3.8 0

4 اشتباه مهلک در سفارش و ساخت دکورهای چوبی

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  21 اسفند 1401
4 اشتباه مهلک در سفارش و ساخت دکورهای چوبی

در این مطلب می‌خوام شما رو با 4 اشتباه رایج و بسیار خطرناک در ساخت دکورهای چوبی (مثل کابینت، کمد دیواری و …) آشنا کنم.

اشتباهاتی که اگر بهشون توجه نکنین قطعاً براتون گرون تموم میشه.

1. قیمت گیری بصورت متری

اشتباه اول، قیمت گیری بصورت متری است و اشتباه نا بخشودنیِ بدتر از اون تصمیم گیری بر اساس همین قیمت متری هست!!!!

درسته که قیمت دهی بصورت متری رایج‌ترین روش در بازار است، اما دوستان توجه کنین که این قیمت رو نمیشه مبنای تصمیم گیری گذاشت. الان کامل براتون توضیح میدم که چرا نمیشه.

مهمترین دلیلش اینه که قیمت‌های متری برای کابینت استاندارده، اما هر گردی گردو نیست!

مثلاً فرض کنین لباسی رو بصورت اینترنتی قیمت گرفتین که توی آگهیش نوشته شده سایز استاندارد و طرح ساده! در این حالت چندتا سوال پیش میاد:

  • سایز استاندارد چیه؟ این سایز استاندارد منطبق با سایز شماست؟
  • طرح ساده یعنی چی؟ اگه بخوام طرحدار باشه یا جنسش بهتر باشه چی؟
  • نتیجه گیری: سایزش که اینجوریه، طرحشم که اونجوریه، اینترنتی هم هست…. پس عملاً همه چی فرضی و روی هواست و این یعنی دقتِ نزدیک به صفر!

برای کابینت هم همینه، شما زنگ میزنین به کابینت ساز قیمت متری می‌گیرین. در صورتیکه دکوراتور (ام دی اف کار یا کابینت ساز) نه بازدیدی از محل انجام داده، نه با طرح مورد نظر شما آشناست و نه شرایط کار رو میدونه! پس این نوع قیمت گیری دقت بسیار پایینی داره و فقط به این درد می‌خوره که با حدود قیمت‌ها (برای برآورد مالی اولیه) آشنا بشین. تازه اولیه که میگم یعنی خیلی اولیه! مثلاً زمانیکه اصن میخواین بدونین بودجه‌ی کافی برای شروع دارین یا نه!

قیمت متری گرفتن، اشکالات دیگه ای هم داره که اون ها رو در مقاله قیمت کابینت و نکاتی که باید بدونین تا سرتون کلاه نره بیشتر توضیح دادیم. همچنین در اونجا راهکار رو که همون استعلام قیمت تمام شده است رو توضیح دادیم.

دکوراتورهای عضو «سلام ساختمان» اجازه ندارند قیمت رو به صورت تلفنی بگن! باید زحمت بکشند و بروند برای بازدید حضوری تا قیمت واقعی رو به مشتری اعلام کنند. اگر دنبال کابینت ساز حرفه ای اینجوری هستی، سلام ساختمان کار اصلیش معرفی همین افراد به شماست.

4 اشتباه مهلک در سفارش و ساخت دکورهای چوبی

2. قیمت گیری فقط از یک دکوراتور – برای خرید یک کُت دو میلیونی چند تا فروشگاه رو زیر و رو می‌کنین؟!

نه واقعاً اگه بخواین یک کُت دو میلیونی بخرین، اصلاً دو میلیون هم نه، 500 هزار تومان، چند تا فروشگاه رو بررسی می‌کنین؟ چند ساعت وقت می‌ذارین؟ حالا برای دکور چوبی، با این همه هزینه، فقط از یک دکوراتور قیمت می‌گیرین؟ اصلاً قیمت رو هم بذاریم کنار… عزیز من این دکور (کابینت، کمد و …) همییییشه جلو چشمتونه و اگر ازش راضی نباشین چی میشه؟!

خلاصه کنم بحث رو، لطفاً لطفاً انرژی بذارین رو قضیه، از چند دکوراتور بخواین بیان بازدید. طرح مورد نظرتون رو براشون توضیح بدین، بعد ازشون قیمت تمام شده‌ی کار (باز قیمت متری نگیرین ها!!!) رو بپرسین. بعد که این چندتا دکوراتور قیمت دادن، بر اساس قیمت پیشنهادی شون و نکاتی که در قسمت بعدی میگم، با خیال راحت با یکی شون وارد مذاکره بشین و قرارداد ببندین.

دو، سه و یا هر تعداد کابینت ساز و دکوراتور که نیاز داشته باشی، اونم از نوع حرفه ای و کاردرستش، میتونی روی سلام ساختمان حساب باز کنی. کافیه درخواست بدی تا رایگان بهت معرفی کنیم.

دکور چوبی 2

3. دکوراتور نامناسب – خشت اول گر نهد معمار کج چی میشه؟؟

به جرئت میشه گفت مهمترین رکن در اجرای دکورهای چوبی، دکوراتور و تیمش هست. خب خودتون تصور کنین اگر این مهمترین رکن و به عبارتی اولین خشت، با دقت انتخاب نشه چی میشه! نه اصن نمی‌خواد تصور کنین، من خودم یه ذره از دردسرهایی که ممکنه رخ بده رو میگم تا به عمق ماجرا پِی ببرین:

  • کار اجرا شده مطابق با طرح مورد نظر شما نمیشه!
  • از کیفیت کار راضی نیستین!
  • دوباره کاری زیااد میشه!
  • پرت متریال افزایش پیدا میکنه!
  • سرِ قیمت به مشکل میخورین و هر روز براتون فاکتور جدید ارسال میشه!
  • تأخیرات پروژه رو اعصابتونه!
  • بعد از سه چهار ماه این ور اونور دکورتون دچار مشکل میشه (مثلاً فکر کنین بخاطر آب بندی نامناسب، آب به داخل کابینت نفوذ میکنه و عملاً کابینت اون قسمت نابود میشه!)

دکور چوبی 3

ممکنه بپرسین حالا که این همه روی دکوراتور حساسیت به خرج دادم راه حل چیه؟ حق با شماست، نمیشه که فقط حرف زد باید راهکار عملی داد. پس چند تا نکته رو به عنوان راهکار خدمتتون عرض می‌کنم که در زمان انتخاب دکوراتور بهش توجه داشته باشین:

  • مشتری‌های سابق: دکوراتور حاضره مشتری‌های قبلیِ خودش رو بهتون معرفی کنه؟ (اصلاً جایی هست که بشه سوابق دکوراتور رو بررسی کرد؟ بله سلام ساختمان.)
  • نمونه کار: خب واضحه که برای انتخاب دکوراتور باید چند تا از نمونه کارهاش رو ببینین.
  • تعداد کار مشابه: این موضوع وقتی اهمیت داره که طرح خاصی مدنظرتون باشه، در این صورت حتماً بررسی کنین که دکوراتور کاری مشابه با طرح مورد نظر شما انجام داده یا نه.
  • بازدید حضوری: روزی که دکوراتور برای بازدید حضوری اومد حسابی زیر نظرش داشته باشین، ببینین مشاوره‌هایی که میده چقدر حرفه‌ای و دلسوزانه است.
  • ضمانت‌ها: بررسی کنین که دکوراتور حاضره چه ضمانت‌هایی برای کارش ارائه بده.
  • تیم دکوراتور: در مورد تیمی که باهاشون کار می‌کنه و تجاربشون از دکوراتور بپرسین.
  • معرف‌های دکوراتور: این موضوع هم مهمه، یعنی مهمه که چه کسی دکوراتور رو بهتون معرفی کرده و بر اساس چه ویژگی‌هایی این فرد رو بهتون معرفی کرده.

4. متریال غیر ضد آب در محیط آبی – قناری رو مجبور کنیم توی آب زندگی کنه، ماهی رو توی خشکی!!!

باید از هر متریالی مطابق با ویژگی‌های ذاتیش از انتظار داشته باشیم! میدونم خیلی فلسفی شد، اما واقعیت همینه چون…

همونطور که می‌دونین، ام دی اف و کلاً مصنوعات چوبی، مقاومت کمی نسبت به آب دارن. یعنی اگر روکش ورق‌های ام دی اف یا همون ملامینه، دچار آسیب بشه در برابر آب نفوذپذیر میشه. تازه اگر هم روکشِ ملامینه آسیب نبینه باز هم بخشهایی از کار مثل بخشهایی که برش خورده، در برابر آب نفوذپذیره. پس خیلی مهمه که در محل‌هایی که ریسک نفوذ رطوبت به دکور چوبی (چه کمد و چه کابینت) وجود داره از متریال مقاوم در برابر آب مثل پی وی سی استفاده بشه.

یکی از این مهمترینِ این محل‌ها، یونیت کابینت زیر سینک هست. پیشنهاد ما اینه که از ورق PVC که ضد آب هست برای کابینت زیر سینک یا در سرویس بهداشتی و حمام استفاده بشه. درسته که هزینه‌ی اولیه کمی بیشتر میشه، اما اگر دید طولانی مدت داشته باشین، می‌بینین که قطعاً ارزش داره.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments