5.0 4

حتما قبل از خرید با انواع کاغذ دیواری آشنا شوید!

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  3 آبان 1400
حتما قبل از خرید با انواع کاغذ دیواری آشنا شوید!

شما هم فکر می‌کنین کاغذ دیواری تاثیر خیلی زیادی روی دکوراسیون داخلی خانه داره؟ گاهی به نظر میاد این تاثیر تا حدی زیاد است که حتی میشه فقط با استفاده از کاغذ دیواری یه بازسازی شیک انجام داد. اصلا میشه گفت که یکی از آیتم‌های بازسازی خانه، کاغذ دیواری هست و زیبایی دکوراسیون داخلی منزل روی پاشنه اون میچرخه. در این مطلب میخوایم به طور مفصل در مورد انواع کاغذ دیواری، کاربردها و تفاوت‌های اون با رنگ‌آمیزی صحبت کنیم. اگه میخواین کاغذ دیواری‌هاتون رو عوض کنین یا به فکر بازسازی خانه هستین، بهتر است با آگاهی کامل سراغ این‌کار برین. پس این مطلب رو از دست ندین.

آشنایی با انواع کاغذ دیواری بر اساس جنس آن‌ها

بهتره قبل از خرید انواع کاغذ دیواری، ابتدا با جنس اون ها آشنا بشین. انواع کاغذ دیواری بر اساس جنس عبارتند از:

1.     کاغذ دیواری کاغذی، مقرون به صرفه

اگه دنبال یک کاغد دیواری برای کوتاه مدت هستین و نمی‌خواین خیلی برای دکوراسیون داخلی منزل هزینه کنین، کاغذ دیواری کاغذی یک انتخاب مناسب است. از ویژگی‌های بارز این نوع کاغذ دیواری جنس نازک اون هست، پس اگه مراقب نباشین، به راحتی پاره میشه. این کاغذها قابلیت شستشو ندارن و نهایتا دو سال عمر می‌کنن. ولی خب از ارزان قیمت‌ترین نوع کاغذ دیواری‌ها هستن.

کاغذ دیواری طرح کاغذی با طرح گل قرمز

2.     کاغذ دیواری pvc با روکش وینیل، ضد آب

کاغذ دیواری با روکش وینیل، یکی از رایج‌ترین نوع کاغذ دیواری‌ها محسوب میشه. این کاغذ دیواری به کاغذ دیواری ضد آب هم معروف است. قابل شستشو است، اگه لکه بشه به راحتی پاک میشه و در برابر خط و خش هم مقاوم است. تا پنج سال دوام داره و میتونه زیبایی خودش رو حفظ کنه. از این نوع کاغذ دیواری به خاطر ابعاد کوچک 5 متر مربعی و همینطور ضد آب و لک بودن، برای اتاق خواب کودک خیلی استفاده میکنن. با توجه به ویژگی‌هایی که گفتیم مشخص است که قیمت کاغذ دیواری وینیل بیشتر است.

3.     کاغذ دیواری نانو، عایق صدا و گرما

اگه میخواین کاغذ دیواری شما علاوه بر ویژگی‌های قسمت قبل، عایق هم باشه، کاغذ دیواری نانو میتونه انتخاب مناسبی باشه. این نوع کاغذ دیواری علاوه بر قابلیت شستشو و ضد خش بودن، ضد کثیفی و گرد و غبار هم هست. با طبیعت سازگار است و آلرژی و حساسیت ایجاد نمیکنه. از ویژگی‌های مهم و بارز این کاغذ دیواری میشه به عایق صدا و گرما بودن اون اشاره کرد. همونطور که مشخص است، به خاطر دوام زیاد اون و داشتن ویژگی‌های بالا، کاغذ دیواری نانو قیمت بیشتری داره.

کاغذ دیواری نانو با قابلیت شست و شو

4.     کاغذ دیواری سه بعدی، مدرن

یکی از کاغد دیواری‌های محبوب، کاغذ دیواری سه بعدی است. این نوع کاغذ دیواری بیشتر برای سبک دکوراسیون مدرن استفاده میشه. طرح و نقش‌های اون طوری با سایه‌ها طراحی شدن که بهش حالت سه بعدی دادن. اگه به این نوع طراحی علاقه‌مند باشین، ما طرح چوب، آجر و سنگ اون رو که خیلی طبیعی است، به شما پیشنهاد میدیم. این طرح‌ها زیبایی چند برابری به فضای شما میدن. ترکیب کاغذ دیواری سه بعدی با نورپردازی‌های خلاقانه میتونه زیبایی خاصی به فضای خانه بده.

کاغذ دیواری سه بعدی سفید

5.     کاغذ دیواری بافت دار یا مخملی، کلاسیک و لوکس

اگه به سبک دکوراسیون کلاسیک علاقه دارین، کاغذ دیواری مخملی مناسب شماست. بافت مخمل اون در دو نوع پارچه‌ای و پلاستیکی، و زمینه اصلی اون در دو نوع پارچه‌ای و pvc وجود داره. این نوع کاغذ دیواری قابلیت شستشو نداره و بیشتر در رنگ‌های تیره در بازار موجود هست. کاغذ دیواری مخملی جزء کاغذ دیواری‌های گران قیمت محسوب میشه.

کاغذ دیواری مخملی یا بافت دار ویژه سبک دکوراسیون کلاسیک

6.     کاغذ دیواری نانوون

اگه طرفدار محیط زیست هستین و براتون مهم است که فضای خانه شما رنگ و بویی از طبیعت داشته باشه، این نوع کاغذ دیواری برای شما ساخته شده. جنس این نوع کاغذ دیواری یک ترکیبی از الیاف پارچه و کاغذ است. این کاغذ دیواری به کاغذ دیواری قابل تنفس هم معروف است. از ویژگی‌های اون میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضد حساسیت و آلرژی
  • سازگار با محیط زیست
  • قیمت بالاکاغذ دیواری نانوون یا قابل تنفس ضد حساسیت و آلرژی

7.     کاغذ دیواری پارچه‌ای

لایه اصلی این نوع کاغد دیواری از پارچه است. به همین دلیل مقاومت بالایی در برابر پارگی داره و عایق صدا هم هست. شاید کاغذ دیواری مخملی رو بشه یکی از انواع کاغذ دیواری‌های پارچه‌ای به شمار آورد.

کاغذ دیواری پارچه ای آبی با طرح گل

کاغذ دیواریِ مناسبِ مکان‌های مختلف، چیست؟

انواع کاغذ دیواری بر اساس محل مورد استفاده آن‌ها عبارتند از:

1.     کاغذ دیواری نشیمن و پذیرایی

نشیمن و پذیرایی اصلی‌ترین نقاط خانه هستند. برای همین انتخاب کاغذ دیواری برای اون‌ها معمولا با وسواس بیشتری همراه است. انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری کاملا به سلیقه شما، ابعاد فضا و سبک دکوراسیون داخلی منزل بستگی داره. مثلا اگه نشیمن و پذیرایی کوچکی دارین، بهتره از کاغذ دیواری با رنگ روشن و براق استفاده کنین. یا اگه فضای بزرگی دارین و دست‌تون در انتخاب باز هست، با توجه به مدرن یا کلاسیک بودن دکوراسیون‌تون میتونین از کاغذ دیواری‌های متنوع استفاده کنین.

2.     کاغذ دیواری اتاق خواب

انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب بسته به اینکه اتاق خواب متعلق به یک کودک پسر، کودک دختر یا یک بزرگسال است، میتونه متفاوت انتخاب بشه. مثلا برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه از کاغذ دیواری‌های عروسکی صورتی یا باقی رنگ‌های ملیح مثل بنفش استفاده میکنن. طرح کاغذ دیواری اتاق خواب بچه‌گانه معمولا از عروسک‌ها و شخصیت‌های کارتونی ساخته شده که طرفدارهای زیادی دارن. برای اتاق بزرگسال این طرح و رنگ باید با وسواس بیشتری انتخاب بشه. چون اتاق خواب محل استراحت شما است، بهتر است از طرح و رنگی استفاده کنید که باعث آرامش شما بشه.

3.     کاغذ دیواری مکان‌های اداری

یکی دیگه از مکان‌هایی که انتخاب نوع کاغذ دیواری برای اون‌ اهمیت زیادی داره، مکان‌های اداری هستند. اداره ها باید محل تمرکز باشن، جایی که اکثر کارمندان، ساعت زیادی از روز رو اونجا سپری میکنن. پس مهم است که طرح و رنگ کاغذ دیواری شما خسته‌کننده و کسالت بار نباشه. استفاده از رنگ‌های خنثی و طرح‌های خطی ساده میتونه انتخاب خوبی برای مکان‌های اداری باشه.

ویژگی های کاغذ دیواری باکیفیت چیست؟

قابلیت شستشو:

یکی از ویژگی‌های مهم کاغذ دیواری ضد آب بودن و قابلیت شستشوی اون است. چنین کاغذ دیواری‌ای بعد از لکه شدن به راحتی تمیز میشه. این ویژگی برای اتاق کودک اهمیت زیادی پیدا میکنه.

ضد خط و خش و پارگی:

مقاومت کاغذ دیواری در برابر خط و خش، یکی از ویژگی‌های مهم اون است.

مقاومت در برابر آفتاب:

بعضی از کاغذ دیواری‌ها اگه در معرض نور آفتاب قرار بگیرن، کیفیت خودشون رو از دست میدن و کدر میشن. چنین کاغذ دیواری‌ای کیفیت لازم رو نداره.

عمر و دوام بالا:

عمر و دوام بالای کاغذ دیواری به ضخامت اون نیز ربط داره. مثلا کاغذ دیواری‌های کاغذی به خاطر نازک بودن، عمر کم و در نتیجه کیفیت کمتری دارن.

قابلیت ترمیم:

کاغذ دیواری‌ای که بعد از خرابی بشه اون رو تعمیر کرد، یک ویژگی مثبت برای اون کاغذ دیواری محسوب میشه.

قابلیت نصب آسان:

کاغذ دیواری مرغوب هنگام نصب کردن کش نمیاد. همچنین بعد از نصب، خط و درز اون مشخص نیست. استفاده از کاغذ دیواری بی‌کیفیت در زیبایی هم تاثیر داره و باعث میشه پوشش شما یکدست نشه.

قیمت کاغذ دیواری:

همونطور که واضح است، کاغذ دیواری‌ای که کیفیت بالایی داشته باشه، قیمت بالاتری هم داره. هم به این دلیل که فرایند تولید اون سخت‌تر و هزینه‌بر بوده و هم از این نظر که دوام بیشتری برای مصرف‌کننده خواهد داشت.

رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری؟ کدام بهتر است؟

اگه در حال بازسازی خانه هستین یا می‌خواین یک تغییری به فضای خانه خود بدین، احتمالا سر این دو راهی قرار گرفتین که رنگ آمیزی بهتر است یا کاغذ دیواری؟ تفاوت این دو چی هست؟ در ادامه این دو نوع پوشش رو باهم مقایسه می‌کنیم.

اجرا و نصب کدام سریع‌تر است؟

همونطور که واضح است، نصب کاغذ دیواری با سرعت بیشتری انجام میشه و این یکی از مزیت‌های کاغذ دیواری محسوب میشه.

برای فضای ما کدام مناسب‌تر است؟

اگه خانه‌ی بزرگی دارین انتخاب نوع پوشش کاملا وابسته به سلیقه‌ی شماست. اما اگه خانه شما کوچک است یا نور کمی داره، استفاده از پوششی که بتونه نور رو منعکس کنه، انتخاب بهتری است. رنگ معمولا این کا رو بهتر انجام میده اما باز هم کاملا سلیقه ای هست. در چنین فضایی میشه از کاغذ دیواری‌های براق هم استفاده کرد. اما در کل برای فضاهای کوچک پیشنهاد میکنیم کل فضا رو کاغذ دیواری نکنین. تنها پوشش بخشی از دیوارهای خانه با کاغذ دیواری‌های براق انتخاب مناسب‌تری است. سایر بخش ها رو هم می‌تونین به رنگ آمیزی بسپارین.

دوام و کیفیت کدام بهتر است؟

اگه در شهرهای آلوده‌ای مثل تهران زندگی می‌کنین، سیاه شدن و دوده گرفتن دیوارها یکی از معضلات شماست. در چنین شرایطی به خاطر از دست رفتن رنگ و ظاهر رنگ آمیزی، کاغذ دیواری میتونه انتخاب مناسب‌تری باشه. از نظر قابلیت شستشو، بین کاغذ دیواری و رنگ تفاوتی وجود نداره. چون در هر دو نوع ما میتونیم نوع قابل شستشو رو انتخاب کنیم.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مهدی
مهدی
02 شهریور 1402 22:44

سلام خسته نباشید. در باره کاغذ دیواری های ارزان قیمت و بدون پوشش هم مطلب بنویسید.

مهدی
مهدی
01 شهریور 1402 09:14

سلام
خسته نباشید
کاغذ دیواری و پوستر دیواری روح به خانه شما می دهند. دیوار ساده خسته کننده میشه. کمی خلاقیت برای دیوار ها خوبه. مثل تابلو نقاشی

امیدیان
امیدیان
30 آبان 1400 16:25

سلام مطلب خوبی بود لطفا تفاوت کاغذ دیوار پارچه ای و کاغذ پارچه ای رو توضیح بدین چون تو بازار اسم کاغذ پارچه ای بیشتر گفته میشه

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
04 آذر 1400 13:47
پاسخ به  امیدیان

با سلام
چیزی به اسم کاغذ پارچه ای وجود نداره. اونچه هست پارچه دیواری گفته میشه که نسل جدیدی از دیوارپوش ها هستند که متفاوتند از کاغذ دیواری. این نوع دیوارپوش گرون تر از کاغذ دیواریه و به دلیل این که رولهای با ارتفاع 3 متری و عرض نامحدود داره، در حین نصب درزی نداره و طرحهای خیلی قشنگی داره. به زودی در سلام ساختمان مقاله پارچه دیواری رو میتونین ملاحظه کنید.