5.0 0

خوشگلاسیون سقف آشپزخانه

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  3 اردیبهشت 1402
خوشگلاسیون سقف آشپزخانه

امروز میخوام درباره­ی یکی از مظلوم­ترین بخش­های آشپزخانه باهاتون حرف بزنم و اون چیزی نیست جز سقف آشپزخانه. من نمیدونم چرا اینقدر به این قسمت کم­توجهی میشه و نادیده اش میگیرن. شاید چون خیلی تو­ی دید نیست؛ اما اشتباه نکنین وقتی سقف خانه و آشپزخانه خوشگل باشه؛ همه چیز جلوه­ی تازه ای پیدا میکنه. ولی خب هرچی که هست میخوایم بیشتر دربارش حرف بزنیم تا هم با انواع سقف­ ها آشنا بشیم هم یاد بگیریم که چه سقفی برای آشپزخانه ما مناسب تر هست.

1- سقف کاذب چوبی در آشپزخانه

سقف چوبی آشپزخانه

اگه دوست دارین یک فضای گرم و صمیمی در آشپزخانه وجود داشته باشه؛ سقف کاذب چوبی بهترین انتخاب هست. این سقف­ها واقعا خوشگل هستن و علاوه بر زیبایی برای پوشاندن لوله­ ها و سیم­کشی­ ها هم استفاده میشن. همونطور که از اسم اون ها هم پیدا­ست؛ این سقف­ها از جنس چوب هستن و برای ساختشون از ام­دی­­اف، راش و… استفاده میکنن. یکی از مزایا­ی این سقف­ها اینه که میتونین در بین قسمت های مختلف این سقف کار نورپردازی سقف انجام بدین که هم نور خونه بیشتر باشه و هم زیبا­تر بشه. انواع سقف­ها­ی چوبی عبارتند از:

1-سقف کاذب چوبی مشبک

2- سقف کاذب چوبی تخته ای

3- سقف کاذب چوبی معلق

4- سقف کاذب چوبی کاشی وار

5- سقف کاذب چوبی صندوقی

مانند تصویر زیر از این سقف­ها علاوه بر خانه یا آشپزخانه؛ در محل های دیگر مثل محل کار، رستوران­ها و مغازه­ها هم استفاده میشه.

سقف کاذب چوبی

خلاصه که با اجرای این سقف در آشپزخانه؛ بدون نیاز به تغییرات اساسی در شبکه ­های اصلی سقف؛ میتونین روح تازه­ای به آشپزخانه خونتون ببخشین.

2-سقف کاذب کناف آشپزخانه

سقف کاذب کناف آشپزخانه

این روز­ها دیگه برای ساخت اکثر ساختمان­ها از سقف کاذب کناف استفاده میشه. این سقف نوعی زیرسازی فولادی داره که باعث میشه از استحکام بالایی برخوردار باشه. برای نصب سقف کاذب کناف، یک پنل گچی روکش­دار رو بر روی این زیرسازی فولادی میکشن. حالا میخوایم دو­تا از مزیت­ها­ی این سقف زیبا رو بگیم: یک اینکه نسبت به کیفیت خوبی که داره قیمت اون ارزان هست پس خیلی نگران پولش نباشین. دو اینکه قابلیت نصب لامپ هالوژن داره و این یعنی آشپزخانه شما هم پر­نور و هم زیبا­ست.

سقف کاذب کناف

راستی یک نکته­ی جالب؛ سقف کاذب کناف با اینکه زیرساز فولادی داره؛ وزن اون هم خیلی سبک هست. و در آخر باید بگم که اگه قیمت مناسب و زیبایی رو با­هم میخواین؛ در انتخاب این سقف شک نکنید. اگه نظر من رو بپرسین؛ میگم این سقف از همه خوشگل­تر و شیک­تره اما به هر حال صلاح مملکت خویش خسروان دانند!!

3- سقف کاذب پی­وی­سی در آشپزخانه

سقف پی وی سی آشپزخانه

اگه بخوایم یکی از مهم­ترین مزایا­ی سقف کاذب پی­وی­سی رو بگیم قطعا به مقاومت اون در برابر رطوبت اشاره میکنیم. جالبه بدونین این سقف­ها بیشتر برای سرویس­های بهداشتی استفاده میشن؛ اما خب برای سقف­های آشپزخانه هم کاربردی هستن. از مزایا­ی دیگه برای این سقف میتونیم به نصب آسان و وزن کمش اشاره کنیم. پی­وی­سی یک نوع پلاستیک خیلی سخت هست که از فرآورده­های نفتی به دست میاد. تصویر بعدی ورقه های پی وی سی سازنده ی سقف پی وی سی هستن:

سقف کاذب متریال پی وی سی

این سقف ها عایق حرارتی و عایق صوتی هستن و علاوه بر طرح و رنگ های متنوعی که دارن در برابر حشرات و باکتری­ها هم مقاومت نشان میدن. یکی دیگه از مزایای این سقف ها هم طول عمر بالا و قابلیت تعویض اون هاست. اما از قدیم گفتن که هرچیزی هم بدی داره و هم خوبی. حالا میخوایم یکم از معایب سقف کاذب پی­وی­سی هم براتون بگیم. این سقف اگه مدت زیادی در مقابل نور مستقیم خورشید باشه خراب میشه یا مثلا نسبت به سقف­ها­ی کاذب دیگه که راجع بهشون حرف زدیم زیبایی کمتری داره.

4- سقف کاذب رابیتس آشپزخانه

سقف کاذب رابیتس آشپزخانه

برای ایجاد یک فضا­ی کلاسیک، سقف کاذب رابیتس بهترین گزینه است. سقف کاذب رابیتس یکی از معروف­ترین سقف­های کاذب هست و از قدیم مورد استفاده قرار میگرفته. طرح­های اون متنوع و زیاد هستن اما موقع نصب یکم دنگ و فنگ دارن. این سقف نسبت به کناف سنگین­تره و استحکام بیشتری هم داره. اما وزن اون به ضخامت ورقه­هایی بستگی داره که در ساخت سقف استفاده میشن و خب طبیعتا هرچی تعداد ورق­ها بیشتر باشه قیمت هم بیشتر میشه. راستی اینم بگم به سقف کاذب رابیتس، (رابیز) هم گفته میشه. این سقف سرعت اجرا­ی بالایی داره و مصالح  سازنده اش در دسترس هست. از معایب اون هم میتونیم به مصرف زیاد گچ برای نازک­کاری، احتمال بالای ترک ­خوردگی لایه گچی و دستمزد بالا­ی گچ­کار اشاره کنیم. اما با همه­ی این ها باز­ هم برا­ی سقف آشپزخانه انتخاب مناسبی هست.

5- سقف کاذب آسمان مجازی در آشپزخانه

سقف آشپزخانه

قبل از هرچیزی لازمه بگم که برای اجرا­ی این سقف، حتما و حتما باید از متریالی با کیفیت بالا استفاده کنین. و­گرنه به مرور زمان، سقف شما تغییر رنگ میده که هم برای تمیز کردنش به مشکل میخورین و هم آشپزخانه رو از ریخت و قیافه میندازه. سقف کاذب آسمان مجازی حسِ حضور در طبیعت رو به آدم میده و با اجرا­ی این سقف در آشپزخانه؛ میتونین زیر آسمان دلخواهتون آشپزی کنین. این سقف، جزو جدید­ترین سقف­های کاذب هست که مثل عکس زیر با نگاه کردن به اون آرامش میگیرین.

سقف آسمان مجازی

سقف کاذب آسمان مجازی، از سه قسمت اصلی و مهم تشکیل شده که عبارتند از:

  • سازه نورپرداز
  • سازه سقف کاذب
  • تایل­ها­ی (تایل نوعی پوشش خاص برای سقف هست) آسمان مجازی

اگه روحیه شما لطیف هست و دوست­دارین از رنگ­های آرامش­دهنده و شاد در معماری خونتون استفاده بشه؛ سقف کاذب آسمان مجازی، میتونه انتخاب مناسبی باشه. حتی میتونین این سقف رو با طراحی­های مختلف سفارش بدین. مثلا پرنده­های در حال پرواز، یا درخت­هایی که شکوفه دادن!

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments