4.3 0

طراحی کابینت ممبران؛ طراحی یک کابینت کلاسیک با درخششی تمام عیار!

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  3 اسفند 1401
طراحی کابینت ممبران طراحی یک کابینت کلاسیک با درخششی تمام عیار!

آشپزخانه برای خانم‌ها و البته بسیاری از آقایان مثل یک پناهگاه امن می‌ماند که می‌توانند همان‌طور که دارند ظرف‌های شام را خشک می‌کنند و یا ناهار می‌پزند؛ به روزشان فکر کنند و به افکارشان نظم و ترتیبی بدهند. این وسط هر قدر آشپزخانه به سلیقه‌ی اهالی خانه نزدیک‌تر باشد، طبیعی است که همه احساس راحتی بیشتری می‌کنند.

خانه هایی با کابینت آشپزخانه ممبران و طراحی کلاسیک به شما فضایی گرم و راحت هدیه می‌دهند. اگر صاحب یک آشپزخانه کوچک باشید، حسابی می‌توانند در بهینه‌سازی فضا کمکتان کنند.

اما طراحی کابینت ممبران اصول ویژه‌ای دارد چرا که نوع طرح این کابینت به شکل مستقیم روی کارایی آن تأثیر می‌گذارد؛ اگر دوست دارید بیشتر با این کابینت‌های جذاب آشنا بشوید با ما تا پایان این مطلب همراه‌ باشید.

طراحی کابینت ممبران

طراحی کابینت ممبران کلاسیک

برای طراحی آشپزخانه زیبا با کابینت ممبران بعد از این که شما طرح مورد نظرتان را از میان هزاران طرح مختلف انتخاب کرده‌اید. کابینت‌ساز محترم یا طراح داخلی مشغول طراحی و ساخت کابینت‌های شما می‌شود؛ طراحی کابینت ممبران قواعد خاص خودش را دارد که در بخش زیر نگاهی به این اصول و قوانین می‌اندازیم.

اصول طراحی کابینت ممبران

اصول طراحی کابینت ممبران

در این بخش اشاره ای به 4 اصل مهم در طراحی مدل های کابینت ممبران داریم. این 4 اصل تا حد زیادی در طراحی همه کابینت های ممبران کلاسیک بکار میره.

طراحی جزئیات ریز و جذاب در کابینت ممبران

آشپزخانه‌های کلاسیک به دنبال راهی هستند که بتوانند چشم‌ها را خیره کنند. برای همین از وجود جزئیات بیشتر استقبال ‌می‌کنند. بنابراین برخلاف کابینت‌های مدرن که عاشق سادگی هستند، طراحان هنگام طراحی کابینت ممبران جزییات ریز و درشت به کار نهایی اضافه می‌کنند.

سرستون‌ها، دستگیره‌های هماهنگ با نوع کار و پر نقش و نگار از مولفه های مهم در کابینت آشپزخانه کلاسیک است. منبت‌کاری‌های مختلف و ویترین‌هایی با شیشه‌های طرح‌دار و مشبک، نمای کلی یک آشپزخانه کلاسیک با کابینت ممبران را می‌سازند. آشپزخانه‌ای که با جزییات زیادش می‌تواند حسابی مثل یک نگین زیبا در خانه بدرخشد.

البته در مطلب معایب کابینت ممبران هم گفتیم که مورد جزئیات در کابینت ممبران، باید تعادل را رعایت کرده و از طرح های خیلی ریز و جزئی نباید استفاده کرد!

رعایت اصل تقارن در طراحی کابینت ممبران

مغز ما به طور خودکار به دنبال هماهنگی و تقارن می‌گردد. پس طبیعی ست که در طراحی کابینت‌های کلاسیک مثل ممبران، مردم از این موضوع استقبال می‌کنند. برای همین طراحان مجبورند که به اصل تقارن در طراحی کابینت ممبران حسابی پایبند باشند.

شاید فکر کنید این یک اصل ساده است که در طراحی هر نوع کابینتی در نظر گرفته می‌شود. اما اگر نگاهی به بعضی از مدل‌های کابینت مدرن بیندازید متوجه می‌شوید که در برخی طرح‌ها از تقارن اصلاً خبری نیست. گاهی در کابینت های مدرن، فضا با کوچک و بزرگ‌شدن ابعاد کابینت‌ها جذابیت پیدا می‌کند.

پس اگر عاشق جفت کردن همه چیز با هم هستید، می‌توانید با خیال راحت به سراغ آشپزخانه‌های کلاسیک با کابینت ممبران بروید.

طراحی قاب و چارچوب در آشپزخانه ممبران

یکی از مهمترین ویژگی های کابینت کلاسیک ممبران، طراحی های قابدار است! در کابینت های مدرن و های گلاس، خبری از چارچوب و قاب در طراحی نیست. در حالیکه در طراحی کابینت ممبران، قاب و چارچوب در هر جایی به چشم می آید. با طراحی قاب، برای هر سیله ای باکس و چارچوبی مشخص وجود دارد.

همین ویژگی ساده یعنی اضافه کردن باکس‌هایی با کارایی‌های مختلف باعث شده که کابینت‌های ممبران و آشپزخانه‌های کلاسیک برای خانه‌های کوچک کاربرد بیشتری داشته باشند چون در این آشپزخانه‌ها تقریبا فضای مرده‌ای وجود ندارد و از هر فضایی می‌شود استفاده کرد.

همنشینی رنگ‌ها و طرح های متنوع در طراحی ممبران

در طراحی کابینت ممبران می‌توانید از طیف‌های رنگی مختلف استفاد‌ه‌ کنید. البته پرطرفدارترین رنگ، رنگ سفید است که در بخش بعد مفصل‌تر به این موضوع می‌پردازیم. خوب است بدانید کابینت ممبران قهوه ای و رنگ‌هایی مثل طوسی و ترکیب آن با سایر رنگ‌ها مثل سفید و طلایی هم پرطرفدار هستند. در مطلبی جداگانه به بهترین ترکیب رنگ کابینت ممبران پرداخته ایم. البته به عنوان نکته ای بسیار مهم باید بگوییم اگر صاحب یک آشپزخانه کوچک هستید بهتر است به سراغ رنگ‌های تیره نروید.

طراحی کابینت ممبران برای آشپزخانه کوچک

طراحی کابینت ممبران برای آشپزخانه کوچک

همه ما از آشپزخانه‌های کوچک بیزاریم چون حس می‌کنیم وسط کوهی از لوازم و ابزارها گیر افتادیم. اما به تصویر بالا نگاه‌کنید. اثری از بی نظمی و شلوغی می‌بینید؟ این هنر طراح کابینت است که هنگام طراحی کابینت ممبران به کوچک بودن فضای آشپزخانه توجه کند. طراح با طراحی درست، برای اهالی خانه یک آشپزخانه با فضایی دلچسب و لذت‌بخش خلق‌ کرده‌ تا آن‌ها به راحتی صاحب یک فضای گرم و صمیمی بشوند.

علاوه بر طراحی درست، یک نکته مهم دیگر هم در طراحی کابینت ممبران برای آشپزخانه کوچک وجود دارد و آن رنگ کابینت‌ها است. همان‌طور که می‌بینید در تصویر بالا از رنگ روشن کابینت ممبران استفاده شده‌است. این کار باعث می‌شود فضا حالت بسته و خفه نداشته‌باشد و نور کلی محیط هم چندبرابر ‌شود.

طراحی کابینت ممبران برای یک آشپزخانه کوچک دست کمی از شعبده‌بازی ندارد! یک طراح خوب می‌تواند با کمی دقت و ظرافت ناگهان آشپزخانه کوچک و کم نور شما را به یک محیط دلپذیر و بزرگ تبدیل کند. و حتی میتوان برای کنج آشپزخانه نیزاز ایده های جذاب و بکری استفاده کرد تا به شما فضای بهتر و در عین حال جذابی را بدهد.

طرح جزیره برای کابینت ممبران

طرح جزیره برای کابینت ممبران

خوب به کابینت آشپزخانه کلاسیک بالا نگاه کنید و بگویید چه چیزی باعث شده حس راحتی این آشپزخانه چند برابر بشود؟ چیزی که در همان نگاه اول  توجه ما را به خود جلب کرد اپن جزیره‌ای آشپزخانه است که این روزها طرفدارهای زیادی هم دارد؛ چرا؟

چون جزیره‌ها هزار و یک کاربرد دارند. از آن‌ها می‌توانیم به عنوان میز ناهارخوری استفاده کنیم. در هنگام پذیرایی از مهمانان، میتوانیم بساط پذیرایی از مهمان را روی همین جزیره کوچک پهن کنیم. اینگونه هم حواسمان به آشپزخانه است و هم گپ و گفت با مهمانان را از دست نمی دهیم و از آشپزی و مهمانی همزمان لذت ببریم.

علاوه بر این، جزیره‌ها با توجه به ابعادشان می‌توانند میزبان ظرف و ظروف ریز و درشتمان باشند. حتی با وجود یک یا دو ویترین، می‌توانیم چندتا از ظروف جذابتر را به نمایش بگذاریم و کمی به دکور خانه رنگ و لعاب بدهیم.

یکی دیگر از کاربردهای مهم جزیره‌ها، استفاده از آن‌ها به عنوان پیشخوان است. همین طرحی که می‌توانید در تصویر بالا ببینید. این سطوح دوست‌داشتنی به خانم خانه این امکان را می‌دهند که به همه زوایای آشپزخانه  دسترسی داشته باشد.

البته سطح جزیره و دیواره‌های آن هم یک سطح جدید برای هنرنمایی طراح کابینت است که می‌تواند با طراحی منبت‌کاری و یا سرستون کابینت ممبران کلی تنوع و جذابیت را به دکور خانه تزریق کند.

خوب است بدانید بسیاری از جزیره‌‌ها گاهی میزبان سینک ظرفشویی یا گاز هستند، و به این ترتیب ممکن است جنس سطح کارهم تغییر کند و مثلاً به جای ورق 3 سانت و 5 سانت، از سنگ کورین و کوارتز برای صفحه کابینت استفاده شود. جزیره‌ها البته به دو شکل ثابت و متحرک طراحی می‌شوند و شما می‌توانید با توجه دکور خانه گاهی در چیدمان نهایی تغییراتی ایجاد کنید.

طراحی کابینت ممبران سفید

طراحی کابینت ممبران سفید

همان‌طور که قبلاً گفتیم در طراحی کابینت ممبران می‌توانید از رنگ‌های متنوعی استفاده‌کنید. در بین این طرح ها و رنگ ها بهترین و پرطرفدارین رنگ در آشپزخانه‌هایی با این سبک، رنگ سفید و ترکیبات آن است. نگاهی به تصویر بالا بیندازید. می‌بینید که ترکیب رنگ سفید با رنگ قهوه ای روشن بسیار جذاب و چشم‌نواز از آب درمی‌آید.

رنگ سفید می‌تواند فضا را بزرگ‌تر از اندازه‌ی عادی نشان بدهد. از طرفی سفید رنگ آرامش هم هست و دیدن کابینت سفید ‌باعث می‌شود شما خود به خود حس کنید در یک محیط خالی از گرد و غبار و آلودگی ایستاده‌اید؛ خب چه کسی از یک آشپزخانه بزرگ و تمیز بدش می‌آید؟

نکته‌ی دیگر این‌که سفید باعث می‌شود جلوه و جذابیت منبت‌هایی که روی ممبران تراش می‌خوردند، بیشتر از همیشه دیده‌بشود. همین موضوع طراحان کابینت ممبران را سرذوق می‌آورد تا بیشتر و بیشتر از رنگ و ترکیب های سفید استفاده‌ کنند.

به تصویر بالا نگاه کنید و بگویید چه می‌بینید؟ یک آشپزخانه پر از نور قطعاً اولین جوابی است که به ذهنتان می‌رسد و قطعاً این جواب درست است. چون سفید مثل آیینه می‌ماند و به راحتی نور را بازتاب می‌دهد.

گاهی می‌توانیم دست سفید را با همه‌ی توانایی‌هایش در نشان دادن جزییات بگیریم و به یک آشپزخانه پرنور و بزرگ مثل تصویر پایین بیاوریم. آن وقت می‌توانیم یک گوشه بایستیم و شاهد جادوی سفید باشیم و ببینیم که چطور می‌تواند یک شعاع باریک نور را هزار برابر کند. نور سفید مثل یک ذره‌بین جزئیات را به کامل‌ترین شکل ممکن به نمایش می گذارد. رنگ سفید اگر در کنار سایر رنگ‌ها قرار بگیرد، میتواند یک سمفونی هماهنگ از رنگ‌ها درست وسط آشپزخانه کلاسیک ما بنوازد.

طراحی قفسه کابینت ممبران

طراحی قفسه کابینت ممبران

قفسه‌های مختلف و دکوری‌ها از آن بخش‌های جذاب آشپزخانه‌های کلاسیک هستند که هنگام طراحی کابینت ممبران به آن‌ها توجه ویژه‌ای می‌شود. این قفسه‌های ساده هم یک فضا به سایر فضاهای ذخیره‌سازی اضافه می‌کنند و هم باعث می‌شوند ظاهر آشپزخانه‌تان از یکنواختی نجات پیدا کند.

اگر نگاهی به تصویر بالا بیندازید در همان قسمت سمت چپ یک قفسه جذاب می‌بینید که با یک در شیشه‌ای تنوع خوبی به ظاهر آشپزخانه داده‌است. نورپردازی‌های قفسه‌ی بالا هم تیر آخر طراح این آشپزخانه بودند، او با این نورپردازی‌ها پای کارش را به عنوان نمونه‌ی یک آشپزخانه کلاسیک بی نقص و جذاب امضا کرده‌است.

چگونه بهترین طراحی برای کابینت ممبران خودمان داشته باشیم؟

ما در این مطلب سعی کردیم مدل‌های متنوعی از طراحی کابینت ممبران را به نمایش بگذاریم تا شما بتوانید با توجه به انواع طرح‌ها و شرایط آشپزخانه‌تان، بهترین مدل و الگو را انتخاب کنید. بعد از انتخاب الگو، نوبت می‌رسد به انتخاب یک کابینت‌ساز ماهر و قیمت گرفتن از کابینت ساز. ما میتوانیم به شما در مورد قیمت کابینت ممبران هم اطلاعات مفیدی بدهیم که در مطلب مربوط به آن به این نکات اشاره کرده ایم.

خب حالا سوال این است که از کجا می‌توانیم یک کابینت‌ساز مطمئن و کاربلد پیدا کنیم؟ کابینت سازی که بتواند طرح و الگویی را که در ذهن ما باشد را با کیفیت خوب و عالی بسازد!

وظیفه اصلی ما در سلام ساختمان معرفی کابینت ساز مطمئن و کاربلد به شماست! ما اینجا قرار است به شما کمک کنیم تا با انتخاب یک کابینت‌ساز خوب، خیلی راحت به آشپزخانه مورد علاقه‌تان برسید.

کافیست برای پیدا کردن کابینت ساز، فرم درخواست کابینت ساز در سایت را تکمیل کنید و منتظر تماس کارشناسان ما باشید. میتوانید از بین کابینت ساز های معرفی‌شده از سوی سلام ساختمان هر طراحی  را که با شرایطتان سازگارتر بود انتخاب کنید. در نهایت با خیال راحت از صفر تا صد طراحی کابینت ممبران مورد نظرتان را به یک کاردان بسپارید و از نتیجه نهایی لذت ببرید.

خیلی ممنونیم که به این مطلب توجه کردید. میتوانید نظرات، سوالات و نکات مورد نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید. حتما پاسخگوی شما خواهیم بود.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments