3.7 0

انواع سقف کاذب پارکینگ چیست؟ 15 مدل سقف کاذب برای پارکینگ

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  13 فروردین 1402
انواع سقف کاذب پارکینگ چیست؟ 15 مدل سقف کاذب برای پارکینگ

این روزها اکثر خانواده‌ها حداقل یک خودرو سواری داره و ما باید یک فضای مناسب برای نگه‌داری از این خودروها پیدا کنیم. ساخت یک پارکینگ با کیفیت به ما کمک می‌کنه که از اتومبیلمون در برابر تابش خورشید و برف و بارون محافظت کنیم. اگه به دنبال پیدا کردن ایده‌هایی برای طراحی و اجرای سقف کاذب پارکینگ هستین، پیشنهاد میکنم خوندن این مقاله رو از دست ندین.

سقف کاذب پارکینگ

گاهی وقت‌ها پارکینگ در فضای باز قرار داره و بعضی وقت‌ها هم تو خونه‌های آپارتمانی و مسکونی. ایجاد یک سقف کاذب یا پارکینگ تو فضای باز یا ویلاها مانع از این میشه که ماشینتون در معرض نور مستقیم خورشید در تابستون یا بارش برف و بارون در زمستون قرار بگیره. این سقف کاذب مانع از تغییر رنگ خودرو میشه و عمر خودرو رو افزایش می‌ده. اما پارکینگ‌هایی در ساختمون‌های تجاری یا اداری قرار میگیره، به نوعی طراحی میشه که دما رو حفظ کنه و مانع از انتقال سروصدا به خونه‌ها بشه. برای همین توجه به جزئیات و شیوه ساخت سقف پارکینگ از اهمیت زیادی برخورداره. از اونجایی که سقف‌های پارکینگ در مدل‌های متنوعی در بازار ارائه میشن، در ادامه این مقاله سعی می‌کنیم تا یک مرور کلی روی انواع مختلف اون‌ها داشته باشیم و با ارائه‌ی مدل های متنوع بیشتر با سقف‌های کاذب پارکینگ آشناتون کنیم.

انواع سقف کاذب پارکینگ

خببب بریم چند نمونه سقف کاذب پارکینگ رو با هم بررسی کنیم.

1. سقف کاذب پارکینگ حیاط (سایبان پارکینگ)

سایبان پارکینگ یک سازه خیلی ساده است که در حیاط‌ها، دانشگاه‌ها، مدرسه‌ها، ویلاهای بدون پارکینگ یا مجموعه‌های ورزشی دیده میشه. مزیت این سایبان‌ها اینه که با توجه به تعداد اتومبیل‌ها یا محیطی که قصد دارین در اون پارکینگ بسازین، طراحی میشن و لازم نیست نگران کمبود فضا یا زیبایی بصری محیط باشین. چند نمونه از سایبان‌ها رو میتونین تو عکسای زیر ببینین.

سقف کاذب پارکینگ حیاط 1

سقف کاذب پارکینگ حیاط 2 سقف کاذب پارکینگ حیاط 3

2. سقف متحرک پارکینگ

سقف‌های متحرک از موادی ساخته میشه که اتصال ثابتی با هم ندارن و هر قسمت این سقف قابلیت داره تا با دست برداشته باشه. اما ممکنه از خودتون بپرسین چرا باید سقف متحرک استفاده کنم؟ گاهی وقت‌ها ما نیاز داریم تا تجهیزات امنیتی در پارکینگ نصب کنیم یا مثلا ممکنه برای ارتباط، از آیفون‌های مختلف در پارکینگ بهره ببریم. برای این کار نیاز به سیم‌کشی داریم و معمولا سیم‌کشی پشت دیوار یا سقف پنهان میشن. اگر زمانی در استفاده یا کارکرد دوربین‌های مداربسته یا آیفون به مشکل خوردیم خیلی راحت می‌توانیم به تاسیسات و سیم‌کشی‌های اون دسترسی داشته باشیم.

سقف متحرک پارکینگ 4

مثلاً در عکس بالا، چراغ‌هایی روی سقف نصب شده. اگر یکی از این‌ها بسوزه شما خیلی راحت می‌تونین سقف رو جا‌به‌جا کنین و اون رو تعمیر کنین.

3. کناف سقف پارکینگ

در سقف‌های کناف از پنل‌های گچی استفاده می‌کنن که طرح هندسه ساده‌ای داره و میتونه به شکل صاف یا منحنی باشه. این سقف‌ها شباهت خیلی زیادی به سقف‌های گچی و سنتی داره چون از سازه‌هایی تشکیل میشه که بعد از نصب میشه رنگشون کرد. شما حتی میتونین زیر این سقف‌ها نور مخفی نصب کنین تا نمای زیباتری داشته باشین. چند نمونه از سقف کاذب کناف پارکینگ رو در ادامه براتون آوردیم.

3. کناف سقف پارکینگ

کناف سقف پارکینگ 8 کناف سقف پارکینگ 9

کناف سقف پارکینگ 10

کناف سقف پارکینگ 15 کناف سقف پارکینگ 11 کناف سقف پارکینگ 7 کناف سقف پارکینگ 12

4. سقف کاذب چوبی پارکینگ

یک مدل دیگه از سقف‌های کاذب، سقف کاذب چوبیه. شما میتونین برای ساختن سقف کاملا از چوب استفاده کنین یا اینکه برای تزئین اون از چند تا الوار چوبی بهره بگیرین. سقف کاذب چوبی مزایا و معایب مخصوص خودش رو داره. از مزایاش میشه به این اشاره کرد که خیلی نمای پارکینگ و محیط رو زیبا و دلنشین می‌کنه. اما الوارهای چوبی خیلی گرون و هزینه‌بره و حتی ممکنه دچار آفت بشه! اما اگر از چوب با کیفیت استفاده کنین و برای تزئین از چند تا الوار چوبی بهره ببرین مشکل چندانی براتون پیش نمیاد. از تصاویر زیر میتونین برای تزئین سقف‌های پارکینگتون استفاده کنین.

سقف کاذب چوبی پارکینگ 13 سقف کاذب چوبی پارکینگ 14

5. سقف کاذب برای صرفه‌جویی در انرژی

یک مدل دیگه از سقف‌های کاذب هستن که با فاصله زیر سقف پارکینگ قرار میگیره و یک عایق نسبتا ضخیم ایجاد می‌کنه تا از ورود سرما به خانه‌های آپارتمانی جلوگیری کنه. با این سقف‌ها دیگه لازم نیست که تو زمستون نگران سرمای کف زمین باشین و انرژی اضافی هم هدر نمیشه.

سقف کاذب برای صرفه‌جویی در انرژی 16

در پایان برای آشنایی با قیمت انواع سقف کاذب، میتونید مطلب قیمت سقف کاذب رو ببینید.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments