4.2 0

15 مدل بازسازی نمای ساختمان | تصاویر قبل و بعد از بازسازی

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  18 فروردین 1402
15 مدل بازسازی نمای ساختمان | تصاویر قبل و بعد از بازسازی

بازسازی نمای ساختمان یکی از کارهای مهمیه که می‌تونه باعث زیبایی ساختمان قدیمی بشه. با استفاده از بازسازی خانه میشه خیلی از خانه‌های قدیمی رو دوباره قابل سکونت کرد. در اینجا می‌تونی با مدل‌های مختلف بازسازی نمای ساختمان قدیمی آشنا بشی و مدل‌های بازسازی بیشتری رو بررسی کنی.

بازسازی نمای خانه‌های قدیمی

بازسازی خانه های قدیمی 1

نماهای قدیمی اکثرا شامل سنگ یا آجرهای قدیمی و یا نماهای چوبی هست. برای بازسازی نما، اولین قدم طراحی نمای جدید و بعد برداشتن یا اصلاح نمای قدیمی است.

بازسازی خانه های قدیمی 2

برای بازسازی نما به سبک جدید، یکی از گزینه‌ها، استفاده از نماهای شیشه ای هست. این نوع نما می‌تونه نور بیشتری رو به داخل ساختمان جذب کنه و ظاهر زیبایی رو هم به نمای ساختمان بده. البته نمای تمام شیشه‌ای بیشتر برای خانه‌های ویلایی کاربرد داره و اتفاقا بسیاااار جذابه برای این نوع خونه ها.

بازسازی نمای ساختمان

بازسازی خانه های قدیمی 3

نکته‌ی دیگه ای که باعث میشه نمای ساختمان قدیمی خیلی تغییر کنه؛ استفاده از رنگ‌های روشن برای متریال نمای ساختمان هست. رنگ‌های روشن جلوه بیشتری دارن و می‌تونن کلی تغییر ایجاد کنن.

بازسازی خانه های قدیمی 4

استفاده از ورق‌های چوبی برای افرادی که دوست دارن حس طبیعت رو به خونه بیارن، ایده بسیار خوبیه. اگه نمای قدیمی با چوب انجام شده، بهتره که ورق‌های چوبی قدیمی عوض بشن تا نمای ساختمان، ظاهر کهنه نداشته باشه.

بازسازی خانه های قدیمی 5

دیوارها و به طور کلی قسمت هایی که جلوی نور رو گرفتن، باید برداشته بشن. برای بازسازی نما باید پنجره‌های بزرگ در نظر گرفته بشه تا محیط رو فوق العاده جذاب کنه.

بازسازی خانه های قدیمی 6

برای بازسازی شیروانی خونه‌ها هم میشه از مواد کامپوزیت استفاده کرد. این نوع مواد علاوه بر زیبایی، قیمت مناسبی نیز دارند. برای بازسازی خانه در قسمت سقف باید توجه داشته باشید که از مواد سبک وزن استفاده بشه تا بار زیادی بر سقف خانه تحمیل نشه.

بازسازی خانه های قدیمی 7

قسمت بعدی که در بازسازی نمای خانه‌های قدیمی باید مورد توجه قرار بگیره، درب‌های ورودی هستن. درب‌های ورودی قدیمی باید تعویض بشن و از درب‌های جدید با رنگ‌های زیبا استفاده بشه. این کار می‌تونه کلی تغییرات مثبت در نما ایجاد کنه.

بازسازی خانه های قدیمی 8

کفپوش محیط اطراف خانه‌های قدیمی هم جزئی از زیبایی نمای خانه محسوب میشه. این کفپوش می‌تونه به صورت سنگ فرش باشه و یا به صورت چمن‌های طبیعی یا مصنوعی. با توجه به سبک و مدل خانه، می‌تونید کفپوش مناسبی رو برای بازسازی انتخاب کنید.

بازسازی خانه های قدیمی 9

گاهی اوقات هم نمای ساختمان قدیمی زیبایی خودش رو داره اما به دلیل گذر زمان فرسوده شده و کهنه به نظر میاد. در این حالت استفاده از رنگ می‌تونه تغییرات فوق العاده ایی رو ایجاد کنه و زیبایی زیادی رو به نما ببخشه. مزیت این کار، هزینه بسیار پایین اون نسبت به سایر تغییرات بازسازی هست.

بازسازی خانه های قدیمی 10

برای بازسازی نما به سبک جدید، باید خانه قدیمی را به جای تک قسمتی به بخش‌ها و قسمت‌های بیشتر تبدیل کرد. این کار با حذف دیوار‌های نا به جا و اضافه کردن مکان‌های جدید انجام میشه.

بازسازی خانه های قدیمی 11

برای مکان هایی که در فضای طبیعی واقع شدند، بهتره که از نماهای سنگی هم استفاده بشه. سنگ با طبیعت به خوبی عجین میشه. بنابراین، این کار باعث میشه حس طبیعت، بیشتر تداعی بشه و خانه کاملا شیک و زیبا بنظر برسه.

بازسازی خانه های قدیمی 12

دیوارهای آجری، سبک خونه رو خیلی قدیمی‌تر جلوه می‌ده. بنابراین برای بازسازی نمای ساختمان قدیمی، دیوارهای آجری باید خراب بشن و فضا بازتر بشه.

بازسازی خانه های قدیمی 13

برای بعضی از خونه‌ها، تغییرات بازسازی با عوض کرن رنگ نما انجام میشه.

بازسازی خانه های قدیمی 15

این تعویض رنگ نما با هدف بازسازیِ اون، باید با توجه به سبک خانه و همین طور سلیقه افراد انجام بشه. حتی در نوع بازسازی و استفاده از رنگ ها، محیط اطراف خانه و فضایی که خانه در اون واقع شده هم می‌تونه مورد توجه قرار بگیره تا نتیجه بهتر بشه.

بازسازی خانه های قدیمی 15

ورودی خانه و پله ها هم بسیار مهم هستن. اگه ورودی خانه با پله ساخته شده، بهتره که پله‌ها بزرگ باشن و در کنار اون‌ها از ستون هایی استفاده بشه که فضا ورودی رو با شکوه‌تر کنه. برای این نوع ورودی، از سقف شیروانی هم میشه استفاده کرد. پنجره‌های قدیمی هم با پنجره‌های دو جداره عوض بشن تا نمای ساختمان و ظاهر کلی اون کاملا شیک و با شکوه بشه.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments