4.2 0

صفر تا صد مزایا و معایب کمد دیواری ریلی

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  18 بهمن 1401
صفر تا صد مزایا و معایب کمد دیواری ریلی

امروزه کمد دیواری ریلی به یکی از انواع کمدهای لباس پرطرفدار تبدیل شده است. برای افرادی که قصد خرید این نوع کمد دیواری را دارند، دانستن مزایا و معایب کمد دیواری ریلی خیلی مهم می‌باشد چون در برخی مکان‌ها استفاده از کمد لباس با درب لولایی بهتر از نوع ریلی آن هست. پس برای آشنایی بیشتر با مزایا و معایب کمد دیواری ریلی و تفاوت آن با کمدهای درب لولایی در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

تضمین قیمت سلام ساختمان

کمد دیواری ریلی چه مزایایی دارد؟

برای انتخاب یک کمد دیواری ریلی فقط به زیبایی و شیک بودن کمد نباید توجه کرد، بلکه کارایی و کیفیت کمد لباس موارد مهم‌تری هستند. همچنین یک کمد لباس خوب مزایا‌ی بیشتری از معایبش دارد. مهم‌ترین مزایای یک کمد دیواری با درب ریلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. استفاده بیشتر از فضا
  2. زیبایی کمدهای ریلی
  3. امکان نصب آینه
  4. سر و صدای کمتر

در ادامه، توضیحات بیشتری در مورد مزایای کمدهای ریلی ارائه می‌کنیم.

1. استفاده بیشتر از فضا

در دنیای امروز با توجه به افزایش جمعیت و قیمت بالا، متراژ بسیاری از خانه‌ها کم شده تا افراد بیشتری بتوانند خانه بخرند. به همین دلیل طراحی داخلی دکوراسیون داخلی منزل به صورتی که از همه‌ی فضای موجود استفاده مفید بشود لازم و ضروری است. یکی از المان‌هایی که در استفاده بهینه از محیط موثر است کمد دیواری ریلی است. شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که در استفاده از کمدهای لباس با درب لولایی دچار کمبود فضا شده‌اید.

برای باز و بسته کردن کامل درب این کمدها لازم است تا فضایی در مقابل آن خالی باشد و شما نمی‌توانید از آن فضا برای قرار دادن میز یا تخت خوابتان استفاده کنید. چون در این صورت کمد کارایی خودش را از دست می‌دهد و نمی‌توانید از آن به طور کامل استفاده کنید. اما کمدهای دیواری ریلی این امکان را به شما می‌دهد تا از فضای جلوی کمد هم استفاده کنید بدون اینکه مشکلی در باز و بسته شدن درب‌ها به وجود بیاید. علاوه بر این اگر در طراحی قفسه بندی کمد دیواری ریلی، کمی ظرافت به خرج دهید، می‌توانید بخش زیادی از شلوغی و آشفتگی اتاق را که به خاطر وسایل پراکنده ایجاد شده، برطرف کنید.

برای نمونه به تصویر زیر که نمونه‌کار یکی از متخصصین سلام ساختمان در شهر تهران می‌باشد نگاه کنید. قفسه‌ها و کشوها به ما کمک می‌کنند مقدار زیادی از وسایل و لباس‌های خود را داخل کمد جای دهیم. اگر شما هم قصد سفارش کمد دیواری ریلی را دارید اما کمدساز خوب و مطمئنی نمی‌شناسید، سلام ساختمان می‌تواند به شما کمک کند و بهترین کمدساز و کابینت‌ساز شهرتان را به شما معرفی کند. برای درخواست سفارش داخل لینک زیر فرم را پر کنید.

درخواست کمدساز حرفه‌ای

صفر تا صد مزایا و معایب کمد دیواری ریلی

2. زیبایی کمدهای ریلی

کمدهای دیواری ریلی زیبایی خاص و منحصر به فردی را به فضای خانه یا اتاق شما می‌دهند. این کمدها به عنوان کمد دیواری مدرن، معمولاً برای خانه‌هایی با سبک دکوراسیون داخلی مدرن و مینیمال کارایی بیشتری دارند. به دلیل اینکه از متریال مختلفی برای ساخت کمدهای ریلی استفاده می‌شود، دارای طرح و رنگ‌ها متنوعی هستند. از این را شما می‌توانید به راحتی این کمدها را با هر سبک دکوراسیون داخلی ست کنید.

3. امکان نصب آینه

استفاده از آینه بر روی کمدهای لولایی معمولاً انجام نمی‌شود. چون آینه سنگین بوده و درب این کمدها برای نصب آینه مناسب نیستند. اما درب کمدهای ریلی باز نمی‌شوند و بر روی ریل‌ها حرکت می‌کنند به همین دلیل برای نصب آینه بسیار مناسب‌اند. برای دیدن نمونه کارها و مدل‌های درب آینه‌ای، مقاله “کمد دیواری ریلی آینه دار” را مطالعه کنید.

عمق کمتر یکی از مهمترین معایب کمد دیواری ریلی با درب آینه ای است

4. سر و صدای کمتر

همان‌طور که می‌دانید لولاهای کمد لباس با در لولاهای پس از مدتی استفاده، شروع به قیژ قیژ کرده و سر و صدای بدی را ایجاد می‌کنند. به همین دلیل باید هر چند ماه یک بار این لولاها را روغن کاری کنید. اما کمدهای ریلی این مشکل را ندارند و به راحتی و بدون صدا بر روی ریل‌ها حرکت می‌کنند.

صفر تا صد مزایا و معایب کمد دیواری ریلی

معایب کمد دیواری ریلی چیست؟

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی معایب و محدودیت‌های این نوع کمدهای ریلی بپردازیم. از جمله مهم‌ترین معایب کمد دیواری ریلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. عدم دسترسی کامل به کل فضای داخل کمد
  2. دوام و طول عمر کمتر کمدهای ریلی
  3. عمق کمتر کمدهای ریلی

در ادامه، توضیحات بیشتری در مورد محدودیت‌های کمدهای ریلی ارائه می‌کنیم.

1. عدم دسترسی کامل به کل فضای داخل کمد

در کمدهای لباس با درب لولایی درب‌ها با هم باز می‌شوند و شما می‌توانید از فضای داخل کمد به طور کامل استفاده کنید اما در کمدهای ریلی اینطور نیست. به دلیل همین محدودیت علاوه بر اینکه شما نمی‌توانید از همه‌ی ظرفیت کمد لباس خود استفاده کنید، برای تمیز کردن آن هم دچار مشکل خواهید شد. تمیز کردن داخل کمدهای ریلی و ریل‌های آن‌ها کار نسبتا سختی است و گاهی اوقات ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد.

2. دوام و طول عمر کمتر کمدهای ریلی

کمدهای دیواری با درب ریلی دوام و استحکام کمتری نسبت به کمدهای لباس با درب لولایی دارند. دلیل آن هم حساسیت درب کمدهای ریلی است. ریل‌های این نوع کمدها باید کاملاً موازی هم باشند به همین دلیل اگر مسیر این ریل‌ها دچار انحراف یا کج شدگی بشود، درب کمدها باز و بسته نمی‌شود و برای تعمیر آن نیاز به صرف وقت و هزینه‌ای جداگانه هست. اما در کمدهای دیواری با درب لولایی، درب‌ها بر روی بدنه‌ی کمد سوار می‌شوند و آزادی عملشان بهتر هست. به همین دلیل کمتر پیش می‌آید که درب این کمدها دچار مشکل بشوند.

3. عمق کمتر کمدهای ریلی

هرچه درب‌های کمد دیواری فضای کمتری از داخل کمد را اشغال کنند، عمق کمد برای قرار دادن لباس‌ها و وسایل بیشتر خواهد بود. در کمدهای لباس با درب لولایی درب‌ها بر روی بدنه‌ی اصلی کمد قرار می‌گیرند و به همین دلیل فضای کمی در داخل کمد به خاطر درب‌ها اشغال می‌شود. اما چون درب‌های کمدهای ریلی داخل آن‌ها نصب می‌شوند قسمتی از فضای مفید کمد را اشغال می‌کنند.

از این رو این مدل کمد ریلی، عمق کمتری نسبت به مدل لولایی دارند. برای حل این مشکل طراحان، ریل‌های کمد دیواری ریلی را در خارج کمد قرار می‌دهند. بنابراین این عیب، مشکل خاصی را ایجاد نخواهد کرد و به راحتی قابل حل شدن هست.

صفر تا صد مزایا و معایب کمد دیواری ریلی

کمد دیواری ریلی بهتر است یا ساده (لولایی)؟ ویژگی‌های یک کمد دیواری خوب چیست؟

تا این قسمت مقاله، از مزایا و معایب کمد دیواری ریلی متوجه شدید که کمدهای ریلی مزایای کمتری نسبت به کمدهای دیواری با درب لولایی دارند. اما باز هم بعضی از افراد به دلیل زیبایی خاص کمدهای ریلی آن‌ها را برای منزل یا محیط مورد نظر خود انتخاب می‌کنند.

در ادامه می‌خواهیم ویژگی‌های یک کمد دیواری خوب را مورد بررسی قرار بدهیم. توجه به هر کدام از ویژگی‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، می‌تواند تا حد زیادی در یک انتخاب درست به شما کمک کند.

  1. کیفیت کمد دیواری: مهم‌ترین نکته‌ای که در انتخاب یک کمد دیواری باید به آن توجه کرد، میزان کیفیت کمد دیواری است. همان‌طور که گفته شد سعی کنید بهترین متریال موجود را برای ساخت کمد دیواری در نظر بگیرید. شاید در ابتدا هزینه‌ زیادی را متقبل بشوید، اما از صرف هزینه‌های ریز و درشت که بعدا ممکن است برای شما پیش بیاید جلوگیری می‌کنید. از جمله متریال خوب برای ساخت کمد دیواری می‌توان به ام دی اف، های گلاس و … اشاره کرد.
  2. طراحی کمد: برای طراحی کمد دیواری متناسب با دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر خود، در انتخاب رنگ و طرح دقت لازم را به خرج بدهید. چون هر چقدر هم که کمد لباس زیبا و شیک ساخته شده باشد اما با سبک دکوراسیون داخلی فضا همخوانی نداشته باشد حس خوبی را به بیننده القا نمی‌کند. همچنین در طراحی کمد لباس اندازه‌گیری‌ها را با دقت بالا انجام بدهید. سعی کنید قبل از خرید کمد جای آن را در اتاق مشخص کنید تا کمد دیواری شما بزر‌گ‌تر یا کوچک‌تر از حد معمول نباشد.
  3. فضای داخل کمد دیواری: ممکن است همه‌ی فضای موجود در داخل کمد دیواری شما برای آویزان کردن لباس‌ها مورد استفاده قرار نگیرد. از این رو می‌توانید با پارتیشن بندی مناسب از بخشی از فضای داخل کمد دیواری برای قرار دادن وسایلی مانند کیف، کفش، کتاب و … استفاده کنیم.

نمونه‌کار زیر توسط دکوراتور سلام ساختمان در شهر اصفهان اجرا شده است که جلوه زیبایی به اتاق بخشیده است. برای دریافت مشاوره رایگان روی عکس کلیک کنید.

صفر تا صد مزایا و معایب کمد دیواری ریلی

نظرات مشتریان کمد
خانم حمزه
با اخلاق و خوش قول
بسیار با اخلاق، خوش قول و منصف. ازینکه با ایشون قرارداد بستم و کارمو انجام دادن بسیار راضی و خشنود بودم.
خانم شریفی
اجرای کار مطابق با طراحی
آقای زینلی بسیار مودب، کاربلد و منصف بودند. کار رو کاملا مطابق طراحی که بهشون دادیم سر موقع تحویل دادند. براشون آرزوی موفقیت های روز افزون دارم.
خانم رضایی مهر
حرفه ای
سلام وقت به خیر بسیار حرفه ای با وجدان کاری بالا
آقای مصطفی بیداروندی
متعهد و وقت شناس
آقای عبدالرزاقی فردی متعهد و وقت شناس و دقیق بودوخیلی با حوصله و خوش برخورد بود من خیلی از ایشان راضی هستم.
خانم مرضیا محمدرضائی
قیمت منصفانه
در کیفیت کار و اخلاق بهترین بودن و قیمتشون هم منصفانه بود
آقای محمدی
بسیار با اخلاق و کاربلد
آقای احمدی پور مجری بسیار با اخلاق و خلاق و کار بلدی هستند، با قیمت بسیار مناسب. بنده از کمد دیواری که برای بنده ساختن نهایت رضایت را دارم
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

قیمت کمد دیواری ریلی چقدر است؟

درب کمدهای ریلی از تکنولوژی ساخت جدیدتری یعنی قرقره و ریل استفاده شده، به همین دلیل با وجود مزایای کمی که این کمدها دارند، اما قیمتشان بیشتر از کمدهای لباس با درب لولایی است. همچنین عوامل مختلفی در قیمت کمد دیواری ریلی تاثیر گذارند که از جمله آن‌ها می‌شود به جنس متریال، جنس دستگیره و یرق‌آلات، طرح و رنگ کمد و … اشاره کرد. اگر قصد خرید کمد دیواری ریلی را دارید با توجه به حساسیت‌های این نوع کمد سعی کنید از متریال باکیفیت و با دوام استفاده کنید تا کمد لباس شما برای مدت زمان بیشتری کارایی داشته باشد. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت روز این کمد در بازار، به مقاله قیمت کمد دیواری ریلی مراجعه کنید.

صفر تا صد مزایا و معایب کمد دیواری ریلی

جمع‌بندی

در این مقاله در مورد مهم‌ترین مزایا و معایب کمد دیواری ریلی توضیحاتی ارائه کردیم. اگرچه معایب کمدهای ریلی بر مزایای آن‌ها غلبه دارند، اما همچنان جزء محبوب‌ترین کمدها محسوب می‌شوند. همچنین اگر قصد ساخت کمد ریلی برای اتاق خوابتان را دارید، به جز مزایا و معایب آن، به کیفیت متریال انتخابی، طراحی کمد و فضای داخلی آن توجه ویژه‌ای کنید.

اگر دنبال حرفه‌ترین کابینت‌سازها و کمدسازهای شهر خود هستید، از سلام ساختمان کمک بگیرید. برای رفع هرگونه ابهام مشاوران ما کاملا رایگان به شما پاسخ می‌دهند.

مشاوره رایگان

معرفی کابینت ساز

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دریافت قیمت دقیق کمد +