3.5 0

جدیدترین ایده‌ها و مدل‌های طبقه بندی کمد دیواری

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  8 مرداد 1402
ایده چیدمان داخل کمد لباس و نحوه طبقه بندی کمد دیواری

طبقه بندی کمد دیواری اتاق خواب می تواند شبیه به یک معجزه در دکوراسیون داخلی اتاق شما باشد. یکی از بزرگترین معضلاتی که در اکثر خانه‌های امروزی وجود دارد، کمبود فضا است. یک خانواده دو نفره به اندازه دو کمد دیواری موجود در آپارتمان‌های امروزی، دارای لباس و اکسسوری‌های مختلف هستند و جا دادن این میزان وسایل در کمد به این راحتی‌ها هم نیست. قفسه بندی کمد دیواری اتاق خواب باید به گونه‌ای باشد که هم فضای لازم برای همه وسایل در آن دیده شده و هم فاکتور مهم زیبایی و آراستگی نیز در آن رعایت شود.

با تناقض به وجود آمده برای فضا سازی برای حجم انبوهی از وسایل و نظم دهی به آنها، حالا باید سراغ ترفند‌های طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب رفته و به تکنیک‌ها و ایده‌های مناسب برای آن پناه ببریم. در متن حاضر قصد داریم راه حل‌های منطقی و ایده‌های نو برای طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب را با هم مرور نموده و بهترین آنها را دسته بندی کنیم.

تضمین قیمت سلام ساختمان

همیشه در طبقه بندی کمد، برای لباس‌ها فضای کافی بذارید

یکی از بی نظمی هایی که معمولاً در تقسیم بندی کمد دیواری اتاق خواب همیشه با آن روبرو هستیم، کم شدن جای لباس‌ها است. شاید در دید اول با محدود کردن فضای لباس ها، وسایل بیشتری را درون کمد دیواری قرار می‌دهیم، اما این ترفند اصلاً ایده خوبی نیست. لباس‌ها از جمله ملزومات روزانه زندگی بوده و هر روز باید سراغ آنها برویم، از این نظر محدود کردن فضای لباس می تواند به بی نظمی‌های هر روز کمد دیواری اتاق خواب دامن بزند.

از این گذشته برای لباس‌های استفاده روزانه که باید در کشو مخصوص تا شوند، مکان مخصوص طراحی کرده و حتماً داخل قفسه را نیز با استفاده از مواد تزئینی مانند کاغذ دیواری و یا سایر ابزارآلات موجود شکیل نمایید. به طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب خود نیز به اندازه بیرون آن باید اهمیت قائل شده و بهترین‌ها را برای آن انتخاب کنید.

از نقش پر رنگ قفسه‌ها در طبقه بندی کمد دیواری غافل نشوید

تعداد قفسه‌ های کمد دیواری و کشوها باید به اندازه باشد. کم بودن این قفسه‌ها باعث بهم ریختگی وسایل شده و زیاد بودن آنها فضای زیادی را بی‌جهت اشغال می کند؛ از این نظر باید تعداد و اندازه این قفسه‌ها به اندازه انتخاب گردد. قبل از طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب خود نسبت به تعداد قفسه‌های بهینه لازم تصمیم گیری نموده و سپس اقدام به طراحی آن نمایید. از سازنده کمد دیواری اتاق خواب خود بخواهید اندازه‌ها را به دلخواه شما طراحی نماید تا همه فضاها به اندازه و متناسب باشند.

طبقه بندی کمد دیواری برای قرار دادن لباسها، کفش ها و سایر وسایل

طبقه بندی کمد لباس 1

اولین قدم برای داشتن یک کمد لباس مرتب، طبقه بندی کمد دیواری برای چیدن منظم لباس‌ها، کفش‌ها و دیگر وسایلی است که می خواهیم در آن قرار بدهیم. برای مثال دسته بندی لباس‌ها می‌تواند به این صورت باشد: شلوارها، لباس‌های بیرونی، لباس‌های داخل خانه و لوازم جانبی مثل کیف‌ها، کلاه‌ها و … .

به نقش دکوراسیون داخلی در طراحی داخل کمد دیواری اتاق توجه کنید

برخلاف تصور عموم که اهمیت زیادی برای طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب قائل نبوده و آن را به حالت عادی رها می نمایند، زیباسازی فضای داخلی کمد دیواری هم می تواند باعث افزایش نظم در داخل آن شده و هم روحیه شما را نیز در هنگام باز و بسته کردن آن افزایش دهد. برای این زیبا سازی می توانید از کاغذ دیواری آن هم در رنگ‌های شاد و زیبا استفاده نمایید. هیچ کس به جز شما اجازه  باز کردن کمد لباس‌های شما را ندارد و این تزئینات انرژی بسیار زیادی در طول روز برای شما به ارمغان خواهد آورد.

یکی از دلایل استفاده از کمد دیواری اتاق خواب در دسترس بودن وسایل ضروری روزانه در آن است، زیبایی کمد تنها به درهای بسته آن نیست. شما می توانید در هنگام طبقه‌بندی کمد دیواری اتاق خواب فضاهایی را نیز به صورت باز در آن در نظر بگیرید و برخی وسایلی که ترجیح می دهید در دید باشد را در این فضاها قرار دهید. دیدن نظم درون کمد دیواری می تواند روحیه شما را نیز بهتر نماید، حتی اگر امکان باز گذاشتن قسمت لباس‌های پر استفاده در آن وجود داشت. با یک طراحی داخلی زیبا این فضا را در حالت باز قرار دهید و زندگی و زنده بودن را به داخل کمد دیواری اتاق خواب خود تزریق نمایید.

وقت منظم شدنه! قفسه بندی کمد دیواری را انجام دهید!

اگر هنوز کمدی تهیه نکردید، شاید نگاه انداختن به ابعاد آن بد نباشد. با دانستن ابعاد دقیق آن متوجه خواهید شد که چه وسایلی را می‌توانید در آن قرار بدهید و چقدر برای لباس‌ها و وسایل جا خواهد داشت.

توجه به ابعاد کمد دیواری هنگام طبقه بندی داخل کمد لباس

طبقه بندی کمد لباس 2

یک کمد دیواری می تواند بخش‌های مختلفی در ابعاد متفاوت داشته باشد. چه از قبل کمد داشته باشید و چه از تازه خرید کرده باشید، می‌تونین با نصب طبقه‌های مختلف همونطور که دلتون می‌خواد و نیاز دارین بهش نظم بدین.

طبقه بندی کمد لباس سفید

طبقه بندی کمد لباس 3

کمدهای در دار معمولاً طرفدارهای بیشتری دارن، چون هم وسایل شما خاک کمتری می‌گیرند و هم لازم نیست نگران نمای ظاهری وسایلتون باشین.

طبقه بندی فضای داخلی کمد لباس سفید با درب لولایی

طبقه بندی کمد لباس 4

امّا یادتان باشد هر از چند وقت یک بار کمد‌ها را خالی کنید و بگذارید که هوا در آن‌ها جریان پیدا کند. در این مدل کمد می بینید که لوله آویز در همه قفسه‌ها وجود دارد و هر بخش ارتفاع متفاوتی دارند.

طبقه بندی کمد لباس چوبی همراه با آویز لباس

طبقه بندی کمد لباس 5

این یعنی ارتفاع طبقات هم مهم است! قطعاً دلتان نمی‌خواهد لباس‌های بلند را در بخشی بگذارید که انتهای آن‌ها به محل قرار دادن کفش‌ها بیرونی و آلوده می‌رسد! و یا بخاطر بلندتر بودن قد لباس از طبقات، پایین لباس‌هایتان همیشه چروک و نامرتب باشد.

قفسه بندی فضای داخلی کمد دیواری سفید

طبقه بندی کمد لباس 6

حالا که خوب همه جا مرتب و تمیز شد فقط ترکیب کردن لباس‌ها و انتخاب آنها برای هر بخش باقی مانده است.

تقسیم بندی فضای داخلی کمد لباس را چطور انجام دهیم؟

طبقه بندی کمد لباس سفید؛ دارای قفسه و آویر لباس

طبقه بندی کمد لباس 7

لباس‌های پشمی را ترجیحاً آویزان نکنید. چرا که ممکن است کش بیایند و طولشان بیشتر شود. آن ها در قفسه‌ها تا کرده بگذارید. دقت کردید در این عکس‌ها چقدر رنگ سفید خوب جلوه می کند؟ حالا فرض کنید کلی لباس رنگی داشته باشید، آن وقت ترکیبش با رنگ سفید عالی می‌شود.

طبقه بندی کمد لباس سفید دارای آویز لباس و کشو

طبقه بندی کمد لباس 8

لباس‌های مجلسی، کفش‌های متفاوت هر کدام در محل متفاوتی قرار می‌گیرند. حتی می‌توانید محلی برای عینک‌های آفتابی داشته باشید.

طبقه بندی کمد لباس سفید

طبقه بندی کمد لباس 9

چیدمان یک کمد برای زوج‌ها می تواند به دو صورت باشد، یا مثل عکس بالا دو ردیف کمد داشته باشید که یک بخشش برای آقای خانه و بخش دیگر برای خانم خانه باشه.

طبقه بندی کمد لباس قهوه ای دارای آویز لباس و کشو

طبقه بندی کمد لباس 10

یا کمد آقا و خانم کلاً جدا باشه. اینجا هم برای هر نفر باید انواع  لباس‌ها جدا باشند: کت‌های بیرونی، کت‌های زمستانی و تابستانی، لباس راحتی و …. این گونه راحت‌تر می‌شود هر چیز را پیدا کرد! در عکس پایین یک مدل دیگر از چیدمان لباس آقایان را با هم می بینیم.

قفسه بندی فضای داخلی کمد لباس سفید

طبقه بندی کمد لباس 11

مدل تقسیم بندی کمد لباس سفید با درب ریلی

طبقه بندی کمد لباس 12

در‌های کشویی کمد‌ها هم جذابیت خودشان را دارند.

طبقه بندی کمد لباس سفید با کشو و آویز لباس

طبقه بندی کمد لباس 13

اگر داخل کمد به بخش‌های مختلف تقسیم نشده است، از جعبه‌ها و سبد‌های مختلف برای وسایل استفاده کنید.

تقسیم بندی کمد لباس قهوه ای با کشو و رگال لباس

طبقه بندی کمد لباس 14

طبقه بندی کمد لباس چوبی با درب شیشه ای و قفسه لباس

طبقه بندی کمد لباس 15

معرفی کابینت ساز

درهای شیشه‌ای هم انتخاب خوبی برای کمد هستن. البته باید دقت بیشتری در چیدمان لباس‌های داخل کمد داشته باشین، چون همین لباس‌ها بخشی از نمای کمد محسوب شده و از پشت درهای شیشه دیده می‌شوند. البته به راحتی و بدون آنکه لازم باشد تک تک قفسه‌ها را چک کنید می توانید ببینید که هر لباس کجا قرار دارد.

تقسیم بندی فضای داخلی کمد لباس چوبی

طبقه بندی کمد لباس 16

طبقه بندی کمد لباس ریلی به رنگ مشکی و درب شیشه ای

طبقه بندی کمد لباس  17

طبقه بندی کمد لباس آبی روشن

طبقه بندی کمد لباس 18

چه مقدار لباس در یک قفسه قرار بدهیم؟

تعداد لباس‌ها باید در هر بخش طوری باشد که با جا به جا کردن آن ها چیزی بیرون نیافتد و به هم فشرده نشده باشند.

قفسه بندی کمد لباس سفید با درب لولایی

طبقه بندی کمد لباس 19

در ترکیب رنگ لباس‌ها نیز می توانید سلیقه به خرج بدهید. طراحی داخل کمد لباس می تواند کمک کند تا هر بار که به آن سر می زنید روحیه شما تغییر کند. برای مثال در عکس بالا، ترکیب سه رنگ زرد و آبی و سفید وجود دارد. رنگ‌های مورد علاقه ی شما چیست؟

طبقه بندی کمد لباس سفید با آویز لباس و کشو و قفسه

طبقه بندی کمد لباس 20

نظرات مشتریان کمد
خانم حمزه
با اخلاق و خوش قول
بسیار با اخلاق، خوش قول و منصف. ازینکه با ایشون قرارداد بستم و کارمو انجام دادن بسیار راضی و خشنود بودم.
خانم شریفی
اجرای کار مطابق با طراحی
آقای زینلی بسیار مودب، کاربلد و منصف بودند. کار رو کاملا مطابق طراحی که بهشون دادیم سر موقع تحویل دادند. براشون آرزوی موفقیت های روز افزون دارم.
خانم رضایی مهر
حرفه ای
سلام وقت به خیر بسیار حرفه ای با وجدان کاری بالا
آقای مصطفی بیداروندی
متعهد و وقت شناس
آقای عبدالرزاقی فردی متعهد و وقت شناس و دقیق بودوخیلی با حوصله و خوش برخورد بود من خیلی از ایشان راضی هستم.
خانم مرضیا محمدرضائی
قیمت منصفانه
در کیفیت کار و اخلاق بهترین بودن و قیمتشون هم منصفانه بود
آقای محمدی
بسیار با اخلاق و کاربلد
آقای احمدی پور مجری بسیار با اخلاق و خلاق و کار بلدی هستند، با قیمت بسیار مناسب. بنده از کمد دیواری که برای بنده ساختن نهایت رضایت را دارم
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

حتی می توانید یک طیف رنگی را کنار هم بگذارید!

قفسه بندی کمد لباس با کشو و درب شیشه ای

طبقه بندی کمد لباس 21

ترکیب رنگ صورتی، سفید و خاکستری هم از آن ترکیب‌های دلنشین هست. در عکس بالا علاوه بر لباس‌ها حتی، حوله‌ها هم از ترکیب رنگی پیروی می کنند! گذاشتن یک آینه در اتاقی که کمدتان در آن قرار دارد هم ایده‌ی خیلی حوبی است. راحت می توانید لباس‌ها را تست کنید و بعد سر جایش قرار بدهید.

طبقه بندی کمد لباس سفید با میز ارایش

طبقه بندی کمد لباس 22

اول ببینید که طیف رنگی لباس‌های شما چگونه است و سپس ترکیب رنگی داخل کمد لباس را انتخاب کنید و طبقه بندی کمد لباس را انجام بدهید.

طبقه بندی کمد لباس سفید با رگال لباس و میز آرایش

طبقه بندی کمد لباس 23

اگر هر موقع که لباسی را بر می دارید بعد در جای خود آن را قرار بدهید همیشه داخل کمد لباس شما مرتب باقی می ماند و ترکیب رنگی که استفاده کردید حفظ می‌شود. یکی از راه‌های چیدمان لباس‌ها داخل کمد، قرار دادن آنها به ترتیب از طیف تیره به طیف روشن است. هم زیباس و هم کاربردی!

قفسه بندی کمد لباس سفید با درب لولایی و رگال لباس

طبقه بندی کمد لباس 24

جمع‌بندی

طبقه بندی کمد دیواری شباهت بسیار زیادی به شکل پذیری شخصیت خود فرد دارد. تعداد زیادی از افراد هر روز با لباس‌های شیک و زیبا در خیابان‌ها دیده می شوند، اما آیا همه این افراد درون زیبایی دارند؟ فراموش نکنید که ظاهر زیبا چشمان بیننده را جلا می دهد و درونی زیبا به وجود خود فرد آرامش می بخشد. طراحی داخلی کمد دیواری اتاق خواب نیز دقیقاً روی همین اصل می چرخد. ظاهر آن پس از گذشت مدتی برای شما عادی شده و تازه واردین از آن لذت خواهند برد، اما قفسه بندی کمد می‌تواند یک عمر شادی و نشاط صبحگاهی و شامگاهی را برای شما به دنبال داشته باشد و مانند یک نسخه شفابخش برای درمان خستگی‌های بیرون از خانه عمل نماید. توجه به همین جزئیات است که می تواند یک زندگی سراسر زیبایی و شادی را برای شما رقم بزند.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دریافت قیمت دقیق کمد +