4.8 0

چطور در بازسازی صرفه‌جویی کنیم؟! + 10 نکته مهم و کاربردی در انتها

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  14 فروردین 1402
17 نکته مهم برای صرفه جویی در بازسازی خانه

همیشه وقتی میخواهیم بازسازی خانه مون رو شروع کنیم یه سوال برامون پیش میاد که هزینه این بازسازی چقدر میشه؟ باید بگم که این هزینه از یه خانه به خانه دیگه متفاوته ولی با این حال میشه با رعایت بعضی نکات، این هزینه رو به حداقل رسوند.

در ادامه با من همراه باش تا 17 نکته خوب برای صرفه جویی رو بهت بگم.

1. از مصالح دوباره استفاده کن.

استفاده مجدد از بعضی مصالح، نه تنها باعث میشه هزینه خرید اونها حذف بشه بلکه هزینه دفع اونها رو هم از بین میبره. مخصوصا زباله های ساختمانی که هزینه دفعشون، خیلی هم کم نیست.

مثلا بعضی از آجرها که از تیغه های قدیمی بدست میاد قابلیت استفاده مجدد رو دارن. همچنین برای کابینت ها هم شاید خیلی دلخواه نباشه ولی میشه با تعویض درب ها، با هزینه ای کم ظاهرشون رو به کلی تغییر داد.

این رو هم باید در نظر گرفت که بعضی از پیمانکارها با چنین مصالحی کار نمیکنن. پس باید پیمانکار رو هم در جریان گذاشت.

2. برای خرید مصالح فقط به قیمت یه فروشنده بسنده نکن.

صرفه جویی در بازسازی خانه

خانم ها معمولا وقتی میخوان لباس بخرن، چندتا فروشگاه رو میبینن تا هم با طرح های مختلف آشنا بشن و هم باصرفه ترین جنس رو بگیرن. این همون کاریه که باید تو بازسازی هم انجام داد. باید به چند فروشنده مختلف سر بزنی تا هم با اجناس مختلف آشنا بشی و هم مصالحی که میخری از لحاظ اقتصادی، باصرفه ترین باشن.

3. یه برنامه مالی برای خودت داشته باش!

داشتن برنامه مالی خیلی مهمه.

این که بدونی منبع مالیت در طول دوره بازسازی چطوره و چقدر قابل اطمینانه، میتونه نقش اساسی رو در نوشتن برنامه مالی ایفا کنه. باید مشخص کنی هزینه های بازسازی رو چطور و به چه مقدار میتونی به روند بازسازی خانه تزریق کنی. چقدر در ابتدا میتونی بپردازی؟ چقدر رو به صورت ماهانه و یا دوره ای پرداختی میکنی؟ اینجوری هم سرعت بازسازی بیشتر میشه، هم با خرید برنامه ریزی شده‌ی مصالح میتونی اثر منفی تورم رو در هزینه هات کاهش بدی.

4. یه درصدی از بودجه ات رو برای روز مبادا کنار بذار!

در نظر داشتن احتمالات یه کار منطقیه. هرچقدر هم که طبق برنامه پیش بری و بازم احتمال داره یه اتفاقی پیش بیاد که باعث بشه بازسازی به تعویق بیافته یا هزینه های جانبی اضافه بشه. برای همین باید در بودجه اولیه یه درصدی از بودجه اضافه بشه که بتونه این احتمالات رو پوشش بده. معمولا بین 2 تا 3 درصد از بودجه کل بازسازی برای این موضوع کافیه.

5. طراحی اولیه برای بازسازی داشته باش!

صرفه جویی

قبل از اینکه بخوای بازسازی خانه ات رو شروع کنی یه کار دیگه هم هست که باید انجام بشه و اون طرح اولیه خانه است. این طرح اگه بصورت سه بعدی (3D) باشه خیلی بهتر میتونه جزئیات رو نشون بده. توی طرح سه بعدی هم باید مقدار بودجه رو مدنظر بگیری تا در انتها به اون چیزی که میخواستی برسی.

6. با چند نفر مشورت کن.

مشورت با بقیه، میتونه راهنمای خوبی برای بازسازی خانه ات باشه. اما باید این موضوع رو هم در نظر بگیری که از مشورت ها به عنوان نکاتی برای بهبود بازسازیت استفاده کنی، نه اینکه بازسازی خانه ات رو بطور کامل تغییر بدی. این جمله رو در نظر بگیر که دیگران قرار نیست تو خونه ات زندگی کنن! پس تصمیم آخر با خودته!

7. زمان تو عملیات بازسازی خیلی مهمه، اون رو مدنظر داشته باش!

این که بازسازی خیلی طول بکشه، مورد پسند کسی نیست؛ ولی این رو هم باید بدونیم که سرعت بازسازی با مقدار بودجه ای که ما به بازسازی تزریق میکنیم خیلی ارتباط داره. این موضوع اهمیت نکته اول رو میرسونه.

از طرفی، بعضی مواقع گپ های زمانی در بازسازی پیش میاد که دلایل خودش رو داره. سعی کن تا حد ممکن این گپ ها رو بشناسی و در صورت امکان، رفعشون کنی. بعضی از این دلایل بصورت زیر هستن:

  • ارسال با تاخیر مصالح
  • تعارض های بین کارفرما و پیمانکار و نیروی کار
  • سردی و گرمی بیش از حد هوا

8. سعی کن بعضی مصالح رو ابتدای بازسازی بگیری.

این مورد به این دلیله که با توجه به وضعیت اقتصاد، احتمال کاهش قیمت به افزایش قیمت خیلی کمه و معمولا اجناس گرون میشن. پس هرچه زودتر خرید انجام بشه به نفعته و سود بیشتری نصیبت میشه. البته برای این کار، باید به نکات زیر هم توجه کنی:

  • اجناسی در ابتدا خریده بشن که میدونی حتما استفاده میشن. مثل گچ، سیمان و …
  • باید ملاحظه برنامه مالی رو هم داشتی باشی
  • باید جای کافی برای نگهداری اونها رو داشته باشی

9. تو خرید جنس باکیفیت، صرفه جویی هوشمندانه داشته باش!

صرفه جویی در بازسازی خانه ساختمان 1

صرفه جویی همیشه به معنی خرید جنس با قیمت پایین نیست! بعضی مواقع، یه جنس بی کیفیت چنان هزینه ای رو دستت میذاره که جنس های با کیفیت اونقدر ارزش ندارن!

مثلا برای بازسازی آشپزخانه شیرآلات بی کیفیت میخری و بعد از گذشت چند روز شروع به چکه میکنه. چکه کردن همانا و از بین رفتن کابینت همان!

پس سعی کن در کیفیت مواد و مصالح استفاده شده صرفه جویی به حذف کیفیت منجر نشه!

10. از تغییرات فصل ها برای بازسازی خانه ات استفاده کن.

تابستان، فصل اوج کارهای ساختمانیه. اگر تو این فصل بازسازی ساختمان رو انجام بدی یه مزیت هایی داره و یه مضراتی هم داره.

مزیت های این فصل اینه که اجناس ساختمانی بیشتر به فروش میرسن و از لحاظ تازگی، خیالت جمع هست. برای قیمت ها میتونی چونه بزنی و تخفیف خوبی بگیری. در کل برای خرید مصالح و مواد اولیه، زمان خوبیه.

مضرات این زمان، کمبود نیروی کاره. تقاضا برای نیروی کار بقدری بالا میره که افزایش قیمت ایجاد میشه و هزینه ها رو بالا میبره. حتی در بعضی مشاجرات ممکنه نیروی کاری که تعهدی نداره، بدون هماهنگی وسایلش رو جمع کنه و سراغ کار بعدی بره.

در مقابل اون زمستان کارهای ساختمانی به حداقل میرسه و افزایش قیمت مصالح و مواد اولیه خیلی عادیه. نیروی کار با هزینه های پایین تری حاضر به انجام کار هست و تقاضا برای اونها کم میشه. هرچند سواستفاده از این موضوع، غیر اخلاقیه و باید حداقل دستمزد مصوب رو مدنظر گرفت.

پس در کل خرید مصالح تو تابستان، اواخر بهار و اوایل پاییز به صرفه تره ولی انجام خود انجام بازسازی در زمستان و ماه های نزدیک به اون.

11. پولت رو برای هزینه های برندها، خرج نکن!

صرفه جویی در خانه

برندها همیشه در مقایسه با اجناس دیگه یه اختلاف قیمتی دارن و اون اختلاف قیمت بخاطر هزینه نام برنده. میتونی جنسی باکیفیت و غیربرند رو پیدا کنی که از لحاظ کیفیت با برند مشهور همون جنس برابری کنه ولی هزینه برند رو نداشته باشه. بخاطر تبلیغات منفی هم نمیشه مثالی آورد!

12. برای بعضی بخش ها میتونی از اجناس دسته دوم استفاده کنی.

جنس دسته دوم اگر چه قبلا هم استفاده شده و امکان بروز مشکل تو استفاده اش زیاده، ولی بعضی مواقع میتونه برای بازسازی خانه ات چاره ساز باشه و هزینه ها رو کاهش بده. نیازی نیست بعضی وسایل رو نو بخری، دسته دوم همون وسیله هم میتونه کار همون وسیله رو با قیمت پایین تری انجام بده.

13. لوازمی رو که نیاز نداری، بفروش!

یه سری از وسایل بعد از بازسازی به کارت نمیان. با توجه به طرحی که از خانه بعد بازسازیت داری میدونی این وسایل کدوم ها هستن. بهترین راه، فروش این وسایله که توی بازارهای مجازی وسایل دسته دوم میتونی به راحتی این کار رو کنی.

14. حواست به سیستم لوله کشی و برق کشی خانه باشه!

صرفه جویی در بازسازی ساختمان 2

این مورد تو خانه های قدیمی خیلی مهمه و باید بیشتر بهشون دقت کرد. لوله کشی و برق کشی این خانه ها خیلی حساسن و به راحتی آسیب میبینن. البته برای بازسازی خوب و درست، برق کشی و لوله کشی این خانه ها هم باید تعویض بشن تا نیازی نباشه بعد از بازسازی دوباره تعمیر بشه.

برای خانه های با عمر کم، تخریب نادرست میتونه باعث بشه سیستم لوله کشی و برق کشی آسیب ببینه و گاهی مواقع باید برای تعمیر این آسیب ها نیاز باشه تخریب بخشهای دیگه خانه ادامه پیدا کنه. مثلا تخریب حمومی که نزدیک آشپزخانه است میتونه باعث بشه لوله کشی آشپزخانه هم دچار مشکل بشه و برای رفع اون نیاز به برداشتن کف آشپزخانه باشی.

15. بعضی از وسایل و لوازم کار مربوط به بازسازی رو بخر

نیروی کار همیشه نیاز به وسایلی داره که کارت رو پیش ببره. معمولا پیمانکارها بعضی از این وسایل رو خودشون میخرن و در اختیار نیروی کارشون قرار میدن.

اگر میخوای خودت بازسازی رو انجام بدی بهتره بعضی از وسایلی که بیشتر نیروهای کار لازم دارن رو بخری تا سرعت اجرای کار بالاتر بره. این وسایل میتونن تخته زیر پا، بشکه، استانبولی و مثل اینها باشن.

16. «به فکر آینده باش»!

صرفه جویی ساختمان 3

به یاد داشته باش صرفه جویی این نیست که هزینه مالی کمتری داشته باشی؛ صرفه جویی باید طوری باشه که حس خوبی هم بهت بده. شاید حذف یا تعویض خیلی چیزها، حس خوب بازسازی خانه رو ازت بگیره و در آینده نه چندان دور بخوای دوباره بازسازی رو انجام بدی. پس باید همه جوانب رو مدنظر قرار بدی و فقط همین دوره بازسازی رو در نظر نگیری.

17. اولویت با گرفتن پیمانکاره، مگر اینکه خودت بتونی انجام بدی.

یه سری از کارفرماها خودشون میتونن از پس کارهای بازسازی بر بیان، یعنی با تمام کارهایی که یه پیمانکار نیازه انجام بده آشنا هستن و میدونن چیکار کنن. برای اونها بهتره که خودشون بازسازی رو انجام بدن.

در غیر این صورت اولویت با پیمانکاره. پیمانکار خوب با تمامی کارهای بازسازی آشناست و میدونه کجا چه کاری انجام بده. مشورت با اون میتونه از ابتدای کار بازسازی و تا انتها مفید باشه از طراحی اولیه گرفته تا رنگ و نقاشی و کابینت. میتونه هزینه ها رو در جاهای مختلف سرشکن کنه و برای سایر بخش هایی که مجبور بودی بخاطر هزینه حذف کنی، صرف کنه.

صرفه جویی در بازسازی ساختمان خانه 5

 

تنوع تجهیزات مختلف ساختمانی و از طرف دیگه، بالا رفتن هزینه‌های بازسازی، اهمیت شناخت بهتر این فرآیند و مشورت با متخصصین این حوزه رو دو چندان کرده. برای این منظور، تصمیم گرفتیم با چند تن از متخصصین حرفه‌ای تیم سلام ساختمان در زمینه‌ی بازسازی منزل گفت و گویی داشته باشیم. در این مطلب، آقایان علی عطاریان، محمّد علی یداللهی  و مهندس مهدی هنرور صدیقیان، به تعدادی از سوالات ما درباره بازسازی اقتصادی پاسخ می‌دن. خواندن ادامه این مطلب مفید رو از دست ندین!

بازسازی اقتصادی (2)

نظر متخصین برای صرفه جویی در قسمت‌های پر هزینه بازسازی چیست؟

اهمیت بخش های پُرهزینه برای صرفه جویی در بازسازی خیلی زیاد هست. برای مثال آشپزخانه ها همیشه یکی از بخش های پر هزینه و مهم در بازسازی هستن. امروزه چون در آشپزخانه‌ها از اپن خیلی استفاده می‌شه، تجهیزات آشپزخانه خصوصاً کابینت‌ها خیلی به چشم میان و هزینه زیادی صرف بازسازی اون‌ها می‌شه. اگرچه این مسئله از لحاظ زیبایی ‌شناختی کاملاً درست هست، اما هزینه های زیادی رو در بر داره که در ادامه به بررسی نظر متخصصین درباره صرفه جویی در این هزینه ها می‌پردازیم.

پیشنهاد متخصصین برای صرفه جویی در این قسمت‌ها چیست؟

طبق نظر متخصصین، صرفه جویی در قسمت‌های پر هزینه مثل آشپزخانه، می­تونه تاثیر زیادی روی قیمت نهایی بازسازی داشته باشه، زیرا با هزینه ناشی از صرفه جویی در این قسمت‌ها، می‌تونیم سایر قسمت‌های خانه رو هم بازسازی کنیم.

برای مثال:

اگه در منزلی سرویس بهداشتی نیاز به تعمیر داره، از لحاظ حرفه‌ای، اون مسئله باید در اولویت اوّل بازسازی و هزینه کردن باشه نه آشپزخانه!

البته این مواردی که گفتیم بنا به تشخیص متخصص، نظر شخصی شما و به طور خاص در هر پروژه‌ای قابل تغییر هستن.

صرفه جویی در بازسازی (2)

 

صرفه جویی در کدام قسمت‌ها تاثیر بیشتری در قیمت بازسازی داره؟

فرض کنین قرار هست با اولویت بندی، اجزای مختلف بازسازی رو لیست کنیم تا بدونیم صرفه جویی در کدام قسمت ها تاثیر بیشتری در قیمت بازسازی داره.

1. صرفه جویی در دکوراسیون چوبی

اولین موردی که می‌تونیم هنگام بازسازی در اون صرفه جویی کنیم، دکوراسیون چوبی هست. مواردی مثل کمدها، کابینت، میز تلویزیون و … شامل این بخش هستن. بازسازی این موارد حتی با متریال­های ارزان قیمت، تاثیر چشمگیری روی ظاهر منزل داره. خصوصاً در کابینت­ها، جنس کابینت در قیمت دهی موثر هست.

برای مثال:

در یک واحد 100 متری، کابینت ام دی اف با چیزی در حدود متری 3 میلیون تومان اجرا می­شه، در حالی که کابینت پولیشی خاص با طرح انزو، تا متری 6 میلیون تومان هم هزینه­بر خواهد بود. پس در صورتی که یک بازسازی اقتصادی مد نظر شما هست، تغییر در جنس و مدل کابینت و کمدها رو فراموش نکنین. چون آورده­ی بالایی دارن.

2. صرفه جویی در کف، سقف، دیوار و نصبی جات

از جمله آیتم­های بعدی برای صرفه جویی در بازسازی، کف، سقف، دیوار و نصبی­جات (مثل شیرآلات، دستگیره­ها، لوستر و …) هستن که در انجام یک بازسازی مقرون به صرفه اولویت بالاتری دارن. صرفه جویی در این قسمت‌ها با ایجاد کمترین افت کیفیت در بازسازی، باعث کاهش قیمت بازسازی شما میشه.

صرفه جویی در دستمزد مدیریت بازسازی چگونه است؟

ابتدا بد نیست بدونید مدیران بازسازی برای پروژه‌هایی تا سقف 400 میلیون تومن، 20 درصد هزینه می‌گیرن و از اون بالاتر، این مقدار کمتر می‌شه، مثلاً 15 درصد. البته این دستمزد به عوامل دیگه‌ای مثل مدت زمان پروژه هم بستگی داره.

متاسفانه مشتری‌ها معمولاً تخفیف می‌خوان تا صرفه جویی خودشون رو در این بخش از بازسازی انجام داده باشن. امّا درآمد مدیران پروژه از همین درصدها هست. در نتیجه شاید بخشی از کار رو بشه برای رضایت مشتری تخفیف داد، امّا خیلی نه! از طرفی، دستمزد پیمانکارها هم مقطوع هست، چون افراد اغلب حرفه‌ای و انتخاب شده هستن. بنابراین صرفه جویی در این بخش میتونه منجر به عدم انتخاب نیروی کار حرفه‌ای بشه.

راه حل صرفه جویی در دستمزد مدیریت بازسازی چیست؟

بنابراین از اونجایی که وظیفه­ ی مدیریت بازسازی، نظارت بر کارگر و توالی پروژه هست. در صورتی که قصد کاهش هزینه ­ها رو دارین، توصیه ما این هست که مجری رو حذف نکنین امّا وظایف اون رو محدود کنین تا بتونید دستمزد کمتری پرداخت کنین. مثلاً خودتون خرید مصالح رو بر عهده بگیرین تا وظیفه­ی پیمانکار به نظارت محدود بشه. البته در صورتی که در خرید و مسائل مربوط به اون تخصص و تجربه کافی رو داشته باشین.

بازسازی مقرون به صرفه (2)

نقش طراح برای صرفه جویی در هزینه‌های بازسازی چیست؟

حضور آرشیتکت برای صرفه جویی در هزینه‌های بازسازی نقشی کلیدی داره. طراحان می­تونن در تعیین متریال برای بخش‌های مختلف بازسازی خیلی موثر باشن.

برای مثال:

  • طراحان می‌تونن با پیشنهادِ استفاده از آجرهای دکوراتیو به جای آجرهای نسوز گران قیمت، در کاهش هزینه­های بازسازی به ما کمک زیادی بکنن.
  • یا اینکه طراحان می‌تونن با استفاده‌ی محدودتر از کاغذ دیواری (به صورت قاب در وسط کار)، باعث صرفه جویی در هزینه‌های بازسازی بشن.
  • یک مثال دیگه، در بازسازی سقف هست. کناف کاری کل سقف کاری هزینه­بر (کناف از متری 250 هزار تومان شروع می­شه) و البته مشکل هست. امّا می­شه با یک طراحی حرفه­ای، تنها بخشی از حاشیه­ی کار رو کناف کاری و نور پردازی کرد و به سایر قسمت­ها دستی نبرد تا در هزینه کناف‌کاری سقف در بازسازی، صرفه جویی کرده باشیم.

طراح اختصاصی، عاملی گران برای صرفه جویی در قیمت بازسازی!

بله! تیم های مدیریت موفق، طراح اختصاصی خودشون رو دارن که طرح‌های ارائه شده توسط این شخص معمولا قابلیت ادیت دارن و به این صورت در هزینه‌ها هم صرفه جویی میشه. البته تنها مشکل این موضوع هزینه هایی هست که باید برای این طراح اختصاصی بپردازین!

بازسازی اقتصادی (1)

3 راهکار اساسی برای صرفه جویی در هزینه‌های متریال بازسازی چیست؟

در این قسمت شما رو با 3 نکته و راهکار مهم برای صرفه جویی در هزینه‌های بازسازی از طریق هزینه متریال آشنا می‌کنیم. این سه مورد عبارت است از:

1.  جلوگیری از هدر رفت متریال برای صرفه جویی در بازسازی

جلوگیری از هدر رفت متریال اوّلیه می­تونه در صرفه جویی کمک بزرگی بکنه. حالا چطور می­شه این کار رو انجام داد؟ خیلی ساده! با محاسبه اوّلیه‌ی دقیق، می‌شه از هدر رفت هر گونه مصالحی جلوگیری کرد.

برای مثال:

می‌شه با برش دادن کاشی‌ها برای گوشه‌های کار به کمک دستگاه برش سنگ، یک بازسازی دقیق و با حداقل هدر رفت رو انجام بدیم.

2. صرفه جویی در هزینه تهیه متریال بازسازی

برای صرفه جویی در هزینه تهیه متریال هم به این نکات توجه داشته باشین که با توجه به بالا بودن سهم متریال در هزینه­ها، بهتر هست برای کنترل قیمت تمام شده، از عمده فروش­ها خرید کنین و یا اگه بازسازی در سایر واحدها هم اتفاق می­افته، خرید مصالح رو همزمان انجام بدین تا تخفیف خوبی عایدتون بشه.

3. خرید مصالح معمولی و ارزان‌تر برای صرفه جویی در بازسازی

برای صرفه جویی بیشتر در متریال بازسازی، توصیه می­کنیم مصالح گران قیمت، لوکس و تازه به بازار اومده رو هم استفاده نکنین. برای مثال:

یک مورد از این نوع صرفه جویی، خرید مصالح با ابعاد غیر رایج در بازار هست. می­دونین که ابعاد 80 در 80 در سرامیک­ها ابعاد رایج بازار هست. شما می­تونین با خرید سرامیک­هایی با ابعاد 75 در 75 یا 95 در 95 از شرکت­های معمولی­تر، تا 20 درصد در خرید سرامیک صرفه جویی کنین!

بازسازی مقرون به صرفه (1)

10 توصیه­ی نهایی و بسیار مهم برای صرفه جویی در بازسازی چیست؟!

و در پایان به نکاتی پراکنده و مهم که در هنگام صرفه جویی در بازسازی اهمیت دارن می­پردازیم:

1. پرهیز از صرفه جویی در دستمزدها

همان طور که در قسمت­های قبل اشاره کردیم، بهتر است برای صرفه جویی در بازسازی از اجرت کار کم نکنین و به جای اون، متریال مناسب­تری تهیه کنین. شاید در ابتدا حس خوبی نداشته باشین، امّا سپردن کار به یک مجری، با تجربه و دستمزد پایین­تر، خیانت در حق خودتون و مالک آینده­ی واحد هست.

2.  پرهیز از صرفه جویی در هزینه بیمه ساختمان

بیمه ساختمان خیلی مهم هست و در صورت بروز مشکل، هزینه­های سنگینی به شما اعمال خواهد شد. هزینه بیمه 1 تا 2 میلیون تومان (نهایتا 5 میلیون تومان، بسته به زمان) هست. پس این هزینه رو انجام بدین و جدی بگیرین.

3.  ترکیبی کار کردن برای صرفه جویی در بازسازی

برای بهینه سازی در بازسازی، ترکیبی کار کردن همیشه راهکار مناسبی هست. مثلاً بخشی از دیوار رو با رنگ‌های ارزان قیمت و بخشی رو با کاغذ دیواری کار کنین تا هزینه ها کمتر بشه. یا میشه تمام درب‌ها داخلی معمولی و فقط درب ورودی، درب ضد سرقت باشه. در این صورت می­تونیم بین هزینه و کیفیت کار تعادل برقرار کنیم.

4. ذکر جریمه تاخیر در قرارداد برای جلوگیری از هزینه اضافی

یادتون باشه جریمه تاخیر رو در قرارداد ذکر کنین تا اگه مجری در قسمتی کار رو دیرتر تحویل داد، جریمه تاخیر از اون فرد گرفته بشه و شما مجبور به پرداخت هزینه اضافی نباشین. به طور کلی تنظیم قرارداد بسیار مهم هست و می­تونه شما رو از خیلی چالش­ها دور کنه و در مواقع خاص باعث صرفه جویی در هزینه بازسازی میشه.

5. عدم صرفه جویی در  ظاهر و نمای ساختمان در بازسازی

بخش‌های داخلی و مشاعات هم در بازسازی اهمیت زیادی دارن و صرفه جویی در اون‌ها کار عاقلانه‌ای نیست. فرض کنین بازسازی مناسبی در واحد انجام داده باشین امّا نما و لابی ساختمان همچنان قدیمی باشه. در رابطه با این مسئله بهتر هست باید با سایر واحدها صحبت کنین تا بازسازی در این بخش­ها هم انجام بشه.

صرفه جویی در بازسازی (1)

6.  توجه به تاسیسات و عایق بندی برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی

در بازسازی، تاسیسات و عایق بندی خیلی مهم هستن و باید در ابتدای کار حتماً کارشناسی و تست بشن. خصوصاً در ساختمان­هایی با قدمت بیشتر از 15 سال، این مرحله از بازسازی خیلی اهمیت داره، چون در صورت خرابی تاسیسات زیرِ کار، تمام مراحل بازسازی به هم می­ریزه و باید مجدد تکرار بشه. به طور کلی با بی توجهی به این بخش از بازسازی نه تنها صرفه جویی نکردیم، بلکه باعث دوباره کاری و صرف هزینه‌های اضافی هم می‌شیم.

7. آشنایی با هدف بازسازی برای صرفه جویی بهتر در آن

قبل از بازسازی، بهتر هست که با صاحب منزل ارتباط برقرار بشه. حتی اگه خریدار مشخص نیست، می­شه از فروشندگان بپرسین که چه کسی می­خواد از این واحد استفاده بکنه. اینکه در فضای ذهنی مصرف کننده بریم و بدونیم که چی می­خواد، بازسازی ما رو هدفمند و موثرتر می­کنه و می‌تونیم بهتر تشخیص بدیم که باید چقدر و در چه بخش‌هایی از بازسازی صرفه جویی انجام بدیم.

8. اهمیت مدیریت تیم بازسازی برای صرفه جویی در هزینه‌های جانبی

بهتر است که همزمان با چند تیم برای بازسازی کار نشه که همپوشانی و ناهماهنگی به وجود نیاد و هزینه‌های اضافی صَرفِ این ناهماهنگی‌ها نشه. البته اگه با استادی ماهر طرف هستین، این شخص قطعا می­تونه چند بخش رو با هم مدیریت کنه تا بازسازی در مدت زمان کوتاه­تری انجام بشه و به این صورت با کوتاه شدن زمان انجام بازسازی، در هزینه‌های جانبی صرفه جویی صورت می‌گیره.

9. صرفه جویی در خرید شیر آلات حمام در بازسازی

در نصبی جات، شیرآلات دست شویی و آشپزخانه اهمیتی به مراتب بیشتر از شیرآلات حمام دارن که چندان به چشم نمیان. پس می­شه در خرید شیرآلات حمام صرفه جویی کرد.

10.حفظ توالی کارهای بازسازی برای جلوگیری از هزینه‌های پنهانی

حفظ توالی (رعایت ترتیب در اجرای امور بازسازی) نکته­ی مهمی هست و عدم رعایت اون می­تونه باعث ایجاد هزینه‌های پنهانی باشه که به پروژه تحمیل می­شه.

صرفه جویی در بازسازی (3)

 

سلام ساختمان، پیمانکارهای باسابقه و ماهر رو از سراسر ایران برات معرفی میکنه و میتونی برای بازسازی خانه ات از اونها کمک بگیری. کافیه درخواستت رو تو سایت وارد کنی تا باهات تماس گرفته بشه و از کارشناسی رایگان بازسازی برخوردار بشی.

 

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments