4.7 0

میدونی فرق سقف شیشه ای با سقف کاذب شیشه ای چیه؟ + مدلها

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  23 اردیبهشت 1402
میدونی فرق سقف شیشه ای با سقف کاذب شیشه ای چیه؟ + مدلها

سقف شیشه­ ای همیشه جزو لوکس ترین چیز­هایی بوده که یک خانه میتونه داشته باشه و بدون شک یک جلوه­ ی تازه رو به خانه هدیه میده. البته مدل های دیگه ای از سقف کاذب هستن که بعضی جاها به اسم سقف کاذب شیشه ای شناخته میشن ولی در حقیقت از شیشه ساخته نشدن. بلکه از جنس پلاستیک، طلق و این جور چیزها هستن و طبیعتاً هزینه کمتری هم دارن.

در این مقاله میخوایم در مورد این دو نوع صحبت کنیم و کلی مدل خوشگل ببینیم:

  1. سقف شیشه ای چیست؟
  2. سقف کاذب شیشه ای یا طلقی چیست؟

1.    سقف شیشه ­ای چیست؟

سقف شیشه ­ای به یک شیشه­ ی قاب شده در فولاد، چوب، آلومینییوم و یا هر ماده ­ی محکم دیگه ای گفته میشه. اکثر خانه­ ها سقف شیشه ­ای ندارن اما جذابیت سقف شیشه ­ای به اندازه­ای هست که ما رو یاد کارتون ­ها­ی شرکت دیزنی میندازه و وجود اون در خانه، خیلی هیجان­ انگیز هست.

در شکل زیر یه نمونه فوق‌العاده جذاب و رویایی رو میتونین ببینین:

سقف شیشه ای (2)

اگه بخوایم یک فهرست از تاثیر­گذار­ترین را­ه ­ها­ی استفاده از شیشه در ساختمان درست کنیم؛ بدون شک سقف شیشه ­ای جزو پنج مورد اول هست.

سقف شیشه ای (3)

در ادامه بریم با مزایا و معایب و مدل های سقف شیشه ای آشنا بشیم.

مزایا­ی سقف شیشه­ ای چیست؟

بدون شک یکی از مهم­ترین مزایا­ی استفاده از سقف شیشه ­ای، نورگیر خوب اون هست. این سقف باعث میشه نور خورشید، در تمام مدت به خانه بتابه و اون رو روشن نگه داره. ورود نور طبیعی به خانه، خود مزایا­ی زیادی رو در بر میگیره.

سقف شیشه ای (4)

دیگر مزایا­ی سقف شیشه ­ای عبارتند از:

  • کاهش آلودگی صوتی
  • کاهش مصرف انرژی در تابستان و زمستان
  • افزودن بر ارزش قیمتی ساختمان
  • محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش
  • زیبایی بصری فوق‌العاده به خصوص در محیط های طبیعی

سقف شیشه ای (5)

معایب سقف شیشه ­ای چیست؟

بدون شک هرچیزی مزایا و معایبی داره و حالا وقت این رسیده که بریم سراغ معایب سقف شیشه­ ای. باید به این نکته توجه کرد که مزایا­ی این سقف خیلی بیشتر از معایب اون هست پس در استفاده از سقف شیشه ­ای دچار تردید نشین.

 

3 ایرادی که میشه برای این نوع سقف در نظر گرفت عبارتند از:

  1. اگر بخشی از سقف کمی تَرَک برداره؛ باید کُل اون رو تعویض کنین چرا که غیر مطمئن و خطرناک هست.
  2. یکی دیگه از معایب سقف شیشه­ ای این هست که اگه بارون بیاد لکه­ ها­ی روی سقف به راحتی قابل مشاهده هستن و همین موضوع ممکن هست که خیلی صحنه ­ی جذابی رو به وجود نیاره. پس قبل از نصب به فکر راه حلی برای تمیز کردن سقف شیشه ای باشین.
  3. قبل از نصب سقف شیشه ­ای باید حتما از کیفیت کار مطمئن بشید چون اگه با دقت نصب نشه امکان نفوذ آب به داخل خانه وجود داره و این موضوع میتونه مشکل بزرگی باشه.

سقف شیشه ای (6)

حالا وقتشه بریم مدل های سقف شیشه ای رو ببینیم…

مدل های سقف شیشه ای؛ شیک، رویایی، لوکس

به به! فقط تصویر زیر رو ببین و کیف کن!

سقف شیشه ای (7)

نکته: قیمت سقف شیشه­ ای، به عوامل مختلفی مثل نوع شیشه، مساحت سقف و نوع قاب­ها و یراق ­آلات استفاده شده بستگی داره. واضح هست که هرچقدر کیفیت سقف کمتر باشه قیمت اون هم ارزان­تر در میاد. البته هزینه ­های جانبی مثل حمل و نقل و هزینه ­ی نصب رو هم نباید نادیده گرفت.

سقف کاذب شیشه ای (7)

همون­طور که قبلا هم گفتیم؛ سقف­ ها­ی شیشه­ ای خانه رو لوکس میکنن و دکوراسیون داخلی منزل رو مدرن تر از همیشه جلوه میدن. البته گروهی از سقف های شیشه ای هم وجود دارن که دکوراسیون رو کلاسیک جلوه بدن. به این صورت که شکل هندسی سقف های شیشه ­ای تاثیر زیادی در دکوراسیون خانه داره. مثلا سقف­ های گرد به فضا­ی کلاسیک نزدیک تر ­هستن. مخصوصا اگه اطراف اون­ها با قاب­های چوبی تزئین شده باشه. به عکس زیر نگاه کنین.

سقف شیشه ای (8)

در خیلی از خانه ­ها سقف حمام و دستشویی شیشه ­ای است. این­کار باعث میشه موقع دوش گرفتن حس بهتری داشته باشیم یا حتی اگه برق رفت به مشکل خاصی بر نخوریم؛ اما قبل از نصب سقف شیشه ­ای در سرویس­ های بهداشتی، باید مطمئن شد که از بیرون به داخل سرویس­ها دید نداشته باشه. در اون شرایط میشه از سقف شیشه ­ای برای سرویس­ها استفاده کرد.

سقف شیشه ای (9)

یه نمونه ساده از سقف شیشه ای رو در تصویر زیر ببینین، این نوع از سقف دارای سایه بان هست که امکان کنترل نور ورودی رو فراهم میکنه:

سقف کاذب شیشه ای (2)

شیشه سقف آشپزخانه (1)

در ادامه دو نمونه از جذابیت هایی که این نوع سقف ها به محیط میدن رو به صورت تصاویری برای شما آوردیم:

1- مثلاً در تصویر پایین می‌بینین که ایجاد سقف شیشه‌ای در ترکیب با سقف کاذب آشپزخانه چقدر فضا رو خاص‌تر کرده. با این که در قسمت دیوارها و درهای این آشپزخانه نور وجود داره، اما یک سقف شیشه‌ای کاذب باعث شده فضا خیلی دلبازتر و خاص‌تر به نظر برسه.

سقف کاذب شیشه ای (5)

2- یا شیشه سقف آشپزخانه در مدل پایین به اندازه ای فضا رو خاص کرده که خود به تنهایی یک طراحی دکوراسیون کامل به حساب میاد. پس میشه خیلی راحت فقط با به کار بردن سقف شیشه‌ای در یک محیط، دکوراسیون و طراحی اون محیط رو به شدت تغییر داد. طراحی سقف کاذب شیشه‌ای در محیط‌هایی که مدت زمانی طولانی در آنجا مشغول به کار هستیم، از خسته شدن و کلافگی بخاطر کار زیاد، جلوگیری می‌کنه.

شیشه سقف آشپزخانه (2)

خیلی از خانه ‌های مدرن از همین سقف‌های شیشه‌ای استفاده می‌کنن تا طراحی مدرن خودشون رو خیلی خاص‌تر و با جلوه‌تر نشون بدن. مثل اتاق خواب مدرن در تصویر زیر که با ایجاد یک سقف کاذب شیشه‌ای فضا رو خیلی متفاوت‌تر کرده.

سقف کاذب شیشه ای (9)

این هم یک فضای فوق مدرن دیگه که از انواع شیشه برای ایجاد سقف شیشه‌ای و یا دیوارهای شیشه‌ای استفاده کرده. همین طرح در ساعات مختلف روز یک قاب زیبایی از آسمان رو برای شما ایجاد می‌کنه و در شرایط آب و هوایی مختلف نیز فضایی رو برای شما به وجود میاره که بسیار لذت بخش و آرامش ‌بخش هست!

سقف کاذب شیشه ای (10)

همچنین تصویر زیر هم یک نمونه دیگه از طراحی سقف شیشه ایِ ترکیبی در فضاهای بزرگ رو نشان میده:

سقف کاذب شیشه ای (15)

مانند تصویر زیر سقف بالای راه پله‌ها و قسمت ورودی‌ها نیز میتونه با این طراحی خیلی خاص‌تر بشه.

سقف کاذب شیشه ای (18)

اما خب شاید بشه گفت آشپزخانه‌ها جزو کمتر جاهایی هستن که طراحی اون ها با به کار بردن سقف شیشه‌ای خیلی بیشتر جذاب میشه. مانند نمونه های زیر که معرکه هستن:

سقف کاذب شیشه ای (20)

این هم یک نمونه ی دیگه از طراحی سقف کاذب در آشپزخانه:

اما مدل دوم و کم هزینه تر سقف شیشه ای یا بهتره بگیم سقف کاذب شیشه ای چیه؟

 

2. سقف کاذب شیشه ای یا طلقی چیست؟

شاید بشه گفت هدف اصلی از به کار بردن سقف کاذب شیشه‌ای ایجاد نورپردازیِ مصنوعیِ مناسب در ساختمان و البته زیباسازی و دکوراسیون خاص هست. خیلی از ساختمان‌ها به خاطر شرایط ساختی که دارن، نمی‌تونن از نور طبیعی استفاده کنن، به همین دلیل در این نوع از ساختمان ها، کاربرد سقف‌های کاذب شیشه‌ای بسیار زیاد اهمیت داره و می‌تونه به ایجاد یک خانه پرنور و دلباز کمک کنه.

سقف شیشه ای کاذب

سقف کاذب شیشه‌ای چه کاربردی داره؟

هدف اصلی از به کار بردن سقف‌های کاذب شیشه‌ای جلوه بخشیدن و ایجاد نورپردازی در سقف ساختمان هست. از این نوع سقف‌ها میشه در اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب و یا سرویس‌های بهداشتی استفاده کرد. سقف شیشه‌ای کاذب انواع محتلفی داره که دارای رنگ‌ها و طرح‌ها متفاوتی هست.

سقف شیشه ای کاذب

قیمت سقف کاذب شیشه ای به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت سقف کاذب شیشه‌ای هم موضوعی هست که به فاکتورهای مختلفی بستگی داره. این که سقف شیشه‌ای کاذب از چه نوعی باشه و یا اینکه چه وزنی داشته باشه، عواملی هستن که در قیمت اون تاثیر گذارند.

سقف کاذب شیشه ای (3)

مزایای استفاده از سقف شیشه‌ای کاذب چیست؟

اولین و مهم‌ترین مزیتی که سقف‌های شیشه‌ای کاذب دارن این هست که جلوه‌ای فانتزی و خاص رو به محیط میدن. چون تنوع بسیار زیادی در طرح دارن و میتونین متناسب با هر فضایی از سقف شیشه ای طلقی خاصی استفاده کنین و حتی طرح مورد نظرتون رو سفارش بدین.

طراحی سقف‌های کاذب شیشه‌ای به چه عواملی بستگی داره؟

طراحی سقف‌های کاذب شیشه‌ای با توجه به این که سقف قرار هست در چه محیطی قرار بگیره، متفاوت میشه. فاکتورهایی مثل نوع کاربری محیط، مساحت محیط و تکنیکی که قرار هست برای ساخت سقف کاذب مورد استفاده قرار بگیره، همگی در انتخاب نوع سقف کاذب شیشه‌ای و همچنین بر قیمت سقف کاذب شیشه ای به شدت مؤثرند.

 

مدل های سقف کاذب شیشه ای یا طلقی

حالا بریم چند مدل سقف کاذب شیشه ای رو ببینیم…

  1. طراحی سقف کاذب شیشه ای در فضاهای کلاسیک:

اینکه فضای خانه شما کلاسیک باشه یا مدرن هم، در نوع طراحی سقف کاذب شیشه‌ای انتخابی تأثیرگذار هست. بد نیست بدونین که خانه‌های کلاسیک رو میشه با قرار دادن طلق شیشه‌ای سقف کاذب، با رنگ‌های مختلف، خیلی زیباتر کرد. دقیقا مثل اینجا:

سقف های کاذب شیشه ای

  1. نمونه های طراحی روی طلق شیشه ای سقف کاذب:

طلق شیشه‌ای سقف کاذب با انواع طراحی هایی که روی اون انجام میشه، یک دید مصنوعی اما زیبا رو به محیط می‌بخشه. اغلب رستوران‌ها و فضاهای تفریحی و سرگرمی از این نوع از سقف‌های کاذب شیشه‌ای خیلی استفاده می‌کنن.

میدونی فرق سقف شیشه ای با سقف کاذب شیشه ای چیه؟ + مدلها

این یکی مدل هم با ایجاد یک دید مصنوعی اما دلپذیر، فضا رو خیلی خاص کرده.

طلق شیشه ای سقف کاذب (2)

  1. طراحی سقف کاذب در فضاهای بزرگ:

ساختمان‌های بزرگ مثل فرودگاه‌ها، از سقف کاذب شیشه‌ای با طراحی متفاوت‌تری نسبت به فضاهای دیگه استفاده می‌کنن. شیشه‌هایی خاص با طراحی‌هایی عجیب. مثل اینجا:

سقف کاذب شیشه ای (13)

یا این محیط بزرگ و دلباز که طراحی خاص خودش رو درواقع مدیون سقف کاذب شیشه‌ای و البته دیوارهایی از جنس شیشه هست.

سقف کاذب شیشه ای (14)

  1. طراحی سقف کاذب برای راهروها:

یکی از جاهایی که برای استفاده از سقف‌های کاذب شیشه‌ای خیلی مناسب هست، راه روها هستن. یک سقف شیشه‌ای طولانی می‌تونه فضای دالان‌ها و راه روهارو خیلی جذاب و رویایی کنه.

سقف کاذب شیشه ای (16)

اینم بگیم که که علاوه بر سقف کاذب شیشه ای که مفصل در این مقاله در موردش صحبت کردیم، روش دیگری هم برای دکوراسیون سقف ساختمان به نام سقف آسمان مجازی وجود داره که از اون برای پوشش، ایجاد نمای بهتر و کاهش ارتفاع سقف استفاده میشه. اگر دنبال زیباسازی سقف خانه خودتون هستین، این مقاله رو از دست ندین.

در انتخاب سقف کاذب شیشه ای ما به شما کمک می کنیم!

مطلبی که اینجا به اون پرداختیم، معرفی سقف‌های کاذب شیشه‌ای بود. سقف‌هایی که علاوه بر زیباتر کردن دکوراسیون داخلی و طراحی محیط، نوررسانی رو هم خیلی بیش‌تر و مؤثر‌تر میکنن. در این مقاله گفتیم که از این نوع سقف‌ها در محیط‌های مختلف مثل آشپزخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و دیگر فضاها میشه استفاده کرد و نمونه‌های مختلفی رو هم به شما نشان دادیم.

راستی اگه دنبال یک سقف کاذب کار حرفه ای هستی میتونی روی کمک ما حساب کنی. فقط کافیه روی لینک زیر کلیک کنی و درخواستت رو ثبت کنی:

پیدا کردن یک سقف کاذب کار حرفه ای

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments