3.4 0

راهنمای جامع خرید انواع مدل دستگیره کمد دیواری

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  4 اسفند 1401
دستگیره کمد دیواری چوبی رنگ مشکی

دستگیره کمد دیواری یکی از اصلی‌ترین یراق آلاتی هست که هم از لحاظ کارایی و هم از لحاظ زیبایی می‌تونه خیلی به فضای دکوراسیون داخلی خانه شما کمک کنه. این دستگیره ها از نظر انواع و شکل ظاهری به چند نوع ریلی، دکمه‌ای، خطی، منحنی، مخفی و لاکچری تقسیم میشن و اگه میخواین برای کمدهای اتاق، دستگیره‌های زیبایی انتخاب کنین تا آخر این مقاله با ما همراه باشین.

مشاوره رایگان سلام ساختمان

 

چطور دستگیره مناسبی برای کمد دیواری انتخاب کنیم؟

یکی از سوالایی که همیشه موقع نصب کمد دیواری ذهن مارو درگیر میکنه اینه که چه نوع دستگیره‌ای برای اون‌ها انتخاب کنیم؟ جوابش هم به دو فاکتور مهم بستگی داره؛

  • کارایی
  • زیبایی

با توجه به اینکه دستگیره کمد دیواری برای باز و بسته کردن درب به کار میره، پس هم باید جنسش محکم باشه و هم به زیبایی اون کمک کنه. تناسب نوع دستگیره با مدل کمد دیواری هم نکته مهمیه که باید بهش توجه کنیم. حالا با در نظر گرفتن این دو فاکتور مهم برای انتخاب دستگیره کمد دیواری با هم انواع مختلفش رو در ادامه می‌خونیم تا اون‌هارو بهتر بشناسیم.

انواع مختلف دستگیره کمد دیواری

دستگیره کمدهای دیواری به چند نوع مختلف تقسیم میشن که در زیر اونها رو میبینین.

  • دستگیره کمد ریلی
  • دستگیره‌های خطی
  • دستگیره‌های دکمه‌ای
  • دستگیره‌های منحنی
  • دستگیره‌های مخفی (هیدن)
  • دستگیره‌های لاکچری

در ادامه توضیحات بیشتری در خصوص انواع دستگیره کمد ارائه می‌دهیم.

دستگیره کمد دیواری ریلی در چه جاهایی استفاده می‌شود؟

دستگیره کمد دیواری ریلی نوع H فلزی

یکی از مدل‌های محبوب دستگیره کمد دیواری، دستگیره‌های طلایی هست که جزو همین مدل ریلی حساب میشه. این مدل بخاطر طرح زیبایی که داره خیلی در دل مردم جا باز کرده و در اکثر خونه‌ها میشه رو کمد دیواری‌ها اون رو دید. مخصوصاً روی کمد دیواری‌های چوبی و MDF جلوه‌ی بسیار قشنگی داره.

دستگیره کمد دیواری طلایی سبک کلاسیک

 

ضخامت و ابعاد دستگیره کمد دیواری ریلی

 

ابعاد استاندارد دستگیره کمد دیواری ریلی سفید

دستگیره کمد دیواری ریلی مدل H برای کمدهای کشویی خیلی مناسبه چون برای باز و بسته کردن درهای اون لازم نیست اون رو به جلو و عقب بکشیم.این دستگیره‌ها چون به چپ یا راست کشیده می شوند لبه‌ی آن‌ها بصورت ایستاده برروی ام دی اف قرار می‌گیره. همچنین این دستگیره‌ها چون بصورت عمودی نصب میشن یجورایی از درب کمد دیواری محافظت میکنه تا قوس دار نشه.

جنس دستگیره های ریلی از شمش آلومینیومی هست و در متراژهای 2هزار و 3هزار میلیمتری در بازار وجود دارن.

نظرات مشتریان کابینت
آقای ریاحی
با تجربه و تحویل به موقع
بسیار مجری با تجربه و تمیز کار. و مهمترین ویژگی که معمولا کابینت سازها درنظر نمیرن به موقع تحویل دادن کار هست که جناب جعفرپور بسیار وقت شناس بودن. ممنون بابت اجرای به موقع و مرتب آقای جعفرپور
آقای طباطبایی
دلسوز و بافکر و ایده
آقای بهرامی در اولین مرحله بسیار منصف بودند. دلسوز و با فکر و ایده خوب از حداقل جا حداکثر استفاده رو کردن و خیلی به ما کمک کردن ازشون ممنونیم
خانم ثابت
بسیار قابل اعتماد
جناب اقای نوایی بسیار بسیار انسان قابل اعتماد از تمام لحاظ هستن کیفیت کارهاشون و طراحی عالی بود و اخلاقشون که عالیتر با حوصله هر چی گفتم با لبخند فقط گفتن چشم خدا به مالشون برکت بده
آقای پرهیزگار
خوش اخلاق و قابل اعتماد
بسیار عالی، مسلط، خوش اخلاق، منصف و قابل اعتماد
خانم آراسته
توانا و کاربلد
مهندس یدالهی، فردی بسیار توانا، کار بلد هستند و همراه بسیار مطمئنی برای انجام پروژه های کار، از ایشان و تیم اجرایشان کمال رضایت را دارم.
آقای جمشیدی
راضی هستم
در کل از آقای میرزایی رضایت داریم و همچنین از کادر حرفه آیی نصابی که برامون فرستاده بودن.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

دستگیره‌های خطی را در کدام کمدها باید به کار برد؟

 دستگیره خطی کمد دیواری چوبی بصورت افقی

دستگیره‌های خطی، دستگیره‌هایی هستن که به شکل‌های افقی یا عمودی و بصورت یک خط و با استفاده از دو یا چند پیچ بر روی کمدهای دیواری نصب می شود. سادگی این دستگیره‌ها به نوعی باعث زیبایی اون‌ها میشه، ولی در عین حال ممکنه برای کسایی که به دنبال چیزهای فانتزی میگردن، مناسب نباشه. اگر کمد دیواری ام دی اف دارین استفاده از دستگیره‌های خطی گزینه‌ی مناسبی برای شماست.

دستگیره خطی عمودی کمد دیواری به رنگ مشکی

حتماً براتون پیش اومده که بخواین کشویی رو باز کنین و دستگیره اون رو بگیرین و با سختی این کار رو انجام بدین. دستگیره‌های خطی به دلیل بافت ساده‌تری که دارن، دیگه این مشکل رو براتون به‌وجود نمیارن و بخاطر همین برای اکثر کشوها مناسب اند.

برای نصب دستگیره‌های خطی دقت لازم رو داشته باشین که به چه صورت (افقی یا عمودی) نصب شوند که این نکته بستگی به اندازه‌ی کمد دیواری، ابعاد اون و سنگینی کشوها داره.

دستگیره خطی کمد دیواری از جنس فلزی

 

دستگیره خطی کمد دیواری از حنس فلزی و رنگ نقره ای

دستگیره‌های دکمه‌ای، مناسب برای کمدهای قدیمی

 

دستگیره دکمه ای برای کمد دیواری

دستگیره‌های دکمه‌ای تقریباً جزو طرح‌های سنتی و قدیمی دستگیره‌های کمد دیواری به شمار میره. این دستگیره‌ها در کمد دیواری یا کابینت‌های قدیمی زیاد استفاده می‌شده. اگر به خونه‌ی مامان بزرگ‌ها یه سر بزنین متوجه میشین که کمدها و کابینت‌ها و کشوها اکثراً دستگیره‌ی دکمه‌ای با طرح‌های سنتی دارن و وقتی به اون‌ها نگاه میکنی، حس نوستالژیکش باعث میشه همه‌ی این دنیای تجمل‌گرا رو فراموش کنی. پس اگه کمد دیواری‌های سنتی دارین، استفاده از دستگیره دکمه‌ای نسبت به بقیه‌ی دستگیره‌ها اون رو قشنگ‌تر میکنه.

دستگیره دکمه ای برای کمد دیواری های قدیمی و سنتی

 

 

دستگیره دکمه ای مناسب برای کمد دیواری های سنتی

دستگیره‌های منحنی با شکل‌های جذاب‌تر

دستگیره‌های منحنی شکل به نوعی جزو همون دستگیره‌های خطی محسوب میشه با این تفاوت که انحنای داخل اون‌ها باعث زیبایی بیشترشون شده. این دستگیره‌ها هم مثل مدل خطی با دو یا چند پیچ بر روی درب کمد دیواری نصب میشن، ولی در انتخاب اون‌ها باید نوع کمد دیواری خودتون رو در نظر بگیرین.

اگر کمد دیواری ساده‌ای دارین حتماً از دستگیره‌هایی با مدل ساده استفاده کنین در غیر این‌صورت باعث ایجاد تضاد در فضای اتاق‌ها میشه که این تضاد میتونه زیاد تو چشم باشه. همچنین اگر کمد دیواری ام دی اف دارین میتونین توش از دستگیره‌های منحنی طلایی یا مشکی رنگ استفاده کنین تا ترکیب رنگ زیبایی به محیط اتاق شما بده.

 

دستگیره منحنی سفید طلایی برای کمد دیواری ام دی اف

 

دستگیره منحنی نقره ای برای کمد دیواری

دستگیره منحنی نقره ای برای کمد دیواری

کمد ام دی اف با دستگیره منحنی

کمد دیواری مدرن با دستگیره منحنی قهوه ای

دستگیره‌های مخفی یا هیدن، شیک‌ترین مدل در بازار هستند!

یکی از شیک ترین انواع دستگیره‌های مجود در بازار، دستگیره‌ی مخفی هست که با استقبال بسیار زیادی از سوی مردم مواجه شد. این دستگیره‌ها بیشتر برای کابینت‌های آشپزخانه و کمد دیواری مدرن مناسب هستن که بطور کلی شامل سه نوع زیر میشن:

  • دستگیره‌های مکانیکی-مغناطیسی: در اون‌ها از ابزار مکانیکی و یا مغناطیسی استفاده شده که دیگه نیازی به دستگیره نداره و با یک فشار کوچک درب اون باز میشه.
  • دستگیره‌های یکپارچه: در این نوع یک شیب کوچک برروی قسمت درونی درب کشو یا کابینت ایجاد شده که محلی برای قرار دادن دست هست که بوسیله‌ی اون درب رو باز و بسته کنیم.
  • دستگیره‌های بیرونی: این دستگیره‌ها بیشتر برای کشوهای پایینی استفاده میشه و به قسمت بالایی کشو متصل میشه و فقط یک بخش کوچک از اون دیده میشه که بوسیله‌ی اون درب باز یا بسته خواهد شد.

ظاهر متمایز و بی‌نقصی که این دستگیره‌ها دارن باعث شده تا سفارشات زیادی از دستگیره‌های هیدن برای کابینت‌ها و حتی کمد دیواری‌ها پذیرفته بشه. فرض کنین در حال آشپزی هستین و می‌خواین با عجله یه چیزی رو از تو کابینت بردارین، اما کابینت دستگیره نداره. چیکار میکنین؟ چقدر وقتتون رو می‌گیره؟ مزایا و معایبی که دستگیره‌های مخفی دارن رو باهم بررسی می‌کنیم تا ببینیم واقعاً کارآمدن یا نه!

مزایا و معایب دستگیره‌های هیدن

مزایا

  1. مهم‌ترین مزیت دستگیره‌های هیدن ظاهر اون هست و اینکه هیچ چیزی روی اون دیده نمیشه.
  2. دستگیره‌های مخفی در هر زمانی با مد روز پیش میرن و هیچوقت قدیمی نمیشن.
  3. با این دستگیره‌ها امنیت بیشتری خواهید داشت چون هم بچه‌ها نمیتونن بی اجازه اون رو باز و بسته کنن و هم امکان اینکه چیزی به دستگیره‌ی اون گیر کنه و تصادفی باز بشه وجود نداره چون درواقع دستگیره‌ای روی اون دیده نمیشه.
  4. قفل پنهان این دستگیره‌های مخفی نیز امنیت اون رو براتون چند برابر میکنه.

معایب

  1. مشکل اصلی این دستگیره‌ها تمیز کردن و گردگیری اونهاست. چون مخفی هستن دو مدل‌اند. یا با فشار دست باز میشن یا در بالای اونها یک راه برای جای انگشت وجود داره که بتوان با نگشت اون رو باز کرد. بخاطر همین دسترسی به اون برای تمیز کردنش یک مقدار سخته.
  2. هزینه بالاتری که این مدل نسبت به بقیه‌ی مدل‌ها داره به نوعی یک عیب محسوب میشه. دلیلش هم ابزارآلات و یراق‌آلاتی هست که در ساخت اون بکار رفته.

کمد دیواری مدرن کرمی با دستگیره مخفی

تضمین قیمت سلام ساختمان

دستگیره‌های لاکچری، گران قیمت‌ترین و زیباترین دستگیره‌ها

همینطور که از اسمشون پیداست، دستگیره‌های لاکچری گران قیمت‌ترین و لوکس‌ترین دستگیره‌های موجود در بازار هستند. این دستگیره‌ها از نظر جنس،مواد بکار رفته، مقاومت و تمامی فاکتورهای مهم دیگه برتری ویژه‌ای دارن و معمولاً در خونه‌های خیلی گران قیمت بکار برده میشن.

دستگیره لاکچری کمددیواری طلایی با سری بلوری طرح الماس

دستگیره لاکچری طلایی کمد دیواری با طرح سلطنتی

دستگیره لاکچری کمددیواری طلایی به حالت افقی

دستگیره کمد دیواری لاکچری طلایی با کنده کاری زیبا

دستگیره لاکچری کمددیواری به رنگ نقره‌ای دودی

نظرات مشتریان کابینت
خانم قربانی
بسیار عالی در کیفیت و مشاوره
آقای تردست از هر نظر بسیار عالی بودن. یعنی هم از نظر مشاوره و راهنمایی و هم از نظر کیفیت و ظرافت در انجام کار و هم از نظر تحویل به موقع کار و احساس مسئولیت کردن. درکل خیلی از ایشون راضی بودم.
آقای مهدی فرهادی
بسیار خوش قول
بسیار انسان شریف و خوش قول و منصفی بودن ایشون
آقای حسنی
بسیار منصف
آقای رضایی و برادرشان از لحاظ فنی واخلاقی ومنصف بودن. از 15تا کابینت سازی که من قیمت و طرح گرفتم عالی تر بودن. خدا حفظشون کنه.
آقای کریمیان
راهنمایی رضایت بخش
بنده نسبت به کار آقای جعفری اعم از راهنمایی، اجرای تمیز وتحویل به موقع ومشتری مداری و...رضایت کامل دارم.
خانم آرمان فر
دقیق و قول خوش
دقت و آن تایم بودن و مدارا با مشتری و ارائه قیمت منصفانه از سوی ایشون باعث شد که من با خیال راحت و اطمینان خاطر ایشان را به دوستان و آشنایان معرفی کنم و خدارو شکر همه کسانی که با ایشان کار کردند از کارشون رضایت کامل رو داشتن و بابت معرفی ایشان از من سپاسگزار بودن.
خانم سمیرا رضایی
قیمت مناسب تر
کار جناب عابدی خیلی خوب بود و قیمت کار نسبت به چند جا که قیمت گرفتم مناسب تر بود و ایشان با توجه به اینکه قراربود کار سر وقت به ما تحویل بدهند تا ساعت ۳ صبح موندن تا کار تمام شود و به روز بعد موکول نشود. من از این همه حسن انجام کار ایشان تشکر می کنم و همچنین از سایت خوب سلام ساختمان متشکرم.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

قیمت دستگیره کمد دیواری در بازار چقدر است؟

قطعاً یکی از مهم‌ترین عواملی که امروزه برای خرید هر جنسی مطرح میشه، قیمت اونه که طبیعیه. چون پول تو مملکت ما ساده بدست نمیاد که بخوایم ساده خرجش کنیم. انتخاب دستگیره درب کمد دیواری هم از این قاعده مستثنا نیست و قیمتش تو بازار بستگی به جنس، نوع، طرح و اندازه‌ی اون داره. لازم نیست زیاد برای درب کمد دیواری اتاقتون دستگیره‌های گرون قیمت بخرین چون این دستگیره‌ها انقدر تنوع زیادی دارن که ممکنه بعد از چند وقت بخواین عوضشون کنین.

قیمت دستگیره‌ها در بازار حدوداً از زیر 10هزار تومان هست تا 30 یا 40 هزار تومان و همونطور که گفتیم جنس اون اصلی‌ترین عاملی هست که در قیمتش تأثیر گذاره. اگر تمایل به تجمل‌گرایی دارین و میخواین وسایل خونتون بهترین جنس تو بازار باشه میتونین دستگیره‌هایی برای کمد دیواری انتخاب کنین که حتی جنسش از طلا باشه و در این‌صورت قیمتش نباید زیاد براتون مهم باشه ولی درکل میشه با صرف هزینه‌ای اندک خوش طرح‌ترین و با کیفیت‌ترین دستگیره‌های کمد دیواری رو تهیه کرد.

متخصصین سلام ساختمان، معرفی کمد ساز و مشورت برای کمد دیواری

اگر قصد دارین کمدهای خونه تون رو نونوار کنین میتونین روی کمک بزرگترین مرجع آنلاین کابینت و کمد و دکوراسیون داخلی ایران حساب کنین. ما بهتون کمد سازهای حرفه ای شهرتون رو معرفی می‌کنیم. این روزها تو بازار راحت سر مردم کلاه میذارن پس بهتره برای ساخت کمدهاتون با متخصصین سلام ساختمان مشورت کنین تا هم بهترین انتخاب رو داشته باشین و هم مناسب‌ترین قیمت رو بپردازین. کافیه فرم درخواست رو ثبت کنین و شمارتون رو بدید. کارشناسان ما وقتی کاری از دستشون بربیاد، خدمتتون تماس می‌گیرند.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دریافت قیمت دقیق کمد +