4.0 10

ورق هایگلاس چیست؟! انواع، مدل ها و ابعاد ورق های هایگلاس

  8 فروردین 1403     -      تاریخ انتشار:  9 مرداد 1402
ورق هایگلاس چیست؟! انواع، مدل ها و ابعاد ورق های هایگلاس

ورق «هایگلاس» متریال سازنده کابینت هایگلاس است. مدل‌های کابینت هایگلاس جزء مدل‌های کابینت مدرن به حساب می‌آیند که این روزها حسابی پرطرفدار شده‌اند. اما تا حالا به این فکر کردید که هایگلاس واقعا چیست؟ این هایگلاس چه ارتباطی با glass  دارد که در زبان انگلیسی به معنای شیشه است؟ درخشندگی هایگلاس به چه علت است؟

جواب تک تک این سوالات را در ادامه می‌دهیم. همچنین می‌خواهیم در این مطلب اشاره کوچکی به مزایا و معایب آن هم داشته باشیم. مزایایی که اکثر مردم فکر می‌کنند در درخشش آن خلاصه می‌شود و معایبی که اکثرا از آن‌ها اطلاعی ندارند. پس با هم برویم و ابتدا ببینیم که ورق هایگلاس چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ بعد از آن به سایر نکات مربوط به ورق هم اشاره‌ای داشته باشیم.

نظرات مشتریان کابینت
خانم قربانی
بسیار عالی در کیفیت و مشاوره
آقای تردست از هر نظر بسیار عالی بودن. یعنی هم از نظر مشاوره و راهنمایی و هم از نظر کیفیت و ظرافت در انجام کار و هم از نظر تحویل به موقع کار و احساس مسئولیت کردن. درکل خیلی از ایشون راضی بودم.
آقای مهدی فرهادی
بسیار خوش قول
بسیار انسان شریف و خوش قول و منصفی بودن ایشون
آقای حسنی
بسیار منصف
آقای رضایی و برادرشان از لحاظ فنی واخلاقی ومنصف بودن. از 15تا کابینت سازی که من قیمت و طرح گرفتم عالی تر بودن. خدا حفظشون کنه.
آقای کریمیان
راهنمایی رضایت بخش
بنده نسبت به کار آقای جعفری اعم از راهنمایی، اجرای تمیز وتحویل به موقع ومشتری مداری و...رضایت کامل دارم.
خانم آرمان فر
دقیق و قول خوش
دقت و آن تایم بودن و مدارا با مشتری و ارائه قیمت منصفانه از سوی ایشون باعث شد که من با خیال راحت و اطمینان خاطر ایشان را به دوستان و آشنایان معرفی کنم و خدارو شکر همه کسانی که با ایشان کار کردند از کارشون رضایت کامل رو داشتن و بابت معرفی ایشان از من سپاسگزار بودن.
خانم سمیرا رضایی
قیمت مناسب تر
کار جناب عابدی خیلی خوب بود و قیمت کار نسبت به چند جا که قیمت گرفتم مناسب تر بود و ایشان با توجه به اینکه قراربود کار سر وقت به ما تحویل بدهند تا ساعت ۳ صبح موندن تا کار تمام شود و به روز بعد موکول نشود. من از این همه حسن انجام کار ایشان تشکر می کنم و همچنین از سایت خوب سلام ساختمان متشکرم.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

ورق هایگلاس چیست؟

«های گلاس» یک نوع ورق با مغزی ورق ام دی اف و با روکشی پلاستیکی از جنس پلکسی گلاس می‌باشد. معمولا ورق‌های هایگلاس تنها از یک طرف با پلکسی گلاس پوشیده شده و سمت دیگر ورق با لایه‌های ارزان‌تر پوشش داده می‌شود. این لایه حالتی براق، شفاف، و زیبا به ورق «هایگلاس» می‌دهد. پس دلیل براق بودن کابینت‌های هایگلاس، به پوشش پلکسی گلاس روی ورق هایگلاس برمی‌گردد. این ورق‌ها به دلیل براق بودن، کاربرد زیادی در ساخت تجهیزات دکوراسیون داخلی از جمله کابینت، کمد دیواری، دکور و غیره پیدا کرده است.

کابینت با ورق هایگلاس براق در آشپزخانه یو شکل

مدل مدرن و خاص بالا توسط یکی از کابینت‌سازهای سلام ساختمان در شهر اصفهان انجام شده است. اگر قصد تعویض کابینت‌های خود را دارید و کابینت‌سازی مطمئن و کار بلد نمی‌شناسید، سلام ساختمان می‌تواند به شما کمک کند تا کار خود را به یکی از بهترین کابینت‌سازهای شهر خود بسپارید. برای دریافت مشاوره رایگان روی تصویر بالا کلیک کنید.

مشاوره رایگان سلام ساختمان

ورق هایگلاس در سمتی که لایه پلکسی گلاس دارد ضد آب محسوب می‌شود. اما از سمت دیگر، مقاومت آن نسبت به آب بستگی به کیفیت روکش پشت ورق هایگلاس دارد. پس بهتر است برای ماندگاری کابینت و دکور، لایه پشت ورق هم از جنس مرغوبی مانند «ملامینه» پوشش داده شود. ورق «هایگلاس» دارای تنوع رنگ و طرح بسیار زیاد است. مدل‌های بسیار زیبایی با این نوع ورق در کابینت‌سازی و دکوراسیون اجرا می‌شود و قیمت نسبتاً مناسبی دارد.

مقایسه ورق هایگلاس با ورق نئوپان ملامینه

ورق هایگلاس براق بنفش

معنی های گلاس چیست؟

حالت شیشه‌ای «های گلاس» موجب شده است عموماً تصور بشود کلمه «گلاس» از لغت شیشه (Glass) در زبان انگلیسی آمده است. در حالی که اصل این واژه، High Gloss به معنای درخشندگی زیاد (براقیت زیاد) است.

پیش از انتخاب جنس «هایگلاس» برای کابینت، کمد یا دکوراسیون بهتر است مزایا و معایب، نمونه‌ها و قیمت ورق هایگلاس را به خوبی بدانید.

مزایا و معایب ورق هایگلاس

ورق‌های هایگلاس که سازنده کابینت، کمدهای دیواری و دکور هستند، مزایا و معایبی دارند که عمده این موارد، ناشناخته‌اند. معمولا هایگلاس فقط به دلیل درخشندگی سطحش شناخته می‌شود در حالیکه مزایای متعددی دارد. البته درخشندگی سطح ورق‌های هایگلاس هم می‌تواند شمشیر دولبه باشد. این درخشندگی باعث زیبایی سطح کابینت و یا کمد دیواری می‌شود ولی احتمال لکه شدن و یا خش افتادن سطح را هم بالا می‌برد.

پس با هم ببینیم که مزایای کابینت هایگلاس دقیقا چیست و چه معایبی دارد؟ قبل از آن یک نمونه جذاب دیگر که در شهر تهران توسط سلام ساختمان اجرا شده است را ببینید. در صورت داشتن هرگونه ابهام و سوال روی تصویر کلیک کنید و اگر می‌خواهید مدل‌های بیشتری ببینید به آرشیو تصاویر سلام ساختمان مراجعه کنید.

آرشیو تصاویر کابینت سلام ساختمان

کابینت براق با ورق هایگلاس و دارای اپن

نظرات مشتریان کابینت
خانم صدیقه اسد
با حوصله و دقیق بودند
اقای رشید همدانی بسیار مجری باحوصله ای بودند و بادقت و با روی خوش به نظرات ما توجه داشتند. قیمتی که به من گفتند از تمام افرادی که پرسیدم منصفانه تر بود. کارشون هم خیلی تمیز و بادقت هست. زمانبندی هم که اول مار گفتند دقیقا طبق همون کار رو انجام دادن. امیدوارم هر جا هستند سلامت و خدا به کسب و کارشون برکت بده.
آقای ایمان خاکسار
از همکاری با ایشان راضی ام
بسیار راضی و خوشحالم از همکاری با جناب حیدری.کاملا منصفانه قیمت دادند، بسیار خوش قول بودند و کار رو کاملا دقیق اجرا کردند، از سلام ساختمان هم برای معرفی چنین انسان های متخصص و متعهدی ممنونم
آقای نیما قاضی
از کار ایشان لذت بردم.
ما واقعا از کار با ایشون لذت بردیم. در همه مراحل خیلی مسلط و همراه بودن. نتیجه کار هم خوب بود. در مورد قیمت هم من یکی دوبار سعی کردم از بازار قیمت بگیرم باز قیمت ایشون بهتر بود.
آقای الله پناه
کابینت ها به موقع تحویل داده شد
سلام کار آقای بهزاد ابوفاضلی بسیار عالی بود وکابینت ها به موقع تحویل داد واز نظر قیمتی مناسب بود
آقای بهادری
مودب و خلاق بودند.
سلام هم مودب بود و هم خیلی خلاق بود که دو تا طرح متناسب با نیاز ما هم اضافه اجرا کرد، و چقدر قیمت مناسبی حساب کرد نسبت به بقیه ی همکارهاش، در کل عالی بود کاملا راضی ام
آقای احمد شیراوند
قیمت و کیفیت کارشان خوب بود
در مجموع از کار ایشان راضی هستم. انسان محترم ، با اخلاق و خوش قولی بودند. قیمت و کیفیت کارشون هم خوب بود. آرزوی سلامتی و موفیقت دادم هم برای آقای فرجی و هم شما .
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

مزایای ورق هایگلاس

مزایای ورق هایگلاس را می‌توانیم در موارد زیر خلاصه کنیم:

1. درخشندگی زیاد

این ویژگی ورق های هایگلاس، شناخته‌شده‌ترین مزیت آن هاست. اکثر افرادی که هایگلاس را انتخاب می‌کنند به دلیل همین مساله است. البته گفتم که درخشندگی زیاد و سطح صیقلی هایگلاس، مثل یک شمشیر دولبه است. از طرفی باعث چشم نوازتر شدن آشپزخانه می‌شود و از طرف دیگر باعث افزایش احتمال لکه شدن و خش افتادن سطوح کابینت و کمد می‌شود.

2. مقاومت بالاتر از ام دی اف در برابر رطوبت

ورق هایگلاس براق در برابر رطوبت مقاومت بالاتری نسبت به ام دی اف دارد. دلیل مقاومت بالاتر هایگلاس در مقایسه با ام دی اف، نوع روکش این ورق هاست که از جنس پلی گلاس می‌باشد. این روکش‌ها در برابر آب آسیبی نمی‌بینند. ورق‌های هایگلاس هم تا وقتی که روکش روی آن‌ها آسیب ندیده باشد، در برابر رطوبت مقاوم هستند اما اگر روکش آن‌ها آسیب ببیند، همانند ام دی اف مقابل رطوبت دچار آسیب می‌شوند.

3. طرح های متنوع و زیباتر از ام دی اف

ورق‌های هایگلاس نسبت به ورق‌های ام دی اف دارای تنوع بیشتری در طرح هستند. این مزیت دست شما را در انتخاب طرح روی ورق‌های کابینت و کمد منزلتان باز می‌گذارد. مزیت مهمی که اکثر مواقع از آن غافل می‌شویم.

ورق های گلاس راه راه با ترکیب رنگی سفید قهوه ای

4. دوام بسیار بالا

این مزیت هم بسیار با اهمیت و ضروری می‌باشد. دوام بالای کابینت یعنی شما می‌توانید مدت زمان زیادی از آن استفاده کنید و مجبور نباشید در مدت زمان کوتاهی کابینت‌های منزلتان را تعمیر یا تعویض کنید. می‌توانیم بگوییم این مزیت کابینت هایگلاس از سایر مزیت‌های آن هم مهم‌تر می‌باشد، چرا که باعث صرفه جویی در هزینه و زمان شما می‌شود.

5.. قابلیت تعمیر و ترمیم با طرح و رنگ خود کابینت

شاید با خودتان بگویید مگر این مورد چقدر اهمیت دارد که جزء مزایای این ورق‌ها به حساب می‌آید؟! تصور کنید بخشی از صفحه کابینت یا کمدتان خراب شده و شما به یک کابینت‌ساز می‌گویید تا بیاید و آن را تعمیر کند. اما کابینت‌ساز می‌گوید مدل ورق‌های شما دیگر در بازار وجود ندارد و یا باید از یک ورق دیگر با یک طرح دیگر استفاده کنید یا کلا کابینت خود را تعویض کنید؟!

مورد اول باعث می‌شود کابینت شما کاملا از چهره بیفتد و واقعا نمای زشت و بدی به آشپزخانه شما می‌دهد. مورد دوم هم هزینه خیلی زیادی روی دستتان می‌گذارد! پس قابلیت تعمیر و ترمیم با طرح و رنگ کابینت مزیت بسیار مهمی به حساب می‌آید.

کابینت‌هایی هستند که این قابلیت را ندارند و باعث می‌شود خریداران آن‌ها در صورتی که کابینتشان آسیب بییند، دچار ضرر بشوند.

انواع ورق هایگلاس رنگی

تضمین قیمت سلام ساختمان

معایب ورق هایگلاس

در مورد معایب ورق هایگلاس، در این مطلب فقط یک اشاره کوچک می‌کنیم. چون در مطلب مربوط به معایب کابینت هایگلاس، به طور کامل در مورد معایب هایگلاس صحبت کردیم و راه‌حل مقابله با هر کدام از این معایب ر ا هم به شما دادیم. این معایب شامل موارد زیر می‌شود:

1. کاملا ضد آب نیستند

درست است که ورق هایگلاس نسبت به ورق ام دی اف مقاومت بالاتری نسبت به رطوبت دارد اما کاملا ضد آب نیست و درصورت آسیب دیدن روکش ورق، آب وارد مغزی آن شده و خراب می‌شود.

2. لک پذیری و خش پذیری بالا

به این اشکال ورق هایگلاس قبلا هم اشاره کرده‌ایم و گفتیم که به دلیل صیقلی بودن و درخشان بودن روکش این ورق‌ها، امکان لک شدن و خش افتادن روی آن‌ها بسیار بیشتر از سایر ورق هاست.

3. لبه های تیز ورق

این مشکل در سایر ورق‌هایی که برش می‌خورند هم وجود دارد اما در مورد ورق هایگلاس شدیدتر می‌باشد. چون هم روکش آن خاص و متفاوت با سایر ورق هاست و هم قابلیت سمباده‌زنی و نرم‌کردن گوشه‌های ورق در هایگلاس وجود ندارد.

4. ورق های یکطرفه

این مشکل فقط جاهایی شما را اذیت می‌کند که ورق کابینت یا کمد شما از دوطرف دید داشته باشد. در این صورت مجبور می‌شوید ورق را دوبل کنید (دو ورق هایگلاس را به هم بچسبانید) که ضخامت کار افزایش پیدا می‌کند.

ورق های هایگلاس و ام دی اف

ابعاد ورق های‌گلاس

ورق‌های هایگلاس دارای دو سایز مختلف هستند. در مطلب مربوط به ابعاد ورق هایگلاس و ام دی اف در مورد سایز ابعاد ورق‌های مختلفی که در کابینت و کمدسازی کاربرد دارند صحبت کردیم. در اینجا هم اشاره کوچکی به سایز ورق‌های هایگلاس می‌کنیم. این ورق‌ها دارای 2 سایز 120*240 و 120*280 هستند. ورق‌های هایگلاس نسبت به ورق‌های ام دی اف سایز کوچکتری دارند.

خب در پایان این مطلب متوجه شدیم که ورق‌های هایگلاس چه ویژگی‌هایی دارند، چرا به آن‌ها هایگلاس گفته می‌شود و مزایا و معایب آن‌ها چیست؟ در انتهای مطلب هم اشاره کوچکی به ابعاد ورق هایگلاس کردیم تا از آن هم اطلاع داشته باشید.

مطالعه مطلب برندهای تولید کننده انواع ورق هم می‌تواند برای شما مفید باشد.

کابینت هایگلاس با ورق هایگلاس کینگ گلاس

تصویر بالا نیز یکی از نمونه‌کارهای زیبای یکی از متخصص‌های ما در شهر تهران می‌باشد. شما نیز می‌توانید صاحب کابینت‌های هایگلاس جذاب شوید کافیست روی لینک کلیک کنید تا بعد از دریافت مشاوره کاملا رایگان، در صورت درخواست شما، سلام ساختمان به شما بهترین دکوراتورهای شهرتان را معرفی کند.

درخواست کابینت‌ساز

ممنونیم که به این مطلب ما توجه کردید، می‌توانید سوالات و نظرات خود را درباره ورق هایگلاس، با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما پاسخگوی شما هستند.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
10 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
میترا
میترا
13 تیر 1400 22:08

سلام میخوام دربهای کابینت ام دی اف رو عوض کنم
امکان این هست که ورق پلکسی گلاس رو بخرم و به همراه دربها ببرم جایی برام بچسبونن و فیکس کنن؟ کجا باید مراجعه کنم؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
28 تیر 1400 06:51
پاسخ به  میترا

با سلام
اینکار رو توصیه نمیکنیم، بهتره از متخصص کمک بگیرین. اینکار ریزه کاری هایی داره که بهتره متخصص انجام بده.

زهرا
زهرا
30 اردیبهشت 1399 19:25

سلام
آیا کابینت هایگلاس هم امکان داره باد کند ،،مدت زمان آن چقدر طول میکشه تا درب های که از جنس هایگلاس بادکنه خراب بشه

salamsakhteman
salamsakhteman
06 خرداد 1399 08:12
پاسخ به  زهرا

سلام
مغزی هایگلاس هم مثل ورق mdf از جنس، ام دی اف هست و هردو در برابر رطوبت آسیب پذیر هستند و فورا متورم شده و تخریب میشود یا بقول شما باد می‌کند.
بعد از خیس شدن معمولاً ظرف دو تا ۵ روز تخریب می‌شوند.

علی
علی
28 اردیبهشت 1399 00:16

ضخامت ورقهای هایگلس چقدره و ایا ممکنه که تغییر کنه و نمونه ضعیفتری رو برای ما کابینت سازی بیاد کار کنه یا خیر و ضخامت کلیه ورقهای ایرانی و خارجی ثابت هست؟

salamsakhteman
salamsakhteman
30 اردیبهشت 1399 08:30
پاسخ به  علی

سلام
ورق‌ها عموما ۱۶ میل هستند ولی ۲۲ و ۲۴ هم موجوده.
ولی عرف ۱۶ میله. نمیشه ورقی با ضخامت کمتری رو بکار برد.

حمیده
ادمین
حمیده
31 تیر 1398 10:42

سلام
ممنونم از سایت خوبتون
ورق هایگلاس چه فرقی با ورق ام دی اف داره؟
اصلا کلا میخوام بدونم من کدوم کابینت رو کار کنم؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
05 مرداد 1398 15:42
پاسخ به  حمیده

با سلام
هایگلاس روکشی متفاوت نسبت به ام دی اف هاست، که بسیار براق است و کارهای مدرن بیشتر با این متریال اجرا میشه
هایگلاس خش پذیر است ولی متریال های جدیدی با اسم پلی گلس و لمی گلس اومده به بازار که کمتر خش پذیر بوده و یا خش قابل پاک کردن هست.
از ام دی اف از ۳۰ تا ۸۰ درصد گرانتره، البته ۸۰ درصد مربوط به متریال خارجی است.
برای اینکه بیشتر بدونین پیشنهاد میکنم به مقالات هایگلاس و کابینت ام دی اف مراجعه کنید.
http://salamsakhteman.com/blog/blog/%da%a9%d8%a7%d8%a8%db%8c%d9%86%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%af%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%d9%87-%db%8c%d8%a7-%d8%a7%d9%85-%d8%af%db%8c-%d8%a7%d9%81%d8%9f/
http://salamsakhteman.com/blog/blog/%da%a9%d8%a7%d8%a8%db%8c%d9%86%d8%aa-%d8%a2%d8%b4%d9%be%d8%b2%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c%da%af%d9%84%d8%a7%d8%b3/

ثریا دهبدی
ثریا دهبدی
09 آبان 1397 13:30

فامیل کابینت سازی که میخواهد برای بازدید بیاید چیست؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
09 آبان 1397 13:36
پاسخ به  ثریا دهبدی

سلام ساختمان اطلاعات شما را در اختیار کابینت سازهای نزدیک منطقه منزل شما قرار میدهد تا یک الی دونفر از آنها با شما هماهنگ کنند و برسند خدمتتان .درتماس اولیه امکان پاسخگویی به این سوال وجود ندارد.