4.3 0

ام دی اف سفید کجا کاربرد داره؟

  8 فروردین 1403     -      تاریخ انتشار:  16 فروردین 1402
ام دی اف سفید کجا کاربرد داره؟

MDF یا تخته فیبر با چگالی متوسط (medium density fiberboard) ماده‌ای ساختمانی هست که از الیاف چوب و چسب‌های رزینی ساخته شده. این عناصر تحت دما و فشار بالا مخلوط میشن و MDF را که نوعی از مصنوعات چوبی محسوب می‌شه رو ایجاد می کنن. معمولاً از فرمالدهید اوره به عنوان رزین استفاده میشه و این نوع MDF با سطوح سفید ملامین متصل به هر دو سطح تولید میشه. این مواد می تونن در اندازه ورقه ها، محدوده ضخامت و نوع رزین متفاوت باشن. به طور کلی انواعی از MDF سفید مثل: استاندارد، مقاوم در برابر رطوبت، مقاوم در برابر حشرات و قارچ‌ها و… وجود داره که در ادامه این مطلب به تصاویر و توضیحات تکمیلی در خصوص ورق ام دی اف سفید می‌پردازیم.

انواع ورق ام دی اف سفید

ورق ام دی اف سفید

با تغییر رزین، در تهیه MDF می توان آن را برای کاربرد‌های مختلف آماده کرد. مثل ام دی اف های مقاوم در برابر حرارت، حشرات و قارچ ها.

ورق ام دی اف سفید 1

بطور کلی، ام دی اف‌های سفید در دو نوع سفید صابونی مات و براق موجود هستن و تصویری که می بینید ام دی اف ملامینه است که در ابعاد و ضخامت‌های مختلفی عرضه میشه.

ورق ام دی اف سفید 2

ورق ام دی اف سفید با کیفیت، یکی از پرطرفدارترین ورق‌ها برای ساخت کابینت است، مخصوصاً که این رنگ معمولا بصورت مکمل با سایر رنگ‌ها مثل قهوه‌ای، مشکی، و طوسی کاربرد داره.

اما مهمترین کاربرد انواع ورق ام دی اف سفید که کیفیتی معمولی‌تر دارن، برای ساخت یونیت یا چهارچوب کابینت هاست.

معمولا در هر نوع کابینتی، چه هیگلاس باشه چه ممبران، چه ام دی اف، چه انزو؛ برای ساخت یونیت کابینت از ورق ام دی اف سفید استفاده میشه.

ورق ام دی اف سفید 4

همانطور که گفتیم، این MDF‌های نسبتاً نازک بیشتر به عنوان دیوار پوش، پوشش سقف، سطح پشتی کابینت ها، کمد‌ها و چیزهایی مثل این مناسبند.

ورق ام دی اف سفید 5

در صورتیکه، MDF‌های ضخیم بیشتر برای ماشین کاری و ساختن رویه‌های طرح دار به کار برده میشن.

ورق ام دی اف سفید 6

MDF جنسی هست که دوام بالایی داره، در طرح‌های مختلف قابل ساخته و قابلیت ابزار خوری خوبی از خودش نشان می‌ده. این مزایا باعث شده جزء موادِ پر طرفدار برای بخش‌های مختلف خانه، از جمله کابینت‌ها و کمد ها باشه.

نمونه هایی از کاربرد MDF سفید در آشپزخانه

ورق ام دی اف سفید 7

رنگ سفید که رنگی زمینه‌ای و خنثی هست، به دلیل حس آرامش و پاکیزگی که به همراه داره، هیچ وقت از مد نمی افته و یکی از انتخاب‌های همیشگی برای آشپزخانه هست. به علاوه کابینت‌های MDF سفید، معمولاً راحت‌تر از انواع چوبی تمیز میشن و بنابراین رنگ سفید، درخشندگی خودش را در طول زمان حفظ می‌کنه.

ورق ام دی اف سفید 8

یکی از ویژگی‌های کابینت‌های ام دی اف سفید مات اینه که برخلاف نوع براق، فقط مناسب فضاهای مدرن نیست و در آشپزخانه هایی با سبک سنتی هم زیبایی و جذابیت خودش را نشان می‌ده. تصویر بالا نظر شما را جلب نکرده؟

ورق ام دی اف سفید 9

معمولاً برای کابینت آشپزخانه، MDF سفید مات ترجیح داده میشه و به راحتی با نصب کفپوش‌های تیره‌تر یا رنگ چوب، آشپزخانه را از یکنواختی در میارن.

ورق ام دی اف سفید 10

کابینت‌های MDF ملامینه (لمینت فشرده) به دلیل قیمت مناسب، تنوع بالای طرح و اینکه راحت‌تر تمیز میشن، انتخاب هوشمندانه‌ای برای آشپزخانه شما هستن. به دلیل همین تنوع بالا، دست شما در خرید ام دی اف سفید بازه. کابینت‌های این آشپزخانه را ببینید: مدرن، کاربردی و به‌روز.

ورق ام دی اف سفید 11

کابینت ام دی اف سفید براق به خاطر انعکاس نور،  به روشنایی و بزرگتر به نظر رسیدن فضا، کمک می کنه. این نوع MDF در سال‌های اخیر در طراحی آشپزخانه‌های مدرن، بسیار محبوب شده.

ورق ام دی اف سفید 12

کابینت ام دی اف به دلیل قیمت ارزان ترش نسبت به سایر جنس‌های به کار رفته در طراحی کابینت، مثل ممبران، چوب و… کابینتی اقتصادی هست، بنابراین انتخاب مناسبی برای آشپزخانه‌های ساده‌ای مثل تصویر بالاست. برای دونستن قیمت ام دی اف سفید میتونین، مقاله قیمت ورق رو مطالعه کنید.

ورق ام دی اف سفید 13

کابینت‌های MDF سفید نقره ای، این روزها خیلی مورد توجهه، چون علاوه بر مزایایی که به طور کلی انواع ورق‌های ام دی اف دارن، به راحتی با سایر لوازم آشپزخانه، مثل گاز، یخچال و وسایل برقی که بیشتر به رنگ نقره‌ای عرضه میشن، قابل ست کردنه. به این تصویر نگاه کنید. این طور به نظر نمی رسه؟

ورق ام دی اف سفید 14

در انتخاب جنس و نوع کابینت آشپزخانه، تنها زیبایی تعیین کننده نیست! از آنجا که آشپزخانه یکی از پر کاربرد‌ترین فضاهای خانه محسوب میشه و مدام با حرارت، رطوبت و چربی مرتبطه، باید در انتخاب خود، استحکام، شرایط نگهداری و طول عمر را هم در نظر داشته باشید. کابینت MDF سفید مات تصویر بالا، یکی از انتخاب‌های عاقلانه برای آشپزخانه شماست.

ورق ام دی اف سفید 15

ظاهر ساده، سطح براق با قابلیت انعکاس نور و وزن کم، کابینت‌های MDF سفید را، به انتخاب مناسبی برای آشپزخانه هایی با سبک مدرن تبدیل کرده.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments