4.5 1

سقف آسمان مجازی + برآورد قیمت 1403؛ تصویری از آسمان که کمتر میشه دید!

  22 اسفند 1402     -      تاریخ انتشار:  22 اسفند 1402
سقف آسمان مجازی – تصویری از آسمان که کمتر میشه دید!!!

تا بحال به این فکر کردین که سقف اسمان مجازی یعنی چی؟ اصلا مگه اسمان سقف داره؟ یا اینکه اسمان وارد دنیای مجازی شده؟ شاید باورتون نشه اما همه ما شاید حداقل یکبار در زندگی خودمون از این اسمونای مجازی دیدیم اما چون اسم اون رو نمیدونستیم شنیدن این واژه الان برای ما سوال ایجاد کرده!

اما نگران نباشین سلام ساختمان امادست تا در این مقاله شمارو با انواع سقف اسمان مجازی و قیمت اون اشنا کنه و مجریان متخصص خودش رو در شهرهای مختلف ایران برای مشاوره رایگان و اجرای این نوع سقف ها در اختیارتون قرار بده تا لذت حضور در دل طبیعت رو به محیط مورد نظر شما بیاره. نکته مهم اینجاست که در این مطلب علاوه بر قیمت فعلی سقف آسمان مجازی، برآورد قیمت این سقف در سال 1403 رو هم در اختیار شما قرار میدیم. همراه ما باشید.

سقف آسمان مجازی چیه؟

سقف آسمان مجازی یه نوع سقف کاذبه که روی سقف اصلی سوار میشه و مثل بقیه سقف کاذب ها، کاربردهایی داره، مثل:

  • پوشش
  • ایجاد نمای بهتر
  • کاهش ارتفاع سقف و …

توصیه میکنم برای آشنایی بیشتر با سقف کاذب مقاله زیر رو بخون:

انواع سقف کاذب

آسمان مجازی برای کجا کاربرد داره؟

تنوع سقف آسمان مجازی

خب! گفتیم یکی از کاربردهای سقف آسمان مجازی ایجاد زیبایی هست؛ ولی میشه از این نوع سقف کاذب در هرجایی استفاده کرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگم آره! میشه سقف آسمان مجازی رو در هرجایی استفاده کرد؛ پذیرایی، راهرو، آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و هرجای دیگه ای. اما با این حال، بیشتر از این سقف در موارد خاصی چون آشپزخانه، سرویس بهداشتی و اتاق خواب استفاده میشه.

نمیخوام بگم فقط باید در این محل ها از آسمان مجازی استفاده کرد، ولی بیشترِ اجراهای سقف آسمان مجازی مربوط به این محل هاست. یعنی آسمان مجازی سقف کاذب آشپزخانه، خیلی بیشتر کار شده تا سقف راهرو یا آسانسور.

سقف آسمان مجازی در آشپزخانه

آشپزخانه محل پختن غذاست و و طبخ غذا هم از فعالیت های زمانبر محسوب میشه. بخاطر همین، باید دکور این محل خیلی خاص طراحی بشه. سقف آسمان مجازی میتونه فضای دلگیر آشپزخانه رو تغییر محسوسی بده و زیبایی های خاصی به اون ببخشه.

آسمان مجازی دریا

طرح آسمان مجازی سقف آشپزخانه میتونه تصویری از آسمانِ گمشده در زندگی شهری باشه یا هم که نمایی از پاییز دل انگیز باشه و یا استخری پر از آب. همه این طرح ها میتونن به آشپزخانه نفسی تازه بدن.

سقف کاذب آسمان مجازی در سرویس بهداشتی

طرح های مورد استفاده در سرویس بهداشتی، یادآور فضای آرامش بخشی هستن که میتونیم در این فضاهای کوچک استفاده کرد. فضاهای کوچکی که با طرح های خاص بزرگتر دیده میشن، تنش حاصل از بودن در فضای کوچک رو از آدم میگیرن و احساس تعلق به طبیعت رو در آدم زنده میکنن.

سقف آسمان آسمان مجازی اتاق خواب

هیچ جا مثل خانه خودِ آدم نمیشه و خوابیدن فقط تو اونه که خیلی میچسبه! شک نکن! اتاق خواب به عنوان محل خواب، هم میتونه بهترین محل خونه باشه و هم میتونه بدترین محل باشه.

سقف آسمان مجازی با طرح متناسب، میتونه اتاق خواب رو به سمت بهتر بودن سوق بده. البته میشه از دکورهای دیگه هم استفاده کرد ولی خوابیدن زیر آسمان شب با ستاره های بیشمارش لذت دیگه ای داره.

انواع سقف آسمان مجازی چیست؟

سقف مجازی

بخش جذاب سقف آسمان مجازی اینجاست! در این بخش میخوام انواع مختلف سقف آسمان مجازی رو برات تعریف کنم. اگر تا بحال پس زمینه هایی در مورد آسمان مجازی داشتی، شاید در آخر این بخش نظرت کاملاً تغییر کنه. پس ادامه مطلب رو بخون و غافلگیر شو!

نوع اول: سقف آسمان مجازی ثابت

این نوع از آسمان مجازی، از اجرای یک تصویر ثابت درست میشه. این تصویر ثابت میتونه یا واقعی باشه و یا با نرم افزارهای ویرایش تصویر تولید بشه. تصویر انتخاب شده، روی زمینه مناسب اون چاپ میشه و با روش های اجرایی که در ادامه میگم، به سقف متصل میشه.

سقف آسمان مجازی متحرک

نوع دوم: سقف آسمان مجازی متحرک

خب این هم از بخش غافلگیر کننده!!! نوع متحرک آسمان مجازی که خیلی شیک تر از نوع ثابت هست، از یه صفحه نمایش تشکیل میشه که در اون فیلمی از یه منظره پخش میشه. دقیقا مثل لوازم خانگی فروشی ها که فیلمی از مناظر رو پخش میکنن؛ ولی با این تفاوت که این صفحه نمایش طوری استتار شده که در نگاه اول کسی متوجه فرق اون با یه بازشوی سقف و یا پنجره نمیشه.

تغییرات تصویر در طول روز و با توجه به تغییر مکان خورشید واقعی تنظیم میشه تا الهام دهنده یه بازشوی واقعی باشه. میتونی حرکات ابرها رو در این آسمان مجازی حس کنی و تغییرات شدت نور در روز و شب، کاملا محسوسه.

سقف کاذب آسمان مجازی متحرک

هرچند این نوع آسمان مجازی زیبایی بیشتری به سقف میده ولی بیشتر اجراهایی که انجام میشه مربوط به سقف آسمان مجازی ثابته و آسمان مجازی متحرک کمتر انجام میشه. شاید قیمت بالای اون یکی از دلایلی باشه که کمتر کسی به سمت اون میره ولی بعضی از گرونی ها می اَرزن!!!

در ادامه با توجه به کاربرد بیشتر سقف آسمان مجازی ثابت، در متن منظور از آسمان مجازی، نوع ثابت اونه و به این نوع پرداخته میشه.

قیمت سقف آسمان مجازی پیش از سال 1403 چنده؟

قیمت سقف آسمان مجازی به سه صورت متری، تایلی و تمام شده وارد میشه. از بین همه این روش ها، روش تمام شده روش بهتری هست؛ چرا که قیمت نهایی مشخص میشه. ولی در روش متری و تایلی بخاطر مشخص نبودن قیمت نهایی، نوسان قیمت زیاده.

قیمت سقف آسمان مجازی بصورت مترمربع در جدول زیر اومده ولی نباید خیلی به اون اتکا کرد؛ چرا که امکان داره بعد از اتمام کار، قیمت سقف آسمان مجازی بیشتر از اون چیزی بشه که گفته شده.

بروزرسانی :

نوع سقف آسمان مجازیواحدحداقل قیمت تمام شده (تومان)حداکثر قیمت تمام شده (تومان)
آسمان مجازی (استیکری) (تایل 60*60)متر مربع
آسمان مجازی (چاپی) (تایل 60*60)متر مربع

در ادامه می‌خوایم برآورد قیمت این نوع سقف در سال 1403 رو هم در اختیار شما قرار بدیم.

برآورد قیمت سقف آسمان مجازی در سال 1403 چنده؟

برای اینکه بتونیم قیمت سقف آسمان مجازی رو در سال جدید برآورد کنیم، باید تاثیر نرخ تورم و قیمت دلار رو مورد بررسی قرار بدیم. چجوری؟ در واقع هزینه کلی سقف آسمان مجازی، شامل 60 درصد هزینه متریال و 40 درصد هزینه دستمزدها میشه. افزایش تورم به طور تدریجی میزان دستمزدها رو زیاد می‌کنه و افزایش قیمت دلار هم، هزینه متریال سقف آسمان مجازی رو به طور ناگهانی افزایش میده. حالا ما بر اساس نرخ تورم اعلامی توسط مرکز ملی آمار و پیش بینی قیمت دلار در سال جدید، برآورد قیمت آسمان مجازی رو برای سه سناریوی زیر محاسبه کرذیم:

  • سناریوی خوش بینانه: کمترین افزایش قیمت در سال جدید (19 درصد رشد قیمت متریال و دستمزد)
  • سناریوی واقع بینانه: افزایش قیمت متوسط در سال جدید (26 درصد رشد قیمت متریال و دستمزد)
  • سناریوی بدبینانه: بیشترین افزایش قیمت در سال جدید (38 درصد رشد قیمت متریال و دستمزد)

برآورد قیمت سقف آسمان مجازی رو برای این سه سناریوی قیمتی، در جدول زیر ببینید:

نوع سقف آسمان مجازیواحدسناریوی قیمتیبرآورد حداقل قیمت تمام شده (تومان)برآورد حداکثر قیمت تمام شده (تومان)
آسمان مجازی (استیکری) (تایل 60*60)متر مربعخوش بینانه476,000773,500
واقع بینانه504,000819,000
بد بینانه552,000897,000
آسمان مجازی (چاپی) (تایل 60*60)متر مربعخوش بینانه238,000809,200
واقع بینانه252,000856,800
بد بینانه276,000938,400

اطلاع از برآورد قیمت انواع سقف آسمان مجازی در سال جدید، به شما کمک می‌کنه تا بودجه مورد نیاز خودتون برای خرید این نوع سقف رو دقیق‌تر پیش بینی کنین. اما بعد از ارائه قیمت‌ها، نوبت به بررسی روش اجرای این نوع سقف میرسه.

آسمان مجازی متحرک

چطور سقف آسمان مجازی رو اجرا میکنن؟

اجرای سقف آسمان مجازی

اجرای سقف آسمان مجازی وابستگی زیادی به اندازه تایل داره. سازه زیر آسمان مجازی باید خودش رو با اندازه تایل وفق بده. اگر تایل ها بزرگ باشن، باید از سازه قویتری استفاده بشه و اگر تایل ها کوچک باشن از سازه ی به مراتب ضعیفتری استفاده میشه.

ورق های آسمان مجازی 180×120 هستن. استانداردی که برای تایل ها در نظر گرفته میشه مضربی از 60 سانتیمتره و اندازه ای که بیشتر از همه مورد استفاده قرار میگیره تایل 60×60 هست.

در ادامه روش های مورد استفاده برای سقف آسمان مجازی گفته شده:

تایل 60×60

معمولاً مجری ها تایل 60×60 رو اجرا میکنن و 99 درصد سقف های آسمان مجازی با تایل 60×60 اجرا شده. در این روش اجرا، هر ورق آسمان مجازی به 6 قطعه تقسیم میشه که هر تکه با استفاده از سازه های آلومینیومی به سقف متصل میشه؛ درست مثل تایل های گچی 60×60.

تایل متفرقه

تایل های مورد استفاده در سقف آسمان مجازی میتونه در سایزهای بزرگتر هم برش داده بشه. بزرگترین اندازه اونها 180×120 هست که محدودیت دستگاه چاپ و ورق های آسمان مجازی، نمیذاره سایزهای بزرگتر از اون رو داشته باشیم. همین سایز هم برای یه ورق سایز بزرگی هست و در صورتی که به خوبی مهار نشه، امکان شکست یا تغییرشکل اون زیاده.

جنس ورق آسمان مجازی از چیه؟

تا اینجای کار در مورد سقف آسمان مجازی صحبت شد ولی در مورد مهمترین بخش اون یعنی نوردهی سقف صحبتی نشد.

نوردهی سقف آسمان مجازی، رابطه مستقیم با جنس ورق استفاده شده در اون سقف داره؛ بطوری که در بعضی از ورق ها امکان نوردهی از پشت آسمان مجازی وجود نداره و باید فکر دیگری برای نوردهی کرد.

انواع ورقهایی که برای آسمان مجازی استفاده میشن عبارت اند از:

  1. ورق شفاف
  2. ورق دوغی
  3. ورق رنگی
  4. ورق تاریک

حالا بریم ببینیم هرکدوم چه ویژگی‌هایی دارن….

1. ورق شفاف

این ورق ها کیفیت بسیار بالایی دارن و مثل شیشه نور رو به خوبی عبور میدن. بخاطر همین رفتار، از این ورق در آسمان مجازی کمتر استفاده میشه چون در آسمان مجازی نور باید پخش بشه تا این که رد بشه. کاربرد بیشتر این نوع ورق در صنعت هست و جاهایی که استفاده از شیشه مناسب نیست میتونیم از این ورق استفاده کنیم.

2. ورق دوغی

مدل سقف آسمان مجازی 2

پرکاربردترین نوع ورق آسمان مجازی که نور رو به خوبی پخش میکنه. این ورق از مواد درجه دو ساخته میشه و کیفیت ساخت قابل قبولی داره. با چاپ طرح مورد نظر روی این ورق ها، طرح آسمان مجازی رو میشه با کیفیت تمام اجرا کرد.

3. ورق رنگی

ورق های رنگی به رنگ ها قرمز، آبی، سبز و … موجودن و میشه طرحهای آسمان مجازی رو روی اونها پیاده کرد. این ورق ها نور رو از خودشون عبور میدن و طرح های مورد استفاده برای این ورق ها حتما باید با رنگ ورق متناسب باشن. برای مثال استفاده از ورق رنگ نارنجی برای پس زمینه شکل برگهای پاییزی خیلی مناسبه و کیفیت آسمان مجازی رو چند برابر میکنه.

4. ورق تاریک

برعکس بقیه ورق ها که نور رو از خودشون عبور میدن، این نوع ورق هیچگونه نوری رو از خودش عبور نمیده. کاربرد این ورق ها در آسمان مجازی خیلی کمه و از مواد درجه 3 ساخته میشن. برای نوردهی این نوع آسمان مجازی باید از روش های دیگری استفاده کرد که استفاده از نورمخفی اطراف آسمان مجازی یکی از این روشهاست.

مجری سقف آسمان مجازی رو از کجا پیدا کنم؟

سقف کاذب آسمان مجازی 1

حالا که با تمام مفاهیم مربوط به سقف آسمان مجازی آشنا شدی، اگر دنبال مجری سقف آسمان مجازی هستی باید بهت بگم که خوب جایی اومدی! تیم ما، مجری های باتجربه و کارآمد رو بهت معرفی میکنه و با ارسال درخواست میتونی از مشاوره و بازدید کارشناس‌هامون برخوردار بشی، اون هم بصورت رایگان!!! پس زودتر درخواستت رو تو سایت بفرست و طبیعت رو به خانه خودت ببر!

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
سقف کاذب
سقف کاذب
28 تیر 1401 01:24

سلام تصاویر ززبا و قشنگی در سقف مجازی بود . لذت بردم از مطالب خوبتون