4.3 0

مدل کابینت رومی، یک نوستالوژی باستانی/تصاویر زیبای کابینت رومی

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  15 اسفند 1401
کابینت رومی کلاسیک مجلل سفید طلایی

کابینت رومی

کابینت رومی، از اون کابینت‌هاییه که حضورش توی آشپزخونه، روی ظاهر و نمای کلی فضای خونمون تأثیر باورنکردنی و خارق‌العاده‌ای داره. این یه سبک کلاسیک و بسیار شیک محسوب میشه که هیچکس از تماشاش خسته نمیشه. درسته که کابینت کلاسیک رومی، سبک خونه‌های سلطنتی و قلعه‌های رومی و بریتانیایی رو داره، ولی یه گرما و انرژی مثبت خاصی توی فضا تزریق می‌کنه و آدم با نگاه کردن به اتمسفری که این کابنیت‌ها ایجاد کردن، احساس می‌کنه توی یه خونه اصیله که زندگی توش به بهترین شکل ممکن جریان داره.

ولی خب انتخاب کابینت آشپزخانه مدل رومی هم حساسیت‌های خاص خودش رو می‌طلبه و نمیشه همینطوری اونو برای هر خونه‌ای انتخاب کرد و کنار هر استایلی قرارش داد. واسه همین توی این مقاله یه سری اطلاعات خیلی مفید درباره کابینت طرح رومی رو در اختیارتون می‌ذاریم تا بتونید بهترین تصمیم ممکن رو برای محیط خونتون عملی کنید.

در استفاده از کابینت رومی، به چه نکاتی توجه کنیم؟

مدل کابینت آشپزخانه رومی یه جوریه که باعث شده این کابینت به طور صددرصدی، توی دسته کابینت‌های کلاسیک قرار بگیره. خب این یعنی چی؟ یعنی اینکه اگر خونتون متراژ محدودی داره و دلتون می‌خواد که حتما از کابینت طرح رومی برای آشپزخونتون استفاده کنید، بهتره که تمام سعیتون رو بکنید تا بقیه خونتون هم استایلی کلاسیک داشته باشه.

  • وسایل آشپزخونه و فضاهای اطراف آشپزخونه

اما اگر متراژ خونتون بزرگه و مثلا قسمت نشیمن از قسمت آشپزخونه فاصله قابل توجهی داره، می‌تونید آشپزخونه و پذیرایی رو کلاسیک طراحی کنید و برای قسمت نشیمن از مبل‌های فانتزی و مدرن استفاده کنید.

دلیل این مهندسی و چارچوب سازی اینه که، وقتی شما متراژ خونتون طوریه که هرکی از در میاد تو با یه نگاه می‌تونه تمام زوایای خونه رو در دیده خودش داشته باشه، اینکه کنار آشپزخونه مجهز به کابینت رومی یه سری مبل و صندلی مدرن و فانتزی دیده بشه، در نظر هر بیننده‌ای یه جور تضاد به وجود میاره.

اینطوری نه زیبایی و استایل سبک مدرنتون به چشم میاد، نه استایل و شکوه سبک کابینت کلاسیک رومی. یعنی با توجه به هزینه و تلاشی که برای دیزاین خونتون انجام دادید، نتونستید جلوه هیچ کدوم از این اقدامات رو به طور کامل به نمایش بذارین.

کابینت رومی سفید طلایی با بین کابینتی سنگی

پس در کل توی انتخاب پرده، مبلمان و همینطور لوسترهای به کار رفته در فضاهای اطراف آشپزخونه مجهز به کابینت رومی، خیلی خیلی دقت کنید که همگی توی یه استایل و پیرو سبک کلاسیک باشن.

  • کفپوش آشپزخونه و فضاهای اطراف آشپزخونه رومی

بهترین کفپوش برای فضای آشپزخونه‌ای که به کابنیت طرح رومی مجهز شده، انواع کفپوش‌ های طرح کلاسیکه. مثلاً کفپوش‌هایی که معمولاً زمینه صدفی رنگ دارن و روشون پر شده از نقش و نگارهای کلاسیک طلایی یا کرم و روشن.

کابینت آشپزخانه رومی سفید طلایی با ستون های سلطنتیحالا یه زمان هست که شما نمی‌خواید خونتون خیلی هم استایل مجلل و سلطنتی به خودش بگیره، دلتون می‌خواد اون راحتی و گرم بودن رو بیشتر احساس کنید و در واقع داخل فضای خونتون احساس معذبی نداشته باشید. اینجور مواقع پیشنهادی که میشه کرد اول اینه که از کابینت رومی‌ که طرح‌ و نقش‌ونگار طلایی نداره استفاده کنین. دوم اینکه برای ایجاد اون احساس گرما بیاید از کفپوش‌های تیره با طرح‌هایی محو استفاده کنید. مثل عکس زیر که از یه کفپوش ساده با طیف رنگ قهوه‌ای تیره برای ایجاد اون حس گرما و امنیت در کنار کابینت رومی استفاده کرده. البته توجه داشته باشین مدل زیر، غلظت کلاسیک بودن و رومی بودنش زیاد نیست. چون طرح هاش برجستگی کم دارند و بیشتر مسطح اند.

کابینت رومی سفید با کفپوش قهوه ای تیرهنکته بعدی راجع به کفپوش مناسب برای کابینت طرح رومی اینه که، اگه مدل کابینت رومی شما طوری بود که از چوب خیلی مات و ساده‌ای براش استفاده شده، شما به راحتی اجازه استفاده از کفپوش براق و روشن رو برای کف آشپزخونتون رو دارید.

فقط بهتره برای حفظ شکوه، سادگی و اون وقاری که کابینت رومی داره، از کفپوش‌هایی که کمترین نقش و نگار رو دارن توی این شرایط استفاده کنید. مثل دوتا عکسی که در ادامه می‌بینید.

کابینت کلاسیک رومی 4

کابینت کلاسیک رومی 5

  • کاشی بین کابینتی، کاغذ دیواری و نسبت اون‌ها با آشپزخونه رومی

کاغذ دیواری و کاشی بین کابینتی هم درست مثل کفپوش و وسایل خونه باید پیرو سبک کلاسیک باشند. ولی یه فرق عمده بین کاغذ دیواری و کفپوشی که قراره کنار کابینت رومی استفاده بشه اینه که، طرح کاغذ دیواری توی این شرایط نباید خیلی شلوغ و براق باشه.

ببینید در واقع خودِ کابینت مدل رومی، به اندازه کافی چشمگیر و باشکوهه. لوسترهای سبک کلاسیکی که قراره کنار این فضا استفاده بشه هم به احتمال زیاد طلایی و مجلله. پس اگه ما بیایم طرح کاغذ دیواریمون (و کاشی بین کابینتی) رو هم شلوغ و پر زرق و برق انتخاب کنیم؛ دیگه واقعا چشم بیننده از این همه نور و جلوه‌های برق برقی، زده میشه. خوبه که سادگی رو حفظ کنیم. بعضی وقتا فاصله بین سبک کلاسیک با تجمل‌گرایی به یه مو بنده. ممکنه اگه حواسمون نباشه بعد از اینکه کلی هزینه کردیم و کلی دردسرهای نصب و چیدمان وسایل رو به جون خریدیم، متوجه بشیم که خونمون رو فوق‌العاده شلوغ کردیم و حضور بعد از چند ساعت توی فضای خونه چشم آدمو میزنه و احساس راحتی رو از آدم می‌گیره.

عکس زیر رو ببینید، یک آشپزخانه رومی با طرحی شیک و نسبتا ساده که رنگ کفپوش اون هم کاملاً با رنگ کابینت رومی‌ها همخونی داره، تونسته علاوه بر شکوه و وقاری که به فضا بخشیده، جلوی اون حالت تجملاتی رو هم بگیره.

کابینت رومی سفید طلایی با درب های شیشه ایمثلا به کفپوش و طرح پنل دیواری که توی عکس زیر استفاد شده دقت کنین. اینجا چون خود کابینت رومی دارای نقش و نگارهای طلایی بوده و سقف هم گچبری‌های طلایی داشته و یه لوستر طلایی و یه پرده مجلل هم در فضا استفاده شده، بهترین کار همین بوده که دیوار و کف ساده باشن. یا نهایت مثل این تصویر یه بافته خیلی ظریف و محو داشته باشن.

کابینت کلاسیک رومی 7

حالا دقیقا برعکس این قضیه هم صادقه. یعنی اگه مدل کابینت رومی شما ساده و بدون طرح بود و رنگ مات و نقوش محوی داشت، می‌تونین مثل عکس زیر برای کف و دیوار از یه رنگ گرم مثل قهوه‌ای تیره استفاده کنین. همیشه یادتون باشه خونه جاییه که باید احساس امنیت، گرما و راحتی به ما بده. پس باید با بازی کردن با این رنگ‌ها و طراح‌ها این هارمونی رو حفظ کنیم.

کابینت رومی سفید با دیوار و کفپوش قهوه ایلطفا عکس بعدی رو هم ببینید، دقیقا یه طرح مات و کمرنگ برای کف و دیوار استفاده کرده ولی اگه خوب دقت کنیم، می‌بینیم که کابینت‌های طرح‌دار و براقی هم نداشته، پس چرا اینکارو انجام داده؟

دلیلش اینه که متراژ آشپزخونه توی این تصویر زیاده و همونطور که می‌بینید تا چشم کار می‌کنه، کابینت و کشو دیده میشه. حالا وقتی که توی این آشپزخونه زندگی روزمره جریان پیدا کنه از اینم شلوغ‌تر میشه و بالاخره یه سری وسیله از دیوار آویزون میشه و روی کابینت‌ها و کانتر هم یه سری وسیله قرار می‌گیره. انتخاب رنگ مات برای کف و دیوار، از شلوغی که این آشپزخونه بعدها قراره داشته باشه کم می‌کنه.

کابینت کلاسیک رومی 9

  • انتخاب کانتر مناسب برای کابینت رومی

اما می‌رسیم به یکی از قسمت‌هایی که توی آشپزخونه ما به شدت خودنمایی می‌کنه. کانتر آشپزخونه! همونجایی که وقتی شلوغ و کثیفه انگار کل خونه بهم ریختست.

وقتی می‌خواین برای آشپزخونه از کابینت کلاسیک

رومی استفاده کنین، سعی کنید رنگ کانتر و صفحه روی کابینت رومی، تیره باشه. به عکس‌های زیر نگاه کنید.

کابینت کلاسیک رومی 10

کابینت کلاسیک رومی 11

حالا کی مجازیم که از رنگ کانتر و صفحه کابینت روشن استفاده کنیم؟ موقع‌هایی که ما از سرویس یخچال، گاز، هود، ماکروویو، لباس‌شویی، ظرفشویی و موارد اینچنینی در رنگ‌های روشن مثل سفید یا استیل استفاده می‌کنیم. مثل عکس‌های زیر:

کابینت رومی سفید با کانتر رنگ روشنیه نکته دیگه هم هست، اونم اینه که اگه بخواید می‌تونید کف آشپزخونه رو با کانتر و صفحه جزیره کابینت رومی، ست کنید؛ مثل عکس زیر:

کابینت رومی آشپزخانه کلاسیک سفیددر آخر اینکه، شاید با همه این تفاسیر بازم دلتون بخواد از وسایل مدرن کنار کابینت رومی آشپزخونتون استفاده کنید. پس در این صورت یادتون باشه هرچی رنگ‌ها روشن‌تر باشن یا کلا سفید باشن، هارمونی کمتر بهم می‌خوره.

مثلا لوسترهای کانتری استفاده شده در عکس زیر رو ببینید. خبری از رنگ طلایی و طرح یا مدل سلطنتی توی اونا نیست. یه طرح ساده دارن و یک رنگ سفید.

کابینت کلاسیک 2

به عنوان جمع بندی باید یادآوری کنیم که، کابینت رومی یه طرح واقعا خاص و شکیله و قیمت کابینت رومی نسبت به بقیه کابینت‌ها گاهی می‌تونه خیلی بالاتر باشه. ولی اگه بقیه فضای خونمون رو متناسب با استایل این کابینت نچینیم، ممکنه نتونیم از هزینه و زحمتی که کشیدیم، نهایت بهره‌برداری رو داشته باشیم.

معمولا کابینت های رومی از جنس ممبران ساخته می شوند. مشاهده تصاویر مطلب کابینت ممبران میتونه برای شما که طرفدار کابینت رومی هستید جالب باشه!

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments