4.1 0

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  17 بهمن 1401
طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

طراحی آشپزخانه یکی از ضرور‌ی‌ترین کارهایی است که هنگام ساخت یا بازسازی خانه‌ها باید به آن توجه کرد. برای این جمله در این مقاله دلایل خیلی محکم و منطقی خواهیم آورد. در این مطلب، ابتد اصول و ضرورت طراحی آشپزخانه را برای شما می‌گوییم بعد از آن سراغ طراحی آشپزخانه‌های کوچک، متوسط و بزرگ می‌رویم و در انتها هم به صورت خیلی خلاصه در مورد طراحی انواع آشپزخانه‌ها از جمله مدرن، کلاسیک، ایرانی و اروپایی و طراحی آشپزخانه یو شکل و اِل شکل صحبت می‌کنیم.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

مشاوره رایگان سلام ساختمان

طراحی آشپزخانه چه اصولی دارد (مثلث کار آشپزخانه چیست)؟

برای طراحی آشپزخانه ابتدا باید نقاط اصلی و حساس را در نظر بگیریم و سپس سایر موارد را طراحی کنیم. خب این جمله ممکن است خیلی نامفهوم باشد! پس بگذارید توضیح دهیم:

در هر آشپزخانه 3 نقطه اصلی و اساسی وجود دارد که به مجموع این سه نقطه با هم، اصطلاحا »مثلث طلایی« هم می‌گوییم. اما مثلث طلایی چیست؟!  مثلثی است که در هر راس آن، یکی از 3 ابزار اصلی آشپزخانه قرار گرفته باشد، یعنی:

  1. سینک
  2. گاز
  3. یخچال

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

مثلث طلایی باید ابعاد متناسبی داشته باشد. هرچقدر این مثلث دارای اضلاع کوچکتری باشد، طراحی بهتر است. البته این موضوع خیلی ظرافت دارد. یعنی با این که ابعاد مثلث طلایی باید کوچک باشد، اما در عین حال باید کاربردی باشد. به عبارت دیگر مثلث نباید آنقدر کوچک باشد که سایر قسمت‌های آشپزخانه را در برنداشته باشد و فضای کافی برای رفت و آمد وجود نداشته باشد.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

حالا که با اصل موضوع آشنا شدید، برویم سایر نکاتِ ناب طراحی را با هم مرور کنیم:

  • گاز و یخچال با هم دعوا دارند: گاز نباید در کنار یخچال قرار بگیرد. چون یخچال در مجاورت با حرارت، آسیب می‌بیند و باعث ضرر مالی شما می‌شود.
  • یخچال را خفه نکنید: اگر یخچال در داخل محفظه‌ای که مخصوص آن تعبیه شده، قرار گرفته است باید حتماً چرخش هوا در اطراف آن را در نظر گرفت.
  • میز کار را فراموش نکنید: برای طراحی آشپزخانه می‌توانید میز کار یا کانتر در آن در نظر بگیرید. میز کار، قسمتی از صفحه روی کابینت است که طول آن بیشتر از 80 سانتی متر و در فاصله بین گاز و سینک قرار دارد. روی آن، می‌توانید سبزیجات و گوشت و … را خرد کنید.
  • استفاده بهینه از فضا: زیر کانتر آشپزخانه بهترین گزینه برای قرارگرفتن چند عدد کشو و ماشین ظرفشویی است.
  • سینک و ماشین ظرفشویی با هم دوست هستند، آن‌ها را جدا نکنید: محل قرارگیری ماشین ظرفشویی باید نزدیک سینک ظرفشویی باشد. برای قراردادن ظرف‌ها از روی سینک در داخل ماشین ظرفشویی، نباید مسافت زیادی را طی کنیم. همان‌طور که می‌بینید در تصویر زیر که توسط متخصصین سلام ساختمان در اصفهان اجرا شده است، این نکته رعایت شده است. برای سفارش این مدل و یا طرح مد نظر خودتان روی تصویر کلیک کنید.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

  • پنجره شُش‌های آشپزخانه است، از آن غافل نشوید: پنجره‌ها نیز یکی دیگر از مواردی هستند در طراحی آشپزخانه و کابینت تاثیرگذار می‌باشند. باید به گونه‌ای باشد که پنجره به عنوان عنصر روشنایی بخش آشپزخانه، بیشترین کارایی را داشته باشد.
  • آشپزخانه‌های ستون دار: نیز اصول طراحی خاص خود را دارند که می‌توانید در مطلب طراحی آشپزخانه با ستون این اصول را مطالعه کنید. به طور کلی وجود ستون در آشپزخانه محدودیت‌هایی را برای طراحی ایجاد می‌کند که البته در صورتی که به درستی از آن استفاده شود، می‌تواند حتی به مزیت طراحی تبدیل شود.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

تصویر زیر نیز توسط کابینت‌سازهای حرفه‌ای سلام ساختمان اجرا شده است. برای مشاهده تمام نمونه‌کارهای اجرا شده توسط متخصصین سلام ساختمان و قیمت آن‌ها به لینک زیر مشاهده کنید.

 مدل‌های کابینت

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

نظرات مشتریان کابینت
خانم قربانی
بسیار عالی در کیفیت و مشاوره
آقای تردست از هر نظر بسیار عالی بودن. یعنی هم از نظر مشاوره و راهنمایی و هم از نظر کیفیت و ظرافت در انجام کار و هم از نظر تحویل به موقع کار و احساس مسئولیت کردن. درکل خیلی از ایشون راضی بودم.
آقای مهدی فرهادی
بسیار خوش قول
بسیار انسان شریف و خوش قول و منصفی بودن ایشون
آقای حسنی
بسیار منصف
آقای رضایی و برادرشان از لحاظ فنی واخلاقی ومنصف بودن. از 15تا کابینت سازی که من قیمت و طرح گرفتم عالی تر بودن. خدا حفظشون کنه.
آقای کریمیان
راهنمایی رضایت بخش
بنده نسبت به کار آقای جعفری اعم از راهنمایی، اجرای تمیز وتحویل به موقع ومشتری مداری و...رضایت کامل دارم.
خانم آرمان فر
دقیق و قول خوش
دقت و آن تایم بودن و مدارا با مشتری و ارائه قیمت منصفانه از سوی ایشون باعث شد که من با خیال راحت و اطمینان خاطر ایشان را به دوستان و آشنایان معرفی کنم و خدارو شکر همه کسانی که با ایشان کار کردند از کارشون رضایت کامل رو داشتن و بابت معرفی ایشان از من سپاسگزار بودن.
خانم سمیرا رضایی
قیمت مناسب تر
کار جناب عابدی خیلی خوب بود و قیمت کار نسبت به چند جا که قیمت گرفتم مناسب تر بود و ایشان با توجه به اینکه قراربود کار سر وقت به ما تحویل بدهند تا ساعت ۳ صبح موندن تا کار تمام شود و به روز بعد موکول نشود. من از این همه حسن انجام کار ایشان تشکر می کنم و همچنین از سایت خوب سلام ساختمان متشکرم.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

آیتم های اثرگذار بر طراحی آشپزخانه

اول از همه باید یک لیست بلند بالا از چیزهای که می‌خواهیم را بنویسیم. آشپزخانه‌ای که الان دارید را تجزیه و تحلیل کنید. چه چیزهایی باید تغییر کنند؟ بعضی چیزهایی که هنوز قابل استفاده هستند را هم نگه دارید تا صرفه جویی ‌کنید. لیستی از لوازم آشپزخانه که موقع طراحی آشپزخانه استاندارد باید به آن‌ها توجه کنید:

  • مواد و مصالحی که برای دیوار استفاده می‌شوند
  • کفش پوش
  • کابینت‌ها و رویه آن‌ها
  • وسایل آشپزخانه جزیره
  • اجاق گاز
  • صندلی‌های آشپزخانه
  • محل قرار گیری هود
  • سینک و نوع آن
  • جنس و نوع شیرآب
  • نوع گرمایش و سرمایش
  • نوع سقف کاذب (چوب یا …)
  • مسائل روشنایی
  • کاشی بین کابینتی

چه زمانی باید آشپزخانه و کابینت را طراحی کرد؟

یکی از ایراداتی که بسیار رایج است، این است که بعد از انجام تغییرات در طی بازسازی، تمهیدات در تأسیسات را در آن لحاظ نمی‌کنیم. یعنی ما پروسه بازسازی را شروع می‌کنیم و بعد از اینکه همه قسمت‌ها بازسازی شد، آن وقت به جانمایی تاسیسات و کابینت و فر فکر می‌کنیم!

آیا بعد از انجام دادن برخی امور تأسیساتی باید طراحی آشپزخانه را انجام داد؟ مسلماً پاسخ به این سوال منفی می‌باشد!

طراحی آشپزخانه باید قبل از کارهای تأسیساتی مثل لوله کشی و برق کشی انجام بشود. به دلیل اینکه دست طراح برای طراحی باز باشد و بتواند به صورت تمام و کمال، ایده‌های خودش را اجرا کند. بعد از طراحی آشپزخانه، لوله کشی و سیم کشی برق و تاسیسات، طبق طراحی انجام می‌شود.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

در طراحی آشپزخانه، تمامی موارد و تأسیسات پیش‌بینی می‌شوند و براساس آن طرح، اقدام به بازسازی و نصب تأسیسات می‌شود. به این صورت تأسیسات در محدودیت فضا قرار نمی‌گیرند و برای تمام وسایل آشپزخانه و کابینت‌ها، طرحی معین و جایی مشخص، در نظر گرفته می‌شود. پس بهترین زمان برای طراحی آشپزخانه، قبل از کارهای تأسیساتی است.

چه کسی باید آشپزخانه را طراحی کند؟

طراحی باید توسط یک طراح حرفه‌ای صورت بگیرد. با یک طراحی خوب، فضای بدون کاربرد شما به حداقل مقدار کاهش پیدا می‌کند و بیشترین استفاده از فضا می‌شود. یک طراح بد باعث می‌شود که شما به آن چیزی که می‌خواهید نرسید و فضای شما مناسب نباشد.

مدل زیر که توسط سلام ساختمان در شهر تهران اجرا شده است با طراحی خوب و ساخت و نصب حرفه‌ای باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا شده است و بسیار دلباز می‌باشد.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

تضمین قیمت سلام ساختمان

می‌توانید برای طراحی و اجرای منزل و آشپزخانه منزل خود، از سلام ساختمان کمک بگیرید که به صورت تخصصی در بحث بازسازی ساختمان و کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. سلام ساختمان از صفر تا صد پروژه شما را بر عهده می‌گیرد و آن را به شما تحویل می‌دهد. پیشنهاد ما با توجه به صرف هزینه‌های بالا در ساخت آشپزخانه این است که قبل از شروع کار طراحی انجام دهید زیرا بسیار به زیبایی و استفاده و بهره وری حداکثری از فضا کمک می‌کند. شاید برای شما جالب باشد که هزینه ساخت آشپزخانه تقریبا 2 الی 3 برابر سایر قسمت های منزل است. پس اگر مبلغ کمی برای طراحی آن پرداخت بشود، راه دوری نمی‌رود و باعث زیبایی فضا می‌شود.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

ضرورت طراحی آشپزخانه

آیا می‌دانید مجموع هزینه‌ای که برای ساخت آشپزخانه و وسایل داخل آن انجام می‌شود چقدر است؟ این مقدار در سایر بخش‌های منزل چقدر است؟!

وسایل، ابزارها و امکاناتی که در آشپزخانه به کار می‌روند، مثل یخچال و فریزر، گاز و لباسشویی و … نسبت به سایر بخش‌های خانه بسیار پرهزینه‌تر و گران‌تر هستند! همان‌طور که گفتیم، هزینه ساخت آشپزخانه هم به دلیل وجود کابینت، شیر آلات و لوله کشی‌ها و تاسیسات زیاد، نسبت به سایر بخش‌های منزل خیلی بیشتر می‌باشد! پس همه این موارد نشان می‌دهد آشپزخانه گران‌ترین بخش و مهم‌ترین بخش هر خانه‌ای می‌باشد!

مدل زیر هم یکی از نمونه‌کارهای سلام ساختمان می‌باشد که بسیار تمیز اجرا شده است. شما می‌توانید از سلام ساختمان درباره کابینت آشپزخانه خود و دکوراسیون منزلتان مشاوره کاملا رایگان دریافت کنید برای این کار کافیست روی عکس کلیک کنید.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

نظرات مشتریان کابینت
آقای بالین پرست
کاربلد، خلاق و باسرعت بالا
خیلی کار بلد، خلاق، منصف، با سرعت کار بالا و انسان شریف و متعهد
آقای مهدی خدارحمی
بسیار خوش قول
درود به مجموعه بسیار محترم سلام ساختمان. آقای رشید، مردی بسیار خلاق و ایده پرداز و شدیداً خوش قول هستند. درود بر ایشون.
آقای سبحان کریمی افشار
منظم و سروقت
منظم، سروقت به موقع شروع کردن و‌ تحویل دادن. پایان کار همونجوری به سلیقه و طرح مدنظر خودمون بود
آقای محمودی
خلاق و با دقت در تاریخ
بسیار خلاق در ارائه مشاوره و دقت کافی در تاریخ و حتی زمان تحویل کار نهایی. با خیال راحت کار رو به آقای کاشی پزان بسپرید
آقای عظیمی
باحوصله، خوش قول و منصف
با حوصله، خوش قول، منصف، اهمیت به نظافت محیط کار و خوشرو
آقای خسرو حاجی احمدی
بسیار متین و دلسوز
با تشکر از پیگیری های سلام ساختمان، آقای دهقانی از لحاظ اخلاقی بسیار عالی و متین و دلسوز کار هستند و از لحاظ حرفه ای هم در نهایت دقت و وسواس کار می کنند . بنده که از کار و اخلاق ایشان بسیار راضی بودم . خدا خیرشان بدهد.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

به نظر شما برای این بخش بسیار مهم، طراحی نیاز نیست؟! طراحی مناسب برای آشپزخانه، باعث می‌شود بتوانیم از فضای آن بهترین استفاده را بکنیم. وجود فضایی مناسب و اصولی، باعث شادابی هرچه بیشتر اعضای خانه می‌شود. پس طراحی تمام قسمت‌ها کاری بسیار ضروری و واجب است.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

برویم سراغ مدل‌های انواع طراحی آشپزخانه…

طراحی هیجان انگیزه!!

قبل از اینکه برویم سراغ اصل مطلب، حتماً می‌دانید که طراحی آشپزخانه یک کار بزرگ و هیجان انگیز است. این یعنی قرار هست که انواع محصولات را نگاه کنیم و جنس و رنگشان را بررسی کنیم تا ببینیم خوشمان می‌آید یا نه؛ بعد برویم سراغ چیدمان و به سبکی که خودمان دوست داریم قرارشان بدهیم. البته، نمی‌توان منکر این موضوع شد که این مسئله استرس زا هم هست، به خصوص اینکه انواع طراحی آشپزخانه و وسایل و رنگ وجود دارد و می‌تواند آدم را گیج و خسته کند!

برنامه‌های بازسازی آشپزخانه شما هر چه که باشد، ما اینجا هستیم تا نکات مهم درچیدمان آشپزخانه را برای شما توضیح دهیم تا آشپزخانه‌ای حرفه‌ای داشته باشید. با هم قدم به قدم پیش می‌رویم و مدل‌های مختلفی را بررسی می‌کنیم. از انتخاب بهترین کابینت گرفته تا کفپوش آشپزخانه و مواردی از این دست را نگاه می‌کنیم تا بهترین نوعی که مطابق سلیقه شما است را پیدا کنیم. آشپزخانه فعلی شما مثل یک بوم خالی است که قرار با کلی رنگ و قلمو ایده جدید خودتان را روی آن بکشید. عکس‌های متنوعی را در ادامه آوردیم تا بتوانید یک ذهنیت مناسب از چیزی که می‌گوییم داشته باشید. پس در ادامه هم با ما همراه باشید!

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

برای آشنایی بیشتر با موضوع، آشپزخانه زیر را مشاهده کنید. اول از همه کفپوش پارکت هست. دقت کنید به پارکت نباید زیاد آب بخورد و هر از چند وقت یک بار هم با روغن مخصوص باید تمیز بشود. پس نحوه تمیز کردن وسایل را هم در نظر داشته باشید! برویم سراغ کابینت‌ها، دو ردیف بالا و پایین در سمت چپ وجود دارد که از دو رنگ متفاوت استفاده شده است و ردیف بالا شیشه کار گذاشتند. کابینت‌های سمت راست از زمین تا سقف ادامه پیدا کردند و داخل آن ماکرویو توکار اجرا شده است. رنگ صندلی‌ها با رنگ کابینت هماهنگ شده است. روشنایی آشپزخانه هم از طریق نور سقفی است و همچنین هود خودش نور ایجاد کرده است. پس این یک نمونه تا درک کنیم چه چیزهایی را باید قبل از سفارش و دریافت طراحی آشپزخانه و حتی بررسی سایت طراحی آشپزخانه بررسی کنیم.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

طراحی آشپزخانه های کوچک

اهمیت طراحی در آشپزخانه‌های کوچک، با توجه به محدودیت زیاد فضا، نسبت به سایر آشپزخانه‌ها دوچندان است. به این خاطر نکات مهمی باید رعایت بشوند که علاوه بر استفاده تمام و کمال از کل فضا، مقداری هم بزرگ‌تر از آن چیزی که هست، به نظر بیاید. مثلاً استفاده از کابینت‌های براق یا استفاده از کابینت‌هایی که تا سقف ارتفاع دارند. رنگ بندی روشن هم به بزرگ‌تر نشان دادن فضا کمک می‌کند. یک نمونه خوب طراحی مدل زیر است که توسط سلام ساختمان در تهران اجرا شده است.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

کابینت آشپزخانه کوچک 16

کابینت کوچک دارای شیوه خاصی در طراحی هستند تا هیچ فضایی در آشپزخانه بدون کاربرد و پرت نباشد. این شیوه طراحی را می‌توانید در مطلب مربوط به کابینت‌های آشپزخانه کوچک، مطالعه کنید.

طراحی کابینت ممبران برای یک آشپزخانه کوچک که به خوبی از فضا استفاده شده است. این مدل هم توسط سلام ساختمان اجرا شده است و شما برای سفارش آن کافیست روی عکس کلیک کنید.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

طراحی کابینت ممبران برای یک آشپزخانه نسبتا کوچک که به خوبی از فضا استفاده کرده است.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

این هم یک نمونه طراحی آشپزخانه کوچک با تم رنگ سفید که از اپن جزیره استفاده شده است.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

اینجا هم یه طراحی خاص را برای جزیره آشپزخانه می‌بینید که باعث شده کاملا متفاوت به نظر برسد. گاهی با ایده‌های کوچک و خلاقانه می‌توانید زیبایی خیره‌کننده‌ای به آشپزخانه خود بدهید.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

طراحی آشپزخانه های بزرگ و متوسط

در طراحی آشپزخانه بزرگ ما محدودیتی از جهت فضا نداریم و می‌توانیم با خیال راحت اقدام به طراحی کنیم. البته بزرگ بودن فضا با اینکه طراحی را راحت می‌کند اما باز هم باید طراحی برای این آشپزخانه‌ها انجام داد. طراحی علاوه بر استفاده درست از فضا، باعث زیبایی و نظم بخشی به تأسیسات می‌شود.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

در آشپزخانه‌های بزرگی که فضای کافی برای قرار گرفتن جزیره در وسط آن‌ها وجود دارد، اگر جزیره قرار بگیرد نیاز به میز کار وجود ندارد. جزیره آشپزخانه مثل میز کار عمل می‌کند. می‌توانیم روی جزیره سینک ظرفشویی هم داشته باشیم که کاربرد خیلی زیادی دارد.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

مدل زیبای زیر در شهر تهران توسط متخصصین سلام ساختمان اجرا شده است که فضای بسیار خاصی را ایجاد کرده است.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

نظرات مشتریان کابینت
خانم صدیقه اسد
با حوصله و دقیق بودند
اقای رشید همدانی بسیار مجری باحوصله ای بودند و بادقت و با روی خوش به نظرات ما توجه داشتند. قیمتی که به من گفتند از تمام افرادی که پرسیدم منصفانه تر بود. کارشون هم خیلی تمیز و بادقت هست. زمانبندی هم که اول مار گفتند دقیقا طبق همون کار رو انجام دادن. امیدوارم هر جا هستند سلامت و خدا به کسب و کارشون برکت بده.
آقای ایمان خاکسار
از همکاری با ایشان راضی ام
بسیار راضی و خوشحالم از همکاری با جناب حیدری.کاملا منصفانه قیمت دادند، بسیار خوش قول بودند و کار رو کاملا دقیق اجرا کردند، از سلام ساختمان هم برای معرفی چنین انسان های متخصص و متعهدی ممنونم
آقای نیما قاضی
از کار ایشان لذت بردم.
ما واقعا از کار با ایشون لذت بردیم. در همه مراحل خیلی مسلط و همراه بودن. نتیجه کار هم خوب بود. در مورد قیمت هم من یکی دوبار سعی کردم از بازار قیمت بگیرم باز قیمت ایشون بهتر بود.
آقای الله پناه
کابینت ها به موقع تحویل داده شد
سلام کار آقای بهزاد ابوفاضلی بسیار عالی بود وکابینت ها به موقع تحویل داد واز نظر قیمتی مناسب بود
آقای بهادری
مودب و خلاق بودند.
سلام هم مودب بود و هم خیلی خلاق بود که دو تا طرح متناسب با نیاز ما هم اضافه اجرا کرد، و چقدر قیمت مناسبی حساب کرد نسبت به بقیه ی همکارهاش، در کل عالی بود کاملا راضی ام
آقای احمد شیراوند
قیمت و کیفیت کارشان خوب بود
در مجموع از کار ایشان راضی هستم. انسان محترم ، با اخلاق و خوش قولی بودند. قیمت و کیفیت کارشون هم خوب بود. آرزوی سلامتی و موفیقت دادم هم برای آقای فرجی و هم شما .
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

طراحی آشپزخانه مدرن

طراحی آشپزخانه‌های مدرن دارای سبک بسیار خاصی هستند. در این سبک از طراحی، سادگی حرف اول را می‌زند. این کابینت‌ها و آشپزخانه‌ها، اکثراً فاقد پیچیدگی در طراحی هستند. همچنین طرح‌های شلوغ و منبت و معرق کاری دراین طراحی‌ها کمتر به چشم می‌خورد. برای آشنایی بیشتر با آشپزخانه‌های مدرن، می‌توانید مطلب «کابینت آشپزخانه مدرن» را مطالعه کنید. مطمئنا نکات جالبی از طراحی‌های مدرن یاد می‌گیرید.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

تصویر زیر را ببینید. شاید باور نکنید ولی این آشپزخانه مدرن و زیبا در ایران طراحی و ساخته شده و اتفاقا سازنده آن هم یکی از دکوراتورهای خوب سلام ساختمان می‌باشد.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

تصویر زیر هم یک نمونه دیگر از اجرای طراحی آشپزخانه مدرن در ایران است که می‌تواند برای الگوبرداری خیلی مناسب باشد. ترکیب طرح چوب با رنگ طوسی یکی از ترکیب‌های جذاب طراحی مدرن محسوب می‌شود.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

در تصویر زیر یک نمونه طراحی مدرن با ترکیب رنگ سفید و قهوه‌ای را مشاهده می‌کنید. به طور کلی کابینت آشپزخانه ‌هایگلاس متریال مناسبی برای طراحی‌های مدرن محسوب می‌شود. در تصویر زیر هم طراح خوش ذوق به خوبی اصل سادگی را در طراحی رعایت کرده است و حتی بخش‌های طرح چوب کار نیز با رنگ سفید هارمونی مناسبی دارند.

طراحی آشپزخانه مدرن جدید

طراحی آشپزخانه کلاسیک

طراحی آشپزخانه کلاسیک همواره در برابر مدرن قرار می‌گیرد. آشپزخانه‌های کلاسیک بر خلاف مدرن، دارای طرح‌های پیچیده و معرق و منبت‌کاری‌های فراوان هستند. کابینت و آشپزخانه کلاسیک، ویژگی اصلی هنر کلاسیک یعنی هنری قاعده‌مند که حس نوستالژی را با خودش به یدک می‌کشد، همراه دارند.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

در تصویر زیر هم یک نمونه دیگر از طراحی کلاسیک ایرانی مشاهده می‌کنید که با انتخاب رنگ جذاب برای کابینت زیبایی خاصی به آشپزخانه بخشیده است. این نمونه هم از نمونه‌کارهای سلام ساختمان در شهر تهران می‌باشد.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

نمونه طراحی آشپزخانه کلاسیک با تم رنگ سفید طلایی که توسط یکی از دکوراتورهای خوب سلام ساختمان انجام شده است.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

طراحی آشپزخانه تصویر بالا نیازی به تعریف ندارد. تقریبا همه چیز در بهترین حالت طراحی شده و طرح و رنگ صفحه کابینت و همین‌طور کفپوش، زیبایی این آشپزخانه را چند برابر کرده‌اند.

طراحی آشپزخانه ایرانی

جالب است بدانید آشپزخانه‌های ایرانی اصیل که در قدیم وجود داشته‌اند، اصلاً کابینت نداشته و فقط یک سینک در آشپزخانه وجود داشته است. زیر این سینک معمولاً یک پرده آویزون می‌شد و ظروف و وسایل در پشت این پرده قرار می‌گرفت. همچنین در آشپزخانه‌های ایرانی تاقچه و گنجه‌هایی وجود داشته که برای نگهداری وسایل استفاده می‌شده است.

اما امروزه طراحی آشپزخانه‌های ایرانی بسیار به نمونه‌های خارجی شبیه شده‌اند. اکثر آشپزخانه‌های ایرانی از متریال ام دی اف و هایگلاس برای ساخت کابینت و دکور استفاده می‌کنند. البته بین نمونه‌های ایرانی و خارجی تفاوت‌هایی هم وجود دارد. در مطلب طرح آشپزخانه ایرانی در مورد کابینت‌ها و طرح‌های آشپزخانه‌های ایرانی به طور مفصل صحبت کردیم که می‌توانید آن را مطالعه کنید.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

یک نمونه‌کار دیگر سلام ساختمان که بسیار مدرن و زیباست.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

یک نمونه طراحی ایرانی با فضای کوچک که جلوه زیبایی با کابینت طرح چوب بوجود آورده است.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

نمونه دیگری از طراحی ایرانی که در عین سادگی زیبایی خاصی دارد. طراحی آشپزخانه مینیمال این روزها خیلی پرطرفدار شده اند.

طراحی آشپزخانه ایرانی

یک نمونه دیگر طراحی آشپزخانه ایرانی که میتونیم بگیم طرح ماکسیمال دارد.

طراحی آشپزخانه اروپایی

یکی از مشخصه های طراحی آشپزخانه اروپایی طراحی ساده و بدون مرز است. در آشپزخانه‌های سبک اروپایی مرز بین آشپزخانه و سایر بخش های خانه چندان واضح نیست. علاوه بر این معمولا در طراحی آشپزخانه اروپایی، میز یا کابینت جزیره نقش مهمی دارد. برای مشاهده انواع طراحی ایتالیایی، فرانسوی و … می‌توانید مطلب طراحی آشپزخانه اروپایی را مشاهده کنید.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

طراحی آشپزخانه اپن

قبلاً آشپزخانه‌ها فضاهای کاری پنهانی بودند که فقط داخل آن آشپزی می‌کردند و جایی نبود که مهمان‌ها به آن سر بزنند. امّا حالا زمان زیادی صرف می‌شود تا آشپزخانه ظاهری مناسب داشته باشد. آن‌ها نه تنها باید امکانات آماده‌سازی و پخت و پز را داشته باشند، بلکه باید فضایی شیک و دلچسب را هم ارائه بدهند.

به صورت کلی چیدمان استاندارد طراحی آشپزخانه شامل چند مورد اصلی می‌شود:

جدیدترین طراحی آشپزخانه‌ها اغلب مرتبط با بخش غذاخوری هستند، پس هماهنگ کردن ناهار خوری و آشپزخانه را باید مد نظر داشته باشیم.

اینجا یک مدل آشپزخانه اپن که میزش به صورت جزیره‌ای به آن متصل هست را می‌بینیم. به نوع سینک و دکوراسیون آشپزخانه دقت کنید.

 

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

طراحی آشپزخانه زیر هم شامل یک بخش جزیره‌ای می‌شود که جلوی آن صندلی‌های اپن قرار گرفته‌اند. شما هم از این صندلی‌ها چوبی خوشتان می‌آید؟ کفپوش آشپزخانه هم از سنگ است و پشت محلی که گاز و هود قرار گرفته هم سنگ کار شده است! به این صورت راحت‌تر می‌شود آن را تمیز کرد.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

سبک مدل بعدی بسیار جالب است و طراحی متفاوتی دارد. کنارش ماکرویوها توکار قرار گرفته‌اند. نورپردازی آن هم فقط روی بخش پخت و پز و ظرفشویی است. لازم نیست همیشه سقف کاذب اضافه کنید!

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

شما هم از نشیمنگاه‌های کوچکی که کنار میز غذا خوری هست خوشتان می‌آید؟ به خصوص برای بچه‌ها مناسب هستند! آشپزخانه زیر کفپوش پارکت استفاده کرده و دیوارهاش دو نوع هستند. یک بخشی آجری و بخش دیگر چوبی است. شما هم می‌توانید ترکیبی کار کنید.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

آشپزخانه اپن بعدی از رنگ مشکی استفاده کرده و با رنگ سفید و طلایی ترکیبش کرده است. به نظر خیلی شیک است. به خصوص اینکه زمین را هم سنگ کار شده و هم با محیط هماهنگ شده و هم اینکه پاک کردنش راحت است.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

 

ترکیب قرمز و مشکی هم خیلی جذاب است! کابینت‌هایی که داخلشان فر توکار نصب شده رنگ قرمز لاکی دارند و رویه کابینت‌ها وسط مشکی هستند. اگه دقت کنید گاز توکار بخش اپن با این رنگ مشکی هماهنگ شده است، ایده خلاقانه‌ای برای چیدمان آشپزخانه است! فقط هود کمی عجیب است که آن هم یک سبک است.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

یک آشپزخانه جمع و جور! همه آشپزخانه‌ها که قرار نیست بزرگ باشند! باید ببینید اندازه‌ای که می‌خواید استفاده کنید چقدر است. این آشپزخانه رنگ سبز – آبی تره ایی را با سفید ترکیب و از کفپوش پارکت استفاده کرده است. هودش هم برعکس مدل قبل کوچک و بالای گاز قرار گرفته است. یکی از خوبی‌های این آشپزخانه این است که در روز نور طبیعی از سقف می‌گیرد و نیاز به نورپردازی شدیدی ندارد.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

طراحی آشپزخانه دوم (مخفی)

در رابطه با آشپزخانه دوم، سه اصطلاح زیر وجود دارد:

  1. آشپزخانه کثیف
  2. آشپزخانه دوم یا مخفی
  3. آشپزخانه گرم

آشپزخانه دوم که به آشپزخانه مخفی هم مشهور است، فضایی با ابعادی کوچک‌تر از آشپزخانه اصلی هست که بیشتر برای انجام کارهای شلوغ خانه‌داری و پخت و پزهای مربوط به آشپزی هست. طراحی آشپزخانه دوم به این خاطر اهمیت دارد که معمولاً متریالی که در آن استفاده می‌شود، متفاوت از آشپزخانه اول هست. مرسوم هست که آشپزخانه دوم برای خانه‌هایی با متراژ بالای 150 متر طراحی می‌شود اما تجربه ثابت کرده برای متراژهای کمتر از این مقدار هم طراحی غیر ممکن نیست!

مدل زیبای زیر که دارای آشپزخانه دوم یا کثیف است، توسط متخصین سلام ساختان در شهر تهران انجام شده است. 

آشپزخانه مخفی 8

طراحی آشپزخانه یوشکل

می‌رسیم به آشپزخانه‌های U شکل. اگر دقت کنید چیدمان کابینت‌ها و وسایل آشپزخانه از دو سمت به صورت موازی ادامه پیدا می‌کند و در انتها به هم وصل می‌شود و حالتی شبیه کلمه U پیدا می‌کند. آشپزخانه یو شکل زیر یک بخش اپن هم وسطش دارد که برای صرف صبحانه جای مناسبی هست. برای رویه کابینت‌های سفیدش هم از سنگ مشکی براق استفاده شده است. یخچال با کابینت‌ها سمت چپ یکدست کار شده‌اند. سمت راست هم می‌بینیم که فر و ماکرویو توکار نصب شده است.

 

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

مدل زیبای زیر نیز توسط متخصین سلام ساختان در شهر تهران انجام شده است. سبک نئوکلاسیک هم جدیدا در ایران طرفدار پیدا کرده است.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

نظرات مشتریان کابینت
خانم صدیقه اسد
با حوصله و دقیق بودند
اقای رشید همدانی بسیار مجری باحوصله ای بودند و بادقت و با روی خوش به نظرات ما توجه داشتند. قیمتی که به من گفتند از تمام افرادی که پرسیدم منصفانه تر بود. کارشون هم خیلی تمیز و بادقت هست. زمانبندی هم که اول مار گفتند دقیقا طبق همون کار رو انجام دادن. امیدوارم هر جا هستند سلامت و خدا به کسب و کارشون برکت بده.
آقای ایمان خاکسار
از همکاری با ایشان راضی ام
بسیار راضی و خوشحالم از همکاری با جناب حیدری.کاملا منصفانه قیمت دادند، بسیار خوش قول بودند و کار رو کاملا دقیق اجرا کردند، از سلام ساختمان هم برای معرفی چنین انسان های متخصص و متعهدی ممنونم
آقای نیما قاضی
از کار ایشان لذت بردم.
ما واقعا از کار با ایشون لذت بردیم. در همه مراحل خیلی مسلط و همراه بودن. نتیجه کار هم خوب بود. در مورد قیمت هم من یکی دوبار سعی کردم از بازار قیمت بگیرم باز قیمت ایشون بهتر بود.
آقای الله پناه
کابینت ها به موقع تحویل داده شد
سلام کار آقای بهزاد ابوفاضلی بسیار عالی بود وکابینت ها به موقع تحویل داد واز نظر قیمتی مناسب بود
آقای بهادری
مودب و خلاق بودند.
سلام هم مودب بود و هم خیلی خلاق بود که دو تا طرح متناسب با نیاز ما هم اضافه اجرا کرد، و چقدر قیمت مناسبی حساب کرد نسبت به بقیه ی همکارهاش، در کل عالی بود کاملا راضی ام
آقای احمد شیراوند
قیمت و کیفیت کارشان خوب بود
در مجموع از کار ایشان راضی هستم. انسان محترم ، با اخلاق و خوش قولی بودند. قیمت و کیفیت کارشون هم خوب بود. آرزوی سلامتی و موفیقت دادم هم برای آقای فرجی و هم شما .
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

تصویر زیر هم نمونه‌ای از طراحی آشپزخانه یو شکل در فضای نسبتا کوچک است که به خوبی از فضای موجود استفاده کرده است.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

آشپزخانه یو شکل بعدی رنگ سفید و قهوه‌ای روشن را ترکیب کرده و برای زمین آشپزخانه هم به سراغ موزاییک رفته است. اینجا علاوه بر اینکه در طول روز از سقف نور کافی می‌گیرد، هنگام شب هم از نورهای کار شده در سقف کاذب نور دریافت می‌کند. حتماً به نورپردازی دقت کنید چون موقع کار کردن نور کم به چشم ما آسیب می‌رساند.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

آشپزخانه بعدی ما از دیواری آجری استفاده کرده است، شاید شما دیوار آجری نداشته باشید نگران نباشید، با یک کاغذ دیواری مشکل حل می‌شود. کابینت‌ها رنگ آبی تیره دارند و با شیشه ترکیب شده‌اند. این آشپزخانه یو شکل در سمت راست هم ادامه پیدا می‌کند تا جای کافی برای وسایل داشته باشید.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

آشپزخانه بعدی حالت جزیره‌ای دارد که روی آن گاز توکار نصب شده است. اینجا نکته‌ای که هست، پرده‌ای است که استفاده شده است! شاید بد نباشد این را هم داخل لیست چیزهای قرار دهید که می‌خواهید در دکوراسیون آشپزخانه از آن استفاده کنید. صندلی‌های آهنی اپن آشپزخانه هم ایده متفاوت و جدیدی هستند.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

آشپزخانه یو شکل بعدی ظاهری ساده دارد و رنگ سفید به خوبی در آن به کار رفته است تا فضای آشپزخانه را بزر‌گ‌تر نشان دهد. برای دیوارها از موزاییک سفید و برای کف از کفپوش پارکت روشن استفاده شده است. سینک سفید بزرگ جای کافی برای شستن ظروف‌ها را به ما می‌دهد.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

برای ایجاد سقف کاذب می‌شود ترکیبی از چوب هم استفاده کرد. نورپردازی بالای بخش اجاق جای مناسبی قرار گرفته تا موقع شب نور کافی برای کار کردن داشته باشیم. سینک از دو شیر متفاوت استفاده کرده است! احتمالاً از شیرهای آبی که سرشان شلنگی کوتاه قرار گرفته دیده باشید و دلتان بخواهد استفاده کنید. کابینت‌ها در دو رنگ هستند. ردیف پایین تیره کار شده و ردیف بالا و رویه کابینت‌ها سفید. دستگیره‌های کشویی متفاوت و ترکیبی هم می‌تواند باعث تنوع در طراحی آشپزخانه شود.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

لازم نیست حتما از سبک چیدمان ظروف خاصی پیروی کنید. ببینید دوست دارید داخل آشپزخانه شما چه چیزی باشد. آشپزخانه بعدی دقیقا همین کار را کرده است. کتاب آشپزی و وسایلی که دوست داشته را همراه با یک گاز کوچک داخل آشپزخانه قرار داده است. به جای پریزها هم توجه کنید.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

نمونه زیر توسط سلام ساختمان در تهران اجرا شده است و نقشه آن یو شکل می‌باشد. اگر شما هم طرفدار سبک مدرن هستید روی تصویر کلیک کنید و کابینت مد نظر خود را سفارش دهید.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

طراحی آشپزخانه ال

طراحی آشپزخانه استاندارد بعدی به حالت L است، یعنی آشپزخانه ال شکل. به این صورت که یک ردیف خطی کابینت به بخش کوچکی در انتها وصل می‌شود. اینجا هم چوب به کار رفته و ردیف پایین کابینت و ردیف بالا قفسه استفاده شده است. در مورد کفپوش‌ها هم معلوم است که خوب با روغن برق افتاده است.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

یک آشپزخانه شیک با سینک مشکی. یادتان هست به شیرهای آبی اشاره کردم که سرش شلنگ دارد، اینجا به خوبی می‌توانید آن را ببینید. ردیف کابینت‌های سفید هم با حالت L کوچکی ایجاد شده و بقیه وسایل آشپزخانه و خوراکی‌ها روی قفسه قرار گرفته‌اند. دیوارها هم اگر دقت کرده باشید از کاغذ دیواری ضد آب که طرح آجری سفید دارد استفاده شده است.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

از سینک مشکی می‌رسیم به آشپزخانه‌ای که همه کابینت‌هایش مشکی هست و گاز و سینک هم به خوبی با آن ست شده است. رنگ مشکی خیلی شیک هست ولی موقع استفاده فراموش نکنید که نور کافی برای آشپزخانه در نظر بگیرید. کفپوشی که استفاده شده از نوع موزاییک که حالتی شطرنجی دارد. تعداد کابینت‌ها هم وابسته به تعداد وسایلی هست. در نتیجه لازم نیست حتما یک ردیف کامل کابینت بگذارید.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

آشپزخانه بعدی ما در واقع از دو تا L درست شده است. یکی که بخش اصلی هست و گاز و ماکرویوها داخل قرار گرفته‌اند و دومین L ما بخش جزیره‌ای هست که داخلش سینک قرار گرفته است. زمین کفپوش پارکت سفیدی است که با فضا و کابینت‌ها همخوانی دارد. اینجا صندلی‌ها هستند که رنگی متفاوت برای آشپزخانه ایجاد می‌کنند.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

چند مدل متنوع از طراحی کابینت آشپزخانه

یک طراحی جالب. احتمالا بچه‌ها با دیدن همچین کابینت‌هایی کلی ذوق می‌کنند. شما هم می‌توانید بعد از اینکه طراحی آشپزخانه سه بعدی را انجام دادید، فکر کنید وسایلتان را کجا می خواهید بگذارید.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

لازم نیست همه وسایل را داخل کابینت‌ها بگذارید. برای نمونه آشپزخانه زیر فقط یک ردیف کابینت زیر سینک دارد که دستگیره‌های ساده طلایی رنگی دارند و بقیه ظروف داخل قفسه سمت چپ چیده شده‌اند. اگر دقت کرده باشید، همه صندلی‌ها هم یکی نیستند! متفاوت بودن آن‌ها هم می‌تواند جذاب باشد.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

عکس بعدی از آشپزخانه بالا به چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه اشاره می‌کند. این که ظروف و لیوان‌ها را کجا بچینید دیگر به سلیقه شما بستگی دارد.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

کابینت‌های آبی با دستگیره جذاب آشپزخانه بعدی سبک کلاسیک خوبی به آن داده است. رویه کابینت‌ها هم چوب ملامینه که با میز هماهنگ است. سینک بزرگ سفید زیبایی هم دارد. کابینت‌های ردیف بالا هم با شیشه ترکیب شدند و راحت می‌شود دید چه چیزهایی داخل آن‌ها قرار دارد.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

از طراحی کلاسیک آشپزخانه قبلی می‌رویم سراغ یک آشپزخانه شیک مدرن به رنگ طوسی که زیر قفسه و کابینت‌هایش هم نور ال‌ای‌دی کار شده تا در رنگ طوسی و مشکی پس زمینه وسایل بهتر دیده بشوند و حال و هوایی متفاوت به آشپزخانه بدهد. سینک را هم به روی پنجره گذاشته شده تا موقع روز بتوان از نور طبیعی استفاده کرد.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

لازم نیست همه کابینت‌ها یک دست باشند. می‌توانید مثل طراحی آشپزخانه زیر از حالت‌های ترکیبی استفاده کنید. این یکی از جدیدترین طراحی‌های آشپزخانه محسوب می‌شود. حتی بعضی‌ها دستگیره دارند و ردیف بالا دستگیره‌ای ندارد. سمت راست هم به جای کابینت، از قفسه برای قرار دادن حبوبات و … استفاده شده است. میله‌های آویز برای قرار دادن وسایل هم ایده خیلی خوبی هست!

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

مرور نکات مربوط به طراحی کابینت آشپزخانه

طبیعتا وقتی در مورد طراحی آشپزخانه صحبت می‌کنیم، مهم‌ترین چیزی که در نظرمان می‌آید کابینت‌های آشپزخانه است. در واقع طراحی کابینت تعیین‌کننده زیبایی آشپزخانه شماست. در نتیجه صرف زمان و هزینه برای انتخاب بهترین مدل کابینت اهمیت زیادی دارد. البته تمام مدل‌هایی که در بخش‌های قبلی دیدید هم به نوعی طراحی کابینت بود. وقتی می‌گوییم طراحی آشپزخانه کلاسیک، منظور استفاده از مدل کابینت کلاسیک است و وقتی می‌گوییم طراحی آشپزخانه مدرن، بیشتر به مدل کابینت مدرن اشاره داریم.

تصویر زیر را به عنوان حسن ختام طراحی آشپزخانه برای شما آوردیم. در این تصویریک نمونه طراحی با کابینت مدرن را مشاهده می‌کنید که بسیار دلباز و زیباست، اما جالب است که طراحی و اجرای این کابینت هم توسط یکی از دکوراتورهای خوب سلام ساختمان انجام شده است.

طراحی آشپزخانه؛ انواع مدل ها و اصول طراحی آشپزخانه

در پایان این مطلب مجدداً تأکید می‌کنیم که اگر می‌خواهید آشپزخانه‌ای زیبا و شیک داشته باشید که در آن از فضا به صورت بهینه استفاده شده باشد، حتما طراحی آشپزخانه را جدی بگیرید. طراحی باعث می‌شود آشپزخانه شما که هزینه‌ای بسیار زیاد صرف آن شده، به چشم بیاید و جلوه بی نظیری پیدا کند. ما می‌تونیم به شما یک طراح خوب و حرفه‌ای معرفی کنیم! برای درخواست روی لینک زیر بزنید.

درخواست دکوراتور و طراح

ممنونیم که به این مطلب توجه کردید. می‌توانید نظرات و سوالات خود را برای ما بفرستید. کارشناسان ما پاسخگوی شما هستند. اگر به طراحی آشپزخانه حرفه‌ای علاقه دارید، سایتhouzz   هم محتوای بسیار خوبی در این زمینه دارد.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments