4.0 1

کابینت وکیوم، چرا آره و چرا نه؟!! همه چیز درباره کابینت وکیوم

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  9 مرداد 1402
«کابینت وکیوم»، چرا آره و چرا نه؟!! همه چیز درباره کابینت وکیوم

شما هم به فکر ساخت کابینت آشپزخانه افتادی؟ و بعد شنیدی که یک نوع کابینت خیلی شیک هست به نام کابینت وکیوم؟ شاید بشه گفت برای دونستن همه چیز درباره این نوع کابینت لاکچری، به بهترین جای دنیا قدم گذاشتی! درسته! «همه چیز» رو تلاش می‌کنیم اینجا برات آماده کنیم.  پس خوش آمدی:

کابینت وکیوم چیست؟

اول از همه باید بگم که کابینت وکیوم همون کابینت ممبران هست و تفاوتی با هم ندارن. اما بعضا افراد اونا رو دو مدل متفاوت تصور می کنن. بنظر من این کابینت یک نوع کابینت از نسل چهارم کابینت‌ها ست. اوایلِ اوایل (مثلاً صد سال پیش) فقط کابینتای چوبی بودن (که الان توی ایران خیلی گرون‌اند)، بعد فلزی‌ها اومدن، بعد ام‌دی‌اف ها و زیرمجموعه شون (که هنوزم محبوب‌اند) و بعد از اون کابینت وکیوم پا به عرصه وجود نهاد.

کابینت وکیوم در واقع یک نوع کابینتیه که با متریال ام دی اف (MDF) ساخته میشه. اما نه به شکل عادی. پس چطوری؟؟ پاسخ به طور خیلی خلاصه اینه: ورقِ MDF خام رو بهش شکل و شمایل میدن، مثلاً روی اون کنده کاری می‌کنند و از این جور کارها. سپس می‌برند توی دستگاهی با تکنولوژی وکیوم و یک لایه شیک و قشنگ میچسبونن روی ورق های MDF.

محصول نهایی رو وقتی میبینی، معمولاً یک کابینت با نقش و نگارهای خاص و قشنگ، با کنده کاری ها و برجستگی های زیبا میبینی که اصلاً بهش نمیاد از MDF ساخته شده باشه. بلکه حس میکنی داری به یک کابینت چوبی نگاه میکنی!! اون حسی که از کابینت وکیوم می‌گیری خیلی بستگی داره به طراحی کابینت و همینطور طرحِ اون لایه نهایی که چسبیده روی کل کار.

دستگاه تولید متریال وکیوم

نمایی از دستگاه تولید متریال وکیوم

مشاوره رایگان سلام ساختمان

اون لایه نهایی روی کابینت آشپزخانه وکیوم، چیه؟

سؤال خوبی پرسیدی معلومه دقتت زیاده! اون لایه نهایی برای کابینت آشپزخانه وکیوم شما مثل پوست یک جوان زیبا عمل میکنه و جنسش از PVC است. یک متریال انعطاف پذیر که میشه روی اون رو طرح‌هایی شبیه خطوط چوب و یا هر طرح دیگه درآورد؛ شبیه چاپ روی کاغذ. یک متریال ضد آب که باعث میشه کابینت وکیوم در نواحی‌ای که لایه PVC روش کشیده شده، در برابر رطوبت مقاوم باشه.

چطوری لایه PVC انقدر خوب به ام دی اف میچسبه؟

لایه PVC به طور کامل به ام دی اف چسبیده، طوری که هر دو تبدیل به یک جسم واحد شدند. خب چطوری انقدر خوب به هم پیوستند؟؟ جواب اینه: ورق های ام دی اف خام که با نقش و نگار قشنگ شدند رو می‌برن داخل دستگاهِ وکیوم، سپس با فشار زیااااد، لایه PVC رو روی ام دی اف می‌کِشند. بین لایه PVC و ام دی اف هم چسب مخصوصی هست که وظیفه‌اش چسبوندن کامل PVC  به ام دی اف است.

کیفیت چسب بکار رفته در کابینت وکیوم چقدر مهمه؟

خیلییییی زیاد!!!  کیفیت چسب بکار رفته، تقریباً بینهایت مهمه! حواستون باشه به کابینت سازتون تاکید کنین از بهترین چسب برای ساخت کابینت وکیوم شما استفاده کنه. وگرنه بیچارگی داره!

حالا چرا بهش میگن «وکیوم»؟

دستگاهی که باهاش ورق های کابینت وکیوم رو می‌سازند، یک تکنولوژی باحال داره! این دستگاه با مَکِشِ خیلی زیادی که ایجاد میکنه، لایه PVC رو به ام دی اف میچسبونه. به خاطر این پدیده مکِش که به انگلیسی بهش وکیوم میگن، این تکنولوژی به وکیوم معروف شده.

 

در ویدئوی زیر میتونین، بصورت خلاصه با موضوعات اساسی در مورد کابینت وکیوم آشنا بشین:

مدل کابینت وکیوم

تعدادی از مدل های کابینت وکیوم رو در ادامه واستون آوردیم.

وکیوم 1
وکیوم 2
وکیوم 3
وکیوم 4
وکیوم 5
کابینت وکیوم
کابینت وکیوم سفید
کابینت آشپزخانه وکیوم
نظرات مشتریان کابینت
آقای ریاحی
با تجربه و تحویل به موقع
بسیار مجری با تجربه و تمیز کار. و مهمترین ویژگی که معمولا کابینت سازها درنظر نمیرن به موقع تحویل دادن کار هست که جناب جعفرپور بسیار وقت شناس بودن. ممنون بابت اجرای به موقع و مرتب آقای جعفرپور
آقای طباطبایی
دلسوز و بافکر و ایده
آقای بهرامی در اولین مرحله بسیار منصف بودند. دلسوز و با فکر و ایده خوب از حداقل جا حداکثر استفاده رو کردن و خیلی به ما کمک کردن ازشون ممنونیم
خانم ثابت
بسیار قابل اعتماد
جناب اقای نوایی بسیار بسیار انسان قابل اعتماد از تمام لحاظ هستن کیفیت کارهاشون و طراحی عالی بود و اخلاقشون که عالیتر با حوصله هر چی گفتم با لبخند فقط گفتن چشم خدا به مالشون برکت بده
آقای پرهیزگار
خوش اخلاق و قابل اعتماد
بسیار عالی، مسلط، خوش اخلاق، منصف و قابل اعتماد
خانم آراسته
توانا و کاربلد
مهندس یدالهی، فردی بسیار توانا، کار بلد هستند و همراه بسیار مطمئنی برای انجام پروژه های کار، از ایشان و تیم اجرایشان کمال رضایت را دارم.
آقای جمشیدی
راضی هستم
در کل از آقای میرزایی رضایت داریم و همچنین از کادر حرفه آیی نصابی که برامون فرستاده بودن.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

مدل کابینت وکیوم سفید طلایی

کابینت وکیوم لوکس طلایی

همانطور که در تصویر مشاهده می کنین، آشپزخانه فعلی تلفیقی از رنگ‌های روشن و تیره در کنار یکدیگره. رنگ طلایی در کنار رنگ سفید ترکیب زیبا و چشم نوازی ایجاد می کنه. حتی شما عزیزان می تونین از دستگیره های طلایی برای افزایش زیبایی منزلتون بهره ببرین و اینطوری فضایی چشم نواز، شیک و زیبا برای آشپزخونه خودتون ایجاد کنین. بهتره، از به کار بردن چندین رنگ در فضای کلی آشپزخونه خودداری کنین. بهتره، دو رنگ اصلی را در کنار یکدیگر مانند تصویر فوق استفاده کنین.

وکیوم سفید طلایی

همینطور که در این عکس هم مشاهده می کنین، سه رنگ به عنوان رنگ تزیینی فضا مورد استفاده قرار گرفتن. این طرح یکی از جدیدترین مدل کابینت وکیوم معمول در ایرانه که در فضاهای کوچک، بزرگ و متوسط قابل استفاده ست. تلفیق رنگ سفید /طلایی، سفید/ مشکی، صدفی/ طلایی، صدفی/ مشکی بسیار زیبا می شه، حتما اگر تمایل به استفاده از مدل کابینت وکیوم سفید طلایی دارین، این ترکیب رنگ‌ها را مدنظر بگیرین.

در ادامه جند عکس دیگه از مدل کابینت وکیوم سفید طلایی رو با هم ببینیم.

کابینت وکیوم سفید طلایی 1

کابینت وکیوم طلایی سفید 2

مدل کابینت وکیوم سفید

کابینت وکیوم سفید

تصویری که می بینین، نشان دهنده آشپزخونه‌ با کابینت وکیوم سفید و تاحدی کلاسیکه. دسته‌های کابینت ها، با ظرافت و زیبایی خاصی و در هارمونی با رنگ سفید تهیه شده اند. این فضا در عین حال که ساده س، جزییات زیادی هم داره. کاشی کف پوش در هارمونی با رنگ کابینت‌ها قرار داره، در حالی که جزییاتی مانند دستگیره کابینت‌ها یا کاشی‌های پشت سینک در هماهنگی با رنگ اصلی فضا مورد استفاده قرار گرفته. این فضا در عین حال که ساده س، زیبایی منحصر به فرد و خارق العاده هم به بیننده القا می کنه. صدالبته، آرامش و آسایش را هم در این فضا میشه حس کرد.

مدل کابینت وکیوم سفید تهران

تصویر بالا در عین حال که زیباس، سبک زندگی آرام و ساده را هم به بیننده القا می کنه. اگر تمایل دارین، محیط داخلی منزل یا آشپزخانه شما جلوه گر فضایی تمیز، آرام و در سکون باشه، طرح بالا مطمئنا برای شما مناسبه. این فضا در عین حال که از رنگ‌های طبیعی بهره برده، فضایی شیک و منحصر به فرد هم با سبک و سیاق آشپزخانه‌های سلطنتی ایجاد کرده.

کابینت وکیوم لوکس کرم

این کابینت وکیوم کرم هم فضایی گرم و دنج و در عین حال سلطنتی رو برای طبخ غذا القا می کنه. این مدل کابینت در عین حال که مد روزه، فضایی کلاسیک و سنتی را به نمایش میذاره. شما می تونید با چند عدد گلدان به این فضا زیبایی خاصی بدین.

کابینت وکیوم مدرن

بیایید نمایی از قفسه‌های مدل کابینت وکیوم سفید با طراحی مدرن رو مشاهده کنیم. همانطور که می بینین تلفیق رنگ سفید و کرمی رنگ صفحه کابینت زیبایی به فضا بخشیده.

اگر طرفدار سبک مینیمالیسم هستین و یا به ملزومات استیلی رنگ علاقه مندین، این مدل کابینت وکیوم برای شما مناسبه. رنگ هایی مانند استیلی، خاکستری، آبی نفتی در کنار یکدیگر قرار گرفتن و فضایی زیبا را ایجاد می کنند.

مدل کابینت وکیوم سفید

اگر به مدل کابینت وکیوم سفید رنگ علاقه مند هستین، این طرح می تونه به کارتان بیاد.

وکیوم سفید

و این طرح داخلی، جدیدترین مدل کابینت وکیوم را با ساده‌ترین طرح‌ها به نمایش می گذاره. همانطور که مشاهده می کنین، این مدل کابینت برای آشپزخانه‌های کوچک مناسبه.

مدل کابینت وکیوم قهوه ای

آیا طرفدار آشپزخونه هایی با تم کلاسیک هستین؟ اگر اینطوره، رنگ قهوه‌ای می تونه دوست شما باشه. مدلهای کابینت ممبران که در این قسمت مشاهده میکنین، همگی نمونه کارهای دکوراتورهای سلام ساختمان در شهرهای مختلف هستن.

مدل کابینت وکیوم قهوه ای

اگر به رنگ‌های تیره علاقه مندین، می تونید از مدل کابینت وکیوم قهوه ای استفاده کنین. کابینت هایی با این طرح و رنگ برای آشپزخونه‌های مربعی یا مستطیلی شکل مناسبن. رنگ قهوه‌ای را می تونید با رنگ کرم و تلفیق رنگ‌های سفید و مشکی هماهنگ کنین. برای مدل کابینت وکیوم قهوه ای دستگیره های استیلی یا سفید مناسبن.

مدل وکیوم قهوه ای

طرح بالا، تلفیق جدیدی از مدل کابینت وکیوم قهوه ای با رنگ کرم و سفید است. شما می تونید از طرح‌های کلاسیک کابینت وکیوم به همراه کف پوش‌های کلاسیک برای فضاهای کلاسیک و سنتی بهره ببرین.

کابینت وکیوم تهران

این تصویر، مدل جدیدتر و مدرنی از کابینت‌های وکیوم قهوه‌ای رنگ را نشان می ده، همانطور که در تصویر مشاهده می کنین کابینت‌های ممبران قهوه‌ای روشن با مجموعه رنگ‌های تیره مثل مشکی برای صفحه کابینت و فضای بین کابینتی تلفیق زیبایی ارائه میدن. در این طرح می تونید از لوازم سیاه و سفید هم برای افزایش زیبایی فضای خونه تون استفاده کنین.

وکیوم قهوه ای

اغلب، از پالت رنگ قهوه‌ای برای فضاهای کلاسیک و سنتی بهره برده می شه. البته این رنگ برتری دیگری نسبت به رنگ‌های سفید داره و آن هم اینه که کثیفی را دیرتر نشان می ده، پس اگر تمایل ندارین هر روز با دستمال گردگیری روغن و گرد وخاک را از روی کابینت‌ها و کانتر پاکسازی کنین، به مدل کابینت وکیوم قهوه ای فکر کنین.

مدل کابینت وکیوم قهوه ای لوکس

اگر دوست دارین از طرح کابینت وکیوم جدید در رنگ قهوه‌ای و تیره استفاده کنین، عکس بالا می تونه انتخاب مناسبی برای شما باشه. شما می تونید از این مدل کابینت وکیوم در آشپزخانه‌های پرنور نسبتاً بزرگ بهره ببرین.

اگر آشپزخانه‌ای کوچک و مستطیلی شکل دارین و به فضاهای کلاسیک آشپزخانه‌های اروپایی علاقه مندین، قطعا طرح بالا برای شما مناسبه. اگر بخواهیم صادق باشیم، احتمالاً با مشاهده تصویر بالا به یاد مجموعه فیلم‌های هری پاتر افتادین. این مدل کابینت وکیوم قهوه‌ای برای افرادی که به فضاهای فانتزی، جدید و خارق العاده علاقه مندن عالیه. شما می تونین این مدل کابینت را با رنگ‌های مسی، قهوه‌ای متمایل به نارنجی و حتی طلایی ترکیب کنین.

معرفی کابینت ساز

مدل کابینت وکیوم صدفی براق

مدل کابینت وکیوم صدفی طرفداران خاص خودشان را داره، شما می تونید از این رنگ‌ها در آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک استفاده کنین. اغلب، استفاده از رنگ‌های تیره مانند قهوه ای، مشکی یا سرمه‌ای در آشپزخونه‌های بزرگ معموله، اما این رنگ ها در آشپزخانه‌های کوچک می تونن فضا را کوچکتر و دکوراسیون آشپزخونه شما را نامناسب جلوه بدن. به همین علت اغلب رنگ‌های روشن مثل رنگ‌های صدفی، سفید، نیلی، صورتی و غیره در فضاهای کوچک استفاده می شن.

در ادامه چند عکس کابینت وکیوم صدفی که نمونه کار کابینت سازهای سلام ساختمان هست رو با هم ببینیم.

کابینت ممبران سفید صدفی

مدل کابینت وکیوم صدفی 2

کابینت وکیوم صدفی 3

با این تکنولوژی، فقط کابینت وکیوم می‌سازند؟

نه! این تکنولوژی رو برای ساخت کمدهای وکیوم، تخت خواب های وکیوم و غیره هم به کار می‌برند. تصور کن لباس شما رو با یک تکنولوژی جدید ساخته باشند که پارچه‌اش خیلی طرح زیبایی داره. با همون تکنولوژی میتونن شلوار هم درست کنند، میتونند حتی برای پارچه روی چمدون هم ازش استفاده کنند. داستان تکنولوژیِ رو به گسترشِ وکیوم هم همینطوره.

مزایای کابینت وکیوم چی هست؟

این موارد رو میشه به عنوان مزایای کابینت وکیوم آورد:

  • انعطاف پذیری در طراحی: انعطاف پذیری و تنوع طراحی کابینت وکیوم بیشتر از هر نوع کابینت دیگه است. دست طراح کاملا بازه. شما هر جور دلت بخواد و منطقی باشه میتونی کابینتت رو طراحی کنی. خوبه دیگه! باحاله!
  • لاکچریِ ارزون: کابینت وکیوم خیلی ارزون نیست. اما خیلی هم گرون نیست. قیمتش معمولاً بالاتر از کابینت -هایگلاس در میاد اما اگر همون طرح رو بخوای با چوب اجرا کنی، قیمتش شاید 2 برابر و حتی بیشتر بشه! برای همین من اسمش رو گذاشتم لاکچریِ ارزون. میدونی که کابینت های چوبی و کلاً طرح‌های کلاسیک عموماً جزء کارهای لاکچری محسوب میشن.

لطفا معایب کابینت وکیوم رو هم بگین. پنهان نکنین لطفا!

چشم حتما معایبش رو هم بهتون میگیم، مفصل هم میگیم! طبیعیه که هر چیز خوبی معایب و مشکلات خودش رو هم داره. ما در مطلب زیر به طور ویژه به معایب کابینت وکیوم پرداختیم، کلیک کن و نگاهی بهش بندار:

معایب کابینت وکیوم

قیمت کابینت وکیوم چقدره؟ چه نکاتی درباره هزینه اش وجود داره؟

قیمت کابینت وکیوم رو دوست داریم به صورت تخصصی بهت بگم. برای همین، بهت پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مطلب زیر بندازی:

قیمت کابینت وکیوم

طرح‌های کابینت وکیوم، جزء طرح‌های مدرن است با کلاسیک؟

حتماً میدونی به چه طرح هایی کلاسیک و به چه طرح هایی مدرن میگن. اگر دقیق نمیدونی مقاله مقایسه کابینت مدرن با کلاسیک رو بخون. کابینت های وکیوم معمولاً به شکل طرح های کلاسیک طراحی میشن. البته بنا به سلیقه کارفرما، میتونه طراح کابینت وکیوم، مدرن هم باشه.

بهترین رنگ کابینت وکیوم چیه؟

سوال نسبتاً سختیه! اصولاً هر کسی یک تم رنگی رو دوست داره و انتخاب رنگ یک موضوع شخصیه. البته در انتخاب رنگ اصول علمی و زیباشناختی وجود داره که اگر اونها رو ندونیم، احتمال انتخاب اشتباه مون زیاد می‌شه. توجه داشته باشیم از نظر روانشناختی حس و حال رنگ ها   با هم متفاوت‌اند.

البته میدونی که در ایران، کابینت های با تم سفید و کرمی روشن محبوبیت زیادتری دارن؛ کابینت وکیوم سفید هم شاید بشه گفت از محبوب ترین رنگ های کابینت وکیوم محسوب میشه.

چه نکته‌هایی رو باید رعایت کنیم تا کابینت وکیوم ما خوب از کار دربیاد؟

نکات کابینت وکیوم برای دونستن کم نیستن. در همین مطلبی که داری میخونی، نکات زیادی آمده. اما مهمترین  مسئله در ساخت کابینت وکیوم، کابینت ساز شماست. کابینت ساز باید چه خصوصیتی داشته باشه؟ پاسخ این موارد ند:

  • تجربه ساخت کابینت وکیوم رو داشته باشه
  • کابینت ساز متعهد و صادقی باشه
  • مشاور خوبی در طراحی باشه
  • مشتری های قبلیش ازش راضی باشند

کابینت وکیوم چند سال عمر میکنه؟

کابینت وکیوم وقتی به خوبی ساخته و نگهداری بشه، امید هست 20 سال و حتی بیشتر عمر کنه.

از کجا کابینت ساز وکیوم پیدا کنم؟

خیلی ساده است. در دنیای تکنولوژی، در کشورمون ایران، این کار تخصصی سلام ساختمانه. کافیه خیلی ساده درخواست کابینت ساز رو در سایت ثبت کنی تا کابینت ساز حرفه ای بصورت رایگان بهت معرفی بشه.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
داریوش
داریوش
11 خرداد 1401 13:19

بی نهایت مرسی از راهنمائی تون