4.5 0

نقشه راه بازسازی آشپزخانه، آنچه درباره بازسازی آشپزخانه نمی‎دانستید!

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  9 مرداد 1402
نقشه راه بازسازی منزل، آنچه درباره بازسازی آشپزخانه نمی‎دانستید!

وقتی در مورد بازسازی خانه صحبت میکنیم نمیتونیم اهمیت بازسازی آشپزخانه رو نادیده بگیریم. آشپزخانه مهم ترین بخش هر خانه ای است. یک خانم خانه دار اکثر اوقاتش رو در آشپزخانه صرف می‎کنه و به همین دلیله که دکوراسیون و طراحی آشپزخانه و به تبع اون کیفیت بازسازی آشپزخانه برای این فرد اهمیت خاصی داره. اما بازسازی یک آشپزخانه چیست و چه انواعی داره؟

ما در این مطلب مراحل بازسازی آشپزخانه رو توضیح میدیم و مثال ‎های اون رو با هم بررسی می‌کنیم. ضمناً نکات اجرایی و کلیدی کار رو با شما در میان می‎گذاریم و تلاش ما بر این اساس است که در کنار هر مشکل، یک راهکار و تکنیک ویژه ارائه کنیم.

در ضمن ما در «سلام ساختمان» می‌تونیم اکیپ متخصص و حرفه ای رو به صورت رایگان به شما معرفی کنیم. با کمک این تیم حرفه ای شما میتونین در حداقل زمان و با مناسب ترین قیمت، آشپزخانه خودتون رو بازسازی کنین.

تضمین قیمت سلام ساختمان

بازسازی آشپزخانه شامل چه کارهایی میشه؟!

بازسازی و تغییر دکوراسیون آشپزخانه شما میتونه شامل کارهای مختلفی بشه. در یک بازسازی آشپزخانه شما میتونین همه این موارد یا بخشی از اون ها رو انجام بدید. این موارد عبارتند از:

  • تغییر کابینت آشپزخانه
  • اصلاح میز کار آشپزخانه و نیز مثلث طلایی اون
  • تغییر کاشی بین کابینت های زمینی و دیواری
  • کاشی کردن پشت کابینت ها
  • نورپردازی آشپزخانه و کابینت ها
  • تغییر لوازم برقی و غیر برقی آشپزخانه
  • تغییر طراحی کابینت و دکوراسیون آشپزخانه
  • اپن کردن آشپزخانه
  • تغییر در پوشش کف آشپزخانه
  • اصلاح سقف کاذب و دکور های سقفی آشپزخانه
  • ایمن سازی آشپزخانه

همونطور که گفتیم، بازسازی آشپزخانه شما میتونه شامل همه موارد بالا باشه یا اینکه فقط یک مورد رو دربر بگیره. حتی میتونین در آشپزخانه خودتون به یک تغییر دکوراسیون خیلی ساده که شامل تغییر محل وسایل آشپزخانه مثل یخچال و گاز و … اکتفا کنین. البته این کار رو بهش بازسازی آشپزخانه نمیگن و تغییر دکوراسیون ساده گفته میشه.

تعریف بازسازی و تغییر دکوراسیون آشپزخانه

نورپردازی ویترین‌های آشپزخانه

 

همه ما دوست داریم که آشپزخانه مون شیک باشه و در گذر زمان هم، دلباز و مدرن بمونه. دقیقاً به همین دلیل است که بازسازی آشپزخانه و یا تغییر دکوراسیون اون، جذابیتی خاص داره. ما بر این باور هستیم که آشپزخانه، قلب تپنده هر خانه ای است. پس باید اهمیت بسیار زیادی برای این بخش مهم از منزل قائل باشیم.

پرتکرارترین، پرطرفدارترین و نیز گسترده ترین بخش بازسازی منزل، ایجاد تغییرات و بازسازی در فضای آشپزخانه است. شما با خرج هزینه ای به مقیاس همین فضای محدود، به راحتی می‎تونین دیزاین آشپزخانه تون رو تبدیل به چشم انداز دکوراسیون داخلی منزل کرده و از تغییر دکوراسیون آشپزخانه لذت ببرین.

اما همه چیز در بازسازی آشپزخانه به تغییر دیزاین اون تموم نمیشه. در ادامه مطلب به آیتم های گسترده تری از بازسازی آشپزخانه خواهیم رسید.

قانون مثلث طلایی در آشپزخانه

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه یک قانون اهمیت خاصی داره، که به نام قانون مثلث طلایی مشهور شده. قانون مثلث طلایی بر این اساس استوار است که یک خانم خانه در بسیاری از اوقات، بین سینک، گاز و یخچال در حرکت است. به این مثلث میگن مثلث طلایی آشپزخانه.

قانون مثلث طلایی

به بیان بهتر، هر خانم خانه یک میز یا فضای کار می‎خواد که بین سینک و گاز قرار داره. کاربرد این میز، آماده کردن غذا است. خانم خانه روی این میز، کار می‎کنه. مواد خام رو خرد می‎کنه، می‎شوره، آماده می‎کنه و در نهایت غذا رو می‎پزه. ظرف تمیز رو برمیداره میذاره روی میز، کار می‎کنه می‎ذاره داخل سینک.

حال یخچال در نزدیکترین فاصله ممکن به میز کار قرار می‎گیره تا این سه رأس، یک مثلث رو تشکیل بدهند.

پیشنهاد ما اینه که طول میز کار آشپزخانه شما، حتی المقدور کمتر از نود سانتی متر نباشه. بهترین حالت هم، رعایت فاصله صد و بیست سانتی متری است. برای طراحی آشپزخانه خودتون، روی طراحی مثلث طلایی و میز کار آشپزخانه دقیق بشین. این مثلث طلایی باید دارای اضلاع کوتاهی باشه که برای پخت غذا کمترین میزان رفت و آمد رو در آشپزخانه انجام بدیم.

بازسازی آشپزخانه چیست و چه انواعی دارد؟

بازسازی آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه میتونه به دو صورت انجام بشه: کلی و جزئی. در بازسازی کلی آشپزخانه احتمال داره که شما کاشی، سرامیک، لوله کشی سرد و گرم، لوله کشی برق، روشنایی و نیز جانمایی لوازم آشپزخانه تون رو عوض کنین، یا مثلاً آشپزخانه تون رو اپن کنین. شاید هم تصمیم بگیرین که طراحی آشپزخانه تون تغییر کنه و مدرن تر بشه.

اما در بازسازی جزئی آشپزخانه بخشی از این آیتم ها رو خواهیم داشت، اجباراً و یا به سلیقه شما. بازسازی و تغییر دکوراسیون جزئی حتی ممکنه در حد یک نصب برچسب کابینت باشه یا تعمیر و ترمیم کابینت‌ها! البته نکته اینه که وجود برخی از این آیتم‌ها، موجب میشه که شما مجبور  بشین و چند مورد دیگه رو هم انجام بدید! در ادامه براتون از این موارد مثال هم میزنیم تا ذهنتون روشن بشه!

پس تغییر و بازسازی آشپزخانه صرفاً تغییر کابینت اون نیست. تغییر کابینت، تغییر کاشی بین کابینت، کاشی کردن پشت کابینت ها، کار در سقف، سقف کاذب و دکور های سقفی و نورپردازی برخی از بخش های متنوع بازسازی آشپزخانه محسوب میشن.

باهم چند مورد پرکاربرد و مهم در بازسازی آشپزخانه رو بررسی کنیم.

تغییر درب کابینت آشپزخانه

تغییر درب کابینت آشپزخانه در بازسازی ها کار رایجی به حساب میاد. این کار اکثر مواقع در جهت کاهش هزینه های بازسازی اتفاق میفته. شما گمان میکنین که چون قرار نیست کابینت جدید و با طراحی جدیدی براتون ساخته بشه، پس قطعاً هزینه اون کمتر میشه و اگر محدودیت مالی داشته باشین، به جای تغییر کلی کابینت ها، اولین انتخابتون تغییر درب هاست. درحالیکه ما بهتون میگیم این تصور شما اشتباهه! چون که با یک حساب سرانگشتی میتونین متوجه بشین با وجود هزینه کمتری که تعویض درب ها برای شما داره، تفاوت قیمت تعویض درب ها و تغییر کلی کابینت به اندازه ای نیست که صرفه جویی زیادی در هزینه شما داشته باشه!

شاید بپرسین چجوری؟ ما بهتون میگیم. وقتی میگیم تعویض درب، علاوه بر درب کابینت ها، کلیه ی بخش هایی که در دید قرار داره هم تغییر میکنه و باعث میشه شما علاوه بر اینکه در طراحی و طرح آشپزخانه خودتون دچار محدودیت خیلی زیادی هستین، هزینه زیادی هم بابت تغییر درب و سایر بخش های کابینت بپردازین. بارز ترین مثال این نمونه، کابینت درب ام دی اف و بدنه فلزی است! در مطلب مربوط به این کابینت ها به طور کامل در مورد تعویض درب کابینت صحبت کردیم و بهتون توصیه میکنیم حتما به اون مطلب سری بزنین و اون رو مطالعه کنین.

تغییر کاشی بین کابینت آشپزخانه

کاشی بین کابینت آشپزخانه

رایج ترین کار در بخش تغییرات آشپزخانه، تغییر کاشی بین کابینت است. این کار به راحتی امکان پذیر است. کافیه کابینت بالایی رو بردارین، زهوار آب بندی کابینت پایین رو جمع کنین و کاشی یا دیوارپوش شیشه ای دلخواه خودتون رو اجرا کنین.

اما اگه تصمیم دارین کابینت ها رو تعویض کنین، رنگ کنین یا احیاناً برچسب بزنین، تغییر کاشی بین کابینت اجباری میشه. چطور؟

چون باید کاشی بین کابینت رو با کابینت جدید، هم رنگ در بیارین. باید یک هارمونی بین این کاشی با کابینت جدید و نیز با دیزاین کلی آشپزخانه بوجود بیاد. البته حواستون باشه که برای این کار ابتدا باید کابینت های قدیمی رو بردارین. سپس کاشی ها رو عوض کنین و در نهایت کابینت جدید خودتون رو نصب کنین. یادتون باشه که نصب کابینت آخرین مرحله از بازسازی آشپزخانه شماست.

شایدم کابینت بالا و یا پایین رو برداشتین و دیدین که روکش دیوار پشت کابینت نامناسب شده. راهکار هم اینه که اینجا رو کاشی، کار کنین. اجرای این کاشی کاری میتونه با کاشی بین کابینت یکدست باشه و یا نباشه.

نظرات مشتریان کابینت
آقای بالین پرست
کاربلد، خلاق و باسرعت بالا
خیلی کار بلد، خلاق، منصف، با سرعت کار بالا و انسان شریف و متعهد
آقای مهدی خدارحمی
بسیار خوش قول
درود به مجموعه بسیار محترم سلام ساختمان. آقای رشید، مردی بسیار خلاق و ایده پرداز و شدیداً خوش قول هستند. درود بر ایشون.
آقای سبحان کریمی افشار
منظم و سروقت
منظم، سروقت به موقع شروع کردن و‌ تحویل دادن. پایان کار همونجوری به سلیقه و طرح مدنظر خودمون بود
آقای محمودی
خلاق و با دقت در تاریخ
بسیار خلاق در ارائه مشاوره و دقت کافی در تاریخ و حتی زمان تحویل کار نهایی. با خیال راحت کار رو به آقای کاشی پزان بسپرید
آقای عظیمی
باحوصله، خوش قول و منصف
با حوصله، خوش قول، منصف، اهمیت به نظافت محیط کار و خوشرو
آقای خسرو حاجی احمدی
بسیار متین و دلسوز
با تشکر از پیگیری های سلام ساختمان، آقای دهقانی از لحاظ اخلاقی بسیار عالی و متین و دلسوز کار هستند و از لحاظ حرفه ای هم در نهایت دقت و وسواس کار می کنند . بنده که از کار و اخلاق ایشان بسیار راضی بودم . خدا خیرشان بدهد.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

نورپردازی کابینت ها

نورپردازی کابینت‌ها

اگه قصد دارین کابینت آشپزخانه جدید برای خودتون طراحی کنین، بهتره که نورپردازی کابینت ها رو فراموش نکنین. در گذشته نه چندان دور، منبع روشنایی در تاج کابینت تعبیه شده و درب های کابینت روشن می‎شد. دو طرف آشپزخانه هم دکوراسیون اون قرار می‎گرفت، یعنی یک ویترین عمودی ساخته شده و منبع نور داخل این ویترین عمودی قرار میگرفت.

بازسازی

 

الآن بیشتر زیر کابینت دیواری رو نورپردازی می‎کنن. این نور با نورپردازی بالای کابینت دیواری تکمیل میشه.

به بیان بهتر، اگه کاشی بین کابینت و یا دیوارپوش شیشه ای قابلیت نورپردازی داشته باشه، یعنی در مقابل نور تلألو خاصی نشون بده، نورپردازی اونجا عالیه. دل انگیز ترین بخش نورپردازی کابینت و نیز آشپزخانه همین بخش است.

نقشه راه بازسازی منزل، آنچه درباره بازسازی آشپزخانه نمی‎دانستید!

ایده های دیگری هم برای نورپردازی کابینت میشه ارائه داد از جمله:

  • نورپردازی بالای سینک ظرفشویی
  • نورپردازی جزیره یا کانتر آشپزخانه
  • نورپردازی داخل کشو های آشپزخانه

ضمناً بسته به طرح کابینت آشپزخانه، کتیبه و یا قطعات کلاسیک دیگر، کابینت و یا آشپزخانه رو هم میشه نورپردازی کرد. نور پردازی بهتون کمک میکنه که اون چیزایی که دوست دارین، مهمان شما ببینه. این نوع کار ها زیبایی آشپزخانه شما رو افزایش میده.

اپن کردن آشپزخانه، بلی یا خیر؟

اپن کردن آشپزخانه های قدیمی در میان عمده افراد، به یک امر معمول تبدیل شده است. اما بعضی از خانواده ها معتقدن آشپزخانه بسته بهتره! این افراد احساس می‎کنن اونایی که آشپزخانه شون رو اپن کردن، خیلی هم راضی نیستن! در مورد دلیل این احساس میتونیم چند دلیل بگیم:

برخی از خانم های خانه دار احساس می‎کنن در آشپزخانه اپن، دیگه اونجوری راحت نیستن و استقلال ندارن. این نوع افراد تمایل دارن که در آشپزخانه اپن کار نکنن، چون در آشپزخانه های بسته یک کم راحت تر هستن و حواسشون جمع تره. شاید هم دلیل دیگه ای وجود داره که این افراد تمایلی به داشتن آشپزخانه اپن ندارن. دلایلی مشابه با موارد زیر:

  • طرح های اپن مناسب که دلخواه باشه پیدا نکردن
  • اونقدر طرح های مختلف دیدن که در آخر گیج شدن و نتونستن طرحی مناسب پیدا کنن
  • یا در اپن کردن آشپزخانه تون هنوزم تردید دارن که آیا در نهایت به زیبایی خانه کمک میکنه یا نه!
  • دنبال یک ایده لاکچری طراحی اپن میگردن.

چطوری آشپزخانه را اپن کنیم؟

به هر ترتیب، اگه شما دارین آشپزخانه تون رو اپن می‎کنین، دیزاین آشپزخانه و همچنین کابینت های اون کلاً تغییر می‎کنه.

در اپن کردن آشپزخانه، لااقل یک دیوار به طور کامل برداشته میشه. اینجاست که چند تا از لوله های برق شما حذف میشه و افزودن کلید پریز به بقیه نقاط آشپزخانه، باعث میشه که برق آشپزخانه کلاً جابجا بشه. تازه اگه شانس بیارین و این دیوار، لوله آب و یا گاز نداشته باشه! در صورتی که قصد دارین آشپزخانه خودتون رو اپن کنین و سیمکشی برق و لوله آب و یا گاز در آشپزخانه شما از دیواری که قراره حذف بشه، رد میشه باید در لوله کشی ها و سیم کشی خودتون مقداری تغییر ایجاد کنین که ممکنه این تغییر برای شما هزینه زیادی داشته باشه.

پس گاهی دست زدن به آشپزخانه ممکنه خیلی پر دردسر و پر هزینه بشه.

تغییر پوشش کف آشپزخانه

در بازسازی آشپزخانه، با تغییر پوشش کف آشپزخانه، کل فضای خانه دچار تحول میشه. معمولاً در کف آشپزخانه های قدیمی از سرامیک های 20*20 و یا 30*30 استفاده شده. الآن سرامیک ها 50*50، 60*60 و یا 80*80 هستن. البته ممکنه در کف آشپزخانه شما سرامیک با فرمت خاص اجرا بشه. حتی ممکنه، کف آشپزخانه شما اصلاً سرامیک نشه. مثلاً کف آشپزخانه خودتون رو پارکت و یا اپوکسی کار کنین.

تغییر لوازم آشپزخانه

لوازم آشپزخانه

تغییر لوازم آشپزخانه همیشه جذاب است. شما با تغییر برخی از لوازم آشپزخانه تون مثل اجاق گاز، سینک و یا یخچال فریزر می‎تونین در کنار بهره برداری از تکنولوژی روز، دکوراسیون آشپزخانه تون رو زیباتر کنین. واقعیت اینه که تغییر لوازم برقی آشپزخانه به قصد تحول در دکوراسیون اون، مد روز هم شده.

در ادامه ی این مطلب میخوایم به طور دقیق و بسیار موشکافانه، تغییر لوازم آشپزخانه رو باهم بررسی کنیم.

تغییر لوازم آشپزخانه بر چند نوع است؟

اگه شما می‎خواین لوازم آشپزخانه تون رو تغییر بدین، دو حالت ممکنه براتون پیش بیاد:

  • یا کابینت شما، مدل جدید است و تصمیم به تغییر لوازم آشپزخانه گرفتین. در این صورت لوازمی که میخرین عمدتاً سر جاهای خودشون جا میشن. اگر هم این وسایل سر جای خودشون جا نشن با یک تغییر جزئی در کابینت، میتونین اون ها رو در جاهای خودشون قرار بدید!

تغییر لوازم آشپزخانه

  • یا اینکه کابینت شما قدیمی است و تصمیم به تغییر لوازم آشپزخانه و همزمان جدید کردن کابینت گرفتین. در اینصورت مشکلاتی پیش پای شما هست که در حال حاضر برای شما شناخته شده نیست و براتون اون ها رو توضیح میدیم.

با توجه به اینکه این مسائل شما رو اذیت کرده، باعث دوباره کاری میشه یا باعث میشه که مجبور بشین میانه ی کار طرح کلی یا طرح کابینت آشپزخانه خودتون رو تغییر بدین، ما به این نکات به صورت کاملاً مفصل می‌پردازیم. قطعاً اگه با این نکات آشنایی داشته باشین دیگه در زمان اذیت نمی‎شین.

معرفی کابینت ساز

کابینت من قدیمی است و می‎خوام لوازم آشپزخانه رو تغییر بدم، چکار کنم؟

در این صورت شما یا باید نوع کابینت تون رو عوض کنین یا ابعاد اون رو متناسب با لوازم جدید آشپزخانه تغییر بدین. در این صورت معمولاً لوازم آشپزخانه شما هم جابجا میشن. شاید هم مثلاً یک یخچال ساید بای ساید خریدین و به همین دلیل مجبور شدین به دلیل محدودیت جا، به طور کلی نوع کابینت آشپزخانه خودتون رو عوض کنین.

پس تغییر لوازم آشپزخانه گاهی میتونه موجب تغییر کابینت بشه و بالعکس.

یک کابینت در حالت کلی به یکی از این دو دلیل تعویض میشه:

  • مدل اون قدیمی شده، یعنی مشکل اصلی اش اینه که نمیتونه یک فضای مناسب برای لوازم جدید آشپزخانه شما تأمین کنه. مثلاً شما کابینت ام دی اف دارین و تصمیم به طراحی کابینت ممبران میگیرین!
  • کابینت شما دیگه مستهلک و فرسوده شده. مثلاً کابینت فلزی دارین که زنگ زده و خراب شده و قصد دارین اون ها رو با کابینت ام دی اف تعویض کنین.

به هر ترتیب، در صورتی که طبق صلاحدید شما، کابینت های آشپزخانه تون تغییر کنه، احتمالاً در طراحی اون، جای بیشتر و مناسب تری برای لوازم برقی و غیر برقی آشپزخانه شما در نظر گرفته میشه و برای لوازم آشپزخانه جدیدتون مناسب میشه. البته هزینه ی بیشتری روهم روی دست شما میذاره!

اگر به طور کلی نوع کابینت شما تغییر کنه، مثلاً کابینتی مدرن طراحی کنین، طراحی کابینت مدرن شما علاوه بر سایز محل های هر وسیله برقی، مثل یخچال، احتمالاً با محل قدیم لوازم آشپزخانه سازگاری ندارن و باید اون ها رو هم عوض کنین. به عنوان مثال، ممکنه در کابینت قبلی تون جای لباسشویی دارین اما محلی برای ماشین ظرفشویی پیش بینی نشده. سینک دارین اما کوچکه یا برای اون جای تصفیه آب پیش بینی نشده. ممکنه یخچال قبلی، فضای کوچکی رو می‎گرفته و یخچال جدید در این کابینت قدیمی جا نمیشه! در نهایت همه این عوامل باعث میشه که شما تصمیم بگیرین به دلیل خرید وسایل آشپزخانه جدید، کابینت های خودتون رو به صورت محدود تغییر بدید یا به طور کلی عوض کنین!

در تغییر نوع کابینت آشپزخانه، این بخش ها هم اجباراً دستخوش تغییر میشن:

  • جانمایی کابینت ها
  • نورپردازی داخل کابینت ها
  • لوله کشی سرد و گرم آشپزخانه
  • محل کلید پریز ها. شاید هم تعداد کلید پریز ها تون زیادتر بشن.
  • لوله کشی گاز

پس اگه شما برای این نوع تغییرات اجباری، برنامه قبلی نداشته باشین در زمان کار اذیت میشین و دچار سردرگمی خواهید شد. در نتیجه ممکنه باعث تغییرات چند باره در طرحتون بشین و در نهایت هم با وجود صرف هزینه و زمان زیاد، طرح نهایی آشپزخانه مورد قبول و دلخواه شما نباشه.

یادآوری چند نکته حیاتی فراموش شده در بازسازی آشپزخانه

کابینت آشپزخانه

همیشه در بازسازی آشپزخانه، طراحی رو همون اول کار انجام بدین. چرا؟! چون با طراحی آشپزخانه در ابتدا، دست طراح برای اجرای ایده های خودش بازه! اینجوری هم در نهایت طرح زیباتری رو شاهد هستین و هم دچار گمراهی در زمان اجرای طرحتون نمیشین!

عمده افراد برای بازسازی آشپزخانه خودشون، کابینت قدیمی رو جمع می‎کنن و با همون سیستم لوله کشی آب و گاز و سیمکشی برق آشپزخانه، کابینت های جدید رو میسازن و هیچ تغییر خاصی در جهت طراحی آشپزخانه انجام نمیدن! اینجور طرحی قطعاً به اندازه ی طرحی که از ابتدا طراحی شده باشه زیبا نمیشه!

پس بهترین کار برای آشپزخانه اینه که قبل از بازسازی آشپزخانه، طراحی آشپزخانه و دکوراسیون اون رو نهایی کنین. به خصوص اگر می‎خواین کابینت کلاسیک ممبران یا کلاسیک چوب کار کنین این مسأله حساس تر میشه. دلیلش هم اینه که کابینت کلاسیک فواصل و محدودیت های خاص خودش رو در طراحی داره.

چند نکته دیگر در باب بازسازی آشپزخانه:

  • برای پشت یخچال پیش بینی آب داشته باشین.
  • در زیر سینک هم پیش بینی برق برای دستگاه تصفیه داشته باشین.
  • قانون مثلث طلایی رو در طراحی آشپزخانه خودتون رعایت کنین.
نظرات مشتریان کابینت
خانم صدیقه اسد
با حوصله و دقیق بودند
اقای رشید همدانی بسیار مجری باحوصله ای بودند و بادقت و با روی خوش به نظرات ما توجه داشتند. قیمتی که به من گفتند از تمام افرادی که پرسیدم منصفانه تر بود. کارشون هم خیلی تمیز و بادقت هست. زمانبندی هم که اول مار گفتند دقیقا طبق همون کار رو انجام دادن. امیدوارم هر جا هستند سلامت و خدا به کسب و کارشون برکت بده.
آقای ایمان خاکسار
از همکاری با ایشان راضی ام
بسیار راضی و خوشحالم از همکاری با جناب حیدری.کاملا منصفانه قیمت دادند، بسیار خوش قول بودند و کار رو کاملا دقیق اجرا کردند، از سلام ساختمان هم برای معرفی چنین انسان های متخصص و متعهدی ممنونم
آقای نیما قاضی
از کار ایشان لذت بردم.
ما واقعا از کار با ایشون لذت بردیم. در همه مراحل خیلی مسلط و همراه بودن. نتیجه کار هم خوب بود. در مورد قیمت هم من یکی دوبار سعی کردم از بازار قیمت بگیرم باز قیمت ایشون بهتر بود.
آقای الله پناه
کابینت ها به موقع تحویل داده شد
سلام کار آقای بهزاد ابوفاضلی بسیار عالی بود وکابینت ها به موقع تحویل داد واز نظر قیمتی مناسب بود
آقای بهادری
مودب و خلاق بودند.
سلام هم مودب بود و هم خیلی خلاق بود که دو تا طرح متناسب با نیاز ما هم اضافه اجرا کرد، و چقدر قیمت مناسبی حساب کرد نسبت به بقیه ی همکارهاش، در کل عالی بود کاملا راضی ام
آقای احمد شیراوند
قیمت و کیفیت کارشان خوب بود
در مجموع از کار ایشان راضی هستم. انسان محترم ، با اخلاق و خوش قولی بودند. قیمت و کیفیت کارشون هم خوب بود. آرزوی سلامتی و موفیقت دادم هم برای آقای فرجی و هم شما .
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

قیمت بازسازی آشپزخانه

قیمت بازسازی و تغییر دکوراسیون آشپزخانه، بسیار به متریال، کیفیت کار و مقدار بازسازی شما وابسته است. اگر قرار باشه آشپزخانه شما به طور کلی بازسازی بشه با زمانی که بازسازی شما محدود یه تعمیر و ترمیم چند کابینت است بسیار قیمت متفاوتی داره! پس چجوری میشه فهمید قیمت بازسازی ما چقدر درمیاد؟! یادتونه در قیمت کابینت آشپزخانه چی می‌گفتیم؟! میگفتیم باید قیمت نهایی رو با مراجعه کابینت ساز و اندازه گیری و محاسبه قیمت از اون ها بگیرین! در مورد بازسازی هم این مساله وجود داره. یعنی باید با طراح و تیم های بازسازی مختلف مذاکره کنین و از اون ها بخواین که بیان به محل شما و طرح و تغییرات و سایر اطلاعات مورد نیاز رو به اون ها بدید و ازشون بخواین قیمت نهایی کار رو بهتون بگن!

ممکنه یک اکیپ از محل شما بازدید کنه و به صورت غیر معمول، قیمتی پایین تر از سایر تیم های بازسازی بده! در این صورت در مورد کیفیت کار اون تیم بسیار تحقیق کنین و بعد تصمیم بگیرین. هرگز گول قیمت پایینی که بعضی از افراد برای کار بهتون میدن رو نخورین. چون که ممکنه با متریال های بی کیفیت و نامرغوب، کار شما رو خراب کنن و باعث ضرر شما بشن!

بازسازی کابینت‌های آشپزخانه

حتماً باید کارشناس متخصص مربوطه، اول کارتون رو بازدید کنه و بعدش قیمت بده. اکیپ های غیر حرفه ای قیمت پایینی می‎گن ولی در نهایت کار رو خراب می‎کنن. متریال نامرغوب کار می‎کنن یا به شکل دیگری از کیفیت کار می‎زنن.

هر مرحله از بازسازی ساختمان قیمت متفاوتی داره. مثلاً قیمت لوله کشی ها و تعویض اون ها، قیمت کابینت، اجرای سقف کاذب برای آشپزخانه خودتون  و … هرکدوم قیمت خاص و متفاوتی دارن که باید با متخصص های هر حوزه مشورت کنین و قیمت نهایی رو بگیرین. اکیپ های بازسازی هم هستن که از صفر تا صد کار رو خودشون براتون انجام میدن و نیاز نیست شما برای هر کار خودتون جداگانه با کسی صحبت کنین. میتونین با این افراد صحبت کنین و قرارداد ببندید. توصیه ما به شما اینه که با این افراد وارد مذاکره بشین و کار خودتون رو به این افراد بسپارین. چونکه پیدا کردن یک تیم حرفه ای راحت تر از اینه که شما خودتون بخواین تک تک افرادی که مورد نیازتونه، خودتون انتخاب و باهاشون قرارداد بازسازی ببندید.

در پایان ازتون ممنونیم که به این مطلب توجه کردید. میتونین نظرات و سؤالات خودتون رو با ما به اشتراک بذارین. قطعاً پاسخگوی شما خواهیم بود.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دریافت قیمت دقیق کمد +