4.9 0

24 مدل‌ شگفت انگیز از بازسازی اتاق خواب + نکات اجرایی مهم!

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  12 فروردین 1402
24 مدل‌ شگفت انگیز از بازسازی اتاق خواب + نکات اجرایی مهم!

اتاق‌خواب یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک خانه است که در طراحی داخلی هم به دکوراسیون این بخش از خانه اهمیت زیادی میدن. وسایل یک اتاق خواب و رنگ‌هایی که برای دیوارها و باقی لوازم مثل روتختی استفاده میشه باید از سادگی و جذابیت کافی برخوردار باشن تا شخص برای جبران آرامش ازدست‌رفته یک روز شلوغ، از انرژی اتاق بهترین استفاده رو ببره.

از طرفی بازسازی اتاق خواب بخاطر هزینه نسبتاً کم و در عین حال تغییرات زیادی که میتونه ایجاد کنه بسیار مورد توجه است. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم، عکس هایی از بازسازی اتاق خواب رو با هم بررسی کنیم و از مراحل و نکات بازسازی اتاق حرف بزنیم، تا اگه قصد بازسازی خانه دارین ازشون ایده برداری کنید. یادتون باشه طراحی هر اتاق بر اساس سلیقه‌ی شخصی هست و نباید بدون نظر فرد انجام بشه، بنابراین بهتر است که اطلاعات شما در مورد مراحل بازسازی اتاق خواب و جزئیات اجرایی به مقدار کافی باشه تا بتونین نظرات درستی بدین، پس با ما همراه باشین!

مراحل بازسازی اتاق خواب چیست؟

بازسازی اتاق خواب شامل این موارد هست:

  1. اصلاح کف و اصلاح دیوارها
  2. جابجایی تیغه‌ها
  3. نقاشی یا کاغذ دیواری
  4. نقاشی سقف
  5. اصلاح سقف (سقف کاذب)
  6. اصلاح یا ایجاد کمد دیواری
  7. اصلاح یا ایجاد قفسه‌های دیواری (شلف)
  8. اصلاح و ایجاد سرویس بهداشتی و حمام مستر

قبل و بعد از بازسازی اتاق خواب (1)

این ها اصلی ترین اجزای اصلاحی در بازسازی اتاق خواب هستن و در طراحی باید کنار هم قرار بگیرن. سایر اجزای بازسازی که در ساختمان‌های لوکس استفاده می‌شه، شامل مواردی مانند نورپردازی های خاص در سقف و دیوار، سیستم برق هوشمند در اتاق خواب، کلیدهای لمسی و … هست.

قبل و بعد از بازسازی اتاق خواب (5)

مراحل بازسازی اتاق خواب (6)

مراحل بازسازی اتاق خواب (4)

اولویت‌‌بندی مراحل اجرایی بازسازی اتاق خواب چگونه است؟

حالا بهتره با ترتیب زمان بندی اجرایی کار آشنا بشیم.

اولویت اوّل در بازسازی اتاق خواب سقف هست تا اگه آسیبی به دیوارها رسید، بتونیم اون رو اصلاح کنیم. همزمان با بازسازی سقف، باکس های نور، لوله کشی، سیم کشی، تاسیسات، اصلاح سیستم سرمایش و گرمایش و موارد اجرایی برای سرویس بهداشتی مستر هم از اولویت‌های اوّلیه هستن.

حتی سرویس بهداشتی مستر گاهی اوقات قبل از سقف هم بازسازی میشه. یادتون باشه که سقف حمام مستر باید حتماً عایق رطوبت داشته باشه و با سقف اتاق‌ها متفاوت هست.

این نکته رو هم در نظر داشته باشین که اگه لوله کشی‌ها در بازسازی قرار هست که در سقف انجام بشن، باید قبل از بازسازی سقف لوله کشی رو انجام بدیم، اما اگه لوله کشی ها مربوط به کف هستن، بعد از بازسازی سقف انجام میشن.

بعد از اون به کف می‌رسیم. اگه کف اتاق سرامیکه، باید با سطح هال هم ارتفاع بشه و ارتفاع ورودی اتاق باید در طراحی مدرن حذف بشه. امّا در مورد پارکت و کف پوش، چون مصالح آسیب پذیری هستن، در آخرین مرحله‌ اجرا می‌شن.

بعد از کف، می‌ریم سراغ نقاشی سقف و بعد، نقاشی دیوار و سپس نصب کمد دیواری‌ها. اگه کمد دیواری سنگین نیست، توصیه می‌شه بعد از نقاشی نصب بشه. امّا اگه کمد دیواری خیلی بزرگ هست، بهتره قبل از نقاشی نصب شه که دیوارها آسیب نبینن. شلف‌ها و قفسه‌های روی دیوار هم آخرین مرحله هستن که بعد از نقاشی دیوارها و در پایان کار نصب می‌شن.

این هم از ترتیب مراحل بازسازی یک اتاق خواب!

عکس‌هایی زیبا از بازسازی اتاق خواب برای ایده یابی! + نکات مهم

اگر قصد بازسازی یا تغییر دکوراسیون اتاق‌خواب خودتون رو دارید،  در این مقاله تصاویری رو برای شما در نظر گرفتیم که ایده‌های جذاب و کاربردی رو باهاتون به اشتراک میگذاره تا با الهام گرفتن از اون‌ها بتونید اتاق‌خواب خودتون رو به مکانی پر از آرامش و زیبا تبدیل کنید.

اولویت بازسازی اتاق خواب (3)

اولویت بازسازی اتاق خواب (2)

ابعاد استاندارد اتاق خواب جهت بازسازی چیست؟

ابعاد استاندارد یک اتاق در منازل 90 تا 120 متری، چیزی در حدود 3 در 4 متر هستش. تا بعد از نصب کمد دیواری، فضای کافی برای تخت، میز و سایر وسایل بمونه. پس اگه قصد بازسازی اتاقی رو دارین و امکان اصلاح متراژ اتاق هم وجود داره، حتما این کارو انجام بدین.

قبل و بعد از بازسازی اتاق خواب (4)

مراحل بازسازی اتاق خواب (3)

تاثیر تغییر رنگ در بازسازی خلاقانه اتاق خواب!

سازنده در تصویربازسازی اتاق زیر، فقط از کمی خلاقیت استفاده کرده و یک اتاق شلوغ رو به اتاقی ساده و جذاب تبدیل کرده. هوشمندی طراح این اتاق استفاده از رنگ سفید برای کمد دیواری بوده که اتاق رو از شلوغی دربیاره. در واقع طراح این اتاق برای بازسازی، فقط رنگ‌ها رو تغییر داده و می‌دونسته که با رنگ سفید میتونه این اتاق رو به بهترین شکل بازسازی کنه.

مراحل بازسازی اتاق خواب (1)

تاثیر کف پوش در بازسازی اتاق خواب!

کف‌پوش یکی از مواردی است که نمای خانه رو خیلی تغییر می‌ده. این اتاق با کف‌پوش و انتخاب رنگ‌های مناسب یک فضای خالی و نامطلوب رو به یک اتاق زیبا تبدیل کرده. پرده هم مثل کف‌پوش نمای یک اتاق رو قشنگ می‌کنه و باید مدل و رنگ پرده رو بر اساس اتاق و وسایل داخل اون انتخاب کرد. پرده این اتاق در عین سادگی با رنگ و لوازم اتاق کاملاً هماهنگ شده.

بازسازی اتاق خواب خلاقانه (2)

کمدی دیواری مناسب برای بازسازی اتاق خواب کوچک چیست؟

عنصر دیگه‌ای که در بازسازی اتاق موثر است، کمد دیواری می‌باشد. کمدهای ساده که در سه سبک کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک تولید می‌شن، انتخاب رایجی هستن. امّا در اتاق‌های کوچک، کمدهای ریلی و کشویی پیشنهاد می‌شه، خصوصاً با آینه کاری درب. البته که کمدهای ریلی و کشویی، کمی گران‌تر هستن.

اولویت بازسازی اتاق خواب (5)

اولویت بازسازی اتاق خواب (1)

تخت خواب مناسب برای بازسازی اتاق خواب کوچک چیست؟

همینطور در بازسازی اتاق خواب‌های کوچک استفاده از تخت‌های تاشویی که یک کمد در کنار خودشون دارن هم پیشنهاد میشه. این تخت‌های تاشو، هم به صورت عمودی و هم به شکل افقی روی دیوار نصب میشن. این تخت‌ها هم انتخاب خوبی در بازسازی اتاق خواب هستن.

قبل و بعد از بازسازی اتاق خواب (2)

قبل و بعد از بازسازی اتاق خواب (3)

استفاده از رنگ‌های مناسب در بازسازی اتاق خواب، امری مهم و کاربردی!

استفاده از طرح‌های خاص برای روی دیوار اتاق خواب تصویر زیر، به جای رنگ سورمه‌ای، اتاق رو هم شیک کرده و هم از سادگی درآورده. انتخاب کف‌پوش و رنگ طوسی برای تخت و فرش نیز، جذابیت این اتاق رو دوچندان کرده و آرامشی که قبل از بازسازی ساختمان در اتاق دیده نمیشد، با این رنگ‌ها و دکوراسیون نمایان شده!

بازسازی اتاق خواب خلاقانه (1)

اتاق سمت چپ در تصویر پایین نیز، در ابتدا به نظر تاریک یا بی‌روح میاد، اما بعد از بازسازی شکل جدیدی به خودش گرفته. یک اتاق ساده و شاید کمی نامرتب بعد از بازسازی به اتاقی رؤیایی و جذاب تبدیل شده. دیوارپوش سفید پشت تخت، اتاق رو از سادگی درآورده، بعضی از دیوارها وقتی طرح دار میشن نمای اتاق رو به کلی عوض می‌کنن.

رنگ سفید یکی از بهترین و مناسب‌ترین رنگ‌ها برای اتاق‌ها مخصوصا اتاق‌خواب هست. چون این رنگ آرامش بخش است. استفاده از گلدان‌ها روی دیوار بالای تخت نیز، ذوق طراح رو نشون می‌ده که خواسته آرامش اتاق رو چندین برابر افزایش بده.

بازسازی اتاق خواب خلاقانه (3)

دیوارهای کرم‌رنگ تصویر پایین، این اتاق رو به مکانی بی حال و کهنه تبدیل کرده و ملحفه‌های سفید بدون رنگی اضافه بیشتر شبیه به تخت‌های بیمارستان شده. واقعا از این عکس میشه این رو فهمید بعضی از اتاق‌ها چقدر به بازسازی و سلیقه یک طراح احتیاج دارن.

رنگ سفیدی که بعد از بازسازی برای دیوارهای این اتاق می‌بینیم اون رو از بی حالی بیرون آورده و طراح سعی کرده با طرح دار کردن دیوار پشت تخت اتاق رو خاص‌تر بکنه. ملحفه‌ها هنوز هم سفید هستن اما با این تفاوت که با استفاده از کوسن‌های رنگی و جذاب دیگه این تخت شبیه تخت‌های بیمارستانی نیست.

بازسازی اتاق خواب خلاقانه (4)

مطلب ترفندهای بازسازی ساختمان رو حتما ببینید. ایده های خوبی بهتون میده که میتونید با هزینه کم نتیجه فوق العاده داشته باشید.

بازسازی اتاق خواب (1)

اما این هم یک بازسازی متفاوت برای اینکه حوصلتون سر نره! در این عکس بخشی از یک ماشینِ کاروان رو می‌بینیم که به اصطلاح اتاق‌خواب این وسیله هست. رنگ دیواره‌های داخلی و طرح روتختی برای این فضا اصلا مناسب نیست مخصوصا که داخل یک کاروان به اندازه کافی کوچیک هست و نباید از رنگی استفاده بشه که نمای داخلی رو محدودتر بکنه. علاوه بر این طرح های شلوغ هم برای محیط های کوچک اصلا مناسب نیست. اما بعد از بازسازی، رنگ سفید برای دیواره‌ها بهترین انتخاب بوده که در کنار رنگ طوسی روتختی هماهنگی خوبی ایجاد شده.

بازسازی اتاق خواب خلاقانه (2)

هر مکانی میتونه با طراحی خوب و دقیق تغییر کاربری بده و با الهام از سلیقه‌های متفاوت شکلی خاص به خودش بگیره. این اتاق هم بعد از بازسازی به اتاقی متفاوت تبدیل شده و از رنگ‌های مناسبی برای طراحی اون استفاده شده.

بازسازی اتاق خواب خلاقانه (5)

قبل و بعد از بازسازی این اتاق‌خواب کاملا با هم متفاوته و مشخص هست که صاحب اتاق خواسته تغییر دکوراسیونی اساسی داشته باشه. رنگ مشکی شاید چندان گزینه مناسبی برای اتاق‌خواب نباشه اما طراحی این اتاق کاملا این نظر رو تغییر داده، شاید بعد از گذشت مدت زمانی، ماندن در این اتاق خسته‌کننده بشه اما طراحی جوری انجام شده که در نگاه اول به چشم بیننده جذاب و شیک دیده میشه.

بازسازی اتاق خواب خلاقانه (1)

ضمنا در مطلب نمونه های بازسازی خانه، موارد بیشتری از تصاویر قبل و بعد از بازسازی داریم که میتونید اونا رو هم ببینید.

بازسازی اتاق خواب (5)

پایان مطلب!

در انتهای مطلب چطوره یک سری تصاویر چشم نواز از اتاق‌های بازسازی شده رو ببینیم؟!

اولویت بازسازی اتاق خواب (4)

بازسازی اتاق خواب (2) بازسازی اتاق خواب (3) بازسازی اتاق خواب (4) اولویت بازسازی اتاق خواب (6)

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments