3.6 13

مدل کابینت ام دی اف براق با رنگ بندی متنوع.MDF براق همان هایگلاس است؟

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  3 اسفند 1401
کابینت ام دی اف براق قهوه ای

کابینت ام دی اف پرکاربردترین کابینت موجود در بازار است. مدل های مختلف کابینت ام دی اف از ورق های ام دی اف ساخته میشه که این ورق ها انواع مختلف و روکش های متفاوتی داره. این تنوع باعث میشه که شما در هنگام انتخاب کابینت ام دی اف، برای انتخاب طرح و مدل مورد نظرتون، محدودیتی نداشته باشین. همچنین بیشتر ورق های دیگه مثل ورق هایگلاس و ورق ممبران هم دارای مغزی از جنس ام دی اف هستند.

کابینت ام دی اف میتونه به صورت عادی و براق باشه. این کابینت های براق خودشون دو نوع هستن که در ادامه بهشون میپردازیم. در این مطلب مدل‌هایی از کابینت ام دی اف براق رو می بینیم. اشاره کوچیکی به مزایا و معایب این کابینت ها میکنیم. با قیمت‌های این کابینت‌ ها آشنا میشیم و در مورد اینکه اصولاً کابینت ام دی اف براق چی هست صحبت می‌کنیم. با ما باشین.

کابینت ام دی اف براق چیست؟

دو نوع کابینت ام دی اف براق در بازار وجود داره:

1- نوع اول از جنس ام دی اف معمولیه که درخشش نسبتاً خوبی داره ولی در هر صورت یک نوع کابینت ام دی اف بشمار میره و فقط نسبت به سایر کابینت های ام دی اف، مقداری براق‌تره.

2- نوع دوم که این روزها بیشتر دنبال اون هستن، درخشندگی خیلی زیادتری داره و بهش میگن کابینت های‌گلاس (High Gloss).  های گلاس (هایگلاس) یک نوع متریال جذاب و زیبا است که گاهی در صحبت‌های عامیانه بهش ام دی اف براق هم میگن. البته این نام‌گذاری عامیانه چندان اشتباه نیست چون در حقیقت ورق هایگلاس یک نوع ورق ام دی اف (MDF) محسوب میشه که روکشِ اون درخشنده‌تره.

اگر مایل هستین که در مورد کابینت‌های های‌گلاس بیشتر بدونین میتونین مطلب ما در مورد کابینت آشپزخانه های گلاس رو بخونین.

حالا بریم سراغ دیدن مدل های زیبایی که از کابینت های ام دی اف براق براتون جمع آوری کردیم. امیدواریم مدل های جذابی باشه براتون.

27 مدل کابینت ام دی اف براق (از جنس های‌گلاس)

در این قسمت مدل های متنوعی از انواع کابینت ام دی اف (MDF) براق (از نوع هایگلاس، نه ام دی اف معمولیِ براق) رو به همراه توضیح کوتاهی از هرکدوم با هم می‌بینیم:

کابینت آشپزخانه هایگلاس

براق بودن سطوح برای انسان نشانه‌ای از پاکیزگی و دقته؛ شاید برای همینه که طی سال‌های اخیر کابینت‌ هایگلاس انقدر مورد اقبال قرار گرفته و داره جایگزین کابینت‌ ام دی اف میشه.

های گلاس سفید

کابینت‌های سفید یا ترکیب رنگ سفید و رنگ‌های دیگه، رنگ پرطرفداریه. مخصوصاً بین خانوم‌ها که رنگ براشون اهمیت زیادتری داره.این رنگ اینقدر پرکاربرده که میتونه یکی از کاندیداهای بهترین رنگ کابینت ام دی اف هم باشه.

آشپزخانه مدرن

یک طرح ساده و شکیل که براقیت اون روشنایی بخش محیط شده (تصویر بالا)؛ البته این نوع طراحی برای افرادی که محیط گرم و صمیمی‌ای رو از فضای منزل انتظار دارن پیشنهاد نمیشه.

کابینت جزیره های گلاس

اجرای انحنا در کابینت‌ها شاید کار آسون و کم‌هزینه ای نباشه اما قطعاً منحنی‌ها ابزاری موثر برای خاص بودن و ملایم بودن در طراحی هستن. در این آشپزخونه در کنار رنگ سفید سیاه قرار گرفته و از مقوله تضاد رنگ ها به زیبایی استفاده شده.

کابینت مدرن ام دی اف

در مقایسه با طرح‌های قبلی، این کابینت به خاطر رنگ قهوه ای و طرح شبه چوب، محیط پرحرارت‌تری رو در اختیار صاحبخونه قرار میده.

کابینت جزیره های گلاس سفید

رنگ‌های تیره مثل قهوه‌ای طرح چوب میتونن متعادل کننده یک محیط سرد شده بوسیله یک کابینت ام دی اف براقِ سفید باشن. در این طرح پارکت چوبی کف این نقش رو بازی میکنه. در ادامه باز هم از ترکیب رنگ چوب خواهید دید.

ام دی اف براق

نمونه نسبتاً معمولی از یک آشپزخانه با ام دی اف (MDF) براق. کتابخانه کوچک طراحی شده در این طرح الگوی الهام بخشیه.

کابینت سفید آشپزخانه مدرن

تماماً سفید و باز هم با یک کتابخانه زیبا

کابینت های گلاس طوسی

گاهی وقت‌ها بیرون از پنجره‌های یک آشپزخونه، در طراحی کابینت‌ ام دی اف تأثیرگذاره! شفافیت و رنگ خنثیِ این کابینتِ براق، چشم رو ناخودآگاه به سمت پنجره‌ای میبره که طبیعت زیبایی پشت اون منتظر نگاه ماست.

کابینت مدرن ترکیب امدی اف و های گلاس

طرحی شیک و پر نور

آشپزخانه مدرن های گلاس سفید

نوعی آشپرخونه فلت (تخت) و مدرن با ام دی اف براق از نوع هایگلاس.

آشپزخانه با طراحی جدید

خاص بودن این مدل کابینت، در بافتِ پنلی شکل سطح کمدها ست که به رنگ طوسی هستن. اگر طرح های بافت دار و برجسته رو در بازار با قیمت مناسب پیدا کردین از کنارشون راحت رد نشین.

آشپزخانه سفید طلایی

ترکیب رنگ طلایی و سفید رو به طور خاص در مطلب کابینت سفید آوردیم؛ بکار بردن های‌گلاس طلایی براق در یک کابینت ظرافت های خاص خودش رو داره. طلایی: رنگِ شکوه، تجمل و توجه.

کابینت های گلاس قرمز

درست حدس زدین، اینجا منزل مسکونی نیست. میشه در کابینت‌های براق توی خونه‌ها از رنگ‌های شاد مثل قرمز استفاده کرد اما نه اینجوری! در ادامه نمونه‌های خوبی از این رنگ‌ها رو می بینین.

طراحی کابینت مدرن

ترکیب دلنشین نارنجی و سفید! همون جوری که میبینین، کابینت ها به رنگ سفید هستن اما فاصله بین کابینت های دیواری و زمینی، به رنگ نارنجیه. کابینت های براقی که در تصویر میبینین، باعث شده که فضا بسیار روشن به نظر بیاد. رنگ نارنجی هم گرمای خوبی به محیط داده و از سردی محیط که ناشی از رنگ سفید کابینت ها و کف آشپزخانه است، کم کرده.

آشپزخانه جدید با ترکیب رنگ نارنجی و سفید

یک نمونه کابینت براق با ترکیب رنگ نارنجی که فضا رو متعادل، زیبا و پرانرژی کرده. استفاده از رنگ‌های پر انرژی کار هنرمندانه و حساسیه که توی این کابینت خیلی خوب از آب درآمده.

ام دی اف براق رنگ طوسی و قرمز

رنگ قرمز در ترکیب با رنگ طوسی، حرکتی نشاط بخش در یک زمینه ی آرام رو بوجود آورده. خاصیت رنگ طوسی و رنگ های هم خانواده ی اون مثل نقره ای اینه که رنگ های دیگه در زمینه طوسی بسیار به چشم میان. میتونین نمونه ی اون رو در مدل کابینت طوسی بالا ببینین.

کابینت فلت رنگ قرمز

توصیه نمی‌کنیم اینجور رنگ بندی تندی (تصویر بالا) رو در محیط مسکونی انتخاب کنین! اینجا آوردیمش تا حسش رو بهتر تجسم کنین. این رنگ بندی ها باعث خستگی چشم شما میشه و در منازل کمتر کاربرد داره.

کابینت با صفحه چوبی

صفحه ی چوبی این کابینت ام دی اف براق کمک زیادی به گرما و مهربون بودن آشپزخونه کرده. نقشِ کف آشپزخونه، صفحه کابینت ام دی اف و به خصوص طرح بین کابینت‌ها رو دست کم نگیرین.

طراحی مدرن آشپزخانه

اینم یک خانواده باحال با یک طرح خاص بجای صندلی صبحانه. به فراوانی طرح‌های چوبی نگاه کنین. طرح‌های چوبی براق، هم از نوع ام دی اف معمولی و هم هایگلاس در بازار پیدا میشن. طرح چوبی به ما حس زندگی و شادابی میده. حسی که حتما وجودش برامون بسیار جذابه!

آشپزخانه خلاقانه جدید

این مدل کابینت، استفاده از چوب رو در یک خلاقیت رو به جلو به حد اعلای خودش نزدیک کرده. مثل خیلی از تصاویرِ دیگه ی سایت‌، زوایای دیگه ای از این عکس رو هم میتونین در گالری مدل های هایگلاس ببینید.

آشپزخانه مدرن سفید - مشکی

تضاد مشکی و سفید. کابینت مشکی و سفید از تلفیق رنگ های زیباست که اگر این تلفیق ماهرانه انجام بشه، میتونه بسیار جذاب باشه. البته اگر خوب اجرا نشه میتونه محیط رو تاریک و دلگیر کنه براتون. پس ترکیب رنگی جزء ترکیب های رنگی ریسکی به حساب میاد.

کابینت های گلاس مشکی

و این هم غلبه برقِ سیاه در یک فضای آشپزخانه. نظرتون چیه؟؟ به‌ هرحال سلیقه‌های خاصی رو جذب میکنه اما در کنار حس ابهتِ مشکی، دلگیر بودن از پیامدهای احتمالیش بحساب میاد. چیزی که خانم های ایرانی اصلا بهش روی خوش نشون نمیدن.

کابینت جدید با رنگ سفید و سبز

خالی از لطف نیست توصیف این چمنِ سرزنده ی سبز. جزیره سبز در میان کابینت های سفید. انصافا باید بگیم که ترکیب بسیار دلنشینی شده. معمولا در آشپزخانه های ما کمتر از این رنگ ها برای کابینت یا جزیره یا اپن استفاده میشه چون ریسک بیشتری داره. اما در اینجا میبینین که گاهی ارزش ریسک کردن داره!

کابینت آشپزخانه ترکیب ام دی اف و های گلاس

یک نمونه ساده با گوشه های تیز. راستی! تیز بودنِ گوشه ها یکی از عیب‌های کابینت هایگلاس محسوب میشه. سایر مشکلات این نوع کابینت‌های براق رو در معایب کابینت های‌گلاس ببینین.

طراحی آشپزخانه فلت

یک نمونه دیگه از کابینت آشپزخانه فلت (تخت) برای یک محیط کوچک. این کابینت ها برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب هستند. چون باعث صرفه جویی در فضا میشه و در واقع فضای آشپزخانه و هال رو باهم تلفیق میکنیم.

طراحی آشپزخانه خلاق

آکواریوم ایستاده به عنوان یکی از ارکان آشپزخانه در این طرح خلاقانه، خودش رو خیلی خوب نشون میده. البته از رنگ بندی متناسب و بسیار زیبای کابینت های براق آشپزخانه هم نباید بگذریم.

امیدواریم از این طرح‌ها و عکس‌ها لذت برده باشین و الگوی خوبی برای کابینت خودتون بگیرین. میتونین مدل‌های خیلی بیشتری رو از انواع دیگه کابینت‌ها در گالری مدل های کابینت سایت ببینین.

قیمت کابینت های ام دی اف براق

بازه ای از قیمت متداول هر دو نوع کابینت ام دی اف براق یعنی قیمت کابینت ام دی اف عادی با روکشی براق و قیمت کابینت هایگلاس رو می‌تونین در جدول زیر ببینین. یادآوری می‌کنیم قیمت دقیق کابینت (هر نوع کابینت) رو پیش از طراحی، تعیین جزئیات اجرایی و استعلام قیمت از نجار و کابینت‌ساز حرفه ای، نمیشه تعیین کرد.

بازه قیمت کابینت با ورق ام دی اف براق – بهار 98

نوع کابینتبازه قیمت (مترطول)
کابینت ام دی اف براق ایرانی900,000 تا 1,100,000 تومان
کابینت هایگلاس ایرانی1,100,000 تا 1,300,000 تومان
کابینت هایگلاس ترک و سایر هایگلاس های خارجی1,300,000 تا 1,700,000 تومان

*با توجه به نوسانات شدید ارزی و تعهد سلام ساختمان بر ارائه اطلاعات دقیق و واقعی، تا اطلاع ثانوی امکان قیمت دهی اینترنتی وجود ندارد و دریافت قیمت صرفاً پس از تماس تلفنی مشتری با کابینت ساز و برآورد قیمت به روز امکان پذیر است. بدیهی است پس از ثبات بازار، مانند گذشته، قیمت انواع کابینت در سایت قرار خواهد گرفت.

مزایا و معایب کابینت های ام دی اف (MDF) براق

در واقع مزایا و معایب کابینت های ام دی اف براق همون مزایا و معایب کابینت ام دی اف و کابینت هایگلاس است. اما ما در ادامه یک اشاره کوتاه به اون ها میکنیم.

مزایای کابینت ام دی اف براق وهایگلاس

  • زیبایی و درخشش خاص رویه اون ها
  • تنوع در طرح و رنگ متریال
  • قیمت نسبتاً اقتصادی
  • مقاومت و دوام بالا
  • قابلیت ترمیم و تعمیر با خود طرح کابینت

معایب کابینت ام دی اف براق و هایگلاس

  • در صورت آسیب دیدن روکش، مقاومت نسبتا پایین در برابر رطوبت
  • خش پذیری بالا
  • لک پذیری بالا
  • لبه ها و گوشه های تیز

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
13 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علی
علی
03 آذر 1400 15:01

سلام خسته نباشید
براق ترین مارک هایگلاس چه مارکیه؟
آیا تمامی مارک ها به یک اندازه براق هستند؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
04 آذر 1400 13:55
پاسخ به  علی

سلام، ممنون
هایگلاس ها تقریبا تفاوتی دراین ویژگی باهم ندارند.

پورصالح
ادمین
پورصالح
31 تیر 1398 11:13

من خودم از لکه دار شدن کابینت هایگلاس خیلی اذیت میشم. خونه قبلیم همینجوری بود. واقعا هیچ راهی براش وجود نداره که بتونم از لکه شدن کابینتم جلوگیری کنم؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
01 مرداد 1398 11:04
پاسخ به  پورصالح

سلام دوست عزیز
نه متاسفانه راه خاصی برای از بین بردن و پیشگیری از این مشکل وجود نداره. باید مراقب باشین که لکه ای برروی کابینت نیفته. همچنین میتونین برای مطالعه در مورد سایر معایب هایگلاس و راه مقابله با اون ها مطلب زیر رو مطالعه کنید.
http://salamsakhteman.com/blog/blog/%D9%85%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D8%A8-%DA%A9%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D9%84%D8%A7%D8%B3/

حامی
ادمین
حامی
30 تیر 1398 18:53

مطلب مفید و خوبی بود
در مورد مزایا و معایب کابینت ام دی اف براق و هایگلاس هم اگه ممکنه مطلبی قرار بدین.
با تشکر از سایت خوب سلام ساختمان

soli
soli
17 مرداد 1397 14:39

سلام خیلی مطلب خوبی بود اما واقعا بعضیاش توی خونه های ایرانی قابل پیاده سازی نیست.
تشکر از شما

کیمیا
کیمیا
14 مرداد 1397 07:32

سلام برای تمیز کردن این نوع کابینت از چه شوینده ایی باید استفاده کرد

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
06 بهمن 1397 12:07
پاسخ به  کیمیا

سلام
آب بهترین تمیزکننده است.
و شوینده نهایتاً شیشه پاک کن میتونید استفاده کنید.

خانم معظمی
خانم معظمی
04 مرداد 1397 16:40

سلام من خانم معظمی هستم
واز عکس ها و راهنمایی هاتون بسیار سپاسگزارم
بله لکه شدن کابینت براق یکی از بزگترین عیب های
این نوع محصول ولی ای کاش در مورد کیفیت وطول عمر
ونحوه نگهداری از این نوع کابینت های ام دی اف براق
بیشتر توضیح میدادید

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
31 خرداد 1397 17:18

سلام کابینت ها خیلی قشنگن منکه لذت بردم مرسی از عکساتون

علیرضا سعیدی
علیرضا سعیدی
25 اردیبهشت 1397 14:06

باحال بودن ولی چنتا اشکال هم بچشم میاد مرسی از عکسا

علی ذاکری
علی ذاکری
19 اردیبهشت 1397 16:14

سلام . این عکسها قشنگن اما خوب بعضی از اونها واقعا به درد آشپزخونه ایرونی نمیخوره اما واقعا جالبن

محمد
محمد
02 اردیبهشت 1397 16:50

سلام
یک سوال و یه تذکر

این قیمت هایی که اینجا گذاشتین با دلار 6000 تومنیه یا برای محاسبه دقیق با قیمت بالا میره مثه خیلی از فروشگاههای دیگه؟
و چرا در معرفی هایگلاس تیره از لکه پذیری شدید اونا نگفتین منو که کلافه کرد توی خونه ی قبلیم