2.4 0

کمد دیواری ریلی آینه‌ای چرا در بین مردم محبوب است؟

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  4 اسفند 1401
کمد دیواری ریلی آینه‌ای چرا در بین مردم محبوب است؟

شاید تا حالا به این نکته توجه نکردین ولی تو اکثر خونه‌های هممون کمد دیواری آینه‌ای دیده میشه. هیچوقت فکر کردین چرا این مدل از کمد دیواری‌ها انقدر بین مردم محبوب شده و تو خونه‌های همه جا باز کرده؟ یا چه ویژگی‌هایی داره که اغلب مردم از کمد دیواری ریلی آینه‌ای استفاده می‌کنن؟ در این مقاله که تو سایت سلام ساختمان می‌خونین قراره باهم به معرفی کمد دیواری ریلی آینه‌ای و ویژگی‌های اون بپردازیم. پس با ما تا اخرش همراه باشین.

کمد دیواری ریلی آینه‌ای، چه کاربردهایی دارد؟

یکی از زیباترین انواع کمد دیواری‌ها همین مدل ریلی آینه‌ای هست که به دلیل طراحی زیبایش نمای شیکی به اتاق‌ها میده. بطور کلی کاربردهای کمد دیواری ریلی آینه‌ای به بخش‌های زیر تقسیم می‌شود:

  • نگهداری انواع لباس‌ها در کمد دیواری و کشوهای اون

کمد ریلی آینه ای 1

 

قرار دادن لباس‌ها در کمد دیواری ریلی آینه‌ای

  • استفاده از آینه‌ی اون برای اینکه بتونیم به سرعت خودمونو آماده و مرتب کنیم.
  • استفاده در سالن‌های ورودی و اتاق خواب‌ها به دلیل اینکه موجب زیباسازی فضای اون میشه

کمد ریلی آینه ای 2

کمد دیواری آینه‌ دار در اتاق خواب

  • استفاده از اون برای بزرگ‌تر نشون دادن نمای داخلی منزل به دلیل انعکاس نور توسط آینه‌ها و بازتاب تصاویر چیزهای دیگه‌ای که توی اتاق هستن.

کمد ریلی آینه ای 3

 

مشاهده می‌کنین که اتاق چقدر بزرگ دیده میشه

این مورد یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از کمد دیواری آینه‌ای ریلی هست. شاید با خودتون بگین زیاد تأثیری نداره ولی اگه مقاله‌ی “انواع کمدهای دیواری ریلی و لباس که اتاق شما را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد” رو بخونین کاملاً متوجه این قضیه میشین که چطور این مدل کمدها باعث افزایش نمای خونه‌تون میشه.

نمونه‌هایی از مدل‌های کمد دیواری آینه‌ای ریلی

در ابتدا باید بگیم که این کمد دیواری‌ها چون طراحی شیک و مدرنی دارن به هر سبکی که در منزل کار بشن زیبایی خودشون رو نشون میدن اما این مسئله بستگی به عوامل مختلفی مثل سبک معماری منزل، ترکیب رنگ دیگر وسایل استفاده شده و از همه مهم‌تر سلیقه‌ی خود شخص داره. اما به هر حال کمد دیواری آینه ای یکی از انواع کمد دیواری مدرن محسوب میشه که میتونه به تکمیل چیدمان مدرن خونه شما کمک کنه.

بطورکلی کمد دیواری‌های مدل آینه‌ای میتونن به صورت 4 نمونه زیر باشن:

  1. تمام آینه‌ای

کمد ریلی آینه ای 4

 

در مدل تمام آینه‌ای، بیشتر فضای کمد دیواری رو آینه اشغال میکنه که این خودش میتونه مزیت‌ها و معایبی داشته باشه که اون‌هارو در ادامه براتون توضیح میدیم.

2. چوب

کمد ریلی آینه ای 7

 

مدل چوبی مقاومت زیادی داره ولی تنوع رنگش کمه و بیشتر در سبک کلاسیک به‌کار برده میشه.

3. ام دی اف

کمد ریلی آینه ای 10

 

مدل ام دی اف هم استقامت زیادی در برابر ضربه داره و تنوع رنگش هم نسبت به مدل چوبی بیشتره و با اکثر سلیقه‌ها سازگاری داره. لازم به ذکر هست که مدل ام دی اف پرکاربردترین مدل کمد دیواری هست.

4. هایگلاس

کمد ریلی آینه ای 11

 

طیف رنگی مختلف کمد دیواری آینه‌ای هایگلاس

کمد هایگلاس هم ویژگی‌های ام دی اف رو دارن با این تفاوت که از روکش براق ساخته شدن و زود خش میفتن.

در سه مدل چوب، ام دی اف و هایگلاس آینه با ابعاد کوچک‌تر به روی درب کمد نصب میشه تا کمد دیواری جلوه‌ی بیشتری رو داشته باشه. می‌تونین با خوندن مقاله انواع مدل‌های کمد دیواری ریلی بیشتر با ویژگی‌های این 3 جنس آشنا بشین.

مزیت‌های استفاده از کمددیواری ریلی تمام آینه‌دار

کمد ریلی آینه ای 12

 

 

کمد ریلی آینه ای 13

  • مهم‌ترین مزیت اون ایجاد نمای لوکسی هست که به اتاقتون میده و همونطور که گفتیم فضای اتاق رو بزرگ‌تر نشون میده.
  • کمد دیواری آینه‌ای چون از سایزهای مختلفی تشکیل شده بنابر سلیقه هرکس میتونه در اتاقش قرار بگیره. از این رو فضای زیادی رو در اتاق‌ها اشغال نمی‌کنه و برای اتاق‌های کوچک بسیار مناسبه.
  • یکی از مزیت‌های اون که ویژه‌ی دخترها هست اینه که لازم نیست تو آینه‌های کوچک خودشون رو مرتب کنن و به همین دلیله که بیشتر این مدل کمد دیواری‌ها در اتاق دخترها دیده میشه.
  • کمد دیواری ریلی آینه‌ای میتونه گزینه‌ای مناسب برای استفاده بعنوان کمد میز آرایش دار باشه. به این صورت که به راحتی لوازم آرایشی در کشوهای اون قرار می‌گیره و آینه‌ای که در روبه روی اون قرار گرفته میتونه تکمیل کننده‌ی اون باشه.

کمد ریلی آینه ای 14

 

 

کمد ریلی آینه ای 15

وسایل آرایشی دخترانه داخل کمد دیواری آینه‌ای

معایب

  • از مهم‌ترین معایب اون میشه به آسیب پذیر بودنشون اشاره کرد. کمد دیواری‌های تمام آینه‌ای به راحتی قابل شکستن هستن و با کوچکترین ضربه‌ای که حتی بصورت اتفاقی به اونها وارد بشه میشکنن. که البته همین نکته هم بستگی به جنس شیشه‌ی بکار رفته داره.
  • این نوع کمد دیواری‌ها چون دارای آینه هستند و جنس آینه هم از شیشه است بطور مداوم نیاز به تمیزکاری دارن. وجود لکه‌های مختلف و نشستن گرد و خاک روی اون‌ها چیزیه که معمولاً طی روز زیاد اتفاق میفته و باید اون رو رعایت کرد.

ویژگی اصلی کمد دیواری آینه‌ای نسبت به دیگر کمد دیواری‌ها چیست؟

همونطور که از اسمش مشخصه، این نوع کمد دیواری‌ها دارای فاکتور مهمی به نام “آینه” هستند. قطعاً هرکدوممون برای اینکه خودمون رو مرتب کنیم از آینه استفاده می‌کنیم اما نکته‌ی مهم اینجاست که برای مثال اگر کمد لباس‌هایتان در اتاقی دیگر و آینه در اتاقی دیگر باشد این کار برای شما دشوارتر است.

کمد ریلی آینه ای 16

 

از خواب بیدار شو، سریع آماده شو

فرض کنید در یک اتاق لباستون رو می‌پوشین و میرین تو یک اتاق دیگه تا جلوی آینه خودتون رو ببینین. می‌بینین که اون لباس خوب نیست و تصمیم می‌گیرین یک لباس دیگه رو امتحان کنین و باید دوباره به همون اتاق برگردین. همین رفت‌وآمد شما از یک اتاق به اتاق دیگه کلی وقتتون رو هدر میده و باعث کلافگی شما میشه. به همین علت کمد دیواری‌های ریلی آینه ساخته شدن تا شما رو از این مخمصه نجات بدن.

برای آشنایی با معایب کمد دیواری ریلی می تونید مقاله مربوطه رو بخونید.

کارایی آینه همینجا مشخص میشه…

اینجاست که اگه توی اتاقتون کمد دیواری آینه‌دار داشته باشین از این گرفتاری رها میشین و خیلی راحت همونجا از داخل کمد لباستون رو برمی‌دارین، می‌پوشین، همونجا جلوی آینه خودتون رو آماده می‌کنید و اگر پشیمون شدین به سادگی لباستون رو عوض می‌کنین.

این به نوعی مهم‌ترین ویژگی و مزیت قراردادن آینه بر روی کمد دیواری ریلی هست تا هم از کشوهای اون که داخلش لباس‌هاتون رو گذاشتین استفاده کنین، هم از میزش که وسایلتون روی اون قرار داره، و از همه مهم‌تر از آینه‌ی اون برای آماده‌سازی خودتون استفاده کنین.
با کلیک روی لینک زیر می‌تونین انواع دیگر کمد دیواری‌های ریلی رو هم مشاهده کنید.

کمد ریلی آینه ای 17

 

انعکاس تصاویر بیرونی درون آینه

کمد ریلی آینه ای 17

 

قیمت کمد دیواری‌های ریلی آینه‌ای چقدر است؟

می‌رسیم به مهم‌ترین بخش مقاله و پاسخ به این سؤال که “کمد دیواری‌های آینه‌دار” چه قیمت هستن؟ قبل از هرچیزی باید بگیم اون کسی که به شما “سلام ساختمان” رو معرفی کرده قدرشو بدونین چون شما رو در بهترین مسیر قرار داده. امروزه با کلاهبرداری‌های بسیار زیادی که در بازار اتفاق میفته اصلاً نمیشه به کسی اعتماد کرد اما شما می‌تونین با مشورت با تیم سلام ساختمان بهترین تصمیم رو برای انتخاب کمد دیواری چه از نظر طرح و کیفیت و چه از نظر قیمت بگیرین. مطالعه مقاله «قیمت کمد دیواری» هم به شما کمک میکنه بیشتر با مقوله قیمت کمد آشنا بشید.

کمد دیواری‌های آینه‌ای با توجه به جنس، طرح، مواد اولیه، ابعاد و چند عامل دیگه دارای قیمت‌های متفاوتی در بازار هستن که…..

 

 

 

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دریافت قیمت دقیق کمد +