3.4 14

کابینت بدنه فلزی و درب ام دی اف؛ بررسی و مقایسه قیمت

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  5 بهمن 1401
کابینت بدنه فلزی و درب ام دی اف؛ بررسی و مقایسه قیمت

کابینت‌های فلزی دارید و می‌خواهید آن‌ها را تعویض کنید اما نمی‌خواهید خیلی خرج کنید؟ می‌خواهید بدانید استفاده از درب کابینت‌های ام دی اف روی کابینت فلزی چه سود و ضرری دارد؟ می‌خواهید بدانید قیمت این تعویض چقدر می‌شود؟

مشاوره رایگان سلام ساختمان

کابینت فلزی از جمله اولین کابینت‌هایی هست که وارد خانه‌ها شده است اما به سرعت هم جایش را به کابینت ام دی اف و خانواده آن داد.

اما در تعویض کابینت فلزی و ام دی اف، یک گزینه دیگر هم وجود دارد که فقط درب کابینت را عوض کنیم. به این صورت هزینه تعویض به شدت کم می‌شود ولی سوالاتی مثل سوالات بالا پیش می‌آید.

برای اینکه بتوانیم خیلی راحت و بی‌دردسر به جواب این سوالات برسیم مقاله زیر می‌تواند خیلی کمکتان کند. البته سلام ساختمان فقط به ارائه این مقاله بسنده نمی‌کند و در اجرای این کار هم به شما کمک می‌کند.

برای مثال تصویر زیر یکی از نمونه‌کارهای سلام ساختمان در شهر تهران است که جلوه خاص و جذابی دارد و شما با کلیک روی آن می‌توانید مشاوره رایگان دریافت کنید و از سلام ساختمان بخواهید تا به شما کابینت‌ساز حرفه‌ای معرفی کند. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید!

کابینت بدنه فلزی و درب ام دی اف؛ بررسی و مقایسه قیمت

دلایل ساخت کابینت بدنه فلزی درب ام دی اف

اما این کابینت‌ها چگونه و چرا ساخته می‌شوند؟ اکثر کابینت‌های فلزی با درب ام دی اف در نتیجه بازسازی یک ساختمان ساخته می‌شوند. اما غیر از این مورد، ممکن است خود کارفرما هم درخواست کابینتی فلزی با درب ام دی اف بکند! پس دلایل ساخت این کابینت را یک بار با هم مرور کنیم:

  • ممکن است برخی افراد نیاز داشته باشند که کابینت‌هایی با مقاومت بیشتر از معمول داشته باشند. مثلاً برای خانه‌هایی که کودکان در آشپزخانه بازی می‌کنند. زیرا به طور کلی بدنه فلزی از بدنه ام دی اف قوی‌تر می‌باشد.
  • ممکن است برای بازسازی، احساس کنید که نیاز به تعویض کل کابینت‌ها ندارید و اگر فقط درب‌ها را تعویض کنید، نمای زیبایی به آشپزخانه می‌دهید و چون قبلاً بدنه فلزی بوده، به بدنه دست نمی‌زنید؛ به این صورت در هزینه‌ها هم صرفه جویی می‌شود.
  • برخی افراد ممکن است دوست داشته باشند هر چند وقت یک بار بدنه داخلی کابینت را بشویند. بعضی مامان‌بزرگ‌ها و برخی خانم‌هایی که خیلی پاکیزگی برایشان مهم است، به این کار علاقه دارند. بدنه کابینت وقتی از ام دی اف باشد نمی‌توان این کار را انجام داد.

در مورد اول، این کار را معمولاً برای افزایش استحکام و کاهش هزینه‌های ساخت کابینت انجام می‌دهند. البته از نظر اقتصادی این کار خیلی زیاد هزینه را کم نمی‌کند، فقط یک مقدار کم خواهد شد. چرا که در حال حاضر هزینه ساخت کابینت‌های فلزی و ام دی اف زیاد متفاوت نیست. برای مقایسه این دو نوع کابینت، می‌توانید مطلب « مقایسه کابینت فلزی و کابینت ام دی اف» را مطالعه کنید.

در مورد دوم اما صرفاً به دلیل کاهش هزینه‌ها این اتفاق صورت می‌گیرد. یعنی بدنه‌ها ثابت می‌ملند و درب‌ها تعویض می‌شوند. در ادامه با هم ببینیم آیا واقعاً این کار باعث کاهش چشمگیر هزینه‌ها می‌شود یا خیر.

کابینت بدنه فلزی و درب ام دی اف؛ بررسی و مقایسه قیمت

نظرات مشتریان کابینت
خانم صدیقه اسد
با حوصله و دقیق بودند
اقای رشید همدانی بسیار مجری باحوصله ای بودند و بادقت و با روی خوش به نظرات ما توجه داشتند. قیمتی که به من گفتند از تمام افرادی که پرسیدم منصفانه تر بود. کارشون هم خیلی تمیز و بادقت هست. زمانبندی هم که اول مار گفتند دقیقا طبق همون کار رو انجام دادن. امیدوارم هر جا هستند سلامت و خدا به کسب و کارشون برکت بده.
آقای ایمان خاکسار
از همکاری با ایشان راضی ام
بسیار راضی و خوشحالم از همکاری با جناب حیدری.کاملا منصفانه قیمت دادند، بسیار خوش قول بودند و کار رو کاملا دقیق اجرا کردند، از سلام ساختمان هم برای معرفی چنین انسان های متخصص و متعهدی ممنونم
آقای نیما قاضی
از کار ایشان لذت بردم.
ما واقعا از کار با ایشون لذت بردیم. در همه مراحل خیلی مسلط و همراه بودن. نتیجه کار هم خوب بود. در مورد قیمت هم من یکی دوبار سعی کردم از بازار قیمت بگیرم باز قیمت ایشون بهتر بود.
آقای الله پناه
کابینت ها به موقع تحویل داده شد
سلام کار آقای بهزاد ابوفاضلی بسیار عالی بود وکابینت ها به موقع تحویل داد واز نظر قیمتی مناسب بود
آقای بهادری
مودب و خلاق بودند.
سلام هم مودب بود و هم خیلی خلاق بود که دو تا طرح متناسب با نیاز ما هم اضافه اجرا کرد، و چقدر قیمت مناسبی حساب کرد نسبت به بقیه ی همکارهاش، در کل عالی بود کاملا راضی ام
آقای احمد شیراوند
قیمت و کیفیت کارشان خوب بود
در مجموع از کار ایشان راضی هستم. انسان محترم ، با اخلاق و خوش قولی بودند. قیمت و کیفیت کارشون هم خوب بود. آرزوی سلامتی و موفیقت دادم هم برای آقای فرجی و هم شما .
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

نصب درب mdf روی کابینت فلزی

نصب درب‌های ام دی اف روی کابینت فلزی دارای 3 مرحله است که به ترتیب عبارتند از:

  • زیرسازی و آماده کردن کابینت ها برای نصب درب ام دی اف

در این مرحله لولاهای مربوط به درب فلزی برداشته می‌شود. سپس یک تکه ام دی اف که به آن کلاف ام دی اف گفته می‌شود، در داخل کابینت قرار می‌گیرد تا روی آن بتوانیم لولای درب ام دی اف را قرار دهیم. سپس لولاهای درب ام دی اف روی کلاف ام دی اف نصب می‌شود.

  • نصب درب‌های mdf

پس از نصب لولاها روی کلاف، درب روی لولاها نصب می‌شود.

  • تغییرات لازم برای بدنه‌ها و تاج‌های کابینت‌ها

بعد از تعویض درب نیاز است که بدنه‌های کناری کابینت (درب نما) و تاج‌ها و پاخورهایی که در دید قراردارند، تغییر کرده و روی آن‌ها ام دی اف نصب بشود. اگر این مرحله انجام نشود و فقط به تعویض درب‌ها اکتفا کنید، آشپزخانه شما خیلی زشت و بد شکل می‌شود. پس لازم است که حتماً بخش‌هایی از کابینت که در دید قرار دارند، به طور کامل با ام دی اف پوشیده شوند تا نمای کابینت‌ها کاملاً مشابه با ام دی اف شود.

کابینت بدنه فلزی و درب ام دی اف؛ بررسی و مقایسه قیمت

تصویر زیبای بالا نمونه‌کار یکی از متخصص‌های سلام ساختمان در شهر تهران می‌باشد. سلام ساختمان در  استان کشور می‌تواند به شما کابینت‌ساز خوش قول و حرفه‌ای معرفی کند و خیال شما را کاملا راحت کند. برای دریافت مشاوره رایگان و درخواست دکوراتور روی لینک زیر و یا روی عکس بالا کلیک کنید.

مشاوره رایگان

معرفی کابینت ساز

مزایا و معایب کابینت با بدنه فلزی (و درب ام دی اف)

در اینجا چند مزیت و چند چالش این نوع کابینت‌ها را ملاحظه می‌کنید.

مزایا

چند مزیت می‌توان برای این نوع کابینت‌ها، یعنی کابینتی که بدنه‌اش فلزی است نسبت به کابینتی که بدنه‌اش ام دی اف است برشمرد:

  • مقاومت بیشتر بدنه فلزی در برابر وزن و سنگینی وسایل و اشیا
  • مقاومت بیشتر بدنه‌های فلزی در کابینت‌ها، به آب در مقایسه با ام دی اف
  • هزینه مقداری کمترِ بدنه‌های فلزی

معایب

چند عیب هم دارند:

  • انعطاف در طراحی کابینت کم می‌شود. یعنی طرح‌هایی که پیچیده است را سخت می‌توان با بدنه فلزی اجرا کرد.
  • باید از کابینت‌سازهای مطمئنی کمک بگیرید زیرا ورق‌های فلزی، دنیای پر ابهامی هستند و می‌توان در انتخاب متریال فلز مورد نظر، کم کاری کرد.
  • اتصال بدنه فلز به درب‌های ام دی اف، با چالش‌های فنی روبرو است. گرچه راه حل‌های خودش را دارد.

جمع بندی مزابا و معایب: در مجموع اگر شما یک کابینت ساده داشته باشید، مشکل غیرقابل حلی در انتخاب بدنه فلز به جای ام دی اف وجود ندارد.

کابینت بدنه فلزی و درب ام دی اف؛ بررسی و مقایسه قیمت

نظرات مشتریان کابینت
خانم قربانی
بسیار عالی در کیفیت و مشاوره
آقای تردست از هر نظر بسیار عالی بودن. یعنی هم از نظر مشاوره و راهنمایی و هم از نظر کیفیت و ظرافت در انجام کار و هم از نظر تحویل به موقع کار و احساس مسئولیت کردن. درکل خیلی از ایشون راضی بودم.
آقای مهدی فرهادی
بسیار خوش قول
بسیار انسان شریف و خوش قول و منصفی بودن ایشون
آقای حسنی
بسیار منصف
آقای رضایی و برادرشان از لحاظ فنی واخلاقی ومنصف بودن. از 15تا کابینت سازی که من قیمت و طرح گرفتم عالی تر بودن. خدا حفظشون کنه.
آقای کریمیان
راهنمایی رضایت بخش
بنده نسبت به کار آقای جعفری اعم از راهنمایی، اجرای تمیز وتحویل به موقع ومشتری مداری و...رضایت کامل دارم.
خانم آرمان فر
دقیق و قول خوش
دقت و آن تایم بودن و مدارا با مشتری و ارائه قیمت منصفانه از سوی ایشون باعث شد که من با خیال راحت و اطمینان خاطر ایشان را به دوستان و آشنایان معرفی کنم و خدارو شکر همه کسانی که با ایشان کار کردند از کارشون رضایت کامل رو داشتن و بابت معرفی ایشان از من سپاسگزار بودن.
خانم سمیرا رضایی
قیمت مناسب تر
کار جناب عابدی خیلی خوب بود و قیمت کار نسبت به چند جا که قیمت گرفتم مناسب تر بود و ایشان با توجه به اینکه قراربود کار سر وقت به ما تحویل بدهند تا ساعت ۳ صبح موندن تا کار تمام شود و به روز بعد موکول نشود. من از این همه حسن انجام کار ایشان تشکر می کنم و همچنین از سایت خوب سلام ساختمان متشکرم.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

قیمت تعویض درب ام دی اف نسبت به ساخت کابینت چه تفاوتی دارد؟

می‌توانیم بگوییم این بخش مهم‌ترین بخش مطلب ماست. خیلی از ماها فکر می‌کنیم از آنجایی که کل کابینت‌ها را تعویض نمی‌کنیم و فقط درب‌ها را تعویض می‌کنیم، باید تفاوت هزینه تعویض درب و تعویض کابینت خیلی زیاد باشد. در حالیکه این‌گونه نیست.

همان‌طور که در بخش قبلی گفته شد، تعویض درب 3 مرحله دارد که باید هر 3 مرحله انجام بشود تا نمای آشپزخانه شبیه به کابینت ام دی اف شود. مرحله سوم را به یاد دارید؟ باید روی تمامی بخش‌هایی که در دید قرار دارند، ام دی اف نصب شود. به این صورت یعنی شما روی بخش اعظمی از کابینت‌های خود باید ورق ام دی اف نصب کنید. همچنین باید تمهیداتی بیاندیشید تا لولا‌های درب‌های ام دی اف را روی کابینت‌ها بچسبانید.

کابینت بدنه فلزی و درب ام دی اف؛ بررسی و مقایسه قیمت

در صورتی که تمامی مراحل بالا را بخواهید انجام دهید، چیزی حدود 20 تا 30 درصد از قیمت ساخت کابینت ام دی اف کمتر در می‌آید. جالب است بدانید که کابینت‌های فلزی خود را می‌توانید حدود 15 تا 20 درصد هزینه کامل کابینت ام دی اف بفروشید. پس می‌توان گفت در مجموع زیاد فرق نمی‌کند که شما فقط درب‌ها را تعویض کنید یا کل کابینت‌های آشپزخانه را ام دی اف کار کنید.

در صورت تعویض درب‌ها، طرح کلی کابینت‌های آشپزخانه شما هم تغییری نمی‌کند و در طراحی هم محدودیت دارید. ولی در صورت تعویض کابینت‌ها، می‌توانید به طور کامل طراحی کابینت‌های خودتان را تغییر دهید.

کابینت ام دی اف با جزیره قوسی

نتیجه گیری: از درب ام دی اف برای کابینت فلزی استفاده کنیم؟

با توجه به تمامی مواردی که گفته شد، احتمالا بتوانید جواب ما به این سوال را حدس بزنید! توصیه ما به شما این است که اگر در فکر تعویض درب‌های کابینت‌های فلزی آشپزخانه خودتان هستید، کمی صبر کنید و در مورد این کار تحقیق بیشتری انجام دهید.

گاهی فروش کابینت فلزی قدیمی‌ و ساخت یک دست کابینت ام دی اف معمولی، می‌تواند کار بهتری باشد. یعنی هزینه‌اش برای شما با ساخت فقط درب‌های ام دی اف روی بدنه فلزی قدیمی کابینت چندان تفاوتی نکند. اما یک نکته مهم همیشه در این موارد هست؛ طرح شما، جزئیات کار شما و از همه مهمتر کابینت ساز شما، در قیمت تاثیرگذار است. پیشنهاد می‌کنیم برای ساخت یا بازسازی کابینت فلزی خود با درب‌های ام دی اف، از کابینت سازی که این کار را به عهده می‌گیرد مشورت بگیرید و از او در هر دو حالت (کل کابینت ام دی اف / بدنه فلزی با درب MDF) استعلام قیمت بگیرید.

 

سپاسگزاریم که به مطلب ما توجه کردید. می‌توانید نظرات و سؤالات خود را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما پاسخگوی شما هستند.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
14 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
رسول
رسول
26 فروردین 1401 16:47

سلام و درود/ آیا در کرج استاد کاری دارید که ام دی اف روی بدنه فلزی کار کنند؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
29 فروردین 1401 09:02
پاسخ به  رسول

با سلام
بله داریم.. لطفا شماره تماس خودتان را اعلام بفرمایید، همکاران پشتیبانی با شما تماس خواهند گرفت و هماهنگی های بعدی را انجام خواهند داد.

دلشکسته
دلشکسته
12 دی 1400 12:24

سلام در اصفهان کسی دارین که کابینت ام دی اف و بدنه فلز کار بکنهبا قیمت منصفا نه ای وتمیز ضمنا یه سوال کابینت کامل ام دی اف باشه بهتره یا فلز ویا بدنه فلز و درها ام دی اف باشه ممنونم لطفا منو راهنمای کنید

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
14 دی 1400 08:42
پاسخ به  دلشکسته

با سلام
لطف کنید شمارتون رو بفرمایید تا در این خصوص همکارانم بهتون مشاوره رایگاه بدهند تا بهترین تصمیم رو بگیرید.

الهام نجومی پور
الهام نجومی پور
07 دی 1399 12:42

سلام وقت بخیر ، در شهر اصفهان کابینت بدنه فلز با درب ام دی اف با کیفیت کسی رو سراغ دارید .ی
یا شرکتی که این کار رو انجام بده؟
ممنون

بهنام
بهنام
13 آذر 1399 09:56

درود بر شما
راهنمای بسیار خوبی بود، سپاسگزارم.

هاشمی
هاشمی
17 شهریور 1399 11:22

سلام ممنون میشم اگه در شهر مشهد همکار کابینت ساز خوب که بدنه فلز با درب ام دی اف کار کنه دارید به من معرفی کنید تشکر

حیدری
حیدری
19 تیر 1399 21:00

بدنه ی فلزی یه شرکت داره میزنه.
به عنوان یه نجار اعتراف میکنم فوق العادست و از ام دی اف سره. تمام طراحیا و یراق و اکسسوری روز رو هم میشه روش اجرا کرد.

salamsakhteman
salamsakhteman
28 تیر 1399 15:09
پاسخ به  حیدری

با سلام
لطفاً شماره تماستون رو بفرمایید. یا به شماره 09105668757 از طریق واتساپ پیام دهید.
با تشکر

م
م
31 خرداد 1399 16:02

سلام میشه برای کابینت با بدنه فلز درب ممبران کار کرد ؟

ابراهیم
ابراهیم
08 خرداد 1399 13:01

سلام در خراسان جنوبی کسی دارین که کابینت ام دی اف و بدنه فلز کار کونه که ان توش نباشه وبا قیمت منسفا نه ای کار کنه وتمیز ضمنا یه سوال کابینت کامل ام دی اف باشه بهتره یا فلز ویا بدنه فلز و درها ام دی اف باشه ممنونم لطفا منو راهنمای کنید چون گارگرم وه پولی ندارم که دوباره تغییر دکور بدم

salamsakhteman
salamsakhteman
26 تیر 1399 15:39
پاسخ به  ابراهیم

با سلام
خیر متأسفانه در خراسان جنوبی مجری فعال نداریم.

امینی
امینی
02 بهمن 1398 19:20

با سلام مطلب بسیار مختصر مفید و کاربردی بود سپاسگزارم

سازگار
سازگار
31 تیر 1398 21:57

چقدر قیمتش ارزون تر میشه وقتی بذنه فلزی باشه