3.8 0

طراحی و دیزاین اپن آشپزخانه

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  28 اسفند 1401
طراحی و دیزاین اپن آشپزخانه

آشپزخانه مثل قلب خونه است و دیزاین و طراحی آشپزخانه توی زیباتر شدن خونه خیلی موثره. یکی از چیزایی که آشپزخانه رو جذاب می‌کنه، اپن آشپزخانه است. برای این که یک اپن شیک و خاص داشته باشی می‌تونی از مدل‌هایی که اینجا هست، ایده بگیری و توی آشپزخونه ات اجراش کنی. قطعا می‌تونی مدل مناسب فضای آشپزخونه ات رو پیدا کنی و یه آشپزخانه اپن شیک داشته باشی.

طراحی و دیزاین اپن آشپزخانه

توی طراحی اپن آشپزخانه، تنوع زیادی وجود داره. یه اپن رو میشه به شکلای مستطیل، ال و یا منحنی و غیره در آورد و هر کدوم هم به جای خودش زیباست. باید به سلیقه ات و مدل آشپزخونه ات و فضایی که در اختیار داری،  دقت کنی و بهترین و مناسب‌ترین اپن رو برای آشپزخانه انتخاب کنی. همین طور با رنگ‌ها بازی کنی و با به کار بردن درست رنگ‌ها در کنار هم، فضای شکیل تری رو طراحی کنی. با وجود طرح‌های مختلفی که در ادامه هست می‌تونی مدل مناسبی رو پیداکنی.

طراحی اپن آشپزخانه 1

یه ایده خوب برای طراحی اپن آشپزخانه اینه که از اشکال زاویه دار برای اون استفاده کنی تا زیبا‌تر و خاص‌تر به نظر بیاد. می‌تونی سنگ روی اپن رو با کاشی‌های آشپزخانه و یا رنگ کف پوش خونه، ست کنی تا جلوه بیشتری هم داشته باشه. نکته مهم دیگه اینه که رنگ ها باید با هم هارمونی داشته باشن. مثلا رنگ سفید و طوسی یه ترکیب رنگ آرامش بخش برای اپن هست که می‌تونه آرامشت رو موقع آشپزی فراهم کنه. می‌تونی این رنگ رو توی دیوارها هم استفاده کنی تا ست خوبی با هم درست کنن و خونه ات زیبا‌تر بشه. وجود یه گلدون گل روی اپن هم می تونه این زیبایی رو تکمیل کنه و طراوت رو به آشپزخونه بیاره.

طراحی اپن آشپزخانه 2

اگه فضای کمی برای آشپزخانه داری، می‌تونی سینک ظرفشویی رو روی اپن بذاری. هم جای کمتری می‌گیره و هم موقع آشپزی راحت تری. برای فضاهای کم، بهتره که از اپن و یا جزیره به رنگ روشن مثل سفید یا کرمی استفاده کنی تا فضا رو بزرگتر نشون بده و از طرفی فضا رو هم باز‌تر و دلنشین‌تر کنه. هر چقدر از رنگ‌های تیره استفاده کنی، فضا کوچیک‌تر به نظر میاد. پس فضا و محیطی که در اختیار داری رو با استفاده از رنگ‌ها می‌تونی به راحتی جذاب‌تر و دلنشی‌تر کنی؛ طوری که از بودن توی خونه و آشپزی توی آشپزخونه ات لذت ببری. اگه فضای کمی در اختیار داری بهتره که صندلی‌های کوچیک رو برای میز اپن انتخاب کنی تا جای کمتری بگیرن.

طراحی اپن آشپزخانه 3

وجود دو تا ستون کناری برای طراحی و دیزاین اپن باعث میشه که محدوده آشپزخانه مشخص‌تر بشه و زیبا‌تر هم به نظر بیاد. دقت داشته باش که اگه بدنه اپن رو رنگ تیره در نظر می‌گیری بهتره که روی اپن رو یه سنگ رنگ روشن در نظر بگیری و بالعکس. چون این طوری جلوه بیشتری به اپن میدی و طراحی و دیزاین اپن خیلی قشنگ میشه، نسبت به این که بخوای کل اپن رو با یک رنگ طراحی کنی. البته این مورد به سلیقه هم وابسته است.

طراحی اپن آشپزخانه 4

نور و روشنایی در هر محیطی باعث میشه که افراد در اون محیط حس بهتری بگیرن و فضا هم رویایی‌تر بشه. چراغ‌های زینتی می‌تونن این نور رو تامین کنن و فضا را شیک‌تر کنند. چراغ‌های زینتی برای دیزاین اپن آشپزخانه فوق العادن. با وجود چراغ و یا لامپ‌های هالوژنی، اپن خیلی زیبا‌تر میشه. این چراغ‌ها ظاهر آشپزخانه رو مدرن‌تر می‌کنه و درخشش و نور بیشتری رو توی آشپزخانه میاره. این نور و درخشش هم باعث میشه اپن قشنگ‌تر و شیک‌تر به نظر بیاد و تمیز بودن آشپزخانه بیشتر نمایان بشه.

طراحی اپن آشپزخانه 5

طراحی و دیزاین اپن آشپزخانه

اپن با رنگ سفید و به شکل جزیره یه طراحی آشپرخانه مدرن رو خلق می‌کنه. می‌تونی هم به عنوان میز آشپزخانه و هم به عنوان میز ناهار خوری ازش استفاده کنی و با چند تا صندلی کوچیک همه افراد خونه رو دور هم جمع کنی. صندلی‌ها را طوری انتخاب کن که زیر قسمت میز جا بشن تا فضای اضافی رو اشغال نکنن. رنگ سفید باعث میشه آشپزخونه همیشه تمیز به نظر بیاد و همین طور هم بزرگ‌تر جلوه کنه. وجود دو تا چراغ و رنگ سفید اپن باعث میشه که نور بیشتری به اپن بازتاب کنه و فضا زیبا‌تر و شیک‌تر بشه. برای این که جلوه اپن بیشتر بشه از کفپوش چوبی استفاده کن تا این تفاوت رنگ سفید اپن و رنگ کفپوش چوبی، خونه رو زیبا‌تر کنه.

طراحی اپن آشپزخانه 6

اپن با طرح منحنی جزء کارهای شیک و مدرن به حساب میاد که می‌تونه خونه و آشپزخانه رو آرامش‌بخش‌تر کنه. یک سری صندلی هم می‌تونی تهیه کنی و از اپن استفاده بیشتری ببری. این مدل به خونه ظاهر شیک تری می‌ده و طرفدارای خاص خودش رو داره؛ از طرفی هم محدوده آشپزخانه رو مشخص می کنه و هم فضا رو باز‌تر می کنه. برای اینکه ظاهر اپن شیک‌تر بشه باید هارمونی رنگ رو رعایت کنی.

طراحی اپن آشپزخانه 7

دیزاین اپن منحنی با رنگ سفید و یه سنگ گرانیتی طرح دار و روشن برای روی اپن هم ایده خیلی خوبیه به خصوص برای کسایی که عاشق رنگ‌های روشن و نور زیاد هستن. علاوه بر این، اپن به شکل منحنی، جای کمتری می‌گیره و باعث میشه از فضای آشپزخونه بهینه‌تر استفاده کنی. این اپن با وجود وسایل به رنگ استیل و یا نقره‌ای، فوق العاده شیک و زیبا میشه و باعث میشه آشپزخانه دلنشین‌تر بشه.

طراحی اپن آشپزخانه 8

یک طراحی اپن آشپزخانه بزرگ و مناسب برای صبحانه خوری.

طراحی اپن آشپزخانه 9

طراحی اپن آشپزخانه با چوب و سنگ برای آشپزخونه عالیه. می‌تونی از طبیعت الهام بگیری و انرژی مثبت طبیعت رو به خونه بیاری. در این مدل از اپن، برای این که بتونی از اپن به عنوان میز غذا خوری هم استفاده کنی بهتره که کمی لبه‌های سنگ روی اپن رو بزرگتر بگیری تا موقع غذا خوردن و چیدمان میز راحت‌تر باشی. می‌تونی دیزاین آشپزخانه و حتی کل خونه رو هم از نظر رنگ باهاش ست کنی تا خونه زیبا‌تر به نظر بیاد. اگه هارمونی رنگ‌ها رو توی ست کردن در نظر بگیری، خونه فوق العاده جذاب میشه. بنابراین اگه دوست داری که از رنگ‌های قهوه‌ای و یا نزدیک به رنگ چوب استفاده کنی؛ این مدل فوق العادست.

طراحی اپن آشپزخانه 10

یک نوع دیزاین خاص برای اپن هم هست که می‌تونی یه قسمت رو فقط برای سینک ظرفشویی بذاری و قسمت دیگه رو به طور جداگانه برای میز غذا خوری در نظر بگیری به طوری که قسمتی که مربوط به میز غذا خوری هست، زیرش خالی باشه و موقع غذا خوردن راحت باشی و بعد از صرف غذا، صندلی‌ها هم توی این فضا قرار بگیرن. این ایده برای فضاهای کم عالیه چون می‌تونی اپن و میز رو در کنار هم داشته باشی و دیگه نیازی به میز ناهار خوری و یه فضای جداگانه نداری.

طراحی اپن آشپزخانه 11

اگه فضای زیادی داری، می‌تونی اپن بزرگ طراحی کنی تا هم جایی برای پذیرایی داشته باشی هم وسایل ضروری رو توی اپن بذاری و کاربردی‌تر ازش استفاده کنی. از طرفی کابینت هایی رو توی اپن در نظر بگیر که کاملا جا دار باشن، اینجوری می‌تونی کلی وسیله توی اونا بذاری. توی این اپن برای وسایلی مثل فرگاز و یا ماشین ظرفشویی جایگاه در نظر بگیر تا کاربردی‌تر بشه. در نهایت می‌تونی تزئین این اپن بزرگ رو با چند تا چراغ لوکس و شیک تموم کنی. با این ایده، آشپزخونه ات فوق العاده زیبا میشه و از فضای زیاد هم هوشمندانه استفاده می‌کنی و از طرفی وقتی از فضای نشیمن به آشپزخانه نگاه کنی دیگه شلوغی وسایل آشپزخانه آزار دهنده نیست؛ چون با این ایده، آشپزخانه خلوت‌تر به نظر میاد.

طراحی اپن آشپزخانه 12

اپن به شکل ال یه اپن خیلی قشنگ برای کسایی هست که علاقه دارن فضاها رو از هم جداسازی کنن. مثلا اگه دوست داری که فضای آشپزخونه از فضای سالن و غذاخوری جدا بشه، یه اپن به شکل ال بهترین انتخابه. برای این اپن می تونی یک طرف اون رو کابینت بذاری و طرف دیگه رو به نشینمن تبدیل کنی. این یه ایده کاملا خلاقانه است و خیلی زیباه. بیشتر افراد این مدل رو می پسندن و برای طراحی اپن آشپزخانه ازش استفاده می کنن. این مدل باعث میشه که یه فضای کم، دلنشین‌تر به نظر بیاد و همه اعضای خونه از بودن توی این محیط لذت ببرن و آرامش داشته باشن.

برای این که اپن آشپزخانه رو به بهترین شکل طراحی و دیزاین کنی می‌تونی از مدل‌های بالا ایده بگیری و آشپزخانه رو زیبا‌تر کنی. یادت باشه که موقع طراحی اپن، سلیقه خودت رو هم توی رنگ‌ها و هم توی طرح کلی اپن در نظر بگیری تا به آشپزخونه ایده ال خودت برسی و از آشپزی و دورهمی افراد خونه توی آشپزخونه لذت بیشتری ببری.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments