2.6 1

طراحی آشپزخانه صنعتی باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  10 فروردین 1402
طراحی آشپزخانه صنعتی باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟

یکی از دغدغه‌های مهم افرادی که رستوران، کافی شاپ و یا کیترینگ دارند؛ اینه که آشپزخانه صنعتی خودشون رو به بهترین شکل طراحی کنند تا بتونن هم بهداشت رو رعایت کنند و هم راندمان کاری بالایی داشته باشند.

اگه شما هم دنبال ایده برداری در مورد طراحی آشپزخانه صنعتی هستین، جای کاملاً درستی اومدین. چون در این مقاله سعی داریم مدل های مختلفی از طراحی آشپزخانه صنعتی رو بهتون نشون بدیم. می‌تونین از اون‌ها ایده‌های خوبی بگیرید و برای طراحی آشپزخانه خودتون ازش استفاده کنید.

مدل طراحی آشپزخانه صنعتی

آشپزخانه صنعتی 1

برای طراحی آشپزخانه صنعتی یک نکته مهم اینه که وسایل و میزهای کار تمام استیل باشن تا وسایل استیل دچار زنگ زدگی نشن و تمیز کردنشون راحت‌تر باشه. وسایل استیل، عمر طولانی تری دارن و سال‌های زیادی میتونی ازشون استفاده کنی.

آشپزخانه صنعتی 2

در طراحی آشپزخانه‌های صنعتی، معمولا میزهای کار وسط آشپزخانه قرار میگیرن تا عملکرد آشپزها را آسان‌تر کنند. میز کار به دو شکل در آشپزخانه قرار میگیره یا به صورت چند میز کار جداگانه و یا یک میز کار تک و بزرگ.

آشپزخانه صنعتی 3

میز کار تک، فضای زیادی را برای آشپزی ایجاد می‌کنه و آشپزها با مشکل کمبود فضا برای کار مواجه نیستن. اما از طرفی، میز کارهای جداگانه حرکت کردن در آشپزخانه صنعتی را راحت‌تر می‌کنن. پس برای انتخاب نوع میز کار، باید ببینین اولویت شما چیه؟

آشپزخانه صنعتی 4

در آشپزخانه صنعتی هر چه قدر تعداد کشوها بیشتر باشه، بهتره. آشپزخانه‌های صنعتی کلی ظروف دارن که بهتره توی کشوها و یا قفسه‌ها قرار بگیرن. اینطوری با وجود کشوهای مختلف، کلی فضا داری که میتونی وسایل آشپزی رو داخلش قرار بدی. با کشوهای زیاد، روی میز کار آشپزی خلوت‌تر میشه و وسایل هم منظم‌تر چیده میشن.

آشپزخانه صنعتی 6

برای طراحی آشپزخانه صنعتی وجود قفسه‌های زیاد برای قرار دادن ظرف‌های سرو غذا انتخاب خیلی خوبیه. قفسه‌ها باید طوری باشن که دسترسی به ظرف‌ها راحتتر باشه. ارتفاع این نوع قفسه‌ها باید بیشتر باشه چون ظروف آشپزخانه‌های صنعتی زیادتر از آشپزخانه‌های معمولیه و باید تعداد زیادی ظرف روی هم قرار بگیرن. ارتفاع زیاد بین این قفسه‌ها باعث رعایت این موضوع میشه و موقع آشپزی، شستشوی ظروف و استفاده از اون ها، آرامش بیشتری داری.

آشپزخانه صنعتی 7

کاشی و یا سرامیک‌های سفید برای طراحی آشپزخانه صنعتی از الزاماته. کاشی و سرامیک سفید، آلودگی‌های محیط رو بهتر نشون می‌ده و باعث میشه بهداشت بیشتر رعایت بشه. اما آلودگی‌ها روی کاشی های تیره مشخص نیس و این اصلا خوب نیس.

آشپزخانه صنعتی 8

نور مناسب برای آشپزخانه صنعتی ضروریه. وجود نور کافی باعث میشه که فضای آشپزخانه دلنشین‌تر بشه و خسته کننده به نظر نیاد. نور مناسب باید روی میز کار آشپزی ایجاد بشه تا موقع آماده کردن غذا، کار سریع‌ تر، بهتر و دقیق تر انجام بشه.

آشپزخانه صنعتی 9

برای آشپزخانه صنعتی، تهویه هوای مناسب هم خیلی مهمه. به همین خاطر باید موقع طراحی این مدل آشپزخانه‌ها حتما هودهای پر قدرت در نظر گرفته بشه تا بوی غذاها رو به سرعت مکش کنند. اگر بوی نامطبوع انواع غذاها و مواد سرخ شده در آشپزخانه پراکنده بشه، کم کم این بو به سالن غذاخوری وارد میشه و این موضوع برای مشتری‌ها اصلا خوشایند نیست. هودها دقیقا باید بالای گاز قرار بگیرن تا بتونن به سرعت بوهای نامطبوع ایجاد شده رو مکش کنند. اینطوری بوی نامطبوع پخش نمیشه.

آشپزخانه صنعتی 10

یه ایده خوب برای جلب اعتماد مشتری ها در آشپزخانه های صنعتی، در نظر گرفتن یک پنجره برای مشاهده آشپزخانه است. با این کار مشتری‌ها مطمئن میشن که آشپزها مسائل بهداشتی رو موقع سرو غذا رعایت می‌کنن و به رستوران مورد نظر بیشتر اعتماد می‌کنن. این یک نکته خیلی مهمه به طوری که میتونه مشتری‌های شما را زیادتر کنه و رستوران را قابل اعتماد نشون بده.

آشپزخانه صنعتی 11

برای کف گیرها، ملاقه‌ها و سایر ابزار کار آشپزی هم باید فضای مناسبی طراحی بشه. این فضا میتونه به شکل کشو باشه و داخل کشوها طبقه بندی بشه تا وسایل به راحتی دیده بشن. مدل دیگه اینه که ابزار آشپزخانه به صورت آویز در دسترس قرار بگیرن. این کار باعث میشه که آشپزها به راحتی به ابزار مورد نیاز خودشون دسترسی پیدا کنن و سرعت عمل بالاتری داشته باشن.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
نگین رضازاده
نگین رضازاده
10 شهریور 1400 09:13

سلام شما مشاوره طراحی اشپزخونه صنعتی هم دارید؟
کاربری فست فود