3.6 23

ایا کابینت ممبران بهتر است یا های گلاس؟!

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  8 مرداد 1402
کابینت هایگلاس یا کابینت ممبران؟!

در ادامه ی مقایسه ی مدل های مختلف کابینت، در این مطلب به بررسی و مقایسه ی دو مدل کابینت ممبران و کابینت هایگلاس می پردازیم. هر دو مدل کابینت ممبران و کابینت های گلاس، ویژگی های مثبت و منفی خاصی داشته و طرفداران خاص خودشون رو دارن. کابینت ممبران با توجه به طرح پذیری متنوع خود، قابلیت انجام طرح های بی نظیر کلاسیک رو داره و درکنارش میتونه در طرح های مدرن هم از ممبران استفاده بشه. اما کابینت هایگلاس جون میده برای اجرای طرح های مدرن و ساده ای که خستگی رو از چشم ما میگیرن. در مورد مدل های کابینت کلاسیک و کابینت مدرن میتونید وتفاوت های اون ها می تونید به مطالب مدل های کابینت کلاسیک و مدل کابینت آشپزخانه مدرن مراجعه کنید.

مشاوره رایگان سلام ساختمان

در این مطلب، بر طبق سایر مطالب مقایسه ای، ابتدا یک جدول و خلاصه ای از مقایسه ی دو نوع کابینت ممبران و های گلاس داریم و در ادامه ویژگی های تک تک این مدل های کابینت رو به صورت مفصل بیان کرده و در نهایت هم نتیجه گیری نهایی رو خواهیم داشت تا به شما در انتخاب مدل مورد نظر خودتون بتونه کمک کنه.

ویژگی / نوع کابینتکابینت هایگلاسکابینت ممبران
قیمتمناسبنسبتاً بالا
درخشندگیداردندارد (البته در برخی مدل ها میتواند داشته باشد)
خش پذیریزیادکم
امکان اجرای طرح های پرکار مدرن و کلاسیکندارددارد
قابلیت ابزار خوریمتوسطبالا
سطح صاف و صیقلیدارددارد
لک پذیریزیادکم
مقاومت و دوامبالامتوسط
کیفیتقابل قبولبسیار متنوع و وابسته به کیفیت اجرای کابینت ساز
حساسیت به نوروابسته به نوع ورق(ورق های ایرانی دارای حساسیت زیادی هستند)زیاد
حساسیت به اجسام تیززیادزیاد
قابلیت تعمیر با همان طرح و رنگ قبلیداردخیلی کم
لبه های تیز و برندهداردندارد

خب! تا اینجا خلاصه ای از نقاط قوت و ضعف هر کدوم از کابینت های ممبران و های گلاس رو به صورت جدولی گفتیم. اما در ادامه میخوایم به صورت جزئی و ریز به هرکدوم از موارد مطرح شده در جدول بپردازیم. ابتدا ویژگی های کابینت ممبران رو بررسی می کنیم و نقاط قوت و ضعفش رو براتون بیان می کنیم. سپس میریم سراغ کابینت هایگلاس و مزایا و معایب کابینت های گلاس رو میگیم و در نهایت هم نتیجه گیری رو خواهیم داشت.

ایا کابینت ممبران بهتر است یا های گلاس؟!
ایا کابینت ممبران بهتر است یا های گلاس؟!ایا کابینت ممبران بهتر است یا های گلاس؟!
ایا کابینت ممبران بهتر است یا های گلاس؟!

کابینت آشپزخانه وکیوم یا ممبران

در مطالب قبل هم گفتیم که ممبران یا وکیوم در واقع نوعی روکش PVC است که برروی متریال های مختلف مثل ام دی اف کشیده میشه و از ورق حاصل از این پروسه، ورق ممبران تولید میشه. طرح های روی ورق ممبران هم به این صورت کار میشن که روی ورق های خام و قبل از روکش زدن، طرح مورد نظر به کمک ابزار های مخصوصی درمیاد و ورق خام ابتدا به چسب و رزین آغشته شده و سپس به کمک تکنولوژی مخصوصی و با خلاء، روکش پی وی سی برروی اون کشیده شده و اصطلاحاً وکیوم میشه. به کابینت هایی که به این روش تولید میشن، ممبران گفته میشه.

همانطور که قبلاً هم گفتیم، کابینت ممبران می تونه دارای مغزی با جنس متریال های مختلف مثل ام دی اف باشه. مغزی ممبران در 90 درصد موارد مغزی از همین جنس انتخاب شده و موادی مثل نئوپان یا چوب کمتر کاربرد دارن.

نظرات مشتریان کابینت
خانم صدیقه اسد
با حوصله و دقیق بودند
اقای رشید همدانی بسیار مجری باحوصله ای بودند و بادقت و با روی خوش به نظرات ما توجه داشتند. قیمتی که به من گفتند از تمام افرادی که پرسیدم منصفانه تر بود. کارشون هم خیلی تمیز و بادقت هست. زمانبندی هم که اول مار گفتند دقیقا طبق همون کار رو انجام دادن. امیدوارم هر جا هستند سلامت و خدا به کسب و کارشون برکت بده.
آقای ایمان خاکسار
از همکاری با ایشان راضی ام
بسیار راضی و خوشحالم از همکاری با جناب حیدری.کاملا منصفانه قیمت دادند، بسیار خوش قول بودند و کار رو کاملا دقیق اجرا کردند، از سلام ساختمان هم برای معرفی چنین انسان های متخصص و متعهدی ممنونم
آقای نیما قاضی
از کار ایشان لذت بردم.
ما واقعا از کار با ایشون لذت بردیم. در همه مراحل خیلی مسلط و همراه بودن. نتیجه کار هم خوب بود. در مورد قیمت هم من یکی دوبار سعی کردم از بازار قیمت بگیرم باز قیمت ایشون بهتر بود.
آقای الله پناه
کابینت ها به موقع تحویل داده شد
سلام کار آقای بهزاد ابوفاضلی بسیار عالی بود وکابینت ها به موقع تحویل داد واز نظر قیمتی مناسب بود
آقای بهادری
مودب و خلاق بودند.
سلام هم مودب بود و هم خیلی خلاق بود که دو تا طرح متناسب با نیاز ما هم اضافه اجرا کرد، و چقدر قیمت مناسبی حساب کرد نسبت به بقیه ی همکارهاش، در کل عالی بود کاملا راضی ام
آقای احمد شیراوند
قیمت و کیفیت کارشان خوب بود
در مجموع از کار ایشان راضی هستم. انسان محترم ، با اخلاق و خوش قولی بودند. قیمت و کیفیت کارشون هم خوب بود. آرزوی سلامتی و موفیقت دادم هم برای آقای فرجی و هم شما .
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.
ایا کابینت ممبران بهتر است یا های گلاس؟!

اگه به جدول توجه کرده باشید، در قسمتی از جدول به درخشندگی اشاره کردیم و گفتیم ممبران در برخی مدل ها میتونه براق باشه. در ممبران براق، نوعی دیگر از روکش به کار میره که از روکش های دیگر ضخیم تر بوده و دارای درخشندگی هست. این نوع روکش صرفاً در کابینت ممبران مدرن استفاده میشه و بسیار مشابه هایگلاس است.

مزایای کابینت ممبران یا وکیوم

مزیت اصلی کابینت ممبران به، امکان اجرای طرح های خیلی متنوع و زیبا به دلیل تکنولوژی خاص ساخت و با قیمت نسبتاً مناسب، خلاصه میشه.

در مورد قیمت ممبران ذکر این نکته ضروریه که محدوده ی قیمتی ممبران کمی از متوسط بالاتره اما قیمت دقیقش به مقداری خیلی زیادی وابسته به طرح و میزان پرکار یا کم کار بودن طرح کابینت داره. قیمت کابینت ممبران در مقایسه با کابینت هایگلاس، وابستگی بیشتری به طرح داره.

ایا کابینت ممبران بهتر است یا های گلاس؟!

معایب کابینت ممبران یا وکیوم

در مورد معایب کابینت ممبران صحبت زیاده و در ادامه به صورت مفصل بهش میپردازیم و در مورد هر عیب هم صحبت میکنیم. فقط در ابتدا بگم که کابینت ممبران با اینکه طرح های متنوع و زیبایی داره ولی عیب های زیادی هم داره که دونستن اون ها،  ممکنه شما رو از خریدش منصرف کنه یا ایده ای بهتون بده در مورد رفع عیب های مختلفش.

-یکی از معایب کابینت ممبران مشکل ظرافت زیاد طرح هاست.

در مطلب «قیمت کابینت ممبران» و همچنین در ابتدای همین مطلب گفتیم که مغزی کابینت های ممبران عمدتاً از ام دی اف MDF خام ساخته شده و بوسیله یک لایه پی وی سی (PVC) با حرارت، چسب و فشار ناشی از خلاء (وکیوم) پوشش داده میشن. اما خب تا اینجا که مشکلی نداشت پس مشکل کجاست؟

ایا کابینت ممبران بهتر است یا های گلاس؟!

مشکل اینجاس که وقتی کنده کاری ها و طرحهای برجسته یا فرورفته ی کابینت خیلی ظریف باشن، پوشش دادن لایه PVC خوب صورت نمیگیره. تنها راه حلش هم اینه که طرح های کنده کاری شده کار رو نسبتاً درشت درنظر بگیریم و از طرح های ریز پرهیز کنیم.

– عیب دیگر کابینت ممبران تنوع کیفیتِ اجراست.

کیفیت نهایی این نوع کابینت بسیار به مجری کابینت (کابینت ساز) بستگی داره. علت این مسأله اینه که مجری میتونه از متریال ها و کارگاه های درجه 1 برای وکیوم برای پوشش PVC استفاده کنه و یا از متریال ها و چسب ها و کارگاه های بی کیفیت استفاده کنه. تنها راه حل این مساله هم اینه که کابینت ساز مطمئن و حرفه ای رو انتخاب کنین تا خیالتون از این مسأله راحت باشه.

نظرات مشتریان کابینت
خانم قربانی
بسیار عالی در کیفیت و مشاوره
آقای تردست از هر نظر بسیار عالی بودن. یعنی هم از نظر مشاوره و راهنمایی و هم از نظر کیفیت و ظرافت در انجام کار و هم از نظر تحویل به موقع کار و احساس مسئولیت کردن. درکل خیلی از ایشون راضی بودم.
آقای مهدی فرهادی
بسیار خوش قول
بسیار انسان شریف و خوش قول و منصفی بودن ایشون
آقای حسنی
بسیار منصف
آقای رضایی و برادرشان از لحاظ فنی واخلاقی ومنصف بودن. از 15تا کابینت سازی که من قیمت و طرح گرفتم عالی تر بودن. خدا حفظشون کنه.
آقای کریمیان
راهنمایی رضایت بخش
بنده نسبت به کار آقای جعفری اعم از راهنمایی، اجرای تمیز وتحویل به موقع ومشتری مداری و...رضایت کامل دارم.
خانم آرمان فر
دقیق و قول خوش
دقت و آن تایم بودن و مدارا با مشتری و ارائه قیمت منصفانه از سوی ایشون باعث شد که من با خیال راحت و اطمینان خاطر ایشان را به دوستان و آشنایان معرفی کنم و خدارو شکر همه کسانی که با ایشان کار کردند از کارشون رضایت کامل رو داشتن و بابت معرفی ایشان از من سپاسگزار بودن.
خانم سمیرا رضایی
قیمت مناسب تر
کار جناب عابدی خیلی خوب بود و قیمت کار نسبت به چند جا که قیمت گرفتم مناسب تر بود و ایشان با توجه به اینکه قراربود کار سر وقت به ما تحویل بدهند تا ساعت ۳ صبح موندن تا کار تمام شود و به روز بعد موکول نشود. من از این همه حسن انجام کار ایشان تشکر می کنم و همچنین از سایت خوب سلام ساختمان متشکرم.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.
ایا کابینت ممبران بهتر است یا های گلاس؟!

-کابینت ممبران حساسیت به نور و حرارت دارد.

این حساسیت در برخی مدل های کابینت هایگلاس هم وجود داره. پوشش پی وی سی PVC روی کابینت ممبران ممکنه در برابر نور آفتاب به مرور زمان تغییر رنگ بده. البته در مورد ممبران فقط مسأله تغییر رنگ نیست و ممکنه روکش PVC روی ورقه هم در اثر آفتاب و حرارت، چسبش ضعیف شده و از ورقه جدا بشه. سایر منابع گرمازا مثل شعله گاز و بخار آب هم میتونن همین مشکل رو برای کابینت ممبران بوجود بیارن.

ایا کابینت ممبران بهتر است یا های گلاس؟!

-روکش کابینت ممبران نسبت به اجسام تیز حساسیت دارد.

این مشکل هم بین کابینت ممبران و کابینت هایگلاس مشترکه. روکش هردو کابینت در برابر برخورد با اجسام تیز نسبتاً حساس است. تعمیر اون هم راحت نیست و معمولاً به دلیل نفوذ آب ممکنه صدماتی به ورقه ی کابینت شما وارد بشه که جبرانش سخت باشه.

-امکان تعمیر کابینت ممبران با همان طرح و رنگ قبلی کم یا نشدنی است.

با یک مثال قضیه رو براتون روشن می کنیم. فرض کنین کابینت شما بعد از مدتی استفاده، دچارخرابی شده و شما میخواین اون بخش از کابینت رو تعمیر کنین. میرین بازار و می بینین که ورقه هایی با اون کد رنگ و طرحی که شما دارین در بازار پیدا نمیشه!! خب تا اینجا که خیلی بد شد! راه حلش چیه؟! میتونیم بگیم هیچی! باید انقدر در بازار بگردید تا شاید بتونین طرح و رنگ کابینت خودتون یا مشابهش رو پیدا کنین.

ایا کابینت ممبران بهتر است یا های گلاس؟!

کابینت آشپزخانه های گلاس high gloss

کابینت های گلاس حتماً معرف حضور شما هست. ورق های های گلاس که دارای مغزی ام دی اف و پوشش پلکسی گلاس (نوعی پلاستیک) هستند، سازنده ی کابینت هایگلاس هستند. درخشش و شفافیت این کابینت به همراه طرح های متعدد درکنار قیمت مناسب باعث شده در مدت زمان کمی طرفداران زیادی پیدا کنه.

ورقه های هایگلاس مثل ورقه های ممبران یکطرفه هستند و از طرفی که دارای پوشش پلکسی گلس هستند، دارای درخشش بوده و ضد آب هستند. در ادامه مزایا و معایب های گلاس رو بررسی می کنیم.

ایا کابینت ممبران بهتر است یا های گلاس؟!11
نظرات مشتریان کابینت
آقای بالین پرست
کاربلد، خلاق و باسرعت بالا
خیلی کار بلد، خلاق، منصف، با سرعت کار بالا و انسان شریف و متعهد
آقای مهدی خدارحمی
بسیار خوش قول
درود به مجموعه بسیار محترم سلام ساختمان. آقای رشید، مردی بسیار خلاق و ایده پرداز و شدیداً خوش قول هستند. درود بر ایشون.
آقای سبحان کریمی افشار
منظم و سروقت
منظم، سروقت به موقع شروع کردن و‌ تحویل دادن. پایان کار همونجوری به سلیقه و طرح مدنظر خودمون بود
آقای محمودی
خلاق و با دقت در تاریخ
بسیار خلاق در ارائه مشاوره و دقت کافی در تاریخ و حتی زمان تحویل کار نهایی. با خیال راحت کار رو به آقای کاشی پزان بسپرید
آقای عظیمی
باحوصله، خوش قول و منصف
با حوصله، خوش قول، منصف، اهمیت به نظافت محیط کار و خوشرو
آقای خسرو حاجی احمدی
بسیار متین و دلسوز
با تشکر از پیگیری های سلام ساختمان، آقای دهقانی از لحاظ اخلاقی بسیار عالی و متین و دلسوز کار هستند و از لحاظ حرفه ای هم در نهایت دقت و وسواس کار می کنند . بنده که از کار و اخلاق ایشان بسیار راضی بودم . خدا خیرشان بدهد.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

مزایای کابینت های گلاس

زیبایی و درخشش خاص لایه ی بیرونی های گلاس

– تنوع در طرح و رنگ لایه ی بیرونی های گلاس

– قیمت نسبتاً اقتصادی و کمتر از ممبران

مشکلات و معایب کابینت های گلاس

– امکان آسیب دیدن از رطوبت

گفتیم که مغزی ورق هایگلاس از جنس ام دی اف است. پس یعنی اشکالات مربوط به رطوبت که در معایب کابینت ام دی اف گفته شد،در کابینت هایگلاس هم کم و بیش صدق می‌کنه (البته کمی کمتر). البته کابینت های هایگلاس از طرفی که دارای پوشش پلکسی گلاس هستند، ضدآب محسوب میشن ولی در صورت خراشیده شدن آب میتونه به ورق نفوذ کرده و باعث خرابی ورق بشه. در مقاله معایب کابینت های گلاس می تونید بیشتر با این اشکالات آشنا بشید.

– تیزی لبه‌ها

شاید با خودتون بگین که این تیزی در سایر متریال ها هم ممکنه وجود داشته باشه و راحت میشه با سنباده زنی برطرفش کرد که جواب ما اینه هایگلاس به دلیل نوع متریالش، قابلیت سنباده زنی کمتری داشته و این تیزی لبه ها قابل رفع نیست و ممکنه اگه حواستون نباشه بهتون آسیب وارد کنه.

ایا کابینت ممبران بهتر است یا های گلاس؟!

-لک پذیری

یادتونه گفتیم که هایگلاس درخشندگی زیادی داره و همین عامل یکی از دلایل پرطرفدار شدنشه. اما این مسأله در کنار زیبایی، باعث شده که هایگلاس در اثر تماس با هر عامل لک کننده مثل دست، لکه های روی خودش رو به صورت واضحی نشون بده. این مسأله باعث میشه شما مدوام مجبور به تمیز کردن کابینت های آشپرخانه ی خودتون باشید.

– خش پذیری

مانند ممبران هایگلاس در تماس با اجسام تیز و سخت، آسیب پذیر نشون میده و تماس مداوم جسم های سخت یا حتی نیمه سخت با های گلاس می‌تونه روی لایه ی بیرونی اون اثر بذاره و باعث ایجاد لک و خش بشه. البته با افزایش کیفیت ورقه های هایگلاس، میزان آسیب پذیری کاهش پیدا میکنه و عمر مفیدش بیشتر میشه اما در هرحال هیچوقت کاملاً مصون از خش پذیری نمیشه.

ایا کابینت ممبران بهتر است یا های گلاس؟!

ورق یک طرفه

این عیب هم مشابه ممبرانه. هر دو کابینت دارای ورقه های یکطرفه هستند. اما عیبش چیه؟ برای جاهایی که باید هر دو طرف کار ظاهر شکیل و زیبایی داشته باشه، باید از دو ورق استفاده کنید. این عمل (دوبل کردن قطعه) هزینه‌ و ضخامت کار رو زیاد می‌کنه.

در نهایت باید بگیم، همانند ممبران کیفیت تولید ورق‌های هایگلاس کاملاً بستگی به کیفیت متریال‌های خام، تکنولوژی و دقت ساخت کارخانه تولیدی داره و برای کنترل کیفیت ورق های گلاس، با نور چراغ قوه روی ورق، موج‌ها و نواقص ورق رو کنترل کنین و در صورتی که ورق فاقد موج و ناقصی و انحنا بود، اون رو خریداری کنین.

معرفی کابینت ساز

ایا کابینت ممبران بهتر است یا های گلاس؟!

نتیجه گیری: کابینت هایگلاس یا ممبران؟

با اینکه این سؤال خیلی کلی و جامعه اما میشه با یک جواب کلی، پاسخش رو داد. بستگی داره! پاسخ این سؤال خیلی به ویژگی ها و طرح مورد نظر شما بستگی داره. باید برای پاسخ با این سؤال ابتدا از خودتون بپرسید که «من چه چیزی از کابینت میخواهم؟» و براساس پاسخ به این سوال نتیجه گیری کنین کدوم مدل براتون بهتره! دو کابینت تقریباً در یک رنج قیمتی قرار دارند البته قیمت ممبران مقداری بیشتره. هایگلاس برای مدل های مدرن خیلی کاربرد بیشتری داره و درخشش اون باعث شده که جای خودشو در بین متریال های سازنده ی کابینت باز کنه و در مقابل ممبران با اینکه مدل های مدرن هم داره، اما بیشتر مدل های کلاسیک رو شامل میشه. البته اگه طرفدار طرح ها و نقش های ریز هستید ما به شما ممبران رو توصیه میکنیم و اگه کابینت ساده تری مدنظر دارین، انتخاب صحیح هایگلاسه.

البته در مورد هردو مدل کابینت، باید هنگام خرید مزایا و معایبش رو درنظر داشته باشید تا بعد از سفارش متریال مورد نظرتون، پشیمونی نداشته باشین که در اون موقع پشیمونی فایده نداره!

در انتها امیدوارم از مطالبمون استفاده کرده باشید. سؤالات خودتون رو بپرسید و ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهیم بود.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
23 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
پویا
پویا
28 شهریور 1400 11:59

سلام من میخواستم برای خونم کابینت درست گنم موندم که هایگلاس درست کنم یا ممبران چون اینقدر به اینترنت مراجعه کردم کلافه شدم دوست آشنا میگن ممبران کیفیتش خوب نیست زود از مد می افته واقعا ازتون راهنمایی میخوام ممنونم

صفا
صفا
05 آبان 1399 21:32

سلام
وقتتون بخیر
ببخشید ما تازه ساختمان درست کردیم آشپزخانه مون بزرگ هست، تم ساختمان و وسایل هم بیشتر رنگ سفید هستند، دوست دارم آشپزخانه شلوغ نزنه وقتی که کابینت زدیم.
بهمون گفتن بهتره از کابینت های وکیومی ساخته شده بیارید و نصب کنید، توش موندم چه رنگ و چه مدلی کابینت بزنیم، در ضمن کاشی کمبربند آشپزخانه نقری ای و مدل شطرنجی هست، میتونید راهنماییم کنید، ممنون میشم

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
11 آبان 1399 08:47
پاسخ به  صفا

سلام، وقتتون بخیر
در مورد جنس کابینت چند مسئله حائز اهمیت می باشد
اولین مورد سلیقه ی شما که تعیید کننده ی اصلیست. و در صورت پسندیدن طرح می توانید اقدام بفرمایید.
اما رنگبندی ها نیز بستگس به ابعاد کار شما دارند. به طور خلاصه برای کارهای زیر 10 متر طول توصیه به طرح های وکیوم نمی شود. زیرا زیبایی کار در ابعاد بزرگتر محسوس خواهد یود.
به این دلیل که تاج ها، ستون‌ها و منبت کاری ها تنها در ابعاد نسبتاً بزرگ بروز خواهد داشت.
در مورد سوال شما نیاز به اطلاعات بیشتر می باشد که توصیه می کنیم در خواستتون رو در سایت ثبت کنید تا کارشناسان ما باهاتون تماس بگیرند و بیشتر راهنمائیتون کنند.
بدیهی است برای انتخاب قطعی نیاز به بازدید حضوری کارشناس نیز هست.

فروغ
فروغ
03 آبان 1399 18:53

با سلام
آشپزخونه آینده ما سه پنجره نسبتا بزرگ میخوره و نور زیادی واردش میشه، با توصیفات شما بهتره های گلاس انتخاب کنیم که واکنش به نور کمتر باشه؟ منزل فعلی های گلاس سفید براق هست بعد از ۲ سال اقامت میبینم که رو به زردی و تغییر رنگ داده ، چرا؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
11 آبان 1399 08:35
پاسخ به  فروغ

سلام
در مورد انتخاب متریال کابینت بهتر است بازدید حضوری توسط کارشناس صورت بگیرد و پس از ان اقدام شود.. برای این منظور می توانید در سایت ثبت نام بفرمایید.
در مورد هایگلاس سفید براق در صورتی که جنس مرغوب و مطمئن استفاده شود، تغغیر رنگ بسیار اندک خواهد بود و مشکل قابل ملاحظه ای صورت نخواهد گرفت.
در مورد زرد شدن در صورت در معرض نور بودن زیاد و تابش مستقیم نور خورشید و مرغوبیت کم نوع هایگلاس امکان پذیر می باشد. توصیه ما این هست از برندهای معتبر استفاده کنید. توصیه ا این است با کارشناسان ما تماس گرفته تا اطلاعات بیشتری در اختیارتون قرار بدهند.

Zahra
Zahra
13 شهریور 1399 09:25

با سلام ممنون از مطالب بسیار مفیدتون من میخواستم بدونم که بین دو کابینت ممبران و های گلاس کدوم مقاوم ترِ و عمر بیشتری داره

salamsakhteman
salamsakhteman
26 شهریور 1399 16:21
پاسخ به  Zahra

سلام و عرض ادب
هایگلاس

مهراد لطفی
مهراد لطفی
25 مرداد 1399 15:46

سلام میخواستم بپرسم کابینت های ممبران زود تمیز میشن با یک دستمال چون های گلاس زود تمیز میشه
ممبران هم اینطوریه ؟

salamsakhteman
salamsakhteman
28 مرداد 1399 20:11
پاسخ به  مهراد لطفی

با سلام
بله برای تمیز کردن ممبران مشکل خاصی نیست ولی به راحتی تمیز کردن هایگلاس نیست، کمی سخت تره. ولی مشکل خاصی نداره تمیز کردنش.

فریده
فریده
30 خرداد 1399 22:50

سلام ممنون از مطالب ارزنده ای که فرستادین.کابینت خونه ما mdfهست پنج ساله هم هست الان دوست دارم ظاهرش عوض بشه مثل های گلاس بشه چه پیشنهادی دارین

salamsakhteman
salamsakhteman
05 تیر 1399 08:59
پاسخ به  فریده

با سلام
میتونین یونیت رو نگه دارین و فقط رویه، دربها و درب نماها رو هایگلاس کار کنید.

مجتبی
مجتبی
15 خرداد 1399 00:31

سلام و تشکر صمیمانه بابت مطب ارزنده و کاربردی که گذاشتید
ما تصمیم گرفته بودیم که برای منزلمان ممبران بزنیم ولی دچار تردید شدیم
از آنجایی که واحد نوساز است و ما خودمان قصد سکونت داریم ممنون میشم راهنمایی بفرمائید

salamsakhteman
salamsakhteman
25 خرداد 1399 08:35
پاسخ به  مجتبی

سلام
پیشنهاد ما کابینت روکش چوب و رنگ پلی یورتانِ به جای ممبران.

كيا
كيا
06 خرداد 1399 22:14

سلام تشکر از توضیحات خوبتون،میخواستم ممبران بزنم ولی الان دچار تردید شدم چون میگن بخاطر تحریمها چسبهاشون خوب نیس یعنی خرج کردن به کابینت ممبران اشتباهه لطفا اگه ممکنه جواب بدید

salamsakhteman
salamsakhteman
10 خرداد 1399 08:31
پاسخ به  كيا

با سلام
اگه توی خونه ساکن نیستید. پیشنهاد اکید ما mdf روکشی هست که رنگی پلی یورتان بخوره.

مهسا
مهسا
27 اردیبهشت 1399 02:02

سلام کابینت های ممبران ،چربی رو ب خودش جذب میکنه؟

salamsakhteman
salamsakhteman
28 اردیبهشت 1399 08:30
پاسخ به  مهسا

سلام
خیر جذب نمیکنه، ولی درصورتیکه برجسته باشه داخل فرورفتگی‌هاش چربی می ماند.

حمید
حمید
09 شهریور 1398 13:49

کابینت پلی گلاس با کابینت های گلاس چه فرقی داره؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
10 شهریور 1398 15:40
پاسخ به  حمید

با سلام
هر دو از یک خانواده هستند ولی مقاومت پلی گلاس بیشتر هست.

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
03 دی 1397 06:42

ممنونم از راهنمایی….مطالب خیلی مفیدی بود

زهره
زهره
26 آبان 1397 12:20

سلام ببخشید های گلاس های رنگ نقره ای مثل هایگلاس سفید در برابر اجسام تیز حساسن؟ میشه بگید این خش ها رو چطور برطرف کنیم؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
26 آبان 1397 22:11
پاسخ به  زهره

متاسفانه هایگلاس ها بعد از خش گرفتن قابل پرداخت یا خشگیری نیستند.

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
04 دی 1397 15:44
پاسخ به  زهره

سلام
ما خودمون هایگلاس داشتیم و خیلی خش گرفت. هرکار هم کردیم درست نشد