5.0 0

سرویس بهداشتی کلاسیک چه ویژگی هایی داره؟

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  12 خرداد 1402
سرویس بهداشتی کلاسیک چه ویژگی هایی داره؟

یکی از کاربردی‌ترین فضاهای هر خانه، سرویس بهداشتی هست که اغلب استفاده میشه، در معرض رطوبت و گرما و مواد شیمیایی و … قرار داره، پس باید بدونید که زودتر از سایر فضاها دچار آسیب و فرسودگی میشه. در هنگام طراحی باید تمام این مسائل رو مدنظر قرار داد و از طرفی وقتی نوبت به طراحی سرویس بهداشتی می‌رسه، ترجیح اکثریت این هست که سبکی سنتی داشته باشه، پس سرویس بهداشتی سبک کلاسیک می‌تونه از ایده‌آل‌ترین گزینه‌ها باشه تا برای مدت طولانی هم سبکی ماندگار داشته باشه.

در این مقاله می‌خوایم ببینیم سرویس بهداشتی کلاسیک چه ویژگی‌هایی داره که انقدر پرطرفدار شده.

پالت رنگی؛ چه رنگی برای حمام و سرویس بهداشتی کلاسیک مناسبه؟

فکر می‌کنید چه رنگی موندگاری همیشگی به عنوان رنگ سرویس بهداشتی داره و هیچ وقت از مد نمیفته؟ مسلماً سفید! درعین حال که زیباست، حس تمیزی و پاکیزگی رو میده و بزرگترین حسن رنگ سفید هم این هست که به راحتی با رنگ‌های دیگه از جمله بژ، قهوه‌ای، کرم و شیری که در سبک کلاسیک بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرن، ترکیب میشه. حتی رنگ‌هایی مثل آبی و سبز ملایم یا رنگ‌هایی با تضاد بالا نیز هم‌نشین خوبی برای رنگ سفید محسوب میشن.

سرویس بهداشتی کلاسیک (1)

هم‌چنین برای ایجاد یک نقطه کانونی، رنگ سفید پس‌زمینه خیلی مناسبی به حساب میاد و جزئیات به خوبی روی رنگ سفید قابل مشاهده هستن. از خوبی‌های دیگر رنگ سفید این هست که به راحتی با مصالح مختلف مثل چوب و سنگ و سرامیک ترکیب میشه و هر نوع کاشی و مبلمانی با این فضا هماهنگ میشه. به این میگن بهترین انتخاب!

سرویس بهداشتی کلاسیک (2)

برای سرویس بهداشتی و حمام کلاسیک از چه مصالحی استفاده کنیم؟

راز یک فضای موندگار و موردپسند همگان چی هست؟ این که مصالح رو طوری انتخاب کنیم که در درجه اول مناسب ویژگی‌های فضا و بعد کیفیت مناسبی داشته باشه، پس مناسب‌ترین مصالح یک سرویس بهداشتی کلاسیک چه مصالحی هستن؟ مرمر، سنگ و سرامیک؛ کیفیت مناسب، ظاهری لوکس، موندگاری زیاد و نگهداری آسان.

سرویس بهداشتی کلاسیک (3)

یکی دیگه از مصالحی که به شدت در سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیره، چوب هست. عنصری که مقاومت قابل‌توجهی در برابر رطوبت بالا داره و به همین دلیل بیشتر مبلمان سرویس بهداشتی را چوبی به کار می‌برن. علاوه‌ بر این استفاده از چوب باعث دنجی و دلپذیری محیط میشه و فضا رو به یک واحه آبگرم آرام‌بخش تبدیل می‌کنه. هم‌چنین چوب هیچ وقت از مد نمیفته. بیشترین چوب‌هایی هم که در این سبک استفاده میشه، گیلاس، بلوط و افراست.

سرویس بهداشتی کلاسیک (4)

شیر، دوش و لوازم جانبی مختلف حمام از جنس‌هایی مثل فولاد ضدزنگ، نیکل، نقره، برنز و هم‌چنین برنج، مس یا کروم ساخته میشن. در برخی موارد روکش طبیعی و در سایر موارد روکش طلا، مات و براق استفاده میشه. بهتره که برای وسایل و مبلمان از پلاستیک یا فلز خام استفاده نکنید. چون پلاستیک به سرعت ظاهر خودش رو از دست میده و به راحتی می‌شکنه و فلز هم ممکنه به سرعت زنگ بزنه و خورده شه.

سرویس بهداشتی سبک کلاسیک (1)

ملزومات سرویس بهداشتی در سبک کلاسیک چطور باشه؟

در این قسمت خیلی لیست بلند بالایی نداریم؛ یک دستشویی، وان، دوش، توالت، آینه و شاید کمد، سبد و …. قبلا هم این نکته رو گفتیم که بهتره مبلمان سرویس رو سفید انتخاب کنیم تا ظاهری تمیز داشته باشه. اما ترجیح بر این هست که اون‌ها رو به شکل کلاسیک انتخاب کنید. در عین زیبایی، سادگی، نظم و تقارن رو هم در طراحی فراموش نکنیم.

سرویس بهداشتی سبک کلاسیک (2)

پیشخوان‌ها معمولاً از مواد طبیعی یا مصنوعی مثل گرانیت، سنگ‌های دست‌ساز و مهندسی شده یا حتی تخته سنگ ساخته میشن. کاشی‌های دیواری و کف بیشتر پنی، مترویی یا شش ضلعی هستن که می‌تونید چند نوع رو باهم ترکیب کنید اما اصل ظرافت رو از یاد نبرین. از وسایل تک و آزاد مثل سینک پایه یا وان ایستاده با خطوط ظریف کلاسیک، هم ظاهر خارق‌العاده‌ای داره و هم به عنوان نقطه کانونی به حساب میاد. از نردبان چوبی ساده هم میشه به عنوان نگهدارنده حوله میشه استفاده کرد.

سرویس بهداشتی سبک کلاسیک (3)

یکی از ضروری‌ترین وسایل هر سرویس بهداشتی آینه است. هرچه در طراحی معاصر آینه‌ها بیشتر به صورت قدی برای بزرگ‌تر نشون داده فضا استفاده میشه، در طراحی کلاسیک یک یا دو آینه کوچک به شکل مستطیل ساده بالای سینک روشویی با قابی ساده از جنس فلزی یا چوبی به کار میره.

سرویس بهداشتی سبک کلاسیک (4)

این نکته همیشه یادتون بمونه که خطوط صاف و تمیز، اشکال سنتی و رنگ‌های طبیعی مشخصه‌های سبک کلاسیک هستن.

حمام کلاسیک (1)

نورپردازی در حمام و سرویس بهداشتی کلاسیک چه ویژگی هایی داره؟

مثل سایر فضاهای خانه، در سرویس بهداشتی هم دو نوع نور وجود داره؛ نوری که از پنجره‌ها به صورت طبیعی وارد محیط میشه و نور مصنوعی که از سقف یا دیوارها به دست میاد. در سبک کلاسیک، سرویس‌های بهداشتی اغلب دارای لوستر هستن که نه تنها نور را تأمین می‌کنند، بلکه با انعکاس نور در آینه و شیشه، طرح‌های زیبایی رو رقم می‌زنه.

حمام کلاسیک (2)

شمع هم می‌تونه یکی از اجزا و عناصر سبک کلاسیک باشه. یکی از گزینه‌ها استفاده از شمع‌های معطر هست که نه تنها روشنایی رو تامین می‌کنه، بلکه عطر خوش فضایی آرامش‌بخش رو به وجود میاره.

حمام کلاسیک (3)

دکوراسیون و چیدمان در سبک کلاسیک

سبک کلاسیک رو به اسم سبک همیشگی می‌شناسیم؛ سبکی که تا مدت‌ها موندگاره و از مد نمیفته و رازش در چیه؟ برگشتن و تبعیت از اصول و قواعد اولیه! حوله‌های نرم، دوش و پرده‌ها و بافت‌هایی به رنگ‌های روشن مثل سفید با اکثرا آبی. تزئینات با سرامیک‌های روشن یا میناکاری شده اما در عین حال همه‌چیز بر طبق اصول و ظاهر کلاسیک.

حمام کلاسیک (4)

این نمای کلاسیک رو میشه در صورت امکان با کاغذدیواری‌های وینتیج، دیوارهای قابدار، تعدادی شمع و … تکمیل کرد. استفاده از گیاهان سبز و گلدون هم حجت رو بر سبک کلاسیک تمام می‌کنه.

دکوراسیون سرویس بهداشتی کلاسیک (1)

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments