4.5 0

صفحه کابینت SPL (اس پی ال)؛ کره‌ی ماه خانگی!!

  8 فروردین 1403     -      تاریخ انتشار:  2 شهریور 1402
صفحه کابینت SPL ( اس پی ال )؛ کره‌ی ماه خانگی!!

تا حالا دیدین کسی کره ماه رو به آشپزخونه‌ش یا خونه‌ش بیاره؟ بله کره ماه! تعجب نکنید. صفحه کابینت SPL به راحتی این کار رو میکنه. اگه میخواین بدونین که اصلا این ورق چی هست؟ از چی درست شده؟ کجاها میشه ازش استفاده کرد؟ چه خوبی‌هایی داره؟ و اصلا چرا باید از این صفحه کابینت چوبی در خانه استفاده کنیم؟ ادامه این مطلب رو از دست ندین.

مشاوره رایگان سلام ساختمان

ورق SPL چیست؟

در ویدئوی زیر یکی از کابینت سازهای سلام ساختمان در مورد صفحه کابینت SPL توضیح می‌دهد:

اس پی ال بیشتر از همه، با کاربرد صفحه کابینت شناخته‌ شده است. ولی اگه بخوایم یه نگاه جامع‌تری داشته باشیم، اس پی ال در واقع یه ورق مدرن ایتالیایی است که کاربردهای زیادی در فضای داخلی و دکوراسیون داخلی خانه و آشپزخانه داره. پنل SPL در واقع همون نسل جدیدی از ورق‌های HPL هستن که چند سالی است به بازار اومدن. مزایای زیاد، زیبایی، طرح و نقش‌های فوق‌العاده این ورق باعث شهرت و محبوبیت صفحه کابینت SPL شده.

صفحه کابینت SPL

متریال مورد استفاده در ساخت ورق SPL چیست؟

حالا که میدونین اس پی ال چیه، احتمالا براتون جالب باشه بدونین که از چه متریالی ساخته شده. بهتون میگم. مواد اولیه اس پی ال، تعداد زیادی صفحات کاغذ و رزین است. بعد از ترکیب این مواد، در دستگاه‌های خاصی تحت دما و فشار زیاد قرار میگیرن، تا اس پی الی که می‌بینین تولید بشه. شاید کنجکاو باشین و بخواین بدونین که اولین بار spl کجا تولید شده؟ ایتالیا، کشوری است که اولین بار ورق spl در اون ساخته شد و به سرعت جای خودش و در این صنعت باز کرد.

صفحه SPL (2)

ابعاد و ضخامت ورق SPL چقدر است؟

یکی از ورق‌هایی که طول زیادی داره، ورق فشرده spl است. این ورق در طول 420 سانتی متر در بازار وجود داره که باعث زیبایی و یکدست بودن میشه. در واقع یه جورایی میشه گفت به صورت اسلب تولید میشه. عرض ورق اس پی ال معمولا 140 سانتی متر است. ضخامت این پنل تنوع زیادی نداره و در دو اندازه 3 میل و 12 میل در بازار وجود داره. وجود این دو ضخامت باعث شده که بعضی‌ها از این صفحات، هم برای صفحه کابینت و هم بین کابینتی، همزمان استفاده کنند که زیبایی خاصی به فضای آشپزخانه میده.

ورق اس پی ال (1)

ورق SPL چه مزایا و معایبی دارد؟

مزایای صفحه spl اونقدر زیاد است که در عرض چند سال توانسته جایگاه خوبی بین مصرف کنندگان پیدا کنه. این مزایا رو به صورت زیر میشه لیست کرد:

  • از مهم‌ترین مزیت‌های این صفحه، ضد آب بودن اون است. همونطور که می‌دونید به خاطر کاربرد زیاد این ورق در آَشپزخانه، این ویژگی خیلی اهمیت داره.
  • ورق اس پی ال به عنوان یکی از انواع صفحه کابینت ضد آب در برابر قارچ‌ها و باکتری‌ها مقاوم است و همین باعث جلوگیری از خرابی اون میشه.
  • خط و خش روی اون نمی‌افته.
  • به صورت اسلب هم تولید میشه. این مزیت باعث میشه تا یه صفحه یکدست و یکپارچه باشه.
  • نظافت و نگهداری اون آسان است و به اصلا لکه نمیشه.
  • در برابر 22 نوع اسید مقاوم است. فوق العاده نیست؟
  • ورق اس پی ال در برابر حرارت و گرما هم به خوبی مقاومت میکنه.
  • زیبایی چشمگیر این ورق که تنوع طرح و رنگی خوبی داره، از محبوب‌ترین مزیت‌های این صفحه محسوب میشه. ظاهر ورق اس پی ال با اون برجستگی‌ها و خطوطش، ما رو یاد کره ماه میندازه. برای همین بود که بهتون گفتم کره ماه رو میارین به خونه‌تون.

صفحه کابینت اس پی ال

شاید نشه معایب خاصی برای این ورق در نظر گرفت. از مهم‌ترین عیب‌های صفحه spl این است که در صورت شکستگی یا یا هر جور خرابی‌ای امکان تعمیر اون وجود نداره. یا درز و شکاف اون موقع اجرا قابل پوشش نیست. همین.

نظرات مشتریان کابینت
خانم صدیقه اسد
با حوصله و دقیق بودند
اقای رشید همدانی بسیار مجری باحوصله ای بودند و بادقت و با روی خوش به نظرات ما توجه داشتند. قیمتی که به من گفتند از تمام افرادی که پرسیدم منصفانه تر بود. کارشون هم خیلی تمیز و بادقت هست. زمانبندی هم که اول مار گفتند دقیقا طبق همون کار رو انجام دادن. امیدوارم هر جا هستند سلامت و خدا به کسب و کارشون برکت بده.
آقای ایمان خاکسار
از همکاری با ایشان راضی ام
بسیار راضی و خوشحالم از همکاری با جناب حیدری.کاملا منصفانه قیمت دادند، بسیار خوش قول بودند و کار رو کاملا دقیق اجرا کردند، از سلام ساختمان هم برای معرفی چنین انسان های متخصص و متعهدی ممنونم
آقای نیما قاضی
از کار ایشان لذت بردم.
ما واقعا از کار با ایشون لذت بردیم. در همه مراحل خیلی مسلط و همراه بودن. نتیجه کار هم خوب بود. در مورد قیمت هم من یکی دوبار سعی کردم از بازار قیمت بگیرم باز قیمت ایشون بهتر بود.
آقای الله پناه
کابینت ها به موقع تحویل داده شد
سلام کار آقای بهزاد ابوفاضلی بسیار عالی بود وکابینت ها به موقع تحویل داد واز نظر قیمتی مناسب بود
آقای بهادری
مودب و خلاق بودند.
سلام هم مودب بود و هم خیلی خلاق بود که دو تا طرح متناسب با نیاز ما هم اضافه اجرا کرد، و چقدر قیمت مناسبی حساب کرد نسبت به بقیه ی همکارهاش، در کل عالی بود کاملا راضی ام
آقای احمد شیراوند
قیمت و کیفیت کارشان خوب بود
در مجموع از کار ایشان راضی هستم. انسان محترم ، با اخلاق و خوش قولی بودند. قیمت و کیفیت کارشون هم خوب بود. آرزوی سلامتی و موفیقت دادم هم برای آقای فرجی و هم شما .
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

مهمترین کاربردهای ورق SPL؛ صفحه کابینت SPL

شاید اغراق نباشه اگه بگیم، ورق اس پی ال یکی از پرکاربردترین ورق‌های موجود در بازار است. این ورق به خاطر مزیت‌هایی که در بالا براتون گفتم، در مکان‌های مختلفی قابل استفاده است. در ادامه این کاربردها رو با هم می‌بینیم:

  • یکی از بیشترین مکان‌های مورد استفاده اس پی ال در آشپزخانه است. از اس پی ال در آشپزخانه به عنوان صفحه کابینت، سینک و بین کابینتی استفاده میشه.
  • به خاطر خاصیت ضد آب بودن، از این ورق در سرویس‌های بهداشتی به عنوان روشویی و در، استفاده میشه.
  • بخشی از کاربرد اون خیلی شبیه ام دی اف است؛ از ورق‌های اس پی ال در ساخت میز، کمد دیواری، مبلمان، قفسه و کتابخانه استفاده میشه.
  • در رستوران‌ها و فست فودها به عنوان کانتر کاربرد داره.
  • به خاطر مقاومتش در برابر اسید، در صنعت هم کاربرد زیادی داره.

ورق اس پی ال (2)

قیمت صفحه کابینت SPL در بازار چقدر است؟

قیمت صفحه اس پی ال به خاطر مزیت‌هایی که داره، به خاطر مدرن بودن و استفاده زیاد اون در دکوراسیون داخلی، نسبتا گران است. و همونطور که میدونین ورق اس پی ال یه ورق ایتالیایی است و همین هم به نوعی روی افزایش قیمت اون تاثیر گذاشته. ولی اگه بخواین سبک سنگین کنین، به نظر من از نظر اقتصادی به صرفه است؛ چون مزیت‌های اون به قیمتش میچربه. موافقین؟

برای کسب اطلاع از قیمت انواع صفحه روی کابینت، مقاله قیمت صفحه کابینت آشپزخانه رو مطالعه کنین.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments