسبی به شمار میرن. برای دکوراسیون، نورپردازی و ساخت محیط دلنشین و آرام بخش و شیک، می تونید از سقف های کاذب گچی و دیوارهای کناف استفاده کنید.

 

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments