4.4 0

معرفی کامل انواع سقف کاذب پی وی سی طرحدار

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  19 اسفند 1401
معرفی کامل انواع سقف کاذب پی وی سی طرحدار

سقف کاذب پی وی سی طرح دار از جمله سازه‌هایی محسوب می‌شه که خیلی سریع در بازار ساختمان جا افتاد. این سقف بخاطر زیبایی، کیفیت، سبکی و قیمت مناسبی که داره، نظر بسیاری از مهندسان ساختمان رو جلب کرده. به همین خاطر هم قصد داریم برای آشنایی بیشتر شما با این نوع سقف، در ادامه تصاویر سقف کاذب پی وی سی طرح دار رو به همراه توضیحاتی با شما به اشتراک بگذاریم.

معرفی دو نوع سقف پی وی سی از نظر شکل ظاهری:

در ابتدا دو نوع سقف تایل شکل و نواری رو به شما معرفی می کنیم که همه ی سقف های پی وی سی یکی از این دو نوع اند:

1- سقف کاذب پی وی سی ساده (نواری)

بیایید به عنوان نخستین تصویر، از سقف کاذب پی وی سی ساده شروع کنیم. قطعاً به دفعات این نوع سقف کاذب سبک و شیک رو در فضاهای مختلف دیدید. این سقف حتی در کنار سادگی هم می‌تونه فضا رو با رنگ روشن دلبازتر و پر نورتر کنه.

سقف کاذب پی وی سی طرح دار (2)

2- سقف کاذب پی وی سی تایل شکل

سقف کاذب پی وی سی تایل شکل (تایل ها صفحات سازنده سقف هستند که درکنار یکدیگر قرار می گیرند) در تصویر زیر مشاهده میشه. در این سقف تایل ها به صورت مربع‌های هم اندازه تولید می‌شن و به کمک سازه‌های آلومینیومی سبک کنار همدیگه قرار می‌گیرن. این سقف برای فضاهای رسمی مانند سالن همایش، سینما، مطب، دفتر تجاری و… بسیار مناسب هست.

سقف کاذب پی وی سی طرح دار (3)

معرفی ایده هایی برای طراحی سقف کاذب پی وی سی طرح دار

در ادامه با ارائه تصاویری انواع کاربری، مدل ها و روش های اجرای سقف کاذب پی وی سی طرح دار رو به شما معرفی می کنیم:

1- سقف کاذب پی وی سی طرح دار در زیر تیرهای چوبی

یک مدل سقف کاذب PVC طرح دار می‌تونه مانند شکل زیر، به عنوان فضای زیرینِ تیرهای چوبی قرار بگیره. در نتیجه به عنوان طرحِ زمینه می‌تونه با تیرهایی که روی اون قرار می‌گیرن مکمل باشه تا زیبایی فضا رو دو چندان کنه.

سقف کاذب پی وی سی طرح چوب (1)

2- سقف کاذب پی وی سی طرح دار به عنوان حاشیه طرح چوب

سقف پی وی سی طرح دار همچنین می‌تونه مثل تصویر زیر نقش حاشیه چوبی دور سقف رو ایفا کنه. در تصویر زیر، فضای اصلی سقف هم پی وی سی کار شده اما دور تا دور با سقف کاذب پی وی سی طرح چوب، طراحی و اجرا شده.

سقف کاذب پی وی سی طرح دار (5)

3- سقف کاذب پی وی سی طرح دار پتینه مانند

سقف کاذب پی وی سی می‌تونه طرح‌های پتینه مانند هم داشته باشه. این سقف ها برای فضاهای کلاسیک و یا آشپزخانه‌هایی به سبک قدیمی طراحی می‌شن و میتونن مانند تصویر زیر، بسیار زیبا اجرا بشن.

تصاویر سقف کاذب پی وی سی طرح دار (1)

4- ترکیب سقف کاذب پی وی سی طرح دار با عرض های متفاوت

از اونجایی که سقف کاذب پی وی سی در عرض‌های مختلف در بازار وجود داره، گاهی میشه مانند تصویر زیر از چند نوع اون با طرح یکسان و عرض‌های مختلف استفاده کرد و زیبایی خیره کننده‌ای رو ایجاد کرد.

تصاویر سقف کاذب پی وی سی طرح دار (2)

5- سقف کاذب پی وی سی طرح چوب

سقف کاذب پی وی سی طرح چوب در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی وجود داره. این نوع پی وی سی که می‌تونه به جای چوب روی سقف کار بشه، هم در کاهش هزینه و هم در کاهش هدر رفت انرژی به شما کمک میکنه. مثل تصویر زیر که خیلی ها ممکن هست باور نکنند که سقف اون، چوب نیست و پی وی سی طرح‌دار هست.

سقف کاذب پی وی سی طرح چوب (2)

6- سقف کاذب پی وی سی طرحدار شطرنجی

سقف کاذب پی وی سی شطرنجی در تصویر زیر، نوعی سقف سه بعدی محسوب میشه. این سقف میتونه به صورت برجسته در بخشی از سقف اتاق هم، به صورت ترکیبی با سقف اصلی کار بشه. چنین کارهایی با تنوع زیاد طرح و رنگ در بازار موجود هستند.

سقف کاذب پی وی سی طرح دار (9)

7- سقف کاذب پی وی سی طرحدار افقی

در تصویر زیر می‌بینید که سقف کاذب پی وی سی ساده به صورت افقی، در ترکیب با تیرهای چوبی که به صورت عمودی روی اون قرار دارن طراحی شده. این ترکیب در عین سادگی، یک سقف بسیا زیبا رو برای فضا ایجاد کرده. همچنین سادگی این سقف به لطافت محیط هم بسیار کمک کرده.

سقف کاذب پی وی سی طرح دار (1)

8- سقف کاذب پی وی سی طرح دار برجسته

در تصویر زیر نوعی دیگه از سقف کاذب پی وی سی طرح دار رو مشاهده می‌کنید. این مدل هم نقش برجسته داره و هم رنگ مسی اون باعث ایجاد شکلِ پتینه فرم در سقف شده. همچنین باعث شده سقف در هماهنگی کامل با لوسترها و فضا قرار بگیره.

مدل سقف کاذب pvc طرح دار (1)

9- ترکیب دو نوع سقف کاذب پی وی سی طرح دار

یکی دیگه از ایده‌ها برای طراحی و کار در این سقف، استفاده از دو طرح مختلف و ایجاد دو سطح جداگانه است. در تصویر زیر یک نمونه زیبا و موفق از همین فرم رو می‌بینید که هر دو از طرح‌های زیبایی انتخاب شدند و ترکیب اون‌ها نیز زیبا جلوه می‌کنه.

مدل سقف کاذب pvc طرح دار (2)

10- پی وی سی طرح دار در عمق یک طرح مشبک

گاهی تایل‌های پی وی سی می‌تونن در عمق یک طرح مشبک کار بشن. دراین حالت به جای اینکه از تایل‌های مربعی سقف پی وی سی طرح دار بر روی مرزهای آلومینیومی ساده استفاده بشه، مثل تصویر زیر تایل ها میتونن در عمق یک طرح مشبک چوبی به کار برده بشن. در تصویر زیر می‌بینید که در درونی‌ترین قسمت یک سقف مشبک چوبی، از تایل‌های مربعی سقف پی وی سی استفاده شده که اون هم طرح خودش رو داره و فضای سقف رو به زیباترین شکل ممکن تزئین کرده. به علاوه استفاده از نورپردازی سقف در چنین فضاهایی می‌تونه باعث به چشم اومدنِ بیشترِ کار هم بشه.

سقف پی وی سی طرح دار (1)

11- دیوارپوش پی وی سی طرح دار

استفاده از سقف کاذب پی وی سی طرح چوب علاوه بر سقف، می‌تونه روی بخش‌هایی از دیوار هم کار بشه و بسیار هم زیبا باشه. در این حالت بهش میگن دیوار پوش پی وی سی. به عنوان مثال در تصویر زیر روی دیواره‌های راه‌پله یک دفتر تجاری مجلل، از همین نوع سقف کاذب استفاده شده و بسیار هم شیک و کلاسیک به نظر میرسه.

سقف پی وی سی طرح دار (2)

12- سقف کاذب پی وی سی طرح دار در تالار پذیرایی

طرح‌های متنوعی که برای سقف کاذب پی وی سی طرح دار وجود داره، باعث می‌شه بتونید از هر طرحی برای فضای مناسب خودش استفاده کنید و این فضا می تونه هم بسیار رسمی و هم بسیار فانتزی باشه. به عنوان مثال در تصویر زیر برای سقف یک تالار پذیرایی رسمی و با شکوه هم از طرح‌های مناسب همین نوع سقف استفاده شده.

سقف پی وی سی طرح دار (3)

13- سقف پی وی سی طرح دار در جهات مختلف

به عنوان آخرین ایده می‌تونید به تصویر زیر نگاه کنید و ببینید که چه ایده خلاقانه‌ای ایجاد شده و چه فضای شیکی رو فراهم کرده. به این صورت که با تغییر جهت سقف کاذب پی وی سی و قرار دادن اون به عنوان بخش مرکزی سقفی که دارای کناف و نور مخفی هست این طراحی زیبا به وجود اومده. چنین ایده‌هایی برای محیط شما هم می‌تونه بسیار مناسب باشه.

سقف کاذب پی وی سی طرح دار (2)

 

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments